Een Belgische drukkerij gaat wel erg ver om het gemak voor haar klanten te vergroten.
In België is men, na een op video vastgelegd avontuur met een stel bejaarden vorig jaar, bezig om kleine op- en afritten van snelwegen te sluiten. Daar is iets voor te zeggen, zeker uit het oogpunt van veiligheid. Maar voor lokale ondernemers kan het een regelrechte ramp betekenen.
Neem het bedrijf Tip Top Print langs de A12 bij Meise, tussen Brussel en Antwerpen. Deze hardwerkende Belgen claimen erg veel last te hebben van het sluiten van zeven op- en afritten in de buurt van hun bedrijf. Mensen kunnen de weg niet meer vinden en bovendien wordt het er helemaal niet veiliger van volgens de mensen van Tip Top Print, die claimen dat klanten door de navigatie alsnog over de vroegere afritten geleid worden. Die blijken vervolgens geblokkeerd door vangrails of betonblokken, waarna met gevaarlijke manoeuvres opnieuw ingevoegd moet worden op de A12. Andere klanten parkeren hun auto op de vluchtstrook en lopen het laatste stukje, ook niet heel veilig. Bovendien is de nieuwe route een stuk ingewikkelder. Een leverancier verloor drie kwartier van zijn kostbare tijd, zoekende naar het bedrijf.
En dus openden de medewerkers van de drukkerij zelf een illegale afslag, om hun klanten niet kwijt te raken. Afgelopen week werd die geblokkeerd met vangrails. Op donderdag konden ze dat nog verhinderen, maar sinds vrijdag is bovenstaand zandpad (dat hier te zien is op Google Maps) alsnog met vangrails afgesloten. De vraag is: voor hoe lang?
pinut187 zegt
Kwestie van klanten en leveranciers goed in te lichten over de nieuwe aanrij route. Moet toch niet zo moeilijk zijn?
ruzzz zegt
@pinut187: We hebben het hier wel over Belgen hè.
ag3ra zegt
@pinut187: Als je gaat kijken op Google Maps, is momenteel de enige toegangsweg een miniwegje door het veld. Dit lijkt mij niet meteen geschikt voor vervoer van leveranciers….
https://www.google.nl/maps/@50.971535,4.3208295,3a,75y,318.82h,88.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM0Za4aC0Glsxj2umvpjMZg!2e0!7i13312!8i6656
Visje66 zegt
Ik weet niet hoor, maar 5 meter voor deze zogenaamde illegale afslag is er gewoon een normale afslag te zien op google maps. Broodje aap verhaal.
CasperH zegt
Dat is dus de (inmiddels) afgesloten afrit die ze ze zoveel klanten kost. Google Streetview / Maps loopt een stukje achter.
O plaat zegt
@Visje66:
Als je de tekst zou lezen staat er dat ze die op en afritten in de buurt van het bedrijf hebben afgesloten.
lowrider zegt
Je bent toch niet goed bij je hoofd als je om deze reden je auto langs de kant gaat zetten? Laat staan om een geimproviseerde afrit te gaan maken… -_-
pomoek zegt
België is in vele opzichten superieur aan Nederland. Maar dat geldt zeker niet wat het wegennet betreft. Wederom bij thuiskomst van vakantie weer uren vastgestaan op de ring Brussel rond Mechelen en Antwerpen. Ik begrijp dat het slim is om in de zomermaanden de snelwegen te herstellen. Maar waarom zijn de afzettingen zo waanzinnig lang? Kan er niet op een korter stuk worden gewerkt waarna de afzetting wordt verplaatst? Het is maar een idee.
En dan zijn er ook nog die waanzinnig korte opritten. Het is onmogelijk om binnen 50 meter een snelheid te halen die je als veilig kan bestempelen.
Maar dat is ook alles. hartje België.
lekbak zegt
@pomoek: lengte van opritten is maar voor een heel klein deel van de bevolking relevant. Bijna alles geeft toch geen gas en gooit de auto met een snelheid het liefst zo ver mogelijk onder de zestig pardoes op de rechter baan zodra de blokmarkering begint.
strijkijzer zegt
@pomoek: Belgie is in haast geen enkel opzicht superieur natuurlijk. Jullie betalen alleen wat minder belastingen, maar dat heeft wel een slecht wegennet als gevolg…
pomoek zegt
@strijkijzer: Euh, ik ben géén Belg. Slechts Nederlander met een zwak voor onze zuiderburen.
prop zegt
@pomoek: in belgie heb ik altijd het gevoel dat ik in de jaren 80 van oost-europa ben beland
josvanrey zegt
@prop: een mooi voorbeeld is het bureau van de politie Antwerpen op Oudaan.
uselessblogger zegt
@strijkijzer: minder belastingen? De belastingen in Belgie zijn de tweede hoogste van de wereld..
nasty zegt
@strijkijzer: buiten het feit dat jullie al onze ‘goedkope’ huizen komen opkopen. Naar onze ‘goedkope’ dokters en specialisten komen zodat wij Belgen tegen maandenlange wachtrijen opzien. En onze slechte wegen komen berijden met jullie caravans, tegen 15km/u onder de maximumsnelheid…
josvanrey zegt
@nasty: vergeet daarnaast niet dat Belgie op dit moment de EU inflatie kampioen is en runner up is met het kampioenschap stijgend begrotingstekort.
