• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Junior Zagato 1300

Zo te zien gisteren uit de fabriek gerold. Bizar mooi gerestaureerde Junior Z. Prachtige wigvorm, schitterend front met dat plexiglas en die horizontale sleufjes die geen doel lijken te hebben, en niet te vergeten de draaddunne raamlijsten. Tegenwoordig zijn die een halve meter dik. En dan nog die hooggeplaatste versnellingspook, en tenslotte de scherpe vouw in de motorkap om plaats te bieden aan de ruitenwisser. En dat alles is al 53 jaar gelden gemaakt.

Spotter: joosstra
Geüpload op: 3 april 2023
Plaats: Nederland
Kenteken: PM-27-74
1300 Alfa Romeo coupe Junior klassiekers Spot van de Week Zagato zilver
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Audi RS4 B5 Rood
    Audi RS4 B5 Rood
  • lamborghini gallardo
    lamborghini gallardo
  • Alfa Romeo Junior Zagato
    Alfa Romeo Junior Zagato
  • Ferrari F355 F1 Berlinetta
    Ferrari F355 F1 Berlinetta
  • Tesla Motors Model S
    Tesla Motors Model S
  • Alfa Romeo junior zagato
    Alfa Romeo junior zagato
  • Alfa romeo 1300 junior
    Alfa romeo 1300 junior
  • alfa romeo 1300 junior
    alfa romeo 1300 junior

Lees Interacties

Reacties

  1. alfaqv zegt

    4 april 2023 om 13:46

    Prachtig, al vind ik de 1600 met een iets langere kont net even beter in balans en mooier.
    Dat waren nog eens tijden!

    Login om te reageren
    • roverbmwdriver zegt

      4 april 2023 om 13:53

      Helemaal mee eens. Maar help me even: ik zie het verschil aan de achterzijde tussen een 1300 en een 1600 niet 123

      Login om te reageren
      • alfaqv zegt

        6 april 2023 om 07:57

        Je moet het an profiel bekijken, een 1600 heeft een iets langere kont en een heel subtiel wigje aan het einde om iets meer downforce te creëren. Waar je het aan kan zie is de afstand tussen de tank klep en de achterkant van de auto. Bij een 1300 zit hij aan de rechterkant bijna tegen de achterkant, bij de 1600 aan de linkerkant en dan zie je het verschil in lengte. Je praat over een paar cm.
        Overigens, interessant genoeg, zijn er van de 1600 maar 402 gemaakt en rijden er heden ten dage nog maar de helft ervan rond omdat de meeste gebruikt werden voor racen. Ik heb zelf een tijdje er eentje gehad, oorverdovende herrie op snelweg tempo, maar wat een wegligging voor een auto uit 1972. Wel altijd met het achter raampje open rijden!

        Login om te reageren
  2. Kuifje zegt

    5 april 2023 om 07:33

    Ontzettend gave wagen, topspot!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North