• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Exige V6 Roadster

Na ruim 4 jaar eindelijk de originele "diamond-cut" velgen vervangen door een setje forged lichtmetaal in de enige juiste kleur: zilver :)

Ze passen perfect in de (oude) filosofie van Lotus: "Simplify than add lightness", want ze zijn 42% lichter dan de originele! Daarnaast zijn ze ook nog een halve inch breder, dus het geheel ziet er ook nog wat dikker uit. Had ik eerder moeten doen!

Spotter: remon
Geüpload op: 10 april 2025
Plaats: Nederland
Kenteken: K-565-HX
Elise Lotus mijn-auto Roadster V6 zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Lotus Exige V6 Roadster
  • Lotus Exige S Roadster
    Lotus Exige S Roadster
  • The Rock en zijn F-150
    The Rock en zijn F-150
  • Lotus Exige V6
  • Exige V6
    Exige V6
  • Jaguar XF R
    Jaguar XF R
  • Fiat 124
    Fiat 124
  • G 500 4×4²
    G 500 4x4²

Lees Interacties

Reacties

  1. Motomoto zegt

    11 april 2025 om 16:45

    Gaaf zeg!

    Login om te reageren
  2. Gele Koplamp zegt

    11 april 2025 om 16:55

    Gadverdamme wat lekker

    Login om te reageren
  3. maotje zegt

    11 april 2025 om 17:20

    Prachtig 👌
    Lijkt me briljant rijden zo’n ding. Hoe is de kwaliteit betrouwbaarheid en afwerking van zo’n apparaat?

    Login om te reageren
    • Remon zegt

      11 april 2025 om 20:30

      De betrouwbaarheid is heel goed én alles goed betaalbaar voor het kaliber auto. De Toyota motor is redelijk foolproof en beurtjes kosten niet meer dan wat je voor een gemiddelde gezinsauto kwijt zou zijn. Wat betreft afwerking: het blijft een handgebouwde auto uit Engeland, dus die is niet op hetzelfde niveau als een Porsche ofzo, maar persoonlijk stoor ik me daar totaal niet aan. De rijbeleving is daardoor naar mijn idee ook zoveel beter t.o.v. al die zware pk-kanonnen 😁

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        11 april 2025 om 21:08

        Waar heb je het dan over mbt bouwkwaliteit? Naden die niet recht lopen? Of piepjes en kraakjes?
        Geniet dr van. Maar dat gaat denk ik wel lukken.
        Tof ding.

        Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    11 april 2025 om 17:21

    Die laatste foto bevestigd wat je zegt! Geweldige keuze.

    Login om te reageren
  5. lpgbarrel zegt

    11 april 2025 om 18:07

    Oef wat gaaf!! Veel veilige plezier kilometers :-)

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    11 april 2025 om 18:44

    Mooie velgen, staat hem/haar erg goed. Morgen mooi weer, lekker een stukje tuffen met de wind door de haren? Prettig weekend

    Login om te reageren
    • Remon zegt

      11 april 2025 om 20:58

      Dat zou een heerlijk vooruitzicht zijn, ware het niet dat er 10m3 zand op mijn oprit ligt die ik weg moet kruien om de Lotus weer op de oprit kwijt te kunnen 🫠.
      Ook een goed weekend!

      Login om te reageren
  7. Dymff zegt

    11 april 2025 om 18:57

    Hele gave auto! Top!!

    Login om te reageren
  8. ty5550 zegt

    11 april 2025 om 19:08

    Erg mooie Exige!

    Login om te reageren
  9. Kaje zegt

    11 april 2025 om 19:43

    Doe m niet weg!
    Ik ben een 599 HGTE en momenteel een f80 M3 competition verder maar verlang nog vaak naar mn oude Exige.
    Helemaal als je ook trackdays doet is er maar weinig wat beter en voordeliger is. Ding hield het echt volle dag vol zonder pauze en banden en blokken gingen dagen mee. Top auto!!
    Mocht je nog geen trackdays doen, Lotus on track organiseert voordelige en hele fijne en veilige dagen!

