• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ducati Panigale V4

Gister opgehaald, m’n Panigale V4! Ik ben overigens geen fotograaf… ;-)

Spotter: RacerX
Geüpload op: 15 mei 2020
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Ducati mijn-motor Motorfiets panigale v4
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • mijn Ducati 748
    mijn Ducati 748
  • nieuwe audi A5 sportback
    nieuwe audi A5 sportback
  • Alpina B5S
    Alpina B5S
  • duc
    duc
  • ducati
    ducati
  • Ducati Panigale V4S
  • Mercedes A45 Amg
    Mercedes A45 Amg
  • Laag
    Laag

Lees Interacties

Reacties

  1. fendercd60 zegt

    15 mei 2020 om 15:33

    Ik ben geen motor iemand, maar Ducati’s zijn altijd goed. Gaaf ding.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 17:42

      @fendercd60: hartelijk dank!

      Login om te reageren
    • mynameisjeroen zegt

      15 mei 2020 om 21:27

      @fendercd60: dat heb je goed begrepen :-)

      Login om te reageren
  2. 8ccompetizione zegt

    15 mei 2020 om 16:11

    Prachtig! Gefeliciteerd

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 17:44

      @8ccompetizione: thanks!

      Login om te reageren
  3. grandvitara zegt

    15 mei 2020 om 17:13

    Maakt niet uit, prima plaatjes. Mooier apparaat ?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 17:43

      @grandvitara: Danku!

      Login om te reageren
  4. michelschouten zegt

    15 mei 2020 om 17:28

    Gaaf apparaat!!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 17:43

      @michelschouten: Dankjewel!

      Login om te reageren
  5. emping zegt

    15 mei 2020 om 18:02

    Mooie aankoop veel plezier ervan!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 mei 2020 om 08:00

      @emping: Dank!

      Login om te reageren
  6. etiennep zegt

    15 mei 2020 om 19:13

    Het is niet helemaal de bedoeling om motoren te plaats hoor

    Login om te reageren
    • schobbejak zegt

      15 mei 2020 om 19:15

      @etiennep: Ik wist niet dat jij de regels bepaald hoor.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 19:25

      @etiennep: mwah, uiteindelijk bepaal ik zelf wat ik upload. Dat jij er niet van houdt interesseert me nog minder dan de kleur van de sokken die ik ‘s ochtends aan trek. Van m’n vorige motor, BMW S1000RR, staan ook wel wat foto’s, maar dat was icm een BMW M4 DTM CE. Zal m’n Duc de volgende keer even naast een random Alfa oid zetten, dan blij?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      15 mei 2020 om 20:39

      @etiennep: dat bepaal jij niet, hoor.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      16 mei 2020 om 10:00

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
    • kenner zegt

      16 mei 2020 om 10:56

      @etiennep: bijna elke motor is sneller, luider en cooler dan 99% van de auto’s dus dan mag het. Punt.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        17 mei 2020 om 07:29

        @kenner: amen. ;-)

        Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      17 mei 2020 om 15:01

      @etiennep: Jawel hoor, als het niet zo was, was hij ook niet door gelaten door de moderators.

      Login om te reageren
  7. thomcarspotter zegt

    15 mei 2020 om 19:37

    Wat een monsterlijk apparaat! Gave aanschaf!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 20:58

      @thomcarspotter: thanks Thom!

      Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    15 mei 2020 om 20:39

    Wat een lekkere dikke sjaak zeg!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      15 mei 2020 om 20:59

      @2wheeler: hahaha, hartelijk dank!

      Login om te reageren
  9. wouterjeuring zegt

    16 mei 2020 om 00:07

    Ik weet nog hoe ik vroeger als klein kind onder de indruk kon zijn van Harley’s met 6 uitlaten, nu vind ik juist dit soort weggewerkte uitlaten ontzettend vet. Wat een prachtige machine, heel veel plezier ervan!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      16 mei 2020 om 08:47

      @wouterjeuring: Thanks Wouter, helemaal mee eens, hoewel ik de seatpipes op de 916 en 1098 en aanverwante modellen ook heel gaaf vind.

