Maandagochtend mayhem: autorijden in Azië

Auteur: , 60 Reacties

Lekker de forens uitgehangen vanmorgen? Nog problemen gehad met andere medeweggebruikers?

Mensen met knuppels wellicht? Mensen die zonder over hun schouder te kijken van baan wisselden? Of afsloegen? Wellicht spookrijders gespot ook? Scooters die crashten met jou of wellicht met anderen? Ach, in Azië kan het altijd gekker. Ga maar eens lekker zitten voor dik zeven minuten verkeerschaos. Komt ‘ie dan hè!



60 reacties

eerste reactie: wa een idioten !!
tweede reactie: wa een idioten !!
derde reactie: wa een idioten !!
@Rsimon: maar dan ook écht!
@romenkorn: Dat krijg je als je een stel idioten in een of op een voertuig zet, zonder goede verkeerslessen en verkeersregels. Dit valt nog mee moet ik zeggen, ik was en Vietnam en dat was een Grote chaos op de weg.
’t lijken wel Nederlanders.
Zo rustig en beheerst.
Zo vriendelijk
En iets voor de ander over hebben.
@desjonnies: Het is waar, wij Nederlanders rijden intimiderend (al ligt het aan het traject waar je rijdt) want iedereen is de baas over z’n eigen stukje weg. Maar zo blind en volledig gespeend van anticipatie rijden we toch niet? We hebben hier nog wel enig talent voor voertuigbeheersing..
@Jochempie: Vooral talent om links en middenrijvak te blijven bezetten..
@GeoBem007: daar voor zit een hendel links naast je stuur
@GeoBem007: en om 5 meter te winnen in een file zodat deze van langzaamrijdend naar stilstaand verkeer wordt.
@Jochempie: Jullie hebben geen crashes elke 3 seconden van de dag… daar ligt het verschil.
Het lijkt amerika wel, met al die camera’s op het dashboard. En is het rond 1:30 nou een politieauto die ze allemaal aanrijdt?
@Sheep: iets met bewijs/verzekering misschien een verklaring?

Het is daar altijd druk op de weg, logisch dat er veel ongelukken gebeuren.
@integraturbo:

ik vind het niet eens een gek idee.
gewoon een gesloten systeem in de auto van beperkte opnametijd. geen ongeluk? dan wordt het vanzelf weer overschreden. wel een ongeluk. dan stopt de opname. voor de hulpdiensten is de oorzaak dan in de meeste gevallen makkelijk vast te stellen. scheelt weer tijd en file.
@timberleek:

