• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vleugeldeuren Caddy MK1 ’89

Uniek project volledig in eigen beheer gebouwd en voltooid.Dus geen kant en klare (dure onderdelen) gekocht, maar zelf creatief en tijdrovend te werk gegaan. In de ogen van sommige de spreekwoordelijke 'prutser' (zonder geld) en in de ogen van andere een 'slimme handige' jongen, die roeit met de riemen die hij heeft.

Spotter: JensDassen
Geüpload op: 30 maart 2010
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
caddy lsd mk1 pickup velgen Vleugeldeuren Volkswagen zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mercedes Cl63 AMG’s
    Mercedes Cl63 AMG's
  • Volkswagen Caddy
    Volkswagen Caddy
  • Audi S6 C6 Avant
    Audi S6 C6 Avant
  • Mercedes-AMG C 63 W205
    Mercedes-AMG C 63 W205
  • Porsche 911 4S Targa
    Porsche 911 4S Targa
  • volkswagen caddy
    volkswagen caddy
  • Volkswagen Caddy
    Volkswagen Caddy
  • Volkswagen caddy
    Volkswagen caddy

Lees Interacties

Reacties

  1. cheetacars zegt

    30 maart 2010 om 16:36

    grappig project en knap gedaan. De deuren gaan wel ver omhoog. Maar het is niet mijn ding, ik heb liever een standaard Caddy :)

    Login om te reageren
  2. JensDassen zegt

    30 maart 2010 om 16:40

    Dat de deuren zover omhoog gaan was voo mij een uitdaging. Ik heb namelijk wel tot 65graden op een caddy/golf gezien maar geen 90graden, daarmee is zover ik weet deze caddy uniek.
    En ik weet inderdaad dat de echte liefhebber hier geen fan van is, het ging mij ook om de uitdaging. Gezien de moeite en tijd die het kost om de deuren er fatsoenlijk in te hangen zal dit ook wel mijn laatste vleugeldeurinbouw zijn.
    Maar al met al heb ik toch met veel plezier aan deze wagen gewerkt en het resultaat mag er ook wel zijn denk ik zo.
    Bedankt voor je reactie

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    30 maart 2010 om 16:48

    Ik heb helemaal niks met VW, dus wat mij betreft kloot je aan wat je wilt zonder dat het erg wordt. Maar ik moet zeggen, dit is toch een geslaagd project geworden. Ook mooi dat je dat allemaal zelf hebt gedaan, los van de auto is dat natuurlijk altijd een prestatie!

    Wat ik me wel altijd afvraag als ik een aangepakte Caddy zie rijden: Waarom een Caddy? Waarom geen Golfje oid, wat veel praktischer is… Gewoon omdat het leuk/apart is?

    Login om te reageren
  4. Bosnia_love zegt

    30 maart 2010 om 17:10

    Erg leuk gedaan, vooral omdat het nog wel subtiel is gedaan, en dat komt omdat je (gelukkig?) geen kant-en-klare onderdelen hebt gekocht.

    Ik vind daarentegen de velgen werkelijk afschuwelijk, zelf ik deze (link) BBS RS velgen er onder zetten en de auto verlagen. http://i41.tinypic.com/302uzig.jpg

    Verder had zou ik de achterlichten iets lichter gemaakt.

    Maar verder is ‘ie wel geslaagd! ;)

    Login om te reageren
  5. Pordon zegt

    30 maart 2010 om 17:16

    Leuk projectje, zou er niet dood in gevonden willen worden maar wel klasse dat je het kan iig:P ik ben zo A-technisch al wat dus vind dit best knap. Ook is er geen opsmuk met kippengaas ofzo. Alleen de bandjes vind ik niet echt passen. Zal ook wel een grote draaicirkel hebben nu?:P

    Login om te reageren
  6. Maartent zegt

    30 maart 2010 om 17:26

    Knap die deuren, maar niet echt mijn smaak. Maar, een mk1 blijft gaaf! Het liefst wel een hatchback, GTI, uit ’82/’83 of zo…

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    30 maart 2010 om 17:37

    @Bosnia_Love: Ah gadver, BBS onder een oude VW. Kan het meer standaardkeuze en (sorry) pauper? :roll:

    Ik vind het juist prima dat hier andere velgen onder liggen!

