Lotus Exige V6 Roadster
Na ruim 4 jaar eindelijk de originele "diamond-cut" velgen vervangen door een setje forged lichtmetaal in de enige juiste kleur: zilver :)
Ze passen perfect in de (oude) filosofie van Lotus: "Simplify than add lightness", want ze zijn 42% lichter dan de originele! Daarnaast zijn ze ook nog een halve inch breder, dus het geheel ziet er ook nog wat dikker uit. Had ik eerder moeten doen!









Gaaf zeg!
Gadverdamme wat lekker
Prachtig 👌
Lijkt me briljant rijden zo’n ding. Hoe is de kwaliteit betrouwbaarheid en afwerking van zo’n apparaat?
De betrouwbaarheid is heel goed én alles goed betaalbaar voor het kaliber auto. De Toyota motor is redelijk foolproof en beurtjes kosten niet meer dan wat je voor een gemiddelde gezinsauto kwijt zou zijn. Wat betreft afwerking: het blijft een handgebouwde auto uit Engeland, dus die is niet op hetzelfde niveau als een Porsche ofzo, maar persoonlijk stoor ik me daar totaal niet aan. De rijbeleving is daardoor naar mijn idee ook zoveel beter t.o.v. al die zware pk-kanonnen 😁
Waar heb je het dan over mbt bouwkwaliteit? Naden die niet recht lopen? Of piepjes en kraakjes?
Geniet dr van. Maar dat gaat denk ik wel lukken.
Tof ding.
Die laatste foto bevestigd wat je zegt! Geweldige keuze.
Oef wat gaaf!! Veel veilige plezier kilometers :-)
Mooie velgen, staat hem/haar erg goed. Morgen mooi weer, lekker een stukje tuffen met de wind door de haren? Prettig weekend
Dat zou een heerlijk vooruitzicht zijn, ware het niet dat er 10m3 zand op mijn oprit ligt die ik weg moet kruien om de Lotus weer op de oprit kwijt te kunnen 🫠.
Ook een goed weekend!
Hele gave auto! Top!!
Erg mooie Exige!
Doe m niet weg!
Ik ben een 599 HGTE en momenteel een f80 M3 competition verder maar verlang nog vaak naar mn oude Exige.
Helemaal als je ook trackdays doet is er maar weinig wat beter en voordeliger is. Ding hield het echt volle dag vol zonder pauze en banden en blokken gingen dagen mee. Top auto!!
Mocht je nog geen trackdays doen, Lotus on track organiseert voordelige en hele fijne en veilige dagen!
Haha goed advies en exact mijn plan! Van alle auto’s die ik tot nu toe heb gehad is dit degene die ik het langste heb en welke nog steeds niet verveeld. Vanaf het begin zeg ik al de hoop te hebben deze nooit weg te hoeven doen. Een Aston Martin V12 Vantage staat bijvoorbeeld ook heel erg hoog op mijn lijst met droomauto’s en had in theorie al mogelijk geweest, alleen wil ik de Exige er niet voor weg hoeven doen. Die Vantage gaat namelijk niet hetzelfde rijplezier opleveren + is natuurlijk een hele klap duurder om te rijden. Ik heb regelmatig in auto’s gereden met meer dan het dubbele aantal pk’s, maar toch vond ik mijn Exige leuker om te rijden. Het gewicht is daarin naar mijn idee bepalender dan het vermogen van de auto.
Ik doe af en toe wel trackdays maar heb daarvoor ook nog een Mini R53 staan, daar durf ik wat veiliger mijn limieten op te zoeken 🤣 LoT staat ook al 4 jaar op het lijstje, misschien dit jaar maar een keer aansluiten!
Maar, wat houd je tegen om weer terug te gaan naar een Exige? Er staan af en toe wel mooie exemplaren te koop (vaak wel in het buitenland)
Ja dat vraag ik mezelf ook weleens af. Waarschijnlijk trekt het onbekende me gewoon altijd meer dan het reeds bewandelde pad. Komt eerst nog een keer een 996 gt3 clubsport of 997 gt3 RS.
Jeugdiconen voor mij die waarschijnlijk hetzelfde rij plezier bieden.
Doen met LoT! Voordat een exige een stapje op zij zet heb je al gevoeld wat er gaat komen waardoor corrigeren makkelijk is. Bij LoT wordt er echt met veel respect voor eigen auto en andermans materiaal gereden. Heb het nooit als onveilig ervaren in tegenstelling tot 20 min sessies elders.
Netjes! Welk merk wiel is het?
Lijkt op BBS, mastbos t denk ik niet. Geen wielemblemen die het verklappen helaas. Zal ook wel met gewichtsbesparing te maken hebben ;)
Aerieperformance. Richten zich specifiek op ontwikkeling van aftermarket producten voor Lotus (o.a. carbon delen, velgen, uitlaten etc). Tot voor kort was er niet veel beschikbaar omdat de wielspecificaties van de Exige verschillen tussen de voor- en achterzijde. Niet alleen in inchmaat (17″ voor /18″ achter), maar ook in steek en naafdiameter… Waarschijnlijk waren ze in Hethel beperkt vanwaar ze geschikte onderdelen konden lenen 😅
Je kan ook velgen volgens specificatie laten maken bij bedrijven als HRE. Maar dat is niet echt goedkoop, ik was er ( >10 jaar geleden ) al iets van EUR 4,5 K voor kwijt. En daar kwamen de banden nog bovenop. Maar wel mooi licht, zelfs nog iets lichter dan de standaard gesmede Alcoa’s, die onder m’n oto zaten.
Lang leve zilverkleurige velgen! Echt een plaatje zo, geniet ervan!
Wauw mooie uitvoering en de velgen staan er prachtig onder! Droomauto!