@fastnloud: mijn pa heeft zo’n type A8 en de XC90 is op komst. De A8 is de auto voor de lange afstanden. Grote benzinetank en beperkt verbruik, ook op hoge snelheden. Constant 220 op de GPS is ongeveer 1 op 9. De XC90 is met name voor de korte stukjes geschikt: dan kun je optimaal gebruik maken van de elektromotor. Voor ritten naar Oostenrijk is de T8 minder geschikt. Op hoge snelheden is de accu snel leeg en heb je een twee liter benzinemotor die de boel moet trekken. Combineer dat met een 50 liter tank en je staat om de 200km aan de pomp.
Qua value voor money is een gebruikte A8 een fantastische auto. Voor 20k heb je een 3.0 TDI met 150k op de klok. Ze kunnen makkelijk 4-5 ton halen met regulier onderhoud. Je moet alleen rekening houden dat de luchtvering een keer gerepareerd moet worden. En zet wat geld apart voor andere onvoorziene uitgaven. Maar het verbruik valt mee (1 op 13 gemiddeld) en de meeste afschrijving is al gedaan.
@gtwillem: de a8 zal vast lekker rijden met lange afstanden, maar ik kan je 1 ding vertellen. En dat is dat je geen 1 op 4 rijd als de elektromotor op is van de xc90…
bmwkevin zegt
Volvo. Wat een prachtbak
jensgib zegt
A8
jensgib zegt
@jensgib: Nee toch Volvo.
crainn zegt
@jensgib: gelukkig
ronaldddvos zegt
Xc90 veel mooier
blacksquad zegt
XC90 FTW
c3po zegt
XC90 hands down
smoothoperator zegt
Ik zou zelf een lada nog verkiezen boven een auwdie! Dus sowieso de Volvo, mooie bak!
tristan25 zegt
Volvo
bart25 zegt
Volvo XC90
mercedesbenz63 zegt
A8
terminator zegt
Volvo
timthuijs zegt
Volvo xc90 t8 met 400 pk!
aronn zegt
Volvooo
carspotter-rietdijk zegt
XC90!
gtwillem zegt
Allebei graag. Volvo voor de korte ritten, de Audi voor de lange stukken.
fastnloud zegt
@gtwillem: nieuwsgierige vraag; Want?
gtwillem zegt
@fastnloud: mijn pa heeft zo’n type A8 en de XC90 is op komst. De A8 is de auto voor de lange afstanden. Grote benzinetank en beperkt verbruik, ook op hoge snelheden. Constant 220 op de GPS is ongeveer 1 op 9. De XC90 is met name voor de korte stukjes geschikt: dan kun je optimaal gebruik maken van de elektromotor. Voor ritten naar Oostenrijk is de T8 minder geschikt. Op hoge snelheden is de accu snel leeg en heb je een twee liter benzinemotor die de boel moet trekken. Combineer dat met een 50 liter tank en je staat om de 200km aan de pomp.
Qua value voor money is een gebruikte A8 een fantastische auto. Voor 20k heb je een 3.0 TDI met 150k op de klok. Ze kunnen makkelijk 4-5 ton halen met regulier onderhoud. Je moet alleen rekening houden dat de luchtvering een keer gerepareerd moet worden. En zet wat geld apart voor andere onvoorziene uitgaven. Maar het verbruik valt mee (1 op 13 gemiddeld) en de meeste afschrijving is al gedaan.
reinoutgtr zegt
@gtwillem: de a8 zal vast lekker rijden met lange afstanden, maar ik kan je 1 ding vertellen. En dat is dat je geen 1 op 4 rijd als de elektromotor op is van de xc90…
draadloos zegt
A8