hummer95 zegt
@nasty: noem je dat wegen ??
nasty zegt
@hummer95: jullie vinden het alleszinds goed genoeg voor jullie caravans. Kunt natuurlijk ook omrijden over duitsland?
vondick zegt
@strijkijzer: kkkkkkkk
draadloos zegt
@strijkijzer: uhm, voor mijn Audi betaal ik in Belgie het dubbele van wat ik in Nederland betaalde…
ce911 zegt
@pomoek: Ga dan maar eens naar de Spaanse autostrades kijken. Ik kom net terug van Marbella, daar kon je niet eens spreken van opritten. Gewoon vanuit stilstand de autostrade oprijden waar er op dat moment verkeer aankomt tegen 80 of 100. De afritten zijn letterlijk 10 meter, je moest er op de snelweg zelf al afremmen om op tijd te kunnen stoppen. Levensgevaarlijke toestanden
olivier420 zegt
@ce911: Hetzelfde geldt voor de autostrada in Italië. De b-wegen zijn nog erger en hebben vaak geen eens een oprit, of een afrit die gelijk met een 90 graden bocht naar beneden gaat.
freezzr zegt
Op zich niet onverstandig een beetje logica aan te brengen op een aantal wegen… Zo is is er in Luik een afrit ontworpen door Urbanus himself. Als onbekende knal je daar onbewust zo met je 120km/h op een andere weg…
123bat zegt
@freezzr: Ja, ik denk dat ik weet welke je bedoelt… Die waar je met volle snelheid in de ankers moet omdat je moet invoegen zonder voorrang te hebben? Levensgevaarlijk
freezzr zegt
@123bat: het is de afslag die je moet nemen richting het übergeile Spa Francorchamps….
fmgarcia zegt
@freezzr: gas geven dus!! Gogo flanel
alloallo zegt
De A12 kan je moeilijk een snelweg noemen met haar stoplichten. Wikipedia bevestigt dit ook:
´A-wegen zijn in principe altijd autosnelwegen. Uitzondering is hier de A12, waar tegenwoordig, ook voor de stukken die geen autosnelweg zijn, het A-nummer gebruikt wordt.´
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wegnummering_in_Belgi%C3%AB
josvanrey zegt
@alloallo: had zo de E34 ergens niet nog tot niet zo heel lang geleden een voetgangersoversteekplaats?
alloallo zegt
@josvanrey: Ik kan me dat niet herinneren! En ik ken de E34 reeds 23 jaar als bestuurder
josvanrey zegt
@alloallo: was het niet helemaal, vanaf Antwerpen gezien op het einde dat de weg overgaat op de N49? Of wellicht dat het al de N49 was..
josvanrey zegt
Een flexibele interpretatie van de huidige regelgeving, is een van de sleutels om het als Belgische ondernemer te overleven..
mrrallycross zegt
Beetje Oost Europese situaties…
josvanrey zegt
@mrrallycross: Dat geldt voor meer zaken hier in Belgie.
jeroenwz zegt
@mrrallycross: ooit wel eens de N50 vanaf knooppunt Hattemerbroek naar Kampen gereden? Ook een leuke Oost-Europese weg, maar dan in NL.
Dizono zegt
Die afrit was weer snel weg.
hummer95 zegt
@dizono: hij maakt hem gewoon…
Dutchdriftking zegt
BELGIË!
freezzr zegt
@dutchdriftking: weet je dat ik dat steevast zing als ik België binnen tuf :) soort van guilty pleasure
Dutchdriftking zegt
@freezzr: je bent niet de enige :p
123bat zegt
@dutchdriftking: Is er leven op Pluto.. Kun je dansen op de maan….
Nemus zegt
Rijdt er hier niemand door Italie? Als je denkt dat België erg is ben je duidelijk nog niet in Italie geweest. Oostenrijk is ook noet overal even kosjer, en zelfs in Duitsland is het soms zoeken naar duidelijkheid en kwaliteit.
nasty zegt
@nemus: nederlanders lachen nu eenmaal graag met Belgen…
crusader zegt
@nasty: zoals bij het Hockey deze week, niet? ?
eViL_tAzZy zegt
En het EK niet vergeten hé ?
henkhupelschoten zegt
Ik reed 2 weken geleden door Kroatie en Slovenie, perfecte wegen! @nemus:
vonclausewitz zegt
@henkhupelschoten: Die nieuwe tolwegen daar zijn idd perfect, beter heb ik nog niet meegemaakt! Geen drukte en aangezien de wettelijke snelheidslimiet voor Kroaten puur indicatief lijkt te zijn schiet het ook lekker op :P
rob5nismo zegt
En wie zegt nu dat belgen dom zijn
730ld zegt
Groot gelijk. Al die overheidsinstanties die niet met elkaar communiceren. Een drama die lamballen
patje001 zegt
Jongens, jongens toch probeer toch niet om de Belgische infrastructuur en ideeën van wegenwerken of belastingen te begrijpen, daar slagen zelfs wij Belgen niet in. Ik heb zelf 4j in Nederland gewoond en nog ga ik bijna wekelijks de grens over en voor mij is het telkens weer een verademing. Zelfs met mijn ogen dicht weet ik wanneer ik terug de grens over rijd, maar wat wilt ge als ge al jaren een regering hebt die alles maar voor zich uit schuift.