    Login om te reageren
    • Remon zegt

      11 april 2025 om 20:43

      Haha goed advies en exact mijn plan! Van alle auto’s die ik tot nu toe heb gehad is dit degene die ik het langste heb en welke nog steeds niet verveeld. Vanaf het begin zeg ik al de hoop te hebben deze nooit weg te hoeven doen. Een Aston Martin V12 Vantage staat bijvoorbeeld ook heel erg hoog op mijn lijst met droomauto’s en had in theorie al mogelijk geweest, alleen wil ik de Exige er niet voor weg hoeven doen. Die Vantage gaat namelijk niet hetzelfde rijplezier opleveren + is natuurlijk een hele klap duurder om te rijden. Ik heb regelmatig in auto’s gereden met meer dan het dubbele aantal pk’s, maar toch vond ik mijn Exige leuker om te rijden. Het gewicht is daarin naar mijn idee bepalender dan het vermogen van de auto.

      Ik doe af en toe wel trackdays maar heb daarvoor ook nog een Mini R53 staan, daar durf ik wat veiliger mijn limieten op te zoeken 🤣 LoT staat ook al 4 jaar op het lijstje, misschien dit jaar maar een keer aansluiten!

      Maar, wat houd je tegen om weer terug te gaan naar een Exige? Er staan af en toe wel mooie exemplaren te koop (vaak wel in het buitenland)

      Login om te reageren
      • Kaje zegt

        13 april 2025 om 20:23

        Ja dat vraag ik mezelf ook weleens af. Waarschijnlijk trekt het onbekende me gewoon altijd meer dan het reeds bewandelde pad. Komt eerst nog een keer een 996 gt3 clubsport of 997 gt3 RS.
        Jeugdiconen voor mij die waarschijnlijk hetzelfde rij plezier bieden.

        Doen met LoT! Voordat een exige een stapje op zij zet heb je al gevoeld wat er gaat komen waardoor corrigeren makkelijk is. Bij LoT wordt er echt met veel respect voor eigen auto en andermans materiaal gereden. Heb het nooit als onveilig ervaren in tegenstelling tot 20 min sessies elders.

        Login om te reageren
  10. kasteel zegt

    11 april 2025 om 19:59

    Netjes! Welk merk wiel is het?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      11 april 2025 om 20:09

      Lijkt op BBS, mastbos t denk ik niet. Geen wielemblemen die het verklappen helaas. Zal ook wel met gewichtsbesparing te maken hebben ;)

      Login om te reageren
    • Remon zegt

      11 april 2025 om 20:48

      Aerieperformance. Richten zich specifiek op ontwikkeling van aftermarket producten voor Lotus (o.a. carbon delen, velgen, uitlaten etc). Tot voor kort was er niet veel beschikbaar omdat de wielspecificaties van de Exige verschillen tussen de voor- en achterzijde. Niet alleen in inchmaat (17″ voor /18″ achter), maar ook in steek en naafdiameter… Waarschijnlijk waren ze in Hethel beperkt vanwaar ze geschikte onderdelen konden lenen 😅

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      11 april 2025 om 21:39

      Je kan ook velgen volgens specificatie laten maken bij bedrijven als HRE. Maar dat is niet echt goedkoop, ik was er ( >10 jaar geleden ) al iets van EUR 4,5 K voor kwijt. En daar kwamen de banden nog bovenop. Maar wel mooi licht, zelfs nog iets lichter dan de standaard gesmede Alcoa’s, die onder m’n oto zaten.

      Login om te reageren
  11. Avidou zegt

    11 april 2025 om 22:40

    Lang leve zilverkleurige velgen! Echt een plaatje zo, geniet ervan!

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    14 april 2025 om 11:00

    Wauw mooie uitvoering en de velgen staan er prachtig onder! Droomauto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North