BMW 4 Gran Coupé van Autoblog-lezer mist wat onderdelen

Auteur: , 59 Reacties

Iemand kwam winkelen zonder te betalen.

Je werkt hard, je spaart wat, je koopt een fijne auto voor jezelf. Een BMW 4 Serie Gran Coupé bijvoorbeeld, zoals in het geval van @shenkie. Hij koos voor een 420d, uitgevoerd in zwart met een heerlijk pindakaasinterieur. Vers geïmporteerd uit Duitsland, maar helaas was hij niet de enige die stilletjes genoot van zijn nieuwe aanwinst, vers geïmporteerd uit Duitsland.

“Vuil boeventuig” kwam namelijk zijn interieur leegroven. De auto mist zodoende het stuur met bijbehorende airbag, de navigatie en de pook. Daar word je natuurlijk pislink van als eigenaar, en daarom hopen we @shenkie te kunnen helpen door zijn foto’s hier te delen. Krijgt u onderdelen aangeboden voor grabbelprijzen, denk dan even goed na. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook te mooi om waar te zijn. En het oprollen van één BMW-bende maakt nog geen zomer, zullen we maar zeggen.

De verzekering zal dit allemaal ongetwijfeld netjes oplossen, maar dat is slechts een schrale troost. Blijf met je gore poten van andermans spullen af, tuig.



59 reacties

Vind dat BMW hier ook steken laat vallen. Het is echt kinderspel om dit allemaal los te krijgen. Mijn broer had laatst met zijn 3 serie hetzelfde. Binnen 15 min was alles eruit.
Zelfde geld voor Audi met haar RS6-jes die klaarblijkelijk zó makkelijk te stelen zijn dat m’n blinde schoonmoeder met jicht het nog zou kunnen.

Als consument mag je meer verwachten als je zoveel neertelt voor een auto.
@eetvlagetmoney:
Grappig, maar wel ouwehoeren als de garage rekening € 13000 aan arbeidsuren vermeld “omdat ze zo goed anti diefstal in elkaar zijn geschroefd ”

