Grappig, in het oude centrum bij de Sarisgang.
Ontopic: gedurfd design, leuke kleur, lekkere velgen. absolaat een nekkendraaier als je hem de 1e keer ziet rijden of staan. Interieur niet mijn ding, maar de vraag ging over de buitenkant. Ik vind het gaaf dat Hyundai deze auto in productie heeft genomen.
Maar dan mét interessante techniek, in plaats van schrapertjes van Renault en automaten waar men in het premium segment de neus voor ophaalt.
Alleen denk ik dat de CLA vooral verkocht wordt vanwege het logo, wat hier dit model dan wel weer eens tegen kon werken. Voor dezelfde prijs heb je immers de SUV variant.
Niet moeders moeiste en heeft qua lijn inderdaad wel wat weg van een kakkende hond (net als de Panamera en CLA). Maar alles beter dan van die zaaddodende SUV’s.
Heb er eentje bekeken; ik heb nu een Ioniq 4. De kofferbaktoegang is ronduit waar-de-loos en de stoelen zitten niet goed (knetterhard). Ik hoop dat de Prius beide beter voor elkaar heeft, dan wordt dat hem :-)
Sluit me aan bij de commentaren hierboven : de neus is wel okee, de rest is effe (flink) wennen.
Een Tesla is pas echt lelijk, maar verder wel verreweg de meest interessante aanbieding vanwege package qua range, prijs, supercharger-netwerk. Dus die zou het – ceteris paribus – moeten worden als er een EV zou moeten komen.
Ik vermoed dat het een stuk beter zou zijn als het stukje raam bij de C-stijl gewoon in carrosserie kleur was meegespoten. Benieuwd hoe dat er uit zou zien…
Totaan de b-stijl gaat het nog daarna is het een neergaande lijn wat mij betreft, o wacht dat is ook het design:-p
En zeggen dat het een kopie ia van de CLA vind ik niet terecht, qua daklijn oke maar die achterkant is toch echt wel flink mooier. Net als de EQE en EQS trouwens die vind ik best te pruimen maar deze Ioniq 6 gaat me te ver. Achterkant lijkt ook wat iel ten opzichte van de voorkant. Hyundai en design dat is hem gewoon niet, dan liever het koreaanse zusje Kia. Niet voor niets het best verkochte merk in NL tegenwoordig. Het oog wil ook wat…
Gewoon jammer dat als het dan eens geen SUV is, wat ik alleen maar kan toejuichen, ze het design dan zo verkwanselen. Dit is toch echt een merk dat eens een mooie elektrische sedan op de markt zou kunnen brengen voor een normaal bedrag. Waarom maken ze het dan zo moeilijk???
Ik ben enthousiast. Het ziet er wat bijzonder uit maar het heeft waarschijnlijk tijd nodig. Qua stroomlijn voor een elektrische auto gewoon logisch, met een cw-waarde van 0,21 verbruikt de ioniq 6 zo’n 20% minder dan de 5.
De concept had nog wel iets, maar het productiemodel werd helaas niet mooier. Sommigen zien er beter uit in het echt, maar vrees dat deze auto gewoon een banaan zal blijven.. ieder zijn ding uiteraard!
Aanstaande zaterdag een proefrit. Dan de knoop doorhakken of ik blijf doorrijden in mijn huidige kale BMW i4 40 (uit de lease pool) of mijn order voor deze laat staan. Verklaar me voor gek maar ik vind de ioniq 6 eigenlijk gaver, zit vol met opties en heeft een beter laadtechniek. Afwerking is wat minder, materialen niet echt. Hopelijk rijdt die iets strakker dan de ioniq 5.
Dat laatste schijnt daadwerkelijk het geval te zijn als ik de berichtgeving elders mag geloven. Misschien kan je ons na de proefrit laten weten wat je bevindingen zijn, ik zal vast niet de enige zijn, die daar interesse in heeft.
