M5 E34 en 850R
Heerlijk setje youngtimers naast elkaar! Kies maar; rode baksteen of zakelijke powersedan?
Heerlijk setje youngtimers naast elkaar! Kies maar; rode baksteen of zakelijke powersedan?
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Damn wat een lekkere combo. Voor mij absoluut die baksteen, blijft een van m’n realistische droomwagens
@Kuifje: eens!! En mocht ik nou toevallig exact de zelfde hebben!!
@kennone: wow gaaf!! Bedoel je dat precies deze van jouw is?!
@kuifje: nee. Maar heb exact het zelfde model, zelfde kleur.
@kennone: Ik ben benieuwd, wat kost het nou werkelijk per jaar om zo’n auto goed rijdend te houden? Zelf aan het kijken naar een youngtimer voor zakelijk gebruik vandaar de vraag!
@timmosss: Het is een keer investeren. Dus de aanschaf en dan de reparaties om hem helemaal in orde te maken. En dan is vooral de Volvo een hele betrouwbare auto. Ik zelf heb 6500,- betaald voor een R met complete onderhoudshistory en relatief lage kilometer stand. Heb daarna de auto helemaal na laten kijken en alle delen vervangen die nog wel eens problemen konden geven. Koste ook ongeveer 1000,- de auto is nu 100% in orde. Volgend jaar wil ik de lelijke puntjes in de lak nog bij laten werken dit zal ook wel rond de 700,- gaan kosten. Ben dus onder de 10.000,- kwijt voor een auto die ik zelf heel graag wilde en nu ook erg betrouwbaar is. Qua opties doet de auto niet onder van de autos van nu. Helamaal nu ik eem pioneer multimedia scherm er in heb zitten. En qua vermogen geef ik de meeste auto’s ook nog het na kijken. Zo lang deze optie als youngtimer blijft wil ik niets anders meer.
o.0
Wat een combo zeg dang!
Hoe gaaf een E34 M5 ook mag zijn, ik zou denk ik ook voor de 850 gaan. Daarmee kan je vgm eerder/vaker in genieten.
Dikke combo spot! Allebei super toffe bakken
Doe die m5 maar! Heerlijke alleskunner.
Jammer genoeg zie je ze nauwelijks nog te koop staan (voor een redelijke prijs). Zou er graag ooit nog 1 willen bezitten. Een zwarte met wit leer en de turbine velgen.
Gave spot, ik zou die Volvo keihard links laten liggen en in die M5 stappen!
Volvo, BMW is zo saai
Zowel de volvo als de M5 zijn iconische wagens. Voor mij toch met voorsprong de M5.
Waar ik woon krioelt het van de Volvos, dus dan maar de BMW. Fantastische rijdersauto, wel helemaal fout imago… hmmm, misschien dan toch de Volvo, valt niet op in Zweden, hoeft niet per se in rood dan :)
Hier zie je het verschil in ontwerp heel sterk, Volvo’s worden nooit ordinaire kamperbakken.
@kruimel:
Ik denk dat ik voor de M5 ga, zeldzamer en net zoals de Volvo, erg mooi.
@Thomcarspotter Thanks. Niets ten nadelen van de M5, maar de 850R met Rica hulp staat zeker in mijn favorieten. Denk met plezier terug aan Autobahn ritjes.
Zeker de M5. Met de 850 R heeft Volvo bewezen dat ze snelle auto’s kunnen maken maar voor een rijdersauto moet je bij Volvo niet zijn.Deze M5 vind ik prachtig, wel jammer van de wielen die bij de 3.8 horen. Bij deze horen de turbine velgen
Voorwielaangedreven plastic rammelhok vs. achterwielaangedreven koning van de jaren ’90…. Keus lijkt mij niet moeilijk.
@gash: Helemaal mee eens.
Hooglijk overgewaardeerd die 850R
Hands down 850, al is het alleen maar zodat je dit soort problemen niet krijgt: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-4-gran-coupe-van-autobloglezer-mist-wat-onderdelen-98432
hahaha jullie nederlanders zijn toch een gek volk! heel die volvo liefde, totaal onbestaand in belgie. wat een lelijke auto is die volvo toch en de helft van de reageerders kiest er nog voor ook! hier staat wel een iconische m5, daar laat ik zelfs een nieuwe voor staan!
@uselessblogger: Nee, het is in NL verboden voor de duurste/dikste te gaan, dus we gaan altijd voor de underdog om onze gutmenschgenotsknots te stimuleren
Allebei mooie bolides, maar de 850 heeft mijn voorkeur!
De M5 is een 3.6l. Ik heb liever de 3.8l met 340pk. In dit geval dus de 850R.
@E34M5Touring: Ook al is het slechts de 3.6l, dan nog zou ik die nemen. Ik blief geen verhuiswagen c.q. zeecontainer…
@e1000bmw523i: Ja vond die motor toch een beetje tegenvallen. De 340pk sleurt er merkbaar harder aan.
@E34M5Touring: Tja, als we op die tour gaan, dan liever een 3430cc blok met twee turbo’s; 360 Pferde unter der Haube…
@E34M5Touring: de 3.6 is wel een stuk betrouwbaarder dan de 3.8.
@maotje: Zijn beide gevoelig voor goed onderhoud. Mijne gaf in ieder geval nooit problemen. Olie bleef mooi op temp, geen geratel en getik en trok als een lier. Bij 100k en 170k.
Doe mij die 850 maar! Alleen nog die dikke 5-spaaks eronder knallen en dan is die (bijna) perfect.
Ook al aanbid iedereen ze, ik heb er niks mee. Maar als het moest dan de M5
E34 M5 all live long day, wat een droom auto
Vind ze beiden erg fraai en begeerlijk, maar omdat ik de velgen van de BMW spuuglelijk vind wordt het toch maar de 850R.
850R. Geweldige auto is dat. Is net een vliegtuig die opstijgt als je goed op het gas gaat. En komt een mooi geluid uit.
@crackdavid: dat mooie geluid is bij de bmw nog in het kwadraat, een turboblok kan qua geluid niet tegen een atmospherische 6 in-lijn op!
Als E34 rijder kan ik niet anders dan de M5 kiezen. Wat een prachtbak, 1 van mijn droomauto’s. Ook ik zou hier een nieuwe M5 voor laten staan.
Maar de Volvo is ook heel erg vet!
Zekerde e34
Dat is geen moeilijke keuze volgens mij, Volvo 850 all the way!