’67 Impala
Ik vind het geen hele mooie auto, maar wel mooi om te zien.
Volgens finnik maar 2 eigenaren gehad in 52 jaar.
Ik vind het geen hele mooie auto, maar wel mooi om te zien.
Volgens finnik maar 2 eigenaren gehad in 52 jaar.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
Wow! Wat een mooie wagen en spot! Eigenaar is vast een echte liefhebber, al sinds 1983 (!) de huidige eigenaar!
@toyotafortuner: wat ik me vaak afvraag als ik zo’n zeldzame auto zie, is hoe de eigenaar de auto rijdende houdt.
Echt veel onderdelen zijn er in NL niet te krijgen. Alles moet je importeren, een hobby op zich.
@JanJansen: via clubs en fora denk ik. Zoals met alle zeldzame oldtimers. Helaas kun je niet bij een Chevy/Opel dealer binnenlopen een beurtje plannen. Ze zien je al aankomen :P
@janjansen: Er zijn toch nog wel meerdere bedrijven die onderdelen voor deze autos in Nederland verkopen, er is zelfs een sloop speciaal voor Amerikaanse auto’s in Nederland waar je onderdelen kan kopen . Maar veel moet je toch uit Amerika laten komen.
Knappe bak.
Chevy Impala, nice!
Toch wel een droomauto. Geen muscle car, maar liever groot, lomp, lui en zompig…
Poeh, die gestrekte kont is wel mooi design hoor. Finnik is leuk, maar als de auto in Amerika al 10 eigenaren heeft gehad en daarna geïmporteerd dan ziet Finnik dat pas als de auto op NL kenteken staat.
@venividivici: géén import
@toyotafortuner: En vierkante platen. Zoals het heurt ?
@toyotafortuner: O dus de auto is nieuw NL verkocht?
@venividivici: yup. Quote: “Deze origineel Nederlandse personenauto staat sinds 1967 op kenteken.” In die tijd konden we veel makkelijker aan dat soort wagens komen.
@venividivici: ?
@peter911: In de vorige eeuw hadden we een importeur voor Chevrolet e.d. (Pietersen in Rotterdam) en voor Ford US ( Hessing in de Bilt). M.a.w ze stonden in de AutoVisie prijslijst en je kon er één net zo makkelijk bestellen als een Opel Kadett. In de jaren ‘90 ging de Ford US import steeds verder achteruit en ik geloof dat het met GM niet veel anders was.
@crashingduke: 1967. Toen in Antwerpen Camaro’s gemaakt werden…
Altijd leuk als mensen zulke auto’s hebben en nog gebruiken ook
What. A. Beauty. Ondanks geen Mopar, een van all time favo’s!
@mopar70: mijn
Haha. Als je een zware koffer in de kofferbak legt dan komen de voorwielen van de grond!!
Aan de carrosserienaden te zien, maken ze in de fabriek waar deze auto ooit uitrolde nu Tesla’s…
[/sarcasme]
Nee, zonder gekheid, dit is inderdaad een toffe bak. Oud-collega van me had een ’69 Impala, op gas. Die had een 80 liter tank tussen de achterwielen en er nog een 120 liter achter liggen, en nog steeds was de kofferbak bovengemiddeld ruim bemeten. En met een netto vulling van 160 liter toch nog een actieradius van 400 km. Tenminste, als-tie rustig aan deed.