@sjonniedeluxe: ik zou daar nog aan willen toevoegen: “mits in een lekker opvallende kleur geleverd”. Want deze kleur grijs slaat het model wel heel erg dood.
@wimof: er zijn genoeg meningen geschreven over de voorkant van de Model 3. Mensen die het een duckface noemen bv. Ikzelf vind de voorkant er prima uitzien van een Model 3. Maar ik hou altijd wel van een cleane look. Niet zo’n 100 hoekjes en vouwtjes design van BMW en Audi tegenwoordig.
@baklava: Je vraagt je af, gelanceerd in zo’n leuke kleuren en dan dit. Al bedenk ik me dat dit misschien het uitgangsstandpunt was, niet opvallen, gewoon testen.
’t Is qua uiterlijk nog geen Aston Martin o.i.d. maar vind de auto zeker niet lelijk. Liever dit dan zo’n geforceerd kijk-mij-eens-anders-zijn uiterlijk van een i3, laatste iteratie Pruis e.d.
@redbeams: remtrommels zijn helemaal zo gek nog niet voor een EV. Heel veel remvermogen wordt uit de motor getrokken. De remmen achter worden zo weinig belast dat er zelfs een negatieve remwerking kan optreden bij schijven ivm vervuiling/roestvorming. In die zin zijn remtrommels helemaal niet verkeerd.
@gezondverstand: daar heb je op zich wel een punt. Met 2 auto’s aan zo’n paal mag je blij zijn dat je 8Kw haalt weet ik uit ervaring. Ben je wel even zoet voordat hij vol is. Tesla Supercharger doet 140-170Kw. Ionity weet ik nog niet.
Laadpalen gaan een schaars goed worden de komende tijd en zeker als het laadvermogen zo laag blijft als het is zullen palen lang bezet zijn. Zelfs in een stad als Rotterdam waar het aantal palen nog best groot is. Dan ook nog de PHEV plakkers en brandstof auto’s die plekken bezet houden.
Dit is geen gewone laadpaal, maar een snellader, daar laadt de ID.3 met 50kW. Dan is die max. 30 minuten dus niet zo’n punt.
Zo te zien is dit locatie Couwenburg trouwens. Heb ik ook wel eens gesnellaad (snelgeladen) met mijn Zoe.
Ziet er in een saaie kleur beter uit dan in die flashy launch kleur. Niet mooi, niet lelijk.
Ik vind hem geslaagd
@sjonniedeluxe: ik zou daar nog aan willen toevoegen: “mits in een lekker opvallende kleur geleverd”. Want deze kleur grijs slaat het model wel heel erg dood.
In het lease grijs lekker onopvallend… maar niet voor mij ;)
@aalt: Ja want jij moet natuurlijk opvallen zodat iedereen je ziet en adoreert
@alcantara: that escalated quickly…
Zoals we hem het meeste gaan zien denk ik. T lijkt net alsof het stuur rechts zit trouwens
@flik2punt0: Het stuur zit ook rechts, je kijkt er alleen van voren tegenaan.
@flik2punt0: Stuur zat aan de linkerkant, op de foto is het niet goed te zien.
Tsjaaaa een donkergrijze VW, dan wel weer sportief gepimpt sportsvan design….
Iedereen slikt dit vast voor zoete koek ;)
Volgens mij is de ID3 al eerder gespot in Rotterdam. Een deel van de originele persfoto’s was er geschoten, net als in Lelystad (of al places).
@Dizono: Lelystad… RDW testcentrum :)
@Johan82: onderstaande foto is gemaakt voor het Agora theater in Lelystad:
https://www.tbvolkswagen.nl/sites/volkswagen/files/styles/1024x768_focal/public/images/lowin0020.jpg?h=47c441df&itok=LdBAW39J
Die voorkant is net zo’n render van een goedkoop racespel uit de jaren ‘90…
@tristan114: Nu het snuitje van een model 3 is ook geen voorbeeld van schoonheid en daar lees ik niks (weinig) over.
@wimof: er zijn genoeg meningen geschreven over de voorkant van de Model 3. Mensen die het een duckface noemen bv. Ikzelf vind de voorkant er prima uitzien van een Model 3. Maar ik hou altijd wel van een cleane look. Niet zo’n 100 hoekjes en vouwtjes design van BMW en Audi tegenwoordig.
