• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

renault 5 & 21 meeting in Mallorca

In Mallorca een meeting van Renault.

Spotter: rovadepo
Geüpload op: 21 oktober 2018
Plaats: 202
Kenteken: Onbekend
21 5 appspot combo event geel grijs GT-Turbo hot-hatch Renault rood youngtimer zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • GT3 991
    GT3 991
  • Renault 21
    Renault 21
  • Mijn auto: Renault 21
    Mijn auto: Renault 21
  • Renault 21 Turbo D
    Renault 21 Turbo D
  • lamborghini
    lamborghini
  • Renault 21 Veldvondst
    Renault 21 Veldvondst
  • porsche boxter spyder
    porsche boxter spyder
  • Bently Flying Spur
    Bently Flying Spur

Lees Interacties

Reacties

  1. toniominestrone zegt

    21 oktober 2018 om 21:14

    Blijven lekkere bakkies, jaren mee geraced in de Zomeravond competitie.

    Login om te reageren
  2. pumpstick zegt

    21 oktober 2018 om 22:11

    Foto 8 en 9 is een 11 of nie? Vooral de 5jes erg leuk vind ik!

    Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      22 oktober 2018 om 15:33

      @pumpstick: juist , geen 21 typefout

      Login om te reageren
  3. peterkr zegt

    22 oktober 2018 om 19:48

    Daar had ik wel even in het echt willen kijken!

    Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    22 oktober 2018 om 20:10

    Heerlijk. De tijd dat Renault nog leuke auto’s maakte.

    Login om te reageren
  5. e28forever zegt

    22 oktober 2018 om 20:11

    Mooi!
    De Renault super5 heeft een tijdloos design.
    Gandini is een meester-designer.

    Login om te reageren
  6. jupke zegt

    22 oktober 2018 om 20:24

    Renault 5 GT turbo fase 1 de mooiste! ?????

    Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    22 oktober 2018 om 20:26

    Heerlijk, niet alleen die 5-jes, maar ook de dikke versies van de 11. Vond die laatste enorm gaaf toen hij uitkwam, mede doordat James Bond er in reed.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      22 oktober 2018 om 20:30

      @moveyourmind: die GTE, weet je nog? View to a Kill. Met Duran Duran.

      Ik word oud…

      Login om te reageren
      • e28forever zegt

        22 oktober 2018 om 23:31

        @stephane8200:
        Ik had de poster boven mijn bed.
        Gekregen bij de Renault-dealer tijdens een “pas-de-sleutel” actie…

        Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    22 oktober 2018 om 20:33

    Zag er vandaag 1tje rijden tussen alle SUV’s en stations van deze tijd. Wat een kleine auto is het dan eigenlijk. Niet negatief bedoeld trouwens.

    Login om te reageren
  9. extaxi zegt

    22 oktober 2018 om 20:36

    3 maanden geleden hadden we de Renault 5 GT Turbo meeting in Huizen!
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1815454571881068&type=1&l=4c02999d86

    Login om te reageren
  10. mnmg zegt

    22 oktober 2018 om 22:33

    Epische titel

    Login om te reageren
  11. alfaman zegt

    22 oktober 2018 om 22:49

    Was afgelopen zaterdag, was een mooi feestje..?

    Login om te reageren
  12. Volvo_440_turbo zegt

    22 oktober 2018 om 23:29

    Leuke karretjes en nog redelijk rap toendertijd. Op youtube staat het vol overstuurcrashes van die R5jes, nooit begrepen dat men hiermee rally reed met die fwd. Een goeie tip voor de liefhebbers, een volvo 480 turboblok past erin.

