• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac hearse

Zó wil ik mijn laatste rit maken! Vergeet de eeuwige E-klasse hearse!

Wat je hier ziet is een lijkwagen van Cadillac uit 1966. Het is een flinke jongen. Want dit soort lijkwagens werden op Cadillacs zogeheten Commerical Chassis gemaakt, waarmee de registratie bij t RDW als Cadillac Commercial (deels) klopt. De Commercial Chassis was (sinds 1936) een nóg langere chassis-only versie van de Series 75 limousine, speciaal bedoeld voor coachbuilders om dingen als lijkwagen te bouwen. Waarbij de wielbasis ALLEEN AL van een ferme 3 meter 80 naar bijna 4 METER ging. Damn. Voor de rest is dit onderhuids dus een Series 75. Net als de motor: de 7 liter versie van Cadillacs big-block V8 met 340pk, gekoppeld aan de 3-traps Hydra-Matic. Ook lijkwagens hadden geen overdrive, maar een ‘oneindige’ 3.

Spotter: toyotafortuner
Geüpload op: 4 december 2021
Plaats: Nederland
Kenteken: DM-46-89
Cadillac coachbuilding klassiekers lijkwagen V8 zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Oude Cadillac STS V8
    Oude Cadillac STS V8
  • Lotus Elise 99T
    Lotus Elise 99T
  • 2CV
    2CV
  • bmw m2
    bmw m2
  • Cadillac Hearse
    Cadillac Hearse
  • Cadillac Escalade
    Cadillac Escalade
  • Cadillac Escalade
    Cadillac Escalade
  • Op een Lotus platform
    Op een Lotus platform

Lees Interacties

Reacties

  1. job zegt

    4 december 2021 om 13:16

    Geweldig,mooie spot

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North