Misschien rijdt dat ding hier straks gewoon rond op Amerikaanse platen. Of Britse platen, want zolang het een stuur en rempedaal heeft kun je daar zowat alles op kenteken krijgen.
@edge: ongelimiteerd met buitenlandse platen rondrijden in Nederland, je moet het maar durven.
Ik heb tien jaar bij een bedrijf gewerkt waar men de Europese markt bediende met native speakers, die veelal in eigen land werden gerekruteerd en dan naar Nederland to verhuisden. Daar zaten er verschillende bij die ook dachten dat dat wel kon, zeker als ze hun officiële woonplaats nog in eigen land aanhielden. Nou, vroeg of laat stond de douane op de parkeerplaats en konden ze tekst en uitleg geven. Wat overigens weinig uithaalden, want als jij in Nederland werkt, is het voor de belastingdienst kinderlijk eenvoudig aan te tonen dat je hier ook woonachtig bent – en dus mochten ze de (rest-)BMP plus dikke boete alsnog aftikken. Oh, en als bonus een WOK status op het voertuig, totdat deze netjes was ingevoerd.
Wij werken regelmatig met Poolse uitzendkrachten, die hebben negen van de tien keer geen vaste (formele) woonplek in Nederland (of net over de grens in Duitsland), en daarmee zwijnen ze er aardig tussendoor. Maar zouden ze een vaste woonplek in ons landje vinden, dan zijn ze vroeg of laat vanzelf de sjaak.
Volledig elektrisch, dus geen bpm. Dus ook geen naheffing. En voorlopig geen wegenbelasting. Waar je met ‘normale’ importauto’s de sjaak bent, kan je vanuit belasting perspectief prima rondkarren met je buitenlandse kenteken lijkt me. Die WOK status lijkt me het meest spannend inderdaad. Maar goed, koop je zo’n auto dan lijk je me die spanning nodig te hebbben.
Waarom geen naheffing? Ook op een 0-tarief kan een naheffing opgelegd worden hoor. Dat het belastingtarief 0 is ontslaat je niet van alle wetgeving eromheen.
Ik heb een auto op Nederlands kenteken en werk en woon in Nederland. Nu heeft de RDW mij gevraagd om de auto op Franse kenteken de zetten aangezien ik fiscaal inwoner van Frankrijk ben (meer dan 181 dagen). Dit is voor mij lastig aangezien de Franse verzekering vraagt waar de auto is gestald en over Nederland hebben ze geen gegevens dus kunnen ze deze niet verzekeren. Als je woont en werkt in Nederland, en hier belasting betaald maar je staat niet in de basis admin ingeschreven mag je van de RDW geen auto rijden op Nederlands kenteken.
Eigenlijk ging ik er van uit dat de verhalen over het plaatwerk wat overdreven waren en het gevolg van mishandeling. Maar hier is het op de trailer al hopeloos…
Moet je de reviews op you tube lezen, je zou hem spontaan in de fik steken.
Zelfs de lange voorruit is binnen onmogelijk te reinigen
De dode hoek links voor is letterlijk dodelijk.
Met die messcherpe hoeken snij je elke voetganger dwars door midden.
Succes er mee.
RDW keurt deze kar nooit goed , de koper heeft een major probleem .
Dat eerste is nog niet eens zo’n gek idee. Hoe lelijk de Cybertruck ook is, en hoe onhandig sommige dingen ook zijn, het ding zit wel vol innovaties waar andere autofabrikanten wellicht iets van kunnen leren. Alles op 48V in plaats van 12V, het steer-by-wire systeem, het gebruik van ethernetkabels waarmee ze het aantal kabels met 77% hebben kunnen terugdringen. Dat soort dingen zijn echt wel de moeite waard om te bestuderen als traditionele autofabrikant.
Er was vorige week op internet al iemand die een trailer vol had gespot bij Tesla in Tilburg. Het lijkt er dus toch op dat ze proberen een EU typegoedkeuring te krijgen. Hierbij het linkje.
Het ding weegt 3 ton, dus als je er met z’n vieren in gaat zitten is die laadbak overbodig omdat je niks meer mag meenemen..
Vrij kansloos in Europa dus…
Gaaf om in Nederland te zien, er staan er op dit moment 4 in Tilburg. Ben benieuwd wanneer dit op de Nederlandse wegen komt te rijden, als daar ooit een goedkeuring voor komt natuurlijk.
Super cool!
Ben ik benieuwd hoe ze hier een EU typegoedkeuring op gaan verkrijgen.
Misschien rijdt dat ding hier straks gewoon rond op Amerikaanse platen. Of Britse platen, want zolang het een stuur en rempedaal heeft kun je daar zowat alles op kenteken krijgen.
@edge: ongelimiteerd met buitenlandse platen rondrijden in Nederland, je moet het maar durven.
Ik heb tien jaar bij een bedrijf gewerkt waar men de Europese markt bediende met native speakers, die veelal in eigen land werden gerekruteerd en dan naar Nederland to verhuisden. Daar zaten er verschillende bij die ook dachten dat dat wel kon, zeker als ze hun officiële woonplaats nog in eigen land aanhielden. Nou, vroeg of laat stond de douane op de parkeerplaats en konden ze tekst en uitleg geven. Wat overigens weinig uithaalden, want als jij in Nederland werkt, is het voor de belastingdienst kinderlijk eenvoudig aan te tonen dat je hier ook woonachtig bent – en dus mochten ze de (rest-)BMP plus dikke boete alsnog aftikken. Oh, en als bonus een WOK status op het voertuig, totdat deze netjes was ingevoerd.
