• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pegaso Z102 Cupula

Louwman Museum Den Haag.

Spotter: thomcarspotter
Geüpload op: 14 september 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
geel klassiekers museum Pegaso z102
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Porsche GT3 MKI
    Porsche GT3 MKI
  • Trabant Museum
    Trabant Museum
  • Pegaso Z-102
    Pegaso Z-102
  • Miura SV
    Miura SV
  • Alpina B4 S BiTurbo
  • Ford Thunderbird
    Ford Thunderbird
  • Ferrari California
    Ferrari California
  • Bugatti Veyron 16.4 Centenaire
    Bugatti Veyron 16.4 Centenaire

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    14 september 2016 om 21:46

    Heerlijk exotisch. Maar het merk/model zegt me niks

    Login om te reageren
    • dutchoutlaw zegt

      14 september 2016 om 22:01

      @toyotafortuner: Same! Gave wagrn dat wel!

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      14 september 2016 om 22:22

      @toyotafortuner: hier wat achtergrond;
      http://www.autoblog.nl/nieuws/evert-louwman-ieder-concours-delegance-is-doorgestoken-kaart-89062

      Login om te reageren
  2. mrB zegt

    14 september 2016 om 22:01

    Het is niet de mooiste auto van zijn collectie, wel heel bijzonder

    Login om te reageren
  3. flatsix010 zegt

    14 september 2016 om 22:05

    Die achterruit, kunst!

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      15 september 2016 om 00:45

      @flatsix010: Maar dan wel met een hoofdletter K! Ik zou in ieder geval heeeeel voorzichtig zijn met deze open en dicht maken. En er een aparte verzekering voor afsluiten. Iets zegt me dat Carglass je niet kan helpen aan een nieuwe.

      Login om te reageren
  4. stephane8200 zegt

    14 september 2016 om 22:07

    Stond een artikel over in de vorige Octane. Ik ga hem binnenkort even bekijken op een regenachtige zondagmorgen.

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    14 september 2016 om 22:14

    Pegaso, herinner ik me nog het meest van die gitzwart rokende vrachtwagens die nauwelijks omhoog gingen in de bergen.
    Maar roken die krengen!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      15 september 2016 om 08:35

      @desjonnies: net als de gemiddelde Spanjaard.

      Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    14 september 2016 om 22:16

    Nooit van gehoord. Zo vanuit zijaanzicht had ik er een E-type gevoel bij, maar die is natuurlijk veel eleganter.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    14 september 2016 om 22:18

    Goed voorbeeld waarom subsidie slecht is ..
    Ze hadden wel een heeeeeel mooi logo en lettertype ..

    Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    14 september 2016 om 22:20

    Sidepipes en een kunstwerk als achterraam, geweldig + 2

    Login om te reageren
  9. tjorque zegt

    14 september 2016 om 22:24

    2,5l V8, dat moet heerlijk klinken… Jammer dat zoiets vandaag (nieuw) niet meer voorkomt… :(

    Login om te reageren
  10. zweed zegt

    14 september 2016 om 22:27

    Ik moet er nodig weer eens heen, super tof

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      24 september 2016 om 13:56

      @zweed: zeker een aanrader, fantastische collectie!

      Login om te reageren
  11. potjak zegt

    14 september 2016 om 22:38

    Wat een super leuk en originele auto is dit zeg! Nog nooit van gehoord (Pegaso als merk wel, vrachtwagens uit mijn kindertijd).

    Login om te reageren
  12. jeroenwz zegt

    14 september 2016 om 22:44

    Heel korte geschiedenis: Pegaso bouwde vrachtwagens en trok na WOII Wilfredo Ricart aan, een Spaanse ingenieur die onder andere voor Alfa Romeo had gewerkt. Spanje was arm, en de mensen konden zich geen juwelen veroorloven, maar ze konden ze wel maken! Dus werd het sportwagenmerk Pegaso geboren. Onder leiding van Ricart werd een groot aantal auto’s uitgebracht, de een nog buitenissiger dan de ander. Altijd kleine series, met als belangrijkste carrosseriebouwer Touring uit Italië. Andere koetsen werden gebouwd door onder andere Saouthik. De fabriek heeft niet lang sportwagens gebouwd, en altijd in zeer kleine aantallen. De motor was een 8 cilinder in V, variërend in inhoud van 2 tot -geloof ik- 3 liter, met of zonder compressor.
    On topic: geweldige auto en fantastisch dat deze in NL staat!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      15 september 2016 om 07:02

      @jeroenwz:
      Thnx
      Zoals gezegd herinner im me alleen de gitzwart rokende vrachtwagebs in de bergen en een dromerig autoplaatje van Piet Olyslager met een Pegaso erop.

      Login om te reageren
  13. hplh zegt

    14 september 2016 om 22:49

    Bestel ff een nieuw achterruitje bij carglass.

    Login om te reageren
  14. amghans zegt

    14 september 2016 om 22:55

    Misschien niet de mooiste auto ooit gebouwd, maar wel byzonder spectaculair, zeker in deze kleurstelling ! Geweldig, dat zoiets niet op de tekentafel een stille dood is gestorven maar het daadwerkelijk tot productie gebracht heeft.

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    14 september 2016 om 23:04

    Erg leuk om hier eens een echt bijzondere auto te zien, erg fraaie spot.

    Al is deze Pegaso van een nog grotere schoonheid:

    http://www.finesportscars.com/finesportscars_i2/z102_car.jpg

    Login om te reageren
  16. mrmiyagi1982 zegt

    15 september 2016 om 06:04

    Misschien niet de mooiste maar wel erg gaaf.

    Login om te reageren
  17. graafke zegt

    15 september 2016 om 08:07

    Bijzondere interpretatie van een hoedenplank.

    Ik vind de banden ook erg in het oog springen,

    Login om te reageren
  18. spotternoord zegt

    15 september 2016 om 09:29

    Mobiele kunst! :) Een maand geleden ook in het Louwman geweest en hier toch aardig wat tijd bij verbracht. Wat mij betreft een van de hoogtepunten van het museum

    Login om te reageren
  19. Alfarobert zegt

    15 september 2016 om 09:31

    Bij vliegende schotels denk ik toch aan de Alfa Romeo Disco Volante. Die ziet er een stuk beter uit.

    Login om te reageren
  20. Rob zegt

    15 september 2016 om 13:13

    Louwman mag oprecht trots zijn op zijn collectie. Prachtig gevarieerd en een ontiegelijke hoeveelheid vergane glorie. Met recht museumstukken. Hulde ende applaus dat die man ze, en allemaal in top conditie, bewaard!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North