Minder lelijk dan ik had verwacht, meer dan dat kan ik er nu nog niet van maken. Iig goed dat VW met een volwaardige EV komt.
Hij heeft wel wat weg van de i3 ?
In deze uitvoering wel een erg generiek blikje. Niet lelijk, maar zit ook weinig smaak aan.
@dondeboer: de succesformule van VW :-) en dat zeg ik als VW ‘fan’ zelfs
lijkt wel een Auris of Corolla langs de zijkant
Mijn god wat saai. Maar dat zijn we gewend van VW en hun klanten
@baklava: mee eens. Rijdende slaappil.
@baklava: Je vraagt je af, gelanceerd in zo’n leuke kleuren en dan dit. Al bedenk ik me dat dit misschien het uitgangsstandpunt was, niet opvallen, gewoon testen.
@baklava: slaappil op wielen
Beetje saai maar wel gewoon een nette auto. Gaat hard lopen hier in NL.
Is trouwens op Hofplein.
Persfoto’s waren ook in Rotterdam gemaakt inderdaad.
’t Is qua uiterlijk nog geen Aston Martin o.i.d. maar vind de auto zeker niet lelijk. Liever dit dan zo’n geforceerd kijk-mij-eens-anders-zijn uiterlijk van een i3, laatste iteratie Pruis e.d.
FUGLY!!
Uiteraard aan de laadpaal
Hoop schoonheid op 1 foto… functioneel wel.
Hallo 1980 met je remtrommels
@redbeams: Lijkt me eerder een systeem om stroom te regenereren.
@langejohn: Het zijn in ieder geval geen remschijven achter
@redbeams: remtrommels zijn helemaal zo gek nog niet voor een EV. Heel veel remvermogen wordt uit de motor getrokken. De remmen achter worden zo weinig belast dat er zelfs een negatieve remwerking kan optreden bij schijven ivm vervuiling/roestvorming. In die zin zijn remtrommels helemaal niet verkeerd.
@jpoers: Onzin want dat zou betekenen dat alle ev’s dat zouden hebben.Dit is puur uit kostenbesparing gedaan…gewoon el-cheapo
Zo anoniem. Een model die mij niets doet. 13 in een dozijn.
Een ware opvolger van de Golf. Gewoon een saai en degelijk ontwerp. Net als de Golf gemaakt om zo weinig mogelijk van te vinden…
Heb net een mail van ID3 team gekregen met uitrustingsdetails enz. 4 kleuren zijn er leverbaar wit, lichtgrijs, donkergrijs (zoals hier) en turquoise.
Knap dat je deze hebt gespot. Hij is zo anoniem dat je er zo aan voorbij zou lopen.
@lacker: Had hm eerst niet herkend vandaar geen foto van de achterkant, toch snel een paar foto’s genomen.
Niks mis mee, geen echt bijzonder design, maar de Golf-achtige C-stijl maakt er wel een VW van.
Heel toepasselijk bij het Shell gebouw.
Van voren een afknapper. Wat een tuttig gezicht.
Oja die laadpaal. Max 30 min. Dan heb je net genoeg stroom om de volgend paal te halen :)
@gezondverstand: daar heb je op zich wel een punt. Met 2 auto’s aan zo’n paal mag je blij zijn dat je 8Kw haalt weet ik uit ervaring. Ben je wel even zoet voordat hij vol is. Tesla Supercharger doet 140-170Kw. Ionity weet ik nog niet.
Laadpalen gaan een schaars goed worden de komende tijd en zeker als het laadvermogen zo laag blijft als het is zullen palen lang bezet zijn. Zelfs in een stad als Rotterdam waar het aantal palen nog best groot is. Dan ook nog de PHEV plakkers en brandstof auto’s die plekken bezet houden.
Saaaaaaai. Allemaal hetzelfde
Wat is zo’n model 3 opeens mooi zeg…
Nu al, niks bijzonders. Maar goed dat zal de VW rijder wel juist willen.
Niet echt een fraai ding maar wel eindelijk een vw zonder een te grote front overhang
Ik zie er vanuit dit standpunt wel wat Golf in, de C stijl. Zowaar met een harmonieuze raampartij
Dit is geen gewone laadpaal, maar een snellader, daar laadt de ID.3 met 50kW. Dan is die max. 30 minuten dus niet zo’n punt.
Zo te zien is dit locatie Couwenburg trouwens. Heb ik ook wel eens gesnellaad (snelgeladen) met mijn Zoe.