De polen doen het toch ook? En vele andere oostblokkers.
Die Polen gaan eens in de zoveel weken terug naar de familie in Polen, die wonen in Polen en verblijven af en toe in Nederland.
Dat af en toe is 1 keer op de 3 jaar
Als ik in de weekend op de A1 rijdt heb ik eerder de indruk dat ze zelfs elk weekend terugrijden…
Think again, @tortuga, @benja21.
Wij werken regelmatig met Poolse uitzendkrachten, die hebben negen van de tien keer geen vaste (formele) woonplek in Nederland (of net over de grens in Duitsland), en daarmee zwijnen ze er aardig tussendoor. Maar zouden ze een vaste woonplek in ons landje vinden, dan zijn ze vroeg of laat vanzelf de sjaak.
Volledig elektrisch, dus geen bpm. Dus ook geen naheffing. En voorlopig geen wegenbelasting. Waar je met ‘normale’ importauto’s de sjaak bent, kan je vanuit belasting perspectief prima rondkarren met je buitenlandse kenteken lijkt me. Die WOK status lijkt me het meest spannend inderdaad. Maar goed, koop je zo’n auto dan lijk je me die spanning nodig te hebbben.
Waarom geen naheffing? Ook op een 0-tarief kan een naheffing opgelegd worden hoor. Dat het belastingtarief 0 is ontslaat je niet van alle wetgeving eromheen.
Ik heb een auto op Nederlands kenteken en werk en woon in Nederland. Nu heeft de RDW mij gevraagd om de auto op Franse kenteken de zetten aangezien ik fiscaal inwoner van Frankrijk ben (meer dan 181 dagen). Dit is voor mij lastig aangezien de Franse verzekering vraagt waar de auto is gestald en over Nederland hebben ze geen gegevens dus kunnen ze deze niet verzekeren. Als je woont en werkt in Nederland, en hier belasting betaald maar je staat niet in de basis admin ingeschreven mag je van de RDW geen auto rijden op Nederlands kenteken.
Zo kansloos lelijk.
Eigenlijk ging ik er van uit dat de verhalen over het plaatwerk wat overdreven waren en het gevolg van mishandeling. Maar hier is het op de trailer al hopeloos…
Moet je de reviews op you tube lezen, je zou hem spontaan in de fik steken.
Zelfs de lange voorruit is binnen onmogelijk te reinigen
De dode hoek links voor is letterlijk dodelijk.
Met die messcherpe hoeken snij je elke voetganger dwars door midden.
Succes er mee.
RDW keurt deze kar nooit goed , de koper heeft een major probleem .
Ik zou hier ook met een hele grote boog omheen lopen vanwege de hierboven al genoemde redenen.
Op weg naar een EU autobouwer om uit elkaar gehaald te worden of naar een Youtuber?
Dat eerste is nog niet eens zo’n gek idee. Hoe lelijk de Cybertruck ook is, en hoe onhandig sommige dingen ook zijn, het ding zit wel vol innovaties waar andere autofabrikanten wellicht iets van kunnen leren. Alles op 48V in plaats van 12V, het steer-by-wire systeem, het gebruik van ethernetkabels waarmee ze het aantal kabels met 77% hebben kunnen terugdringen. Dat soort dingen zijn echt wel de moeite waard om te bestuderen als traditionele autofabrikant.
Mooie spot wat een lelijk ding
Alles recht en toch alles scheef.
Lohr acht/ 9 lader ziet er het mooist uit.
Er was vorige week op internet al iemand die een trailer vol had gespot bij Tesla in Tilburg. Het lijkt er dus toch op dat ze proberen een EU typegoedkeuring te krijgen. Hierbij het linkje.
https://twitter.com/EstherKokkelman/status/1783041976977240458
Het ding weegt 3 ton, dus als je er met z’n vieren in gaat zitten is die laadbak overbodig omdat je niks meer mag meenemen..
Vrij kansloos in Europa dus…
Ik heb een vogeltje horen zeggen dat het alleen voor promoties/events is. De europese toelating kan nog wel paar jaar gaan duren…..
Weet iemand als Elon er nu in geslaagd is om de wagen terug te laten gaan in de tijd naar zuid Afrika tijdens apartheid als je 88mph haalt?
Je kan altijd naar de RDW voor een individuele goedkeuring, toch?
Die houden sowieso wel van Tesla, dus ik hef het nog een kans van slagen ook
Gaaf om in Nederland te zien, er staan er op dit moment 4 in Tilburg. Ben benieuwd wanneer dit op de Nederlandse wegen komt te rijden, als daar ooit een goedkeuring voor komt natuurlijk.
Laat maar komen. Als ik voor een pick-up zou gaan dan graag deze. En dat beetje vliegroest geeft dit beest alleen maar meer karakter.
En dan te bedenken dat ik twee weken geleden al even dacht dat ik een Cybertruck op de gevoelige plaat had vastgelegd, al bumperklevende bij een Saab 9-3… ;-) https://x.com/StigSpielberg/status/1780836154440380906