@groninger: Onder welke steen leef jij? Dezelfde plamuur bij McLaren kost sowieso 10x meer dan Peugeot. Los van het feit dat het niet dezelfde zal zijn:-)
@unknown32: volgens mij leef je zelf onder een steen. Waarom zou je hem naar McLaren brengen voor schade? Is een autodealer, geen schadebedrijf. Als je hem naar McLaren brengt besteden zij het ook uit aan een willekeurig (wel goed aangeschreven) schadebedrijf en verdienen ze er ook nog behoorlijk op.
Ik had recent schade aan de auto doordat een motorrijder in de file tegen mijn auto aanviel (de sukkel…). Deukjes met lakschade in het voorscherm en lakschade aan de bumper was al bijna 1600 euro – en dat was op een 12 jaar oude Mercedes.
Deze 720 heeft schade aan de volledige zijkant van voor tot achter, met plaatwerk, carbon, lak, gemonteerde onderdelen w.o. spiegel, knipperlicht, spoiler en mogelijk velg(en). Dat ga je zelfs niet met 10 mille redden.
unknown32zegt
@RRRobert: Een sukkel reed laatst achteruit tegen 3-4km/h in de voorkant van een Eklasse van een klant. Radar etc geraakt. Ging over 3-4000€… Algoed papieren ingevuld, op het eerste zicht was er niets te zien.
troljedemoederzegt
@groninger: Overigens heb je ook nog kans dat de deur ter hoogte van de spiegel dusdanig vervormd is, dat die ook niet te redden is, maar dat is op basis van deze foto’s niet vast te stellen.
troljedemoederzegt
@groninger: En de velg natuurlijk, met waarschijnlijk een gepolijst randje. Is in principe te herstellen maar dat zal vast niet toegestaan zijn door de fabrikant.
unknown32zegt
@groninger: Verantwoordelijkheid ligt dan bij de dealer. Mijn mercedes’en gaan enkel binnen bij mercedes. Ik ga me niet bezighouden met ‘tig schadebedrijven vergelijken en uitproberen. Dat dat (iets) meer kost nemen we er dan maar bij.
Peugeotje daarentegen zou me geen moer interesseren. Een McLaren, mocht ik die hebben (dan liever een porsche turbo S), zou enkel door McLaren hersteld mogen worden van mij.
troljedemoederzegt
@groninger: De vraag stellen is ‘m beantwoorden. Onderdelen. Schermpje zal wel vervangen moeten worden. Spiegel zeker. Heb je pech is je bevestiging van bumper en skirt ook stuk en zo ga je bij deze auto’s makkelijk over de tien k schade heen. Bumper en skirt ook vervangen en je komt er met 20k nog niet.
@troljedemoeder: schade is enkel uitdeuken/plamuren en spuiten. Als de velg vervangen dient te worden zou dat nog wel eens het duurste grapje kunnen zijn. Maar de rest red je wel met maximaal 5k.
Lijkt erop dat hij moest uitwijken voor een koalabeertje met dorst en daarbij en passant een muurtje schampte. Als je mijn auto nu ziet… reed even een boer met tractor iets de dicht langs mijn geparkeerde auto: hele zijkant verfrommeld. Kunt er maw niet altijd wat aan doen hè.
Handig dat ie dezelfde kleur als ducktape heeft
@kuifje: eenden plakband?
@techniekmeneer: jazeker: https://www.duckbrand.com/products/duck-tape/the-original/silver-188-in-x-20-yd
@techniekmeneer: ken je ducktape niet?
@techniekmeneer: en jij bent techniek meneer en kent geen ducktape? geeft niet hoor! We hebben allemaal onze eigen afwijkingen
@rutger97: joke is on you, want de goeije meestgebruikte benaming is ‘duct tape’. Maargoed, de helft van jullie zal wel liggen te kutten / trollen
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: denk dat ze allemaal denken dat ducktape de juiste spelwijze is.. niveau ?.
@thijsj: dat is het ook
Duur grapje
10.000k aan schade ? Of meer
@ozzytrk: denk sowieso 50 barkie
@ozzytrk: dat valt echt wel mee hoor. Voor 3000 of 4000 ben je al een heel eind klaar denk ik.
@supercarboy: Schade aan voorbumper, zijscherm, deur, kunststof en spiegel…. Bij een doorsnee auto inderdaad zo’n 4000,- maar bij deze lange na niet.
@techniekmeneer: Oja, en de velg ook nog… Veel succes met 4000,-
@techniekmeneer: waarom dan niet? Lak is lak en plaatwerk is plaatwerk, plamuur is nog steeds net zo duur.