overschreden = overschreven
valt me nu pas op
Echt verschrikkelijk! Als ik hier rond zou rijden zouden m’n knokkels blauw zijn van het op de bek slaan van medeweggebruikers…!
@Jochempie: ben je er zo een? Als een ander tegen je aan zit dat je hem blauw slaat? Kom je ver mee in deze wereld, not.
@RoT___: Nou, het lijkt er verdacht veel op dat men bijna expres tegen een ander aan rijdt.
Valt allemaal wel, dit is gewoon een compilatie van de afgelopen 300 jaar. In NL gebeuren ook genoeg domme ongelukken maar hier zet bijna niemand het op tape. Die BMW E46/E39 (?) door het krappe gaatje waar laatst een topic over was kwam er ook weer in voor, was dit ook in Azië?
Been there, done that. Had laatste een chinees bij mij in de auto hier in Nederland en die scheet in zijn broek omdat iedereen hier zo snel rijdt (waren zijn woorden, was helemaal niet zo). Ik zei tegen hem dat het hier kon omdat wij VERKEERSREGELS hebben, hij snapte er niks van…Need I say more? De enige regel die ze daar hebben is: toeteren als je op een kruising afkomt, om aan tegen dat je wilt oversteken! Ze moeten daar nog veel leren!
@dotternetta: Verschil is misschien ook dat ze daar nét wat meer weggebruikers hebben als hier. Hoe drukker, hoe gekker. Kijk naar Egypte, Turkije, India, Indonesie. Die drukte kennen wij op de Europese wegen niet.
@barryb: nou, zo druk is het nou ook weer niet met verkeer op die filmpjes en bovendien: Nederland is een stuk dichter bevolkt dan bijvoorbeeld China of India. Punt is vooral: hoe meer mensen, hoe meer kans op malloten. Combineer dat met landen waar ze het woord “verkeersregels” en “handhaving” niet kennen en hoppa!
Schaf in Nederland het CBR en de verkeershandhavingsteams van de politie af en wat zou je dan krijgen in Nederland? En maar klagen in Nederland over bekeuringen voor te hard rijden en vergeten richting aan te geven. Ja, je kan beter je auto als botsauto gebruiken zoals op die filmpjes……
@Woestijnridder: Je kan veel zeggen, maar ik ben op die wegen geweest de afgelopen 7 jaar en daar was het zeker wel drukker dan hier. Het verschil is dat het hier ook tijdens drukte georganiseerd is. Daar kom je te vaak mensen tegen waarvan je denkt of ze wel een rijbewijs hebben. Hoewel Nederland drukker bevolkt is per oppervlakte, heeft lang niet iedereen hier een auto, terwijl in grote steden daar dat zeker wel is. Ik vind het nog knap dat men daar met auto’s doorheen kan komen, laat staan bussen. Nederland is lang niet alles, want ook met deze regels heb ik vaker vol op de rem moeten staan binnen een maand dan dat ik daar als passagier dat heb meegemaakt. Bovendien is er ook nog zoiets als dwingen daar, want in de drukte daar kan je niet alleen maar geven, dan kom je nergens.
Geniaal zeg gewoon iemand bijna dood rijden en dan niet om kijken en doorrijden
@mightymike: Chinezen genoeg zeker?
Goed. Laten we het van baan wisselen nog één keer doornemen. Zorg dat je snelheid aangepast is aan die van het overige verkeer. Je kijkt eerst in je achteruitkijkspiegel of er voldoende ruimte is en daarna in zijspiegel aan de kant waar je heen wilt of er niemand naast je rijdt of bezig is je in te gaan halen. Genoeg ruimte? Dan volgt de eerste zeer belangrijke stap: je zet je richtingaanwijzer aan! Nu kijken we nogmaals in de spiegels (eerst binnen, dan zij) of de situatie nog steeds veilig is. Zo niet, richtingaanwijzer uit en later opnieuw proberen. Is de kust veilig? Gefeliciteerd. Je kunt nu je voertuig in een vloeiende beweging naar de andere baan sturen. Tip: kijk waar je naartoe gaat, houd je snelheid constant en als alles gelukt is zonder anderen te raken: zet je richtingaanwijzer uit.

