Ik snap het goed hoor. Men wil de hele wereld in een batterijmobiel dwingen en wat doet de autobranche dan? Enorme lompe zeecontainers met dito prijze in de markt zetten. Ik snap er niks van.
@tge1: omdat ze BPM vrij zijn en dan meer aantikt dan bij een kleine. Verder kopen alleen mensen ze ivm de belastingvoordelen. Niet voor het milieu. Die grondstoffen worden ook niet echt mensvriendelijk gegonnen meen ik.
@suzikubelona: je rolt toch tegen de stoep aan bij het fileparkeren. Of steek jij dan nog een keer. Draai aan het stuur terwijl je stil staat met kans je volgens langs de stoep te schuren?
@jpoers: Ik rol nooit tegen de stoeprand bij fileparkeren, kras mijn velgen nooit, en heb alle wielen recht staan, zoals dat zelfs wettelijk verder is. Als er iemand achterop rijdt, dan schiet deze auto de rijbaan op, met alle risico’s vandien. Dit is gewoon lomp inparkeren. Je kan gewoon je wielen op tijd rechtdraaien, of je kan niet fileparkeren.
@jpoers: Ik weet niet waar jij hebt leren fileparkeren, maar ik heb dat probleem niet. Gewoon op tijd je wielen rechtdraaien, en je hebt hem in één beweging in het vak staan. En anders misschien nog eens een keer bijscholen, want wat jij zegt gebeurt alleen als je niet weet wat je doet. De wielen mogen zo niet eens staan, want als er iemand achterop rijdt, bestaat er een kans dat de Mercedes de rijbaan op schiet, wat gevaarlijk kan zijn. Dat leer je ook bij je rijles.
Ja tuurlijk en dan geen wegenbelasting betalen dus dat scheelt effe 1800 euro per jaar maar wel de weg kapot maken met z’n 2380kg. Juist door dit soort zeecontainers gaat de weg kapot. Daarom betaal ik 3000 euro voor mijn range rover omdat ik de weg eerder kapot maak. En waarom betalen we in Nederland €84.000 voor deze auto zonder bpm en in Duitsland €71.000? Dat verschil zit niet alleen in de btw. Wat een grote verschillen allemaal. Elektrische auto’s en hybride zelfde wegenbelasting. Dan betaalt de gebruiker ook meer dan een gewone benzine/diesel uitvoering omdat het accupakket zwaar en vervuilend is
Pfff, en dan dat ge-etter met die laadsnoeren, in de regen of nog een keer je auto verzetten omdat je snoertje het net niet haalt.. Laat mij nog maar een decennium fossiel rijden, dan zien we wel weer verder.
Het straatbeeld word er niet mooier op..
@kennone: amen
Van achteren net een Aldi oh sorry Audi…
Ik snap het goed hoor. Men wil de hele wereld in een batterijmobiel dwingen en wat doet de autobranche dan? Enorme lompe zeecontainers met dito prijze in de markt zetten. Ik snap er niks van.
@tge1: omdat ze BPM vrij zijn en dan meer aantikt dan bij een kleine. Verder kopen alleen mensen ze ivm de belastingvoordelen. Niet voor het milieu. Die grondstoffen worden ook niet echt mensvriendelijk gegonnen meen ik.
@haroldv: grondstoffen misschien niet maar benzine komt ook niet zo uit de grond natuurlijk.
@Donstil: komen geen kinderen aan te pas.
@haroldv: touché ma nigga, touché
@haroldv: toch logisch. Als men met diesel goedkoop kon rijden zou de meerderheid in diesel rijden. En beter voor het milieu is nu mooi meegenomen.
Nou, wat een verrijking van het straatbeeld.
Ik dacht bij ’t plaatje eerst “hey, Mégane station..”
@sirprize: idem
Niet mooi.