@groninger: Onder welke steen leef jij? Dezelfde plamuur bij McLaren kost sowieso 10x meer dan Peugeot. Los van het feit dat het niet dezelfde zal zijn:-)
@unknown32: volgens mij leef je zelf onder een steen. Waarom zou je hem naar McLaren brengen voor schade? Is een autodealer, geen schadebedrijf. Als je hem naar McLaren brengt besteden zij het ook uit aan een willekeurig (wel goed aangeschreven) schadebedrijf en verdienen ze er ook nog behoorlijk op.
@groninger: nee, @unknown32 en @techniekmeneer hebben het eerder bij het rechter eind dan jij.
Ik had recent schade aan de auto doordat een motorrijder in de file tegen mijn auto aanviel (de sukkel…). Deukjes met lakschade in het voorscherm en lakschade aan de bumper was al bijna 1600 euro – en dat was op een 12 jaar oude Mercedes.
Deze 720 heeft schade aan de volledige zijkant van voor tot achter, met plaatwerk, carbon, lak, gemonteerde onderdelen w.o. spiegel, knipperlicht, spoiler en mogelijk velg(en). Dat ga je zelfs niet met 10 mille redden.
@RRRobert: Een sukkel reed laatst achteruit tegen 3-4km/h in de voorkant van een Eklasse van een klant. Radar etc geraakt. Ging over 3-4000€… Algoed papieren ingevuld, op het eerste zicht was er niets te zien.
@groninger: Overigens heb je ook nog kans dat de deur ter hoogte van de spiegel dusdanig vervormd is, dat die ook niet te redden is, maar dat is op basis van deze foto’s niet vast te stellen.
@groninger: En de velg natuurlijk, met waarschijnlijk een gepolijst randje. Is in principe te herstellen maar dat zal vast niet toegestaan zijn door de fabrikant.
@groninger: Verantwoordelijkheid ligt dan bij de dealer. Mijn mercedes’en gaan enkel binnen bij mercedes. Ik ga me niet bezighouden met ‘tig schadebedrijven vergelijken en uitproberen. Dat dat (iets) meer kost nemen we er dan maar bij.
Peugeotje daarentegen zou me geen moer interesseren. Een McLaren, mocht ik die hebben (dan liever een porsche turbo S), zou enkel door McLaren hersteld mogen worden van mij.
@groninger: De vraag stellen is ‘m beantwoorden. Onderdelen. Schermpje zal wel vervangen moeten worden. Spiegel zeker. Heb je pech is je bevestiging van bumper en skirt ook stuk en zo ga je bij deze auto’s makkelijk over de tien k schade heen. Bumper en skirt ook vervangen en je komt er met 20k nog niet.
@troljedemoeder: schade is enkel uitdeuken/plamuren en spuiten. Als de velg vervangen dient te worden zou dat nog wel eens het duurste grapje kunnen zijn. Maar de rest red je wel met maximaal 5k.
@groninger: het aller duurste grapje is natuurlijk de waardedaling nadat deze auto geregistreerd staat als ex schadeauto.
Slim ook om dan de spiegels nog altijd te laten inklappen…
maar goed, ducttape blijkt ook goed te werken voor supercar eigenaren :)
De privé-auto van de DPD-pakketjesbezorger vermoed ik. Het is wel een plaatje hoor met XXL-pizza size remschijven! ?
@iphonistvongates: Ja he, Post NL chauffeurs rijden ook prive in Golf R’s en gti’s
@ozzytrk: tuurlijk, petjeswagens voor tjappievolk. Wonen nog bij hun ouders en al t geld gaat nar de auto.
Voor de meeste mensen is 720pk echt te veel. Voor de bestuurder van deze auto lijkt dat ook het geval te zijn.
@jippie: knappe conclusie nadat omdat z’n spiegel eraf rijd.. als t al de schuld van de McLaren bestuurder was!
@ukbob: ??
@jippie: moet je voorstellen voor hoevel 100pk te veel is?
Lijkt erop dat hij moest uitwijken voor een koalabeertje met dorst en daarbij en passant een muurtje schampte. Als je mijn auto nu ziet… reed even een boer met tractor iets de dicht langs mijn geparkeerde auto: hele zijkant verfrommeld. Kunt er maw niet altijd wat aan doen hè.
5e foto: de bumper sluit ook niet meer lekker an op het achterscherm.
Feestje in het land, voorde voor de klant!
In Duitsland noemen ze dit “schade”.