    Login om te reageren
    • mats106rallye zegt

      23 oktober 2018 om 00:44

      @Volvo_440_turbo: Als je er een ander blok in gooit vind ik niet dat je een liefhebber bent.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        23 oktober 2018 om 04:34

        @mats106rallye: Ik zou het zelf niet doen maar Franse liefhebbers doen het wel omdat het blok in de basis quasi hetzelfde zou zijn en betrouwbaarder is en makkelijker meer power uit te halen

        Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        23 oktober 2018 om 04:48

        @mats106rallye: Het Volvo Renault blok is eigenlijk een 160pk blok door Porsche doorontwikkeld en door Volvo gedowntuned naar 120pk, met een iets grotere turbo en injectoren haal je easy 200pk, nadeel is de de eerdere Renault volvo 480 bakken het niet aankunnen en best ook een andere benzinepomp steken, zeker als je +200pk gaat… Google maar eens, vele R5 gt turbo liefhebbers verkiezen dit blok omdat het net geen heilischennis is.

        Login om te reageren
        • melcon zegt

          23 oktober 2018 om 08:02

          @Volvo_440_turbo: Volvo heeft inderdaad op basis van de F3N turbo motoren gemaakt (b18ft) die erg lekker lopen. ECU modificeren (lekker solderen) om de turbodruk limiet weg te halen :-P Dat waren nog eens tijden en inderdaad net geen heiligschennis omdat de basis een Renault blok is. Overigens, de originele C motor gaat met injectie ook gewoon ruim over de 200 pk (met alle daarbij behorende aanpassingen uiteraard).

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            23 oktober 2018 om 08:30

            @melcon: haha, dat truukje met dat weerstandje, heb ik ook geprobeerd, maar dat lukte mij niet, waarschijnlijk deed ik iets fout want het waren diverse stappen da je moest ondernemen, na een bak van een blok van +200 pk in mijn 480 kapot gereden te hebben een recenter blok gestoken, en met een eenvoudige boostcontroller heel wat winst gehaald, maar op mijn 480 zat een limiter die op op mijn 440 niet zat (of de limiter was gewoon kapot?), daar kon ik extreem hoog gaan met de turbodruk wat het blok probleemloos hield, wegens de extreem uit de hand swingende benzinekosten de auto ingeruild voor een gechipte octavia 2.0 tdi CR waar ik nog steeds mee rij, maar ik mis ze nog steeds! Nog een tip van de oude techniekers van de lokale Volvo garage, gewoon twee pijpjes van de solenoïde omkeren die de turbodruk regelen geven ook extra pk’s, vermoedelijk kwamen er zo met te veel pk’s uit de fabriek want op de club zat er eentje die standaard 140pk had

            Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      23 oktober 2018 om 10:24

      @Volvo_440_turbo: de echte “Rally (groep B) hadden een midden motor en achterwielaandrijving.. https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-5-turbo-youngtimer-in-beeld-75338

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        23 oktober 2018 om 14:21

        @tvr1974: Ik heb hier exact nog 2 matchbox autootjes staan, een rx7 en een R5 maxiturbo 2 ;)

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 oktober 2018 om 13:30

      @Volvo_440_turbo: maakt dat ‘m niet veel te neuszwaar ? Gewoon grotere turbo erop, eventueel met elektrische compressor om de lag te compenseren en je hebt 250-300pk op nog geen 900kg, meer wil je niet in zo’n waggie met korte wielbasis, tenzij je echt een serieuze coureur bent.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        23 oktober 2018 om 14:18

        @dawwg: Die bedenking maakte ik me ook steeds, maar gezien de Franse liefhebbers zo happig zijn op die 480 turbo blokjes zal het wel meevallen zeker?

        Login om te reageren
  13. mats106rallye zegt

    23 oktober 2018 om 00:45

    Ben nog maar 15, maar wat een waardering voor deze heerlijke bakkies!

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    23 oktober 2018 om 07:40

    Die zwarte op foto 2 ziet er strak uit zeg! Volgens mij beter in de lak dan toen hij de fabriek uit kwam. Ook gave spec met die velgen en die verstralers

    Login om te reageren
  15. polpol33 zegt

    23 oktober 2018 om 07:41

    Foto 8 doet alsof tie een Lancia Delta Intergrale is…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North