Aangezien ik er al één besteld heb, maar deze pas eind augustus geleverd wordt, heb ik er afgelopen zaterdag in proefgereden. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik Hyundai reed en het was meer dan prima. Hetzelfde geldt voor de afwerking en comfort. Enige minpunt was dat er weliswaar voldoende hoofdruimte voor ons Nederlandse mannen is op de achterbank, maar dat er te weinig verticale diepte is voor je benen, je zit dus met hoog opgetrokken knieën. Maar ja, wij willen toch sturen en dat doet hij boven verwachting.
Waarom heb ik voor een Ioniq 6 gekozen; omdat het concept (met bijhorende design) mij aanspreekt: ophouden met die windvervangers. Stroomlijn hebben we nodig om bereik uit accu’s te halen, zonder de auto te zwaar te maken (win win). Ik ben voor diepzeezwart gegaan, voor mijn gevoel de kleur die de auto het beste tot zijn recht laat komen. Maar zeker weten doe ik dat niet, want ik heb die kleur nog niet gezien. En in de lease krijg je veel auto en optie’s voor je bijtelling.
Is dit nu een McDrive?
Grappig, in het oude centrum bij de Sarisgang.
Ontopic: gedurfd design, leuke kleur, lekkere velgen. absolaat een nekkendraaier als je hem de 1e keer ziet rijden of staan. Interieur niet mijn ding, maar de vraag ging over de buitenkant. Ik vind het gaaf dat Hyundai deze auto in productie heeft genomen.
Koreaanse CLA. Gewoon de meest verkochte handtas van MB namaken, geef ze geen ongelijk.
Maar dan mét interessante techniek, in plaats van schrapertjes van Renault en automaten waar men in het premium segment de neus voor ophaalt.
Alleen denk ik dat de CLA vooral verkocht wordt vanwege het logo, wat hier dit model dan wel weer eens tegen kon werken. Voor dezelfde prijs heb je immers de SUV variant.
Dat dacht ik ook, tot dat je hem in het echt ziet. Echt een flinke auto met veel betere proporties dan bijvoorbeeld een CLA of andere wannabe coupe.
Mooie velgen inderdaad, maar overall design … nee sorry.
Het is geen SUV – Hoera !
Zag er 1 rijden in Leiden 1,5 week geleden. Schuin van achteren echt lelijk, wel gedurfd maar wel een design dat te vervgezocht is
Poeh wat een lelijkerd zeg. Kan niets moois opnoemen aan dit ding.
Een soort kruising tussen een Saab 900 en eerste generatie Porsche Panamera.
van voren gaat hij nog wel, maar daarna wordt het alsmaar erger om tegenaan te kijken
Niet moeders moeiste en heeft qua lijn inderdaad wel wat weg van een kakkende hond (net als de Panamera en CLA). Maar alles beter dan van die zaaddodende SUV’s.
Vergeet de schijtende Audi A7 niet.
De voorkant gaat nog wel maar de achterkant is spuuglelijk
vroeger was alles beter
Wow een hyundai gespot…die ga je niet dikwijls tegenkomen
Geile sloep. 👅👀👍🏼
Wat ben je toch een auto hater als je dit gaat kopen. Echt gadverdamme gewoon.
Zal weinig gekocht worden denk ik, vooral veel in de zakelijke lease.
Heb er eentje bekeken; ik heb nu een Ioniq 4. De kofferbaktoegang is ronduit waar-de-loos en de stoelen zitten niet goed (knetterhard). Ik hoop dat de Prius beide beter voor elkaar heeft, dan wordt dat hem :-)
De achterbak is het grootste nadeel van mijn tesla 3. Ik heb ook de Hyundai bekeken en de achterbak was inderdaad een teleurstelling.
Ik heb toch maar een behoudende keuze gemaakt en toch maar een hybride shooting brake besteld
Een Ioniq 4? Bestond die ook al?
Wanneer wordt de “terug-knop” bij de foto’s gemaakt in de iPhone app?
Sluit me aan bij de commentaren hierboven : de neus is wel okee, de rest is effe (flink) wennen.
Een Tesla is pas echt lelijk, maar verder wel verreweg de meest interessante aanbieding vanwege package qua range, prijs, supercharger-netwerk. Dus die zou het – ceteris paribus – moeten worden als er een EV zou moeten komen.
