Ferrari 250 GT SWB
Een absolute zeldzaamheid, deze prachtige Ferrari 250 GT SWB. Heel bijzonder om zo'n klassieke Ferrari onverwachts tegen te komen en rijdend te zien in je eigen woonplaats!
Een absolute zeldzaamheid, deze prachtige Ferrari 250 GT SWB. Heel bijzonder om zo'n klassieke Ferrari onverwachts tegen te komen en rijdend te zien in je eigen woonplaats!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Dan ga ik toch voor de 250 testa rossa. Op de achtergrond
@raym: Ook gaaf inderdaad! Weliswaar geen originele, maar wel gebaseerd op een Ferrari 330 GT.
@lenny98: ja daar kwam ik ook achter toen ik kentekencheck deed. Maar ziet er als nog gaaf uit. Gelukkig heb ik de eer mogen hebben om in echt 250 Testa rossa me te mogen rijden. Ervaring van me leven.
@raym: Kan ik me voorstellen, dat moet een gave ervaring geweest zijn!
Twee vragen:
1. dus deze ‘250 GT’ is gemaakt met als basis een 330; je maakt van een Ferrari een andere Ferrari?
2. Waar is de nummerplaathouder op foto 8 gebleven?
@eddepedd: 1 – Dat sloeg op de Testa Rossa op ’n andere foto. 2 – Hele goeie vraag :)
@davelepeef: dank je.
Okay, sloeg op die andere. Maar dan nog: je maakt dus van de ene Ferrari een andere. Klinkt, als onbekende met dit fenomeen, als kapitaalvernietiging. De ene is vast mooier dan de ander. Maar dan nog: het is het allebei niet meer. Geen 330, maar ook geen 250. Begrijp het niet helemaal.
@eddepedd: Is de goedkoopste manier om toch een 250 tr te rijden die zo goed als hetzelfde aanvoelt als een eoriginele. En de Ferrari 330 relatief goedkoop voor een klassieke Ferrari. Ook is dat model niet heel erg gewild bij verzamelaars, afhankelijk door wie en hoe de ombouw is gedaan, kan de auto nu meer waard zijn dan dat hij was met zijn originele koets.
@eddepedd: er zijn maar een stuk of 34 Testa Rossa’s gebouwd en die doen makkelijk een miljoen of zes, als ze al te koop aangeboden worden. Dus als je helemaal hoteldebotel bent van een Testa Rossa, je kan er niet een vinden, je kan hem niet betalen en/of je kan/wil het risico niet lopen om een originele eventueel schade te rijden dan is een goed nagebouwde een goed alternatief. Gebeurd vaker en ook met andere merken.
@eddepedd: ik denk dat je ook niet makkelijk moet denken over de waarde van een dergelijke replica. Een originele Ferrari wordt gebruikt om zo dicht mogelijk bij ’n origineel te blijven, op chassis en body wordt dan ook niet bezuinigd. Ik snap alleen niet dat ze dan ’n 4 liter gebruiken ipv 3 liter? Roelofs Engineering heeft ’n belachelijk mooie replica van ’n 64 GTO gebouwd, veel dichter bij ’n origineel zul je niet snel komen. Maar ik vraag me af wat die zou moeten opbrengen.
@eddepedd: De 250 GT SWB is compleet origineel, betreft dus een echte. De ‘250 TR’ is inderdaad gebaseerd op op een 330 GT. Wordt veel mee gereden. De reden van de ombouw weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het te kostbaar / risicovol zou zijn om met een echte TR regelmatig te rijden?
De nummerplaathouder is weggefotoshopt op die foto :-)
Pff gaaf zeg. Eerste plaat is ook lekker.
@davelepeef: Thanks!
Top. Bedankt allen voor tekst en uitleg!