De duurste taxi van Nederland?
Best wel apart om een Maybach op taxi kenteken te zien staan, zou bijna zeggen dat het zonde is. Maar wie wil er nou niet in alle luxe vervoert worden?
Best wel apart om een Maybach op taxi kenteken te zien staan, zou bijna zeggen dat het zonde is. Maar wie wil er nou niet in alle luxe vervoert worden?
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Ben toch wel erg benieuwd naar het verhaal achter dit
@ariif: catalogusprijs 207900
Eraf: BTW iets van 40000
Eraf: BPM volgens Rdw 29081
Nu kost ie dus nog “maar” 140k
@escort77: en op 12 feb as alweer voor de APK. Is dat een foutje in de FinnikKenteken app of een taxi-dingetje?
@renegade: ja, een taxi is na 1 jaar al aan de beurt
Lijkt mij eerder bpm en belasting sparen.
@nvn1993: rijden moet je toch wel, je moet sws een x aantal kilometers per jaar maken
Rest in Peace: Inruilwaarde ???
@rotjeknor: binnenkort bij jetcars wellicht?
Wat is hier apart aan? Je hebt in Nederland honderden, al dan niet duizenden, mensen die zich dagelijks laten vervoeren door een chauffeur, de ene neemt met minder genoegen, de ander niet. Betere referenties, meer per uur/kilometer/wachttijd, meer inkomsten.
Het is en blijft een Mercedes..
@techniekmeneer: een groter compliment kun ke het merk niet geven, dat weet je toch? Als jouw auto’s zo vaak ingezet worden als taxi’s heb je een hele goede kwaliteit/comfort verhouding.
@2wheeler: precies dit!
@techniekmeneer: Wat is er mis met Mercedes? Ze maken bijna altijd mooie auto’s.
@fendercd60: Ik zeg niet dat er wat mis mee is, ik doel er meer op dat het embleem van Maybach geen meerwaarde voor mij heeft, want het is gewoon een Mercedes.
@techniekmeneer: het leuke is, die merknaam is niks meer dan een status symbool. Weet wel dat elke maybach voor de nieuwe generatie 600k kostte, terwijl de basis van een S-klasse uit 1997 stamt!
@jamesbond007: maar de reïncarnatie van het merk was een enorme mislukking. Het brengt dan ook niet echt status, het is gewoon een label voor bepaalde uitvoeringen van Mercedes modellen, net als AMG.
@mashell: De aanpak die ze nu nemen, er een label van te maken is wel een goede. Ik hoop dat de persoon die verantwoordelijk was voor de vorige Maybach is ontslagen.
Hotel waldorf astoria in Amsterdam gebruikt volgens mij ook een maybach als hotel shuttle. Daarnaast zijn er genoeg ceo’s/directeuren die zich in dit soort auto’s laten rijden
Waar gaat ajax heen
@jeppie: hopelijk ver weg van hier ?
@hondacrx96: 1
@hondacrx96: ja dan hoeft Feyenoord niet nog eens 10 jaar op een beker te wachten.
Het is vaak goedkoper voor CEO’s die niet een full-time chauffeur & auto willen betalen om een extreem luxe taxi die exclusief voor een bedrijf beschikbaar is te hebben.
Deze zag ik idd laatst op de A10 rijden, verbaasde me toen ook al.
Belasting ontduiken in luxe
@rob5nismo: alleen in luxe?
Betaal je dan ook meer voor een ritje dan met een goedkopere wagen? Of kan je deze Maybach niet zomaar even aanhouden en een prijsafspraken maken?
@maferick74: blauw kenteken betekent niet fat er taxi op het dak staat.
Van de pre-facelift stond de NR-298-G ook op blauwe platen. Ook eens bij Amsterdam zien rijden
Jammer dat je de velgen niet wat beter op de foto heb staan. Dat maakt het juist anders dan een normale S. Gave bak!
Is dit bijzonder dan?
@maarten020: Is toch best bijzonder om een taxi op Benzine te rijden.
@astondb4: paar heb je een punt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik die putdeksel velgen ook best gaaf vind
Zou goed kunnen dat de eigenaar gewoon heel slim is geweest met dit om zo maar de helft te hoeven te betalen.
Was het niet dat de bestuurder 4 x gezakt was voor zn rijbewijs, dat hij er deze verplicht erop moest schroeven?
Volgens Finnik is het grote nadeel van deze auto de afwezigheid van bekerhouders voorin. Dan hoef ik ‘m niet hoor.
Blauwe platen zijn dat altijd taxi’s of is dat voor “personen vervoer”. Als groot bedrijf in een luxe segment (Astoria hotel bijvoorbeeld) kun je zoiets doen voor je speciale cliënten. Maar ook een ceo laten rijden met chauffeur kan prima zo en krijg je een keer bijzondere gasten dan haal je die in stijl (relatief natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel) op bij de luchthaven oid… Zal wel een rekensom aan te pas zijn gekomen lijkt me.
Na het afschaffen van allerlei andere vrijstellingen en belastingvoordelen op autorijden is de taxivergunning volgens mij de nieuwe escape voor mensen die niet de volle mep willen betalen.
Als ik bij mij in de buurt om me heen kijk, rijden legio auto’s rond met blauwe taxiplaten die je er niet direct mee zou verwachten:
Toyota Prius (gen.1!)
Skoda Citigo / VW Up!
Mercedes 190 (bj. 1984)
Saab 900
…enz.
Dikke taxi.