• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Taunus met waterstofgas aangedreven Stirling motor

In het techniek- en scheepvaartmuseum in Malmö stonden niet veel interessante auto’s en slecht licht voor andere foto’s maar deze Ford Taunus was testauto geweest voor United Stirling (zie het infobordje) met een waterstofgas aangedreven Stirling motor.

Spotter: monza
Geüpload op: 5 november 2020
Plaats: 242
Kenteken: Onbekend
appspot Estate Ford klassiekers museum taunus waterstof
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ford Taunus
    Ford Taunus
  • Alweer een fotoshoot met een 4 Serie
    Alweer een fotoshoot met een 4 Serie
  • Spyker C8 Laviolette LM85 en Spyker C8 Spyder
    Spyker C8 Laviolette LM85 en Spyker C8 Spyder
  • 991 GT2RS
    991 GT2RS
  • Ford Taunus 26M
    Ford Taunus 26M
  • Ford Taunus
    Ford Taunus
  • Zoek de verschillen. #BentleyNL #autospot
    Zoek de verschillen. #BentleyNL #autospot
  • Ford Taunus GXL
    Ford Taunus GXL

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfarobert zegt

    6 november 2020 om 08:32

    En dat wordt gewoon de toekomst.Waterstof.Zie je al een vrachtwagen na 90km weer 6uur stilstaan om weer op te laden? Mensen willen kunnen tanken en verder gaan.Met waterstof kunnen we onze huizen verwarmen,erop koken,etc. Puur electrische auto’s kunnen binnen 10 jaar naar de sloop omdat het te duur is om het accupakket te vervangen.Het heeft al 5 zoveel energie gekoste om ze te maken.Lithium wordt gewonnen in mijnen dus natuurgebieden worden vernield.Maw electrische auto’s zijn de grootste milieuvervuilers die je maar kunt bedenken.

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      6 november 2020 om 12:32

      @Alfarobert: voor mijn bedrijf kan dat sowieso al niet, iedere zoveel uur aan de lader. Mijn vrachtwagens bevoorraden de levensmiddelenindustrie en ik kan moeilijk zeggen: kan op dit moment niet aanleveren, vrachtwagen staat aan de lader. Zet de fabriek maar stil. Denk dat diesel voor commerciële doeleinden nog lang gebruikt zal worden. Met uitzondering van stedelijk vervoer. On topic: geweldige wagen, zijn tijd te ver vooruit. Mooie kleur ook.

      Login om te reageren
      • monza zegt

        6 november 2020 om 18:02

        @maxidyne: ja lekker kleurtje! Ik kende het hele principe van de Stirling motor niet, superinteressant idee, benieuwd ook of dit dan ook toepasbaar is in auto’s

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      6 november 2020 om 12:34

      @Alfarobert: zolang de productie van waterstof onnodig veel energie kost, zit er nog steeds geen toekomst in. De hoeveelheid co2 die vrijkomt om een auto 100 km op waterstof te laten rijden is misschien wel een factor 3 dan een auto op batterijen.
      De productie is nog steeds de achilleshiel van waterstof.

      Login om te reageren
      • maxidyne zegt

        6 november 2020 om 13:07

        @maotje: geldt ook voor accu’s.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          6 november 2020 om 17:57

          @maxidyne: ik weet niet of je een beetje up to date bent. Maar de opmars van de batterij auto’s is de laatste 3 jaar enorm! Dus ik weet niet hoe je daar bij komt.

          Login om te reageren
      • 00carguy00 zegt

        6 november 2020 om 23:29

        @maotje: Waterstof wordt al een flinke tijd op grote schaal geproduceerd voor industriële doeleinden. Dat zal bepaald niet milieuvriendelijk zijn, maar het is er wel.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          7 november 2020 om 01:42

          @00carguy00: dat wilt dan toch niet zeggen dat het ook de toekomst is om op te rijden? Als t alternatief (batterijen in dit geval) een verantwoordelijker keuze is.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North