Audi (ur?)Quattro
Dit beest kwam ik tegen bij het welbekende tankstation.
Insta & FB: ROW1Photography
Dit beest kwam ik tegen bij het welbekende tankstation.
Insta & FB: ROW1Photography
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Droom!
Yep, nurburgring! Mooie plaats om veel mooi spul te spotten.
Die velgen zijn zo gaaf
@rovadepo: volgens mij zijn het wieldoppen met een print erop
@ettie: volgens mij waren dat fans voor de koeling van de remmen. Maar zeker weten doe ik dat niet.
@b00m3rang: Correct
@Senne: BBS Airfans.. zo gaaf..
Sport Quattro ???
@fj272: dacht het niet. Sport quattro heeft namelijk een verkort zijraam. Deze heeft nog orginele lengte.
Zo zeg wat vet !!
Gruwelijk vet, als ik ooit nog eens de loterij win komt er zo eentje in de garage, en dan af en toe eens naar de AH knallen of over de Coolsingel blazen met dat ding, lijkt me bijna t mooiste wat er is..
@wimbraber: zit je meteen in blik op de weg of soort gelijke… Ik zal kijken!
@wimbraber: sinds wanneer kan je gas geven op de Coolsingel? Is mij nooit gelukt met al die zebrapaden en suicidale mensen die nergens naar op of omkijken.
@dailydriver: tussen de zebrapaden in lekker asociaal veel gas geven ?
Ot: prachtige bak, verwijzing naar Michelle Mouton en navigator, mooi hoor
Is een replica! Te zien aan de ‘lange’ zijruiten. De sportquattro en S1 versies waren op basis van een ingekorte Audi 90 coupé. Dit is een normale lange. Waarschijnlijk dus ook met 2,2 5 cilinder ipv 2,3 5 cilinder turbo.
@dragspert: klopt.. Je hebt gelijk.. Op de foto’s is het minder goed te zien, maar het lijkt er op dat de ramen idd langer zijn en de wielbasis idem..
@dragspert: dan nog is het wel erg mooi gedaan! En is dit Zo veel leuker dan van die M of RS badges op een auto geplakt!
@dragspert: Ook met de gewone Quattro is veel geracet. Het klopt dat de Sport Quattro gebaseerd is op de 80/90 (de deuren zijn uitwisselbaar) en niet op de Coupé/Quattro, maar dit is sowieso geen Sport Quattro maar een gewone Quattro in rallyspec. Zoals Michele Mouton hem in 1983 over het onverhard joeg:
http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/162139/1983-audi-mouton12.jpg
@Dizono: deze was van Mouton
@dragspert: van de ur-quattro zijn ook gewoon 3 rally versies geweest. Pas bij de Sportquattro in ’84 werd het kort.
Overigens is ‘het blok dat voor de verschillende rally edities gebruikt werd een 2.1 liter, alles onder de 2150 cc blijft officieel een 2.1 ;)
@dragspert: eerste model is er gewoon geweest met de ‘lange’ ramen. Motor was in 1ste model een 2.1 10v turbo 2114cc en 2de model met een 2.1 20v. Later zijn er sportquattro’s gekomen.
Wat een icoon! Hoop dat de eigenaar altijd gedroomd heeft van deze wagen!
Foto 4 is of héél lekker bewerkt of heel mooi uit de camera komen rollen!!!!
Hele gave auto, mooie foto’s ook!
Heerlijk! Foto van de maand kandidaat!
UR of niet UR, de foto van de maand competitie hoeven we niet meer te houden; die van Januari is gewonnen denk.
(prachtig belicht!)
Ik herken dat tankstation uit duizenden. ED tankstelle op Döttinger Höhe :)
Hele gave auto, toen Audi nog bijzonder was!
Lelijke velgen maar verder prachtig
@rob5nismo: D’r zit een aardige velg onder in ieder geval.
http://farm6.staticflickr.com/5196/7007608470_bbf2136ecc_c.jpg
@torsen: Wat is het idee van zo’n “turbolufter”? Waarvoor dient het?
@kliko: Om snel te kunnen rijden met zo’n urquattro moet je veel ‘links’ remmen, dus bijremmen in de bocht met het gas er op om de neus van de auto naar binnen te krijgen. Hierdoor loopt wel de temperatuur van de remschijven nog meer op, vandaar deze turbolufters die lucht langs de remschijven geleiden om deze extra te koelen.
Echt heel gaaf. Super mooi plaatje. Sowieso foto van de maand!
Damn benzine prijzen.