• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia H.P.Executive

Op Netcarshow.com kon ik het volgende over deze bijzondere auto vinden :
The Beta HPE was a three-door sporting estate or shooting-brake introduced in March 1975. HPE stood for High Performance Estate, and then later High Performance Executive. This model had Berlina's longer wheelbase floorpan combined with the coupé's front end and doors. The HPE was also styled in house at Lancia by Castagno's team, with Castagnero as styling consultant. At launch it came with either 1600 or 1800 twin-cam engines, these being replaced in November of the same year by new 1.6 and 2.0 units. In 1978, like other Beta models automatic transmission became available along with power steering. It was renamed the Lancia HPE (without the Beta) from 1979 and in autumn 1981 gained the option of a fuel injected 2.0 engine. In 1984 a 2.0VX supercharged version became available. Like all other cars in the Beta range the HPE was discontinued in 1984. Number built: 71,258.
Dit exemplaar is uit januari 1983 en komt oorspronkelijk uit Frankrijk, waar hij grondig getectyleerd is. Misschien is het nog wel de enige in Nederland, zeker in deze bijzonder goede staat.

Spotter: joosstra
Geüpload op: 12 mei 2020
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
2000 blauw Lancia
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Fiat 500 Abarth
    Fiat 500 Abarth
  • Lancia Thesis
  • Lancia Kappa Coupé
    Lancia Kappa Coupé
  • Lancia
    Lancia
  • Ferrari 458 Italia
    Ferrari 458 Italia
  • Leer op je Porsche
    Leer op je Porsche
  • Ferrari 488 GTB
    Ferrari 488 GTB
  • Lancia Thesis

Lees Interacties

Reacties

  1. 8ccompetizione zegt

    12 mei 2020 om 22:08

    Wow, gaaf zeg!

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    13 mei 2020 om 09:51

    Mooie Lancia maar ik zou de stickers er wel vanaf halen (F) en die ernaast.

    Login om te reageren
    • joosstra zegt

      13 mei 2020 om 13:48

      @Alfarobert: nee, juist laten zitten, is een deel van de geschiedenis van de auto.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North