• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes Benz G580 EQ met trekhaak.

Met slechts 1.450 exemplaren is de elektrische G-klasse geen verkoopsucces en dus een best bijzondere spot. Wat deze echter nog meer bijzonder maakt is de trekhaak, deze was af-fabriek niet leverbaar maar kan kennelijk een flinke 3-assige trailer voorttrekken. Gave combinatie!

Spotter: ghost
Geüpload op: 22 oktober 2025
Plaats: Nederland
Kenteken: JGB-56-L
aanhanger elektrisch G-Klasse G580 grijs Mercedes opladen supercharger Tesla
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Renault r5 maxi
    Renault r5 maxi
  • Mercedes EQ
    Mercedes EQ
  • Mijn droom!
    Mijn droom!
  • Mercedes CL AMG
    Mercedes CL AMG
  • Mercedes EQ
    Mercedes EQ
  • Mercedes-Benz 300sl
    Mercedes-Benz 300sl
  • Mercedes-Benz CL500
    Mercedes-Benz CL500
  • 991 MRE
    991 MRE

Lees Interacties

Reacties

  1. mb-driver zegt

    26 oktober 2025 om 12:38

    Geen trekgewicht op kenteken dus ben je ook niet verzekerd als het mis gaat. Dan ben je wel een stumperd als je hier een trekhaak op laat zetten. Voor een fietsendrager prima maar de rest… Versnellingsbak en remmen zijn er ook niet op berekend. Auto weegt al bijna 3.100 kg. Is niet voor niets dat Mercedes-Benz hier geen trekhaak op toestaat!

    Login om te reageren
    • dubcars zegt

      29 oktober 2025 om 16:39

      Waarom zou de massa van de G580 EQ iets uitmaken? Volgens de wetgeving mag je 3500 kg (auto) + 3500 kg (aanhanger) rijden met een BE-rijbewijs?

      Login om te reageren
      • bord4kop zegt

        29 oktober 2025 om 18:20

        Omdat er geen Trekgewicht geregistreerd staat.
        Dan kun je vast wel wat trekken met zo ‘n ding, maar je bent niet verzekerd.

        De C klasse e350, dat hybride ding, had dat ook voor de station.
        De sedan had wel trekgewicht geregistreerd, bij de station waren ze dat ‘vergeten’(?)
        Zelfde auto, zelfde trekhaak, maar onverzekerd in geval van de station..

        Login om te reageren
        • Motomoto zegt

          30 oktober 2025 om 14:33

          Mijn Sorento PHEV had soortgelijk probleem. Ik kreeg na een jaar wachten de facelift. Men was vergeten te melden dat het trekgewicht van deze facelift van 1500 naar 1000 kilo zakte. Uitstootdingetje. Dealer gaf aan ‘dat het wel kon’. Ja doei: niet verzekerd bij een mogelijk incident. Hij heeft snel een pre-facelift geregeld zodat de sleurhut weer meekon.

          Login om te reageren
        • mb-driver zegt

          30 oktober 2025 om 22:10

          Nee, niet vergeten. Bij de Estate ging de uitstoot destijds met een trekhaak naar 51 gram en dat kwam ie niet meer in aanmerking voor de laagste bijtellingscategorie die toen van toepassing was (7% met max. 50 gram). Derhalve in Nederland als Estate dus niet leverbaar met trekhaak…

          Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      29 oktober 2025 om 19:09

      Versnellingsbak??
      Remmen niet toereikend??

      Login om te reageren
  2. ty5550 zegt

    29 oktober 2025 om 16:59

    Die G had eigelijk de batterijtechnologie van de cla/ glc moeten hebben en lijkt iets te snel op de markt te zijn gebracht. Met die aerodynamica van een baksteen wil je op zen minst supersnel kunnen laden, zeker als je ook zoekt te slepen.

    Login om te reageren
  3. pignon zegt

    29 oktober 2025 om 17:48

    Voor de lokale infra aannemer die nu mooi overheidsopdrachten binnenhaalt, want emissieloos vervoer

    Login om te reageren
  4. Crosscabouter zegt

    29 oktober 2025 om 18:22

    Geinig. Vorige week haalde mij er 1 in op de A6. Vond het wel grappig dat ze de G klasse ook electrisch gemaakt hebben. Niet wetende dat het 1 van de 1450 stuks was.

    Login om te reageren
  5. Captain zegt

    29 oktober 2025 om 19:41

    Is dit wel een echte fabrieks G580 EQ? Dacht dat die er anders uit zag (afwijkende neus/grille en o.a. vierkant wielcover achterop). Dit zou ook een grondige conversie kunnen zijn (van een 2004 model ofzo) en zodoende wel met geldig trekgewicht.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      29 oktober 2025 om 22:47

      Is een import, in september naar NL gehaald. Voor t eerst begin dit jaar op kenteken gezet. Dus wel de real deal dan, verwacht ik

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      30 oktober 2025 om 12:10

      Die vierkante koffer achterop is optioneel. Verder klopt deze auto ook gewoon.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 oktober 2025 om 16:13

      Degene die ik bij Stuttgart gezien heb had inderdaad een andere dichte grille.

      Login om te reageren
  6. mjpamsterdam zegt

    29 oktober 2025 om 20:05

    Wat een geneuzel over wel of niet een trekhaak en wat mag. Want nog steeds een gruwel deze auto (niet alleen de elek-versie). Hoor protesten aanstaande zaterdag wel in Amsterdam-Zuid of vage industrie-terreinen te Brabant.

    Login om te reageren
  7. isleofman zegt

    29 oktober 2025 om 20:42

    Absurd ding. M’n pa is er blij mee hoor met alleen maar rondjes ‘om de kerk’, maar hij rijdt in de praktijk maar 225 km op een lading 🤣

    En ruim 3.000 kilo…. Wat een tank.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      29 oktober 2025 om 22:45

      Dat zal wel aardig wat aan wegenbelasting gaan kosten. Komt een gewone G-klasse wel een eindje op een tank, of hebben ze dit dorstige probleem allemaal?

      Login om te reageren
  8. morph zegt

    30 oktober 2025 om 15:09

    Heeft ie nu de oude Tesla model S/X laadkabel in zijn auto steken (en niet de CCS)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North