Doet me denken aan mijn ooit Golfje II Fritzie genaamd.
Die Golfjes kreeg een junk zo open, een staafje onder de portier kruk te duwen en klaar was kees.
De dealert vertelde me trots dat je dan zo fijn weinig braakschade had, waarop ik hem antwoordde dat, wanneer er ergens vijf auto’s geparkeerd stonden, de junks altijd als eerste de makkelijk te openen Golf zouden kiezen.
Hij keek me heel boos aan die man ! En noemde me geen vriend meer ……
@desjonnies: als het echt goed vast zit breekt niemand meer in ;) En aangezien het allemaal lekker priemiejum is zal het ook wel niet kapot gaan….toch?
@desjonnies: ‘Premium’.
@eetvlagetmoney: Doen automerken expres. Zo blijft de onderdelenomzet goed lopen.
@venividivici: ik vrees het ook…
@eetvlagetmoney: ik weet niet of ze het express doen, maar ze worden zeg maar niet beloond om het te voorkomen. Zo worden in Frankrijk massaal 308 (type II) GTi’s. Waarschijnlijk door via de diagnose stekker de ECU te herprogrammeren of door een sleutel te bestellen in Polen adhv het chassisnummer. Wat voor het gemak achter de voorruit leesbaar is.
@venividivici: wss huren die merken zelf de boeven in, om de omloopsnelheid van onderdelen op gang te houden.
@thijsj: Zou het misschien zo zijn, dat ze bij een toeleverancier voor stuurwielen 1 miljoen dezelfde moeten afnemen. Verkoop je maar 880.000 3 serie’s van dat model. Dan moet het Poolse A-team komen opdraven om die plank in het onderdelenmagazijn te redden.
@venividivici: nee want deze onderdelen worden ook weer verkocht…
@eetvlagetmoney: Het probleem is gewoon dat de pakkans 0 is. En als ze iemand oppakken staat de straf niet in verhouding tot de opbrengst en schade. Ze moeten gewoon serienummers in de onderdelen zetten en dan is het snel opgelost. Zolang dat niet gebeurt blijft dit een probleem. Op mijn auto al speciaal alarm met 2e kastje maakt allemaal niks uit.
@eetvlagetmoney: En zo hebben ze ook in 3 maanden tijd 2x mijn RNS510 uit mijn CC gejat, is ook maar 1 minuut en 20 seconden werk. Schade per diefstal was €4500,- waarvan €2459,- voor de RNS.
Maar de verzekering wilde een navilock niet vergoeden, die lappen liever elk half jaar €5000,- dan eenmalig €150,- :)
@nelis88: poe das behoorlijk zuur. Wellicht zelf aanschaffen dan maar. Die 150 euro scheelt je ook een hoop rompslomp.
@eetvlagetmoney: Zit er nu ook in ;) Kreeg naderhand een brief van de verzekering: Uw claimgedrag is ons opgevallen, u heeft in 3 jaar tijd 3 maal een schade geclaimd. Het landelijk gemiddelde is 1 claim per 6 jaar. Neem contact met ons op voor een afspraak..
Dafuq!
Treurig dit weer… Het nadeel is ook dat je al die zooi er blijkbaar gewoon simpel uit haalt. Bij mijn auto ben je alleen al 5 minuten aan het kloten met een inbussleutel onder een onmogelijke hoek om de airbag uit het stuur te krijgen.
En hoe zijn ze binnen gekomen? Raampje ingetikt, of is dat sleutel systeem van BMW ook nog steeds zo lek als een mandje?
Inderdaad, laat ze met hun poten van je spullen afblijven. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Je voelt je gewoon materieel aangerand. Sterkte met de afwikkeling! Ik hoop dat ze die onrendabele hufters pakken.
@hp525i: als ze onrendabel waren deden ze het niet en bleven het alleen hufters. Er blijven mensen (ook hufters) de spullen kopen en dus blijft het rendabel…
@stgp: Ik hoef je niet uit te leggen dat ze voor ons als maatschappij wel onrendabel zijn. Ze zijn in het criminele circuit vast en zeker rendabel. Maar dát kost de maatschappij dan ook weer geld. Maar ik wil prima met je overeenkomen dat het hufters zijn ;-)
Vers geïmporteerd uit Duitsland
Ziekmakend
Zuur man
Het ergste is nog, dat wanneer het gefixed is over 2 weken, dat ze dan nog een keer komen shoppen.
@OverSoft: inderdaad. Gebeurde mijn bazin met haar 435i ook 3x op rij. Bizar he.
@OverSoft: Ja en het stomme is dat de meeste eigenaren te schaapachtig zijn om iets van maatregelen te nemen. Verzekering stopt uiteindelijk ook met uitkeren bij de zoveelste keer!
@venividivici: wat voor maatregelen wil je nemen dan? Permanente bewaking ofzo?

