Vóór en achter verschillende velgen; bijzonder. Ik moet zeggen dat ik die set op de achterwielen, een fraai retro vormgegeven eerbetoon aan de klassieke Ronal Aero, wel erg fraai vind èn dat deze de auto goed staat.
De spoilers en vleugels zitten er op voor aerodynamische redenen, maar mooi is anders.
En voor straat gebruik compleet onnodig, omdat je toch nooit legaal in de buurt komt van de grens wat de auto kan.
De gewone GT3 achterspoiler is al meer dan groot genoeg, om er nog mee door te kunnen op de openbare weg.
Als de opklap spoiler van de gewone 911 Carrera voldoet voor de openbare weg dan zou dat ook voldoen voor de duurdere modellen en zitten de spoilers van de 911 turbo en GT3 modellen er niet primair voor de aerodynamica maar om aan omstanders te vertellen dat het een turbo of GT3 is. En die GT3 is een zeer winstgevende verkoop topper dus maakt Porsche steeds schreeuwerigere varianten, tot aan het absurde aan toe maar de rijken die een “kijk mij” wagen zoeken betalen er graag voor.
Foto’s genomen op Spa Franchorchamps. Een trackday waar ik ook aan heb deel genomen. deze Porsche reed waanzinnig en kwam met een geweldige snelheid buitenom voorbij, verreweg de snelste van de dag.Dus die enorme spoilers doen echt wel wat en de eigenaar rijdt er blijkbaar niet alleen op de boulevard mee. Dus geen zure opmerkingen hier over “kijk mij eens” graag.
Oh ja, alle kentekens waren afgeplakt, die van mij ook. Verzekerings dingetje.
Staat wel bijzonder zo. Waar is die “vin” op de achterruit eigenlijk voor? Helpt dat om op hoge snelheid stabiel te blijven?
Stabiliteit
Airflow management
Downforce
In theorie voor aerodynamica maar in de praktijk om nog meer op te vallen…
Vóór en achter verschillende velgen; bijzonder. Ik moet zeggen dat ik die set op de achterwielen, een fraai retro vormgegeven eerbetoon aan de klassieke Ronal Aero, wel erg fraai vind èn dat deze de auto goed staat.
Zijn dezelfde velgen voor en achter. Achter zitten alleen aero discs op van Manthey.
het zijn slordige foto’s, wel en geen kenteken, auto van een ander merk te zien.
De spoilers en vleugels zitten er op voor aerodynamische redenen, maar mooi is anders.
En voor straat gebruik compleet onnodig, omdat je toch nooit legaal in de buurt komt van de grens wat de auto kan.
De gewone GT3 achterspoiler is al meer dan groot genoeg, om er nog mee door te kunnen op de openbare weg.
Als de opklap spoiler van de gewone 911 Carrera voldoet voor de openbare weg dan zou dat ook voldoen voor de duurdere modellen en zitten de spoilers van de 911 turbo en GT3 modellen er niet primair voor de aerodynamica maar om aan omstanders te vertellen dat het een turbo of GT3 is. En die GT3 is een zeer winstgevende verkoop topper dus maakt Porsche steeds schreeuwerigere varianten, tot aan het absurde aan toe maar de rijken die een “kijk mij” wagen zoeken betalen er graag voor.
Foto’s genomen op Spa Franchorchamps. Een trackday waar ik ook aan heb deel genomen. deze Porsche reed waanzinnig en kwam met een geweldige snelheid buitenom voorbij, verreweg de snelste van de dag.Dus die enorme spoilers doen echt wel wat en de eigenaar rijdt er blijkbaar niet alleen op de boulevard mee. Dus geen zure opmerkingen hier over “kijk mij eens” graag.
Oh ja, alle kentekens waren afgeplakt, die van mij ook. Verzekerings dingetje.