• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 250 GT SWB

Een absolute zeldzaamheid, deze prachtige Ferrari 250 GT SWB. Heel bijzonder om zo'n klassieke Ferrari onverwachts tegen te komen en rijdend te zien in je eigen woonplaats!

Spotter: lenny98
Geüpload op: 25 mei 2020
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
250 250-GT Ferrari rood SWB V12
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ferrari 250 GT V12
    Ferrari 250 GT V12
  • BMW M8 Gran Coupé First Edition
  • Porsche 911 turbo s (993)
    Porsche 911 turbo s (993)
  • BMW M6 Grand Coupe Police Dubai
    BMW M6 Grand Coupe Police Dubai
  • Ferrari 250 SWB
    Ferrari 250 SWB
  • Bentley Continental GTC V8S
    Bentley Continental GTC V8S
  • Ferrari 250 GT SWB
    Ferrari 250 GT SWB
  • Ferrari 250 GT SWB
    Ferrari 250 GT SWB

Lees Interacties

Reacties

  1. raym zegt

    25 mei 2020 om 18:42

    Dan ga ik toch voor de 250 testa rossa. Op de achtergrond

    Login om te reageren
    • lenny98 zegt

      25 mei 2020 om 19:06

      @raym: Ook gaaf inderdaad! Weliswaar geen originele, maar wel gebaseerd op een Ferrari 330 GT.

      Login om te reageren
      • raym zegt

        25 mei 2020 om 19:18

        @lenny98: ja daar kwam ik ook achter toen ik kentekencheck deed. Maar ziet er als nog gaaf uit. Gelukkig heb ik de eer mogen hebben om in echt 250 Testa rossa me te mogen rijden. Ervaring van me leven.

        Login om te reageren
        • lenny98 zegt

          25 mei 2020 om 19:19

          @raym: Kan ik me voorstellen, dat moet een gave ervaring geweest zijn!

          Login om te reageren
  2. eddepedd zegt

    25 mei 2020 om 19:28

    Twee vragen:
    1. dus deze ‘250 GT’ is gemaakt met als basis een 330; je maakt van een Ferrari een andere Ferrari?
    2. Waar is de nummerplaathouder op foto 8 gebleven?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      25 mei 2020 om 19:54

      @eddepedd: 1 – Dat sloeg op de Testa Rossa op ’n andere foto. 2 – Hele goeie vraag :)

      Login om te reageren
      • eddepedd zegt

        25 mei 2020 om 20:06

        @davelepeef: dank je.
        Okay, sloeg op die andere. Maar dan nog: je maakt dus van de ene Ferrari een andere. Klinkt, als onbekende met dit fenomeen, als kapitaalvernietiging. De ene is vast mooier dan de ander. Maar dan nog: het is het allebei niet meer. Geen 330, maar ook geen 250. Begrijp het niet helemaal.

        Login om te reageren
        • carfreakjim zegt

          25 mei 2020 om 20:17

          @eddepedd: Is de goedkoopste manier om toch een 250 tr te rijden die zo goed als hetzelfde aanvoelt als een eoriginele. En de Ferrari 330 relatief goedkoop voor een klassieke Ferrari. Ook is dat model niet heel erg gewild bij verzamelaars, afhankelijk door wie en hoe de ombouw is gedaan, kan de auto nu meer waard zijn dan dat hij was met zijn originele koets.

          Login om te reageren
        • capri288 zegt

          25 mei 2020 om 22:28

          @eddepedd: er zijn maar een stuk of 34 Testa Rossa’s gebouwd en die doen makkelijk een miljoen of zes, als ze al te koop aangeboden worden. Dus als je helemaal hoteldebotel bent van een Testa Rossa, je kan er niet een vinden, je kan hem niet betalen en/of je kan/wil het risico niet lopen om een originele eventueel schade te rijden dan is een goed nagebouwde een goed alternatief. Gebeurd vaker en ook met andere merken.

          Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          26 mei 2020 om 07:42

          @eddepedd: ik denk dat je ook niet makkelijk moet denken over de waarde van een dergelijke replica. Een originele Ferrari wordt gebruikt om zo dicht mogelijk bij ’n origineel te blijven, op chassis en body wordt dan ook niet bezuinigd. Ik snap alleen niet dat ze dan ’n 4 liter gebruiken ipv 3 liter? Roelofs Engineering heeft ’n belachelijk mooie replica van ’n 64 GTO gebouwd, veel dichter bij ’n origineel zul je niet snel komen. Maar ik vraag me af wat die zou moeten opbrengen.

          Login om te reageren
    • lenny98 zegt

      25 mei 2020 om 20:09

      @eddepedd: De 250 GT SWB is compleet origineel, betreft dus een echte. De ‘250 TR’ is inderdaad gebaseerd op op een 330 GT. Wordt veel mee gereden. De reden van de ombouw weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het te kostbaar / risicovol zou zijn om met een echte TR regelmatig te rijden?
      De nummerplaathouder is weggefotoshopt op die foto :-)

      Login om te reageren
  3. davelepeef zegt

    25 mei 2020 om 19:55

    Pff gaaf zeg. Eerste plaat is ook lekker.

    Login om te reageren
    • lenny98 zegt

      26 mei 2020 om 10:07

      @davelepeef: Thanks!

      Login om te reageren
  4. eddepedd zegt

    25 mei 2020 om 22:53

    Top. Bedankt allen voor tekst en uitleg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North