Het is aan de verzekering om een nieuwe sleutel met alles wat daarbij hoort mee te vergoeden. Anders is het hun risico. De eigenaar betaalt immers premie waardoor die een aantal plichten en risico’s afkoopt.
@lekbak: Dobberman in je garage leggen, werkt uitstekend.
@lekbak: chassisnummer in voorruit afdekken (kan gebruikt worden om sleutels te bestellen in Polen), OBD lock installeren (voorkomt inbraak en/of starten van de auto), dashcam met parkeermodus installeren, cameraatje van 50 euro ophangen. Oh, en de volgende keer toch die optie van EUR. 300,– voor een alarm aanklikken, ook al krijg je geen korting op je verzekeringspremie.
@user888: de meeste van die dingen zouden dus gewoon standaard op de auto moeten zitten. Dit is niet iets wat een consument zelf nog zou moeten doen. Die gaat ervan uit dat de knop “auto op slot” voldoende is, en daar mag je als consument ook gewoon vanuit gaan.
@user888: Dat alarm maakt niks uit. Heb speciaal cobra alarm er extra in laten plaatsen. Net weer alles leeg zie foto op autojunk.
@jeroentje2: cobra alarm niet afgegaan? Probeer navirem. Uit eigen ervaring heeft het de dief wel gestopt mijn navi prof te jatten. Alleen namen ze mijn msport stuur en idrive mee… Toen ook maar een cobra aangeschaft….
Als advocaat van de duivel sprekend, zal het niet de eerste keer zijn dat men na de verkoop van het top-occasionnetje de afdeling diefstal erop af stuurt met een gecloonde sleutel om alsnog ff de winstpakkers eruit te halen…………….
Neef Wim wilde ooit een Citroën DS verkopen, die werd ’s avonds razendsnel weg gehaald, hoogst waarschijnlijk door een proefritmakert di eeerder die dag tijdens het proefrit ritueel een afdruk van de sleutel in bijenwas had gemaakt.
Is zo oud als de weg naar Kralingen
Gewichtsbesparing jongen! Momo stuur erin, rolkooi en gas met die bak ;-)
Jammer dat dit nog gebeurd en dat de pakkans nihil is…
Bizar ook de bediening van de automaat er gewoon uit! Echt bizar, gasten weten wel wat ze moeten doen.
Heb het zelf ervaren in mijn A3tje (vorige model) 2 x navi eruit en daarna (nadat alles kundig was vastgezet) 12 pogingen! Maar snel weer afscheid van genomen binnen en jaar😬
Klote voor de eigenaar… ik heb mazzel! Mijn chevrolet wil niemand dus daar blijven ze gelukkig van af
@jaso013: It’s a big plus!
Onderdelen gaan naar het buitenland. Markt is te klein in NL. Zo veel 4 GC tijden er hier niet rond. Gelukkig is de mijne nog heel.
@schwedenkreuz: dat gestolen spul past natuurlijk gewoon in een 1,3, of 4 serie.
@schwedenkreuz: jaja dikke lul, dit blijft gewoon lekker in NL ;)
Je zou haast denken dat de premium merken het erom doen om het allemaal simpel vast te zetten. Het blijft allemaal omzet om nieuw te verkopen na schade waarmee ze de ontwikkelingskosten drukken.
Tja… volgens mij zit er geen diefstal alarm in deze auto (te zien aan de binnenspiegel). Dat is met zo’n auto wel een nuttige investering.
@cupsport: Deze auto is geïmporteerd uit Duitsland. En volgens mij zit daar de alarmklasse anders in elkaar. Mijn geïmporteerde Bmw moest in NL naar de dealer om iets om te programmeren bij open/forceren van de deuren.
@venividivici: nee optie 302 (alarmsysteem klasse 3) is overal in Europa hetzelfde. Echter op de meeste Nederlandse uitvoeringen standaard. Goed opletten bij aanschaf van een Duitse auto dus…

Het zou kunnen dat jouw auto uitgerust was met een safelock functie waarbij je iemand kan opsluiten in de auto. Dat wordt in Nederland niet aangeboden.
@cupsport: Is toch niet helemaal zo. Nederland is het enige land waar bij het mechanisch ontgrendelen het alarm actief moet blijven. Bij de Duitse uitvoeringen gaat het alarm uit bij mechanisch ontgrendelen. Moet dus toch omgecodeerd worden wil je het SCM goedgekeurd hebben.
@cupsport: Ik heb een 3 reeks met BMW alarm (zie je idd aan lampje onder bonnenspiegel)… Maar kennelijk spoofen ze nu ook de transmissie van je remote waardoor ze zelf de wagen kunnen openen en alerm vlot uitgaat
Hier in Gent (Belgie) is dit een regelrechte plaag… Ik heb zelf een 3 reeks sport edition met professional GPS, en kennelijk zijn het net die types GPS en sportsturen die ze targetten… Iedere maal ik snachts iets hoor of automatisch buitenlicht schiet aan spring ik rechtop om te gaan kijken of er iets is…

