@flatsix010: Maar dan wel met een hoofdletter K! Ik zou in ieder geval heeeeel voorzichtig zijn met deze open en dicht maken. En er een aparte verzekering voor afsluiten. Iets zegt me dat Carglass je niet kan helpen aan een nieuwe.
Heel korte geschiedenis: Pegaso bouwde vrachtwagens en trok na WOII Wilfredo Ricart aan, een Spaanse ingenieur die onder andere voor Alfa Romeo had gewerkt. Spanje was arm, en de mensen konden zich geen juwelen veroorloven, maar ze konden ze wel maken! Dus werd het sportwagenmerk Pegaso geboren. Onder leiding van Ricart werd een groot aantal auto’s uitgebracht, de een nog buitenissiger dan de ander. Altijd kleine series, met als belangrijkste carrosseriebouwer Touring uit Italië. Andere koetsen werden gebouwd door onder andere Saouthik. De fabriek heeft niet lang sportwagens gebouwd, en altijd in zeer kleine aantallen. De motor was een 8 cilinder in V, variërend in inhoud van 2 tot -geloof ik- 3 liter, met of zonder compressor.
On topic: geweldige auto en fantastisch dat deze in NL staat!
@jeroenwz:
Thnx
Zoals gezegd herinner im me alleen de gitzwart rokende vrachtwagebs in de bergen en een dromerig autoplaatje van Piet Olyslager met een Pegaso erop.
Misschien niet de mooiste auto ooit gebouwd, maar wel byzonder spectaculair, zeker in deze kleurstelling ! Geweldig, dat zoiets niet op de tekentafel een stille dood is gestorven maar het daadwerkelijk tot productie gebracht heeft.
Mobiele kunst! :) Een maand geleden ook in het Louwman geweest en hier toch aardig wat tijd bij verbracht. Wat mij betreft een van de hoogtepunten van het museum
Louwman mag oprecht trots zijn op zijn collectie. Prachtig gevarieerd en een ontiegelijke hoeveelheid vergane glorie. Met recht museumstukken. Hulde ende applaus dat die man ze, en allemaal in top conditie, bewaard!
Heerlijk exotisch. Maar het merk/model zegt me niks
@toyotafortuner: Same! Gave wagrn dat wel!
@toyotafortuner: hier wat achtergrond;
http://www.autoblog.nl/nieuws/evert-louwman-ieder-concours-delegance-is-doorgestoken-kaart-89062
Het is niet de mooiste auto van zijn collectie, wel heel bijzonder
Die achterruit, kunst!
@flatsix010: Maar dan wel met een hoofdletter K! Ik zou in ieder geval heeeeel voorzichtig zijn met deze open en dicht maken. En er een aparte verzekering voor afsluiten. Iets zegt me dat Carglass je niet kan helpen aan een nieuwe.
Stond een artikel over in de vorige Octane. Ik ga hem binnenkort even bekijken op een regenachtige zondagmorgen.
Pegaso, herinner ik me nog het meest van die gitzwart rokende vrachtwagens die nauwelijks omhoog gingen in de bergen.
Maar roken die krengen!
@desjonnies: net als de gemiddelde Spanjaard.
Nooit van gehoord. Zo vanuit zijaanzicht had ik er een E-type gevoel bij, maar die is natuurlijk veel eleganter.
Goed voorbeeld waarom subsidie slecht is ..
Ze hadden wel een heeeeeel mooi logo en lettertype ..
Sidepipes en een kunstwerk als achterraam, geweldig + 2
2,5l V8, dat moet heerlijk klinken… Jammer dat zoiets vandaag (nieuw) niet meer voorkomt… :(
Ik moet er nodig weer eens heen, super tof
@zweed: zeker een aanrader, fantastische collectie!
Wat een super leuk en originele auto is dit zeg! Nog nooit van gehoord (Pegaso als merk wel, vrachtwagens uit mijn kindertijd).
Heel korte geschiedenis: Pegaso bouwde vrachtwagens en trok na WOII Wilfredo Ricart aan, een Spaanse ingenieur die onder andere voor Alfa Romeo had gewerkt. Spanje was arm, en de mensen konden zich geen juwelen veroorloven, maar ze konden ze wel maken! Dus werd het sportwagenmerk Pegaso geboren. Onder leiding van Ricart werd een groot aantal auto’s uitgebracht, de een nog buitenissiger dan de ander. Altijd kleine series, met als belangrijkste carrosseriebouwer Touring uit Italië. Andere koetsen werden gebouwd door onder andere Saouthik. De fabriek heeft niet lang sportwagens gebouwd, en altijd in zeer kleine aantallen. De motor was een 8 cilinder in V, variërend in inhoud van 2 tot -geloof ik- 3 liter, met of zonder compressor.
On topic: geweldige auto en fantastisch dat deze in NL staat!
@jeroenwz:
Thnx
Zoals gezegd herinner im me alleen de gitzwart rokende vrachtwagebs in de bergen en een dromerig autoplaatje van Piet Olyslager met een Pegaso erop.
Bestel ff een nieuw achterruitje bij carglass.
Misschien niet de mooiste auto ooit gebouwd, maar wel byzonder spectaculair, zeker in deze kleurstelling ! Geweldig, dat zoiets niet op de tekentafel een stille dood is gestorven maar het daadwerkelijk tot productie gebracht heeft.
Erg leuk om hier eens een echt bijzondere auto te zien, erg fraaie spot.
Al is deze Pegaso van een nog grotere schoonheid:
http://www.finesportscars.com/finesportscars_i2/z102_car.jpg
Misschien niet de mooiste maar wel erg gaaf.
Bijzondere interpretatie van een hoedenplank.
Ik vind de banden ook erg in het oog springen,
Mobiele kunst! :) Een maand geleden ook in het Louwman geweest en hier toch aardig wat tijd bij verbracht. Wat mij betreft een van de hoogtepunten van het museum
Bij vliegende schotels denk ik toch aan de Alfa Romeo Disco Volante. Die ziet er een stuk beter uit.
Louwman mag oprecht trots zijn op zijn collectie. Prachtig gevarieerd en een ontiegelijke hoeveelheid vergane glorie. Met recht museumstukken. Hulde ende applaus dat die man ze, en allemaal in top conditie, bewaard!