• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R32…

bij iedereen wel bekend. alleen heb ik nog een vraagje over de R32. Ik wil graag weten wat er nou zo bijzonder aan is aan een R32… of is dat een domme vraag :P

Spotter: carNerd
Geüpload op: 10 oktober 2008
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
Golf R32 Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • 9ff
  • California T
    California T
  • Opel Insignia Sports Tourer OPC in het wild
    Opel Insignia Sports Tourer OPC in het wild
  • volkswagen golf r32
    volkswagen golf r32
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32
  • Volkswagen Golf R32
    Volkswagen Golf R32
  • Porsche 964 Carrera 2
    Porsche 964 Carrera 2

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    10 oktober 2008 om 21:14

    Hoe kan je anders leren? ;) De R32 is zoals je ziet een Volkswagen Golf, met voorin de VR6 uit de Corrado, een model dat nooit echt aangeslagen is. Er zijn 3 generaties waarin er een VR6 model gemaakt is: de Golf III, de R32 versie heette toen gewoon ‘VR6’, de Golf IV en de Golf V.

    Login om te reageren
  2. marks zegt

    10 oktober 2008 om 21:22

    De motor is vooral bijzonder, VR6 is een V6 met zeer kleine blokhoek (de hoek tussen de twee cilinderbanken)…
    Waar die normaal richting de 90 graden zal gaan, is die bij een VR6 15 graden. Het gevolg is een zeer compacte motor.

    Login om te reageren
  3. vwgolf zegt

    10 oktober 2008 om 22:41

    samenvattend:
    een vette bak dus. nouja geen superspot maar wel een fel dinkie. ;)

    Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    10 oktober 2008 om 22:44

    Een klein bommetje voor als je een Lambo niet kunt betalen.
    Met dit ding kun je genoeg lol beleven! Dagje Ring? Geen probleem! Weekendje Zandvoort? Komt U maar!

    Login om te reageren
  5. RoT___ zegt

    10 oktober 2008 om 22:47

    Aanvulling BmwMPower: Keer op de autobahn de snelle jongens pesten met je Golf? Geweldig. Als eerste weg zijn bij het verkeerslicht? Makkie. Rustig kunnen cruisen? Ook geen enkel probleem!
    Blijft toch een erg gave bak, zelfs het uiterlijk doet het hem al. Dat dikke van de R32 staat geweldig!

    Login om te reageren
  6. GT2 zegt

    10 oktober 2008 om 23:17

    Een VR6 Blok is zo heerlijk :).
    Jammer dat de Golf V geen R32 krijgt en dus geen VR6 meer.

    Login om te reageren
  7. GT2 zegt

    10 oktober 2008 om 23:18

    En een R32 heeft z’n zalig geluid :)
    Altijd nog één van mijn favoriete auto’s.

    Login om te reageren
  8. Rick436 zegt

    11 oktober 2008 om 08:10

    Het is niet hetlzefde blok als dat in de corrado hoor.
    Beetje oude techniek in een nieuwe auto stoppen.

    Login om te reageren
  9. Ivo zegt

    11 oktober 2008 om 09:45

    @ gt2 je hebt helemaal gelijk :D

    Login om te reageren
  10. Rts zegt

    11 oktober 2008 om 10:57

    Vr6 Corrado= 2.9 liter
    R32 Golf= 3.2 liter

    Verder is een R32 standaard 4wd en heeft ie ook nog eens een kleine 40 pk meer dan de corrado, namelijk een luttele 240pk…

    Golf V R32 bestaat trouwens al!

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    11 oktober 2008 om 12:20

    @ HUMMFREAK
    Hij is groter, maar berust op dezelfde techniek. Het idee komt ook van de Corrado, en de eerste VR6 Golf III had dezelfde motor hoor!

    Login om te reageren
  12. Edman zegt

    11 oktober 2008 om 14:48

    @ vla
    Sluit als een bus.

    De R32 is gewoon de S8 van de Golfjes :D

    Login om te reageren
  13. volcom zegt

    29 december 2008 om 21:58

    Iemand ervaring met chiptuning van de Golf V R32?
    Wat is een goed bedrijf chiptuning uit te laten voeren, er zijn zoveel tuners tegenwoordig. de vr6specialist klinkt erg goed of JD engineering?

    Er wordt hierboven gezegd dat de R32 4wd is. Dit is niet het geval, het is een 4motion.
    Een 4-motion trekt normaal alleen op de voorwielen , pas als deze doorslippen activeert de elektronica de Haldex-koppeling waardoor ook de aandrijfkracht naar achterwielen gaat, dus geen permanente 4wd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North