Volgende maal koop ik iets exotischer wat minder in trek is biij die bendes…

En ja er wordt steeds ingebroken met een kloon van een key (kennelijk kunnen ze nu zelfs ook de transmitter code van je remote onderscheppen en ook zo binnenraken…). Verschillende wagens (waaronder de mijne) hebben ook het BMW perimetrisch alarm en ook dit maakt niet uit, het gaat gewoon niet af door de spoofing van de codes
Misschien is het maar beter dat de onderdelen zo eenvoudig te verwijderen zijn. Anders gaan ze ff met een decoupeerzaag je dashboard openzagen. Nemen ze gewoon het gewenste onderdeel met een stuk dashboard eromheen mee. Kost wel meer tijd, en maar misschien wat herrie. Maar tegenwoordig rijden ze je auto toch het bos in.
Ontzettend kl@&€ als het je overkomt. Bij mijn 1 serie destijds ook hetzelfde eruit gejat en bij mijn mercedes hebben ze al 2 maal geprobeerd de navi module te jatten want die kan je in elke merc zetten en dan heb je navi. Ik vindt dat niet premium maar ronduit slecht van deze zg premium merken. Eigenlijk moet onderhand Legionairs voor bewaking inschakelen anders heb je dikke pech. Geluk is dat het bij mij leasebakken zijn maar ook dan mag de inbreker een nekschot krjjgen. Blijf met je fikken van andersmans spullen af!
Tuig die dit doet zouden geen bestaansgrond hebben zonder het nog grotere tuig die hun spul afneemt.
Wat moet je met die automaat pook?
Ik snap het niet!

En iedere bmw heeft toch navi dus wat moet je ermee
@ff40: Die automaat pook is voor mensen met een 116i handgeschakeld. Heb je ook een premiumgevoel.
@ff40: Er zit nog al een ‘premium’ verschil in Navi Business (smal scherm) en Navi Professional (breedscherm, harddisk voor muziek en kaarten). Sportstuurtje met airbag is twee vliegen in één klap…
Je moet oppassen met je easy entry sleutel : ze “versterken (beter gezegd “repeaten”) het signaal van je sleutel die onder je kussen ligt. Bewaar beide sleutels in een goed gesloten aluminium zakje, een metalen kastje of doosje kan werken maar het moet echt goed ‘elektrisch’ dicht zijn, als het deksel niet goed sluit door lak dan komt het signaal er gewoon doorheen. Makkelijke te testen door de easy entry te proberen met het kastje/zakje/doosje vlak naast de auto.
@defl8: of de batterijen uit de sleutels
@defl8: ik heb een jaarlang mijn sleutels in de koelkast bewaard, elke keer bij thuis komst de koelkast in. Nu maar een auto zonder key less go genomen, werd er gek van
De richtingaanwijzer hebben ze wel laten zitten.
Waarschijnlijk omdat daar geen vraag naar is bij de doelgroep.

(sorry, kon het niet laten, dit soort dingen zijn gewoon k*t natuurlijk)
Dit blijft onwijs irritant, alleen al de rompslomp die je er van hebt. Enige oplossing is het bevestigen van scheermesjes achter de unit, dan laten zij dit in het vervolg wel….
Er is maar 1 oplossing voor degene die dit doen……ook demonteren met een scherpe schroevendraaier
Het is helaas van alle tijden.
Eind jaren 70 deed ik een stage in het zuiden van Frankrijk en mijn baas, toevallig een Nederlander, die woonde ergens vrij afgelegen in een villaatje nabij de Camargue, een omgeving waar er toen nauwelijks volk woonde.
Op een dag werd het portier van zijn wagen geforceerd en de autoradio gepikt.
Hij naar de garage, het portier hersteld, nieuwe radio erin en weer rijden maar.
Een goeie week later had hij opnieuw prijs, zelfde scenario en hij terug naar de garage, nieuw portier, nieuwe radio maar dit keer wel een exemplaar met een slede zodat hij zijn radio uit de wagen kon halen wanneer hij
ergens geparkeerd stond.
Aangezien er niets meer uit de auto te stelen viel volgens hem deed hij voortaan zijn wagen ook niet meer op slot.
Een goed idee doch nog geen week later wou hij ’s ochtends naar het werk vertrekken en moest helaas vast stellen dat dieven zijn stuur hadden gepikt….
Tegenwoordig kan men je homebutton van je appeltje zo programmeren dat de functie touch id uit wordt gezet bij vervanging. Geen matching numbers dus werkt het niet meer. Hoe kan het dan in godsnaam dat men die techniek niet over kan nemen in airbags, radios ed. Het zit gewoon ingebouwd in een chip.
Of denk ik nu echt te kort door de bocht?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).