Afgezien van dat zwarte gat voorin vind ik hem best te doen!
lelijkste mercedes van dit moment. Lijkt wel of ze hem niet willen verkopen. Een vito is nog mooier
Het design valt me alleszins mee, zo in ‘real life’. Zal alleen nooit begrijpen dat iemand zo lomp inparkeert, met de wielen niet recht gedraaid.
@suzikubelona: inderdaad, waarom zou je een dubbele parkeerplaats willen delen? Weer een stereotypering bevestigd.
@suzikubelona: je rolt toch tegen de stoep aan bij het fileparkeren. Of steek jij dan nog een keer. Draai aan het stuur terwijl je stil staat met kans je volgens langs de stoep te schuren?
@jpoers: Ik rol nooit tegen de stoeprand bij fileparkeren, kras mijn velgen nooit, en heb alle wielen recht staan, zoals dat zelfs wettelijk verder is. Als er iemand achterop rijdt, dan schiet deze auto de rijbaan op, met alle risico’s vandien. Dit is gewoon lomp inparkeren. Je kan gewoon je wielen op tijd rechtdraaien, of je kan niet fileparkeren.
@jpoers: Ik weet niet waar jij hebt leren fileparkeren, maar ik heb dat probleem niet. Gewoon op tijd je wielen rechtdraaien, en je hebt hem in één beweging in het vak staan. En anders misschien nog eens een keer bijscholen, want wat jij zegt gebeurt alleen als je niet weet wat je doet. De wielen mogen zo niet eens staan, want als er iemand achterop rijdt, bestaat er een kans dat de Mercedes de rijbaan op schiet, wat gevaarlijk kan zijn. Dat leer je ook bij je rijles.
Ik denk dat ik hem een keer in het echt moet zien in een andere kleur
Als elektrische rijder vind ik dit wel een fraai ding, ik wil hem wel over 5 jaar als de afschrijving eroverheen gegaan is.
@Donstil: en de batterij niets meer waard is.
Dan toch de Audi in smurfblauw of hoe ze dat daar ook noemen.
Hij is best te doen, alleen die lompe neus met dat zwarte stuk effe veranderen naar een ‘normale’ mercedes grille en het kan best wat worden.
Dit exemplaar is zo te zien van Mercedes-Benz Nederland
Had wel wat netter kunnen parkeren!
@duittenb: dat hoort bij een zeecontainer als deze. Dan meen je je vanzelf meer dan de rest om je heen en heb je overal schijt aan
Beetje off topic maar dit laat toch ook duidelijk zien dat de doorsnee parkeerplaats in NL veel en veel te klein is.
Kia Sportage achterkant?
@revstars-net: inderdaad, ik moest meteen aan de Kia ProCeed denken. Dat is een compliment voor Kia, of het zegt iets over (deze) mercedes ?
Als men zou zeggen dat dit de nieuwe Subaru Tribeca is zou ik het zowaar kunnen geloven. Wat een hok, zo Mercedes onwaardig
Ja tuurlijk en dan geen wegenbelasting betalen dus dat scheelt effe 1800 euro per jaar maar wel de weg kapot maken met z’n 2380kg. Juist door dit soort zeecontainers gaat de weg kapot. Daarom betaal ik 3000 euro voor mijn range rover omdat ik de weg eerder kapot maak. En waarom betalen we in Nederland €84.000 voor deze auto zonder bpm en in Duitsland €71.000? Dat verschil zit niet alleen in de btw. Wat een grote verschillen allemaal. Elektrische auto’s en hybride zelfde wegenbelasting. Dan betaalt de gebruiker ook meer dan een gewone benzine/diesel uitvoering omdat het accupakket zwaar en vervuilend is
Ik vind ze mooi. Simpel design. Kijkt goed uit haar ogen. Strak kontje.
Pfff, en dan dat ge-etter met die laadsnoeren, in de regen of nog een keer je auto verzetten omdat je snoertje het net niet haalt.. Laat mij nog maar een decennium fossiel rijden, dan zien we wel weer verder.