Dus.
@oli4k: je lest nog dat je het allemaal zo goed weet (en doet)? Valt me op dat men in Nederland het niet snapt als je de richtingaanwijzer naar links zet als je op rechts rijdt, dat dan de gene op de middelste baan even op schuift naar links. In Frankrijk, België en Duitsland begrijpt men dit teken wel.
@RoT___: hahaahhahaha. Nee, dat is alweer een hele tijd en een paar honderduizend kilometer geleden.
Die mensen zijn duidelijk veel te druk met het verbeteren van hun heel-toe techniek.
7minuten lachen..
meer en meer mensen kopen een camera in de auto, op dealextreme of ebay kost het 2 keer niks en je hebt een bewijs voor de politie/verzekering
@Jantje_555: Makro (meen ik) biedt ze nu ook aan. Veel van die filmpjes zijn in HD, zie ik. Beter dan een jaar geleden.
@dafmaf: mits in bezit van een smartphone, kun je hiervoor ook een app zoals Daily Road Voyager gebruiken.
@Jantje_555: Er zijn ook landen waar ze standaard in huurauto’s zitten ivm aansprakelijkheid en dat soort dingen.
Hahaha wtf is mis met die mensen gek…
Ik durf geen camera op mijn dashboard te plaatsen.
Ik wordt hier dan met de grond gelijk gemaakt.
Want ik zit altijd in de langzame baan.
Heb altijd de meest langzame bestuurder voor me.
Laat ook nog vrachtwagens voor gaan. (omdat me dat minder tijd kost dan verzekerings formulieren in te vullen en met de trein naar huis te moeten gaan)
Nee, ik ben een echt watje op de weg.
Ik rijd zelfs 130 in Duitsland.
@desjonnies: Dat is wat ze noemen een eerlijke bestuurder… Keep it up..
@desjonnies: niets mis mee toch? Iedereen zijn eigen rijstijl, als je je er maar prettig bij voelt en het andere verkeer maar niet in gevaar wordt gebracht.
Sprak afgelopen weekend een vriend. Hij vertelde me dat, nadat hij z’n theorie examen halverwege had ingevuld, zich de volgende dag bij ‘het loket’ mocht melden. Resultaat: auto- EN motorrijbewijs in ontvangt mogen nemen! Is inmiddels wel zo’n 18 jaar geleden maar toch.
@Mouzie: dit speelde zich in Indonesie af…
De Tata Nano lijkt me opeens niet zo een heel goed idee meer. Tata moet de Dacia Duster maar nóg goedkoper maken, lijkt me een veiliger idee.
Tukkie doen op de snelweg tuurlijk ga daar maar liggen???????????? Wtf is daar mis man iemand aanrijden soms niet eens kijken maar vooral lekker doorrijden ±P
Er was een ander topic waar ook over dashcams gesproken werd. Weet iemand welke dat was?
Beste momenten vanaf 1:50, de twee scooterrijders die op elkaar komen te liggen en daarna het gevalletje verkeeragressie waarbij het rammen een eerste keer niet lukt maar de tweede keer wel. Krijgen andere mensen hier ook een GTA-gevoel bij?
Verzekeringskantoren krijgen het moeilijk in Azië om al die schadegevallen te dekken… Wat mij het meeste stoort is niet het feit dat dit gebeurd maar eerder de tijdsperiode… Moet je eens goed kijken, al die crashes vallen binnen een tijdspanne van 3 maanden (4-2011, 7-2011)… Wat een mongolen rijden daar rondt, maar dat verbaast me niet als je ziet hoe moeilijk een rijexamen daar wel niet is.
http://www.youtube.com/watch?v=vQfebWWVdJo
nou je kan daar niet zeggen dat autorijden saai is :mrgreen:
waarom komen er zoveel mensen op het idee om heel de tijd te filmen als ze ergens naartoe rijden ???
@toontje96: dat zijn camera’s die kun je kopen voor op je dashboard, die filmt eigenlijk je hele rit.. voor het geval er iets gebeurd heb je bewijs voor de verzekering.
Nou lekker dan om zo je dag te beginnen!
@bowie: heerlijk toch, lekker wakker worden voor je op het werk komt :D (als je er nog komt)
@dennisr: Ja, dit is dan wel de beste manier.
De langzame botsingen zijn het grappigste. Twee bestuurders die elkaar aankijken en toch beide langzaam doorrijden :)
Met Aziatische bandjes onder de auto krijg je hier ook van dit soort taferelen.
Klopt het dus toch, met die smalle oogjes zie je echt veel minder!!!
Echt met opengevallen mond zitten kijken. Hoe veel van die auto’s raken uit het niets in de slip. Wat nou als die mensen hier op vakantie gaan en een auto huren, je moet er toch niet aan denken.
@E34M5Touring: Wees gerust. Minstens 75% van de Chinezen, Indiërs en Vietnamezen hebben geen geld om überhaupt op vakantie te gaan. Laat staan naar Europa..
De mensen met scooters zijn echt geweldig als ze vallen
Krijgen die aziaten gratis een nieuwe auto als ze iemand van de weg rijden?
Heerlijk, heb daar vorige week nog met een scootertje rondgereden. Midden over de weg loopt een gele lijn. Enige verkeersregel: blijf aan de linkerkant. Wat je op die linkerkant doet mag je zelf weten. Wat is Nederland toch een land met bekrompen regeltjes als je net hebt weten leren hoe je daar moet rijden.
Autorijden in Azie is veel makkelijker en aangenamer dan in Europa. Veel minder mensen die vinden dat je in HUN weg rijdt.
Wat een gekken
Ziet er uit als Taiwan. Daar heb ik afgelopen april nog gereden. Geen ongelukken gezien, maar wel veel bizarre verkeerssituaties.

Er zijn daar bijvoorbeeld veel bochtige bergweggetjes. Hartstikke leuk, maar je moet niet denken dat je tegenligger netjes op hun eigen baan blijven. Dat die steile rotswand ervoor zorgt dat je onmogelijk voorbij de bocht kan kijken maakt niet uit.

Veel auto’s in Taiwan hebben trouwens camera’s aan boord (wordt ook voor geadverteerd op TV), maar hoofdzakelijk om oplichting tegen te gaan. Komt daar nogal eens voor dat een scooterrijder doet alsof hij door jou aangereden is. Zolang jij het tegendeel niet kan bewijzen, moet je dokken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).