      Login om te reageren
      • wouterjeuring zegt

        16 mei 2020 om 23:16

        @racerx: ben ik zeker met je eens, maar dat dunne spitse korte kontje laat hem heel mooi voorover hangen wat de verhoudingen ten goede komt. Daarnaast natuurlijk lekker dat het wiel helemaal vrij staat, zonder tussenkomst van uitlaat, remschijf, achterbrug en ketting. Gewoon lekker, ik wil binnenkort ook gaan beginnen met rijlessen voor de motor, altijd al een droom geweest.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          17 mei 2020 om 07:29

          @wouterjeuring: gewoon doen, ik heb het 12 jaar geleden gehaald op m’n 21e, heb daarna een jaar of 7 geen eigen motor gehad, maar toen ik er daarna een kocht was het eigenlijk meteen klaar met mijn autohobby… Had toen een Z4 Coupé die ik in 1 klap niet meer bijzonder vond om te rijden. Je bent gewaarschuwd hahaha! Een leuke motor hoeft daarnaast ook helemaal niet duur te zijn, houdt het nog een beetje leuk.

          Login om te reageren
          • wouterjeuring zegt

            19 mei 2020 om 02:14

            @racerx: mijn vader inmiddels overleden, had altijd bmw’s zowel auto’s als motoren, soms mocht ik als klein jochie achterop en ik was doodsbang maar vond het tegelijkertijd geweldig. Zal ook wel een sentiment dingetje zijn dat ik wil gaan rijden. De 2 die ik me het best herinner van hem zijn de K1100RS en de R100RS, beide prachtig, als je van oude lompe bakken houdt. Hij heeft ook nog een R12 gehad die in de woonkamer uit elkaar werd gehaald en gerestaureerd/gereviseerd. Met de paplepel ingegoten dus. Ik ben inmiddels 26 dus zal er toch eens aan moeten geloven.

            Login om te reageren
            • racerx zegt

              19 mei 2020 om 14:52

              @wouterjeuring: triest om te horen dat je vader er niet meer is, maar fijn dat je herinneringen er nog zijn. Succes met het behalen van je rijbewijs!

              Login om te reageren
  10. kennone zegt

    16 mei 2020 om 10:01

    Enorm dik apparaat! Vond de V4 eerst niks, want 2 cilinders te veel. Maar hoe vaker ik hem zie hoe meer ik hem kan waarderen. ??????

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 mei 2020 om 07:35

      @kennone: hahaha mooi dat dat zo kan verschillen, ik ben juist overgestapt sinds ze dit V4 blok leveren. Overigens klinkt en voelt hij zeker op lage toeren behoorlijk als een twin, dit komt door de Twin Pulse ontsteking die Ducati toepast. Voordeel is ook enorm veel koppel bij lage toeren, wat dit blok qua rijden eigenlijk meer verwantschap geeft met de oude L-twins die tot de 1198 gebruikt zijn, want de de 1199 en 1299 hadden eigenlijk alle power bovenin zitten. Ook trilt en schudt het ding stationair nog als vanouds en zie je in de spiegels nog steeds geen drol door het getril, wat dat betreft hoef je echt niet bang te zijn dat de V4 het Ducati karakter verloren heeft hahaha!

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        17 mei 2020 om 11:27

        @racerx: dat hebben ze dan inderdaad netjes aangepakt! ??