Ik vermoed dat het een stuk beter zou zijn als het stukje raam bij de C-stijl gewoon in carrosserie kleur was meegespoten. Benieuwd hoe dat er uit zou zien…
Zag er gisteren ook een rijden. Er vielen me twee zaken op: hij is groter dan je denkt en in het echt is hij mooier dan op foto’s!
Totaan de b-stijl gaat het nog daarna is het een neergaande lijn wat mij betreft, o wacht dat is ook het design:-p
En zeggen dat het een kopie ia van de CLA vind ik niet terecht, qua daklijn oke maar die achterkant is toch echt wel flink mooier. Net als de EQE en EQS trouwens die vind ik best te pruimen maar deze Ioniq 6 gaat me te ver. Achterkant lijkt ook wat iel ten opzichte van de voorkant. Hyundai en design dat is hem gewoon niet, dan liever het koreaanse zusje Kia. Niet voor niets het best verkochte merk in NL tegenwoordig. Het oog wil ook wat…
Gewoon jammer dat als het dan eens geen SUV is, wat ik alleen maar kan toejuichen, ze het design dan zo verkwanselen. Dit is toch echt een merk dat eens een mooie elektrische sedan op de markt zou kunnen brengen voor een normaal bedrag. Waarom maken ze het dan zo moeilijk???
Ik ben enthousiast. Het ziet er wat bijzonder uit maar het heeft waarschijnlijk tijd nodig. Qua stroomlijn voor een elektrische auto gewoon logisch, met een cw-waarde van 0,21 verbruikt de ioniq 6 zo’n 20% minder dan de 5.
Gave bak maar.. die kont is wel echt moeilijk lelijk zeg pfff..
De concept had nog wel iets, maar het productiemodel werd helaas niet mooier. Sommigen zien er beter uit in het echt, maar vrees dat deze auto gewoon een banaan zal blijven.. ieder zijn ding uiteraard!
Beetje moeilijk vormgegeven.
Paneellijnen lijken erg willekeurig/slordig en die achterkant; alsof ze geprobeerd hebben een A110 en een 992 te combineren.
Net als de nieuwe Mercedessen (EQ*) heeft de lijn wat weg van een gebruikt zeepje.
De Fiat Multipla heeft er een concurrent bij
Aanstaande zaterdag een proefrit. Dan de knoop doorhakken of ik blijf doorrijden in mijn huidige kale BMW i4 40 (uit de lease pool) of mijn order voor deze laat staan. Verklaar me voor gek maar ik vind de ioniq 6 eigenlijk gaver, zit vol met opties en heeft een beter laadtechniek. Afwerking is wat minder, materialen niet echt. Hopelijk rijdt die iets strakker dan de ioniq 5.
Dat laatste schijnt daadwerkelijk het geval te zijn als ik de berichtgeving elders mag geloven. Misschien kan je ons na de proefrit laten weten wat je bevindingen zijn, ik zal vast niet de enige zijn, die daar interesse in heeft.
Ik refereer graag naar het Tweakers forum voor de ioniq6 daar staan ook meerdere vergelijkingen en ervaringen op.
Aangezien ik er al één besteld heb, maar deze pas eind augustus geleverd wordt, heb ik er afgelopen zaterdag in proefgereden. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik Hyundai reed en het was meer dan prima. Hetzelfde geldt voor de afwerking en comfort. Enige minpunt was dat er weliswaar voldoende hoofdruimte voor ons Nederlandse mannen is op de achterbank, maar dat er te weinig verticale diepte is voor je benen, je zit dus met hoog opgetrokken knieën. Maar ja, wij willen toch sturen en dat doet hij boven verwachting.
Waarom heb ik voor een Ioniq 6 gekozen; omdat het concept (met bijhorende design) mij aanspreekt: ophouden met die windvervangers. Stroomlijn hebben we nodig om bereik uit accu’s te halen, zonder de auto te zwaar te maken (win win). Ik ben voor diepzeezwart gegaan, voor mijn gevoel de kleur die de auto het beste tot zijn recht laat komen. Maar zeker weten doe ik dat niet, want ik heb die kleur nog niet gezien. En in de lease krijg je veel auto en optie’s voor je bijtelling.