@rickknows: kan wel ongeveer kloppen. Mijn eerste auto was ook een C-Kadett, 1.2 op lpg, bj. ’78 en in 1989 gekocht voor 800 gulden. Voor 150 piek wat gaatjes in de bodem en dorpels laten dichtlassen en voor nog eens hetzelfde bedrag een ‘luxe’ stoffen interieur op de sloop gekocht, ter vervanging van de skai stoelen waar je op een mooie zomerdag de reet aan brandde. Drie jaar later weer voor 600 gulden verkocht, trouwens. Goedkoper dan dat heb ik nooit meer auto gereden. En tal van toffe herinneringen: priceless.
@RRRobert: Leuk man, ja dat waren nog eens toffe tijden, niks geen gezeik met keuringen. Mijn vriend had er eentje waarvan de motor defect raakte. Op straat de motor verwisseld voor een Manta blok van de sloop. Hahaha…dat kon toen gewoon allemaal :-)
@rickknows:
Toen ik net m’n rijbewijs had, en ik voor de buurtgarage auto’s naar klanten terugbracht, tot 2x eentje gekregen , waren inderdaad in 86/87 gewoon niets waard, maar reden heerlijk, en inderdaad stukje beter dan de E kadett….
De 1.6 S die ik had, had wel 90 echte spierballenpk’s, en geen stuurbekrachtiging…..
Best wel een cool apparaat. En zo te zien in topstaat.
Zag gisteren ook nog een enorm mooie Manta A rijden op de snelweg. Ook al in mint-conditie. Had de sokken er aardig in, blies al het moderne spul voorbij met een gangetje van zo’n 150 km/u.
RallyE
Heerlijk!
Leuk ding
Gave uitvoering. Leuke spot.
Nieuwprijs onbekend.M’n Kadett 1200 special uit 1975 was nieuw 10.000 gulden. Deze zal denk ik maximaal 2000 gulden duurder zijn geweest.
Dit is toch nog de C kadett de laatste met standaard achterwiel aandrijving
Leuk! Die heeft mijn collega in het geel, gebruikt ‘m als daily op de mooie dagen!
@Jochempie: dus niet dagelijks.
@emping: Ligt eraan waar je woont, wat als er alleen maar mooie dagen zijn?
De C Kadett is de mooiste generatie van de Opel kaddet reeks.
@mikje90: helemaal mee eens, zo’n GT/E blijft mijn natte droom!
Zeg maar rustig oldtimer hoor. Youngtimer is voor deze vriend al even geleden.
Mooie auto.
Kon je in mijn jonge jaren tweedehands voor 500 Gulden (200 Euro) kopen :-)
@rickknows: kan wel ongeveer kloppen. Mijn eerste auto was ook een C-Kadett, 1.2 op lpg, bj. ’78 en in 1989 gekocht voor 800 gulden. Voor 150 piek wat gaatjes in de bodem en dorpels laten dichtlassen en voor nog eens hetzelfde bedrag een ‘luxe’ stoffen interieur op de sloop gekocht, ter vervanging van de skai stoelen waar je op een mooie zomerdag de reet aan brandde. Drie jaar later weer voor 600 gulden verkocht, trouwens. Goedkoper dan dat heb ik nooit meer auto gereden. En tal van toffe herinneringen: priceless.
Me ❤ C-Kadett
@RRRobert: Leuk man, ja dat waren nog eens toffe tijden, niks geen gezeik met keuringen. Mijn vriend had er eentje waarvan de motor defect raakte. Op straat de motor verwisseld voor een Manta blok van de sloop. Hahaha…dat kon toen gewoon allemaal :-)
@rickknows:
Toen ik net m’n rijbewijs had, en ik voor de buurtgarage auto’s naar klanten terugbracht, tot 2x eentje gekregen , waren inderdaad in 86/87 gewoon niets waard, maar reden heerlijk, en inderdaad stukje beter dan de E kadett….
De 1.6 S die ik had, had wel 90 echte spierballenpk’s, en geen stuurbekrachtiging…..
@pretje: En dan die versnellingsbak, wat een speling in je schakelpook, je legde kilometers af tijdens het schakelen :-)
Ik heb ze vroeger allebei gehad, de Rallye en de GT/E van de eerste zijn er rond de 9000 gemaakt en de laatste bijna 2300.
De GT/E is nu onbetaalbaar en onvindbaar, zeker één in niet verknoeide staat.
Dit is trouwens ook een nepperd, op kenteken een 1200 en geen 2.0E.
Dit is toch geen youngtimer meer.
Best wel een cool apparaat. En zo te zien in topstaat.
Zag gisteren ook nog een enorm mooie Manta A rijden op de snelweg. Ook al in mint-conditie. Had de sokken er aardig in, blies al het moderne spul voorbij met een gangetje van zo’n 150 km/u.
@moveyourmind: mag niet.