Audi R8 V10 Plus
Hele gave R8 is dit! De herfst vind ik qua fotografie altijd de leukste periode, zo kleurrijk.
Hele gave R8 is dit! De herfst vind ik qua fotografie altijd de leukste periode, zo kleurrijk.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Gave spot! Die roof scoop staat hem goed.
En wat de herfst betreft: Helemaal mee eens! Die bruin, oranje en geeltinten leveren vaak hele fraaie plaatjes op, zeker als de auto zelf in een vrij saaie kleur zoals zwart of grijs is voegt dat echt iets toe aan de foto’s.
Maar wat is het ? Kan iemand mij uitleggen waar deze stofzuiger voor dient ? Mijn Dyson ziet er ook namelijk ook zo uit. En dan hoef ik niks te doen, alles auto !
Goeie vraag. Soms zie je een scoop om koele lucht aan te leveren bij een midden geplaatste turbomotor met intercooler. Echter, deze is volgens mij N/A (tenzij aangepast) dus dan lijkt het vooralsnog een beetje een showelement. Maar wellicht weet iemand hier meer van.
Opnieuw de Lind in Oisterwijk?
Hahaha. Een auto met een piem0l, hiermee rijdt je letterlijk en figuurlijk voor lul.
Bij een NA motor kan zo’n luchtinlaat prima werken, ook wel bekend onder de namen raim-air, stuwdrukinlaat.
De rijsnelheid forceert de lucht de inlaat in, mits goed geengineerd, kan dit leiden tot vermogenswinst.
Op de foto’s is hiervan helaas niets te zien.
Denk dat je ram-air bedoelt. Meningen zijn daarover nogal verdeeld. I.t.t. koude lucht door een intercooler zijn de effecten daarvan vaak niet meetbaar (zonder windtunnelmeeting) en de winst zal vooral zitten in lagere temperatuur van ingaande lucht. Maar dat wordt doorgaans al prima bereikt door het OEM inlaattraject want bij Audi zijn ze natuurlijk ook niet achterlijk. We kunnen gerust aannemen dat dit voor de show is.
Inderdaad een schrijffout.
Bij motorfietsen is t volgens mij wel iets beter onderbouwd.
Ram-air vs intlaattraject bij grote oem-ers is uiteraard weer een hele andere discussie.
Ram-air in combinatie met ITB’s is op zich wel een gekende combinatie, zie ook de vele formule auto’s.
Eens. Ik las ooit op een forum (kan even niet meer vinden zo snel) dat ze het 1x wel getest hebben in een windtunnel. Daar was de winst iets van 7 pk op een totaal van 400 pk bij 5000rpm. In de praktijk zul je dan niet merken, zeker niet bij straatgebruik.
Intake is volgens mij van Stoll Sport. Zit weldegelijk een airbox onder met filter etc. en is dus functioneel. Hoeveel extra Pk’s je er van krijgt geven ze dan weer niet op. Wel dat het geintje 16k kost…..