        Login om te reageren
  11. kenner zegt

    16 mei 2020 om 10:59

    Gefeliciteerd !! Moest eerst wennen aan de nieuwe look van Ducati maar begin ze steeds meer te waarderen. Ookal snap ik nog steeds niet waarom iemand z’n s1000rr zou inruilen, dat is mijn droom motor. Zijn er veel verschillen ?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 mei 2020 om 07:48

      @kenner: ja best wel, ik ben qua motoren eigenlijk een Ducati fan van het eerste uur, maar omdat ik qua auto’s altijd BMW reed wilde ik destijds graag een S1000RR. Verschil moet je ‘m vooral zoeken in de beleving, vergelijk het met een snelle Porsche en een Ferrari, ongeveer dezelfde prestaties, maar de Ferrari heeft net wat meer ‘passie’ (ja ik weet het, afgezaagd). BMW is wat soepeler op lage toeren en heeft zn power veel meer bovenin, waar de Ducati eigenlijk op lagere toeren al heel veel koppel heeft én veel vermogen bovenin. Vergeleken met de Panigale lijkt de BMW wel een 600cc onder de 8000 toeren. Daarbij vind ik zo’n flatplane vier in lijn gewoon niet zo’n speciaal geluid en gevoel geven, dat wordt pas echt leuk op hoge toeren als hij keihard gilt, daar kom je in ieder geval op straat bijna nooit. De V4 is bij elk toerental leuk en kan ook nog eens 14,500 toeren draaien (15.000 in de 6e versnelling). Dat motorblok is echt ongelofelijk, óveral power.

      Laat ik het zo zeggen: maand of 1,5 geleden heb ik een proefritje gemaakt op een Panigale V4 met een vriend die geïnteresseerd was, ik ging mee zonder bijbedoelingen, maar een week later stond mijn BMW te koop terwijl ik er eigenlijk dit jaar nog op door wilde rijden… Hele fijne bike hoor en ooit was het mijn favoriet, maar voor de plezierritjes is voor mij de Ducati gewoon specialer. Heel verhaal, maar ik vond het een leuke vraag. Thx!

      Login om te reageren
  12. gloudertje zegt

    16 mei 2020 om 15:41

    Oef, een v4. Vind een panigale al super gaaf maar een v4 is de overtreffende trap. Ook op de ‘oude’ gereden? Helaas voor mij niet meer mogelijk ivm mijn rug.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      17 mei 2020 om 07:59

      @gloudertje: dat is heel zonde, maar deze motor is comfortabeler dan de S1000 die ik ooit had qua beenruimte (ik ben 1,93), daarbij zorgt het voorover hangen ervoor dat je niet ‘inzakt’ met je rug, die blijft altijd recht, waardoor ik met gemak 4 uur op deze motor kan doorbrengen. De K1200S die ik voor woonwerk heb staan en natuurlijk veel comfortabeler is, geef na hele lange ritten wel een vermoeide onderrug omdat je wat meer rechtop zit. Wellicht toch nog eens proberen..?

      De 1199 en 1299 heb ik nooit gereden, lijkt me wel bijzonder, maar die hadden schijnbaar toch vooral hun vermogen bovenin zitten door de extreem korte slag (zeker de 1199). De 1098 en 999 heb ik wel gereden, niet in bezit gehad hoor, dit is mijn eerste Ducati, maar ik zie wel verwantschappen aangezien de V4 onderin ook erg sterk is en de Twin Pulse ontsteking zorgt voor een behoorlijk L-twin karakter op lage toeren:125Nm bij 8000 toeren en daaronder is het ook al geen slappeling.

      Login om te reageren
  13. porsche911991 zegt

    17 mei 2020 om 15:48

    Wat een gaaf apparaat zeg! Ik zou hem zo in mijn woonkamer parkeren in plaats van de schuur. Veilige kilometers!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      19 mei 2020 om 14:53

      @porsche911991: hartelijk dank! Als ik alleen had gewoond was hij idd in de woonkamer gestald ;-)

      Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    18 mei 2020 om 10:49

    Waaaauw, wat ziek! Echt prachtig

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      19 mei 2020 om 14:53

      @JamesBond007: Thanks!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North