    Login om te reageren
  8. Brammer zegt

    30 maart 2010 om 17:52

    Is het nu niet net zo dat normaal de deuren niet zo ver gaan omdat je ze nu onmogelijk toe kan krijgen als je eenmaal in de auto zit ? :p Verder knap, het gaat vooral om het plezier dat je beleeft met zo’n auto ;)

    Login om te reageren
  9. Bosnia_love zegt

    30 maart 2010 om 18:24

    @Citrofiel:

    Nu beledig je mij toch echt, hoor. Jij vindt die velgen ok, ik vind ze afschuwelijk. Klaar. ;)

    Login om te reageren
  10. JensDassen zegt

    30 maart 2010 om 18:24

    Even een korte update met antwoorden op de reacties.
    Waarom een caddy?
    Omdat deze minder rondrijden en net iets exclusiever zijn dan golf, bovendien ben ik grijskenteken rijder, dus ook een voordeel.
    De BBSjes zijn inderdaad mooi, maar zoals gezegd standaard en duur. Het verlagen is rondom al gebeurd (voor ca 70 achter 80 mm). Daarom deze aanpak zodat ik zeker weet dat deze velgen uniek zijn (gespoten in kleur van auto en zelf gepolijst).
    Achterlichten zijn idd een probleem met keuring, daarom tweede set niet gespoten in bezit.
    De draaicirkel is inderddaad aan de grote kant, maar gelukkig heb ik de volledige stuuruitslag nog, dus niet erger dan normaal. Maar caddy heeft eenmaal een erg grote draaicirkel.
    Wat betreft de deuren is het inderdaad niet gemakkelijk voor mensen met kleine armen, maar ik heb extra grepen hiervoor gemonteerd. (bij mij is het dus geen probleem)

    En inderdaad het gaat vooral om de funfactor en het plezier van het sleutelen en dat is bij deze auto zeker in orde.

    Groeten Jens

    Login om te reageren
  11. JensDassen zegt

    30 maart 2010 om 18:26

    en ps. over smaak/wansmaak valt niet te twisten :-)

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    30 maart 2010 om 18:56

    @Bosnia_Love: Excuus. BBS vind ik an sich al niets, VW ook niet, dus samenvoegen, dat kan niet goed gaan. ;)

    Login om te reageren
  13. Bosnia_love zegt

    30 maart 2010 om 19:02

    @Citrofiel:

    Excuus aanvaardt.

    Hehe, smaken verschillen. :)

    Login om te reageren
  14. NuttelozeBPM zegt

    30 maart 2010 om 19:34

    Gatver wat een tokkie-bak…Petje achterover, hardcore en nike airs erbij en je hebt?
    Idd the new kids..

    Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    30 maart 2010 om 20:58

    Knap gedaan maar blijft dat goed zo?Bedoel dat de deuren ook helemaal naar buiten hangen,gaat het gewicht ook op de beugels hangen he.Normaal gaat zo’n deur recht omhoog maar deze hangen helemaal over.

    Login om te reageren
  16. JensDassen zegt

    30 maart 2010 om 23:56

    IDD new kids rock (heb ook een roze citta staan haha)
    Wat betreft het hangen van de deuren heb ik de uitslag zo minimaal mogelijk gehouden. De deuren vervolgens gewogen en rekening gehouden met dit gewicht in de constructie.
    Om het origenele concept van de (omhoogslaande) lamborghini deuren na te bouwen ging ook mij boven de pet aangezien je dan de gehele a-stijl, vooruit en dakconstrcutie dient aan te passen.
    Wel goed dat hier ook mensen met oog voor technisch detail ronddwalen/spoken/surfen.
    bedankt voor de reacties

    Login om te reageren
    • Autoliefhebber zegt

      31 maart 2010 om 14:38

      @JensDassen: Prima werk geleverd!
      Afgezien van de vleugeldeuren, want die hadden niet gehoeven i.m.o.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North