Ford C-Max Plug-In Hybride – 15% bijtelling

Ford C-Max Plug-In Hybride
Ford doet hun best om hun CO2-uitstoot terug te dringen, en daar hoort een plug-in hybride uiteraard bij. De Ford C-Max Plug-In-Hybride werd eerst ingezet bij een 13,2 miljoen euro kostend onderzoek naar geëlektrificeerde auto’s in stedelijke gebieden, om nu ook zijn weg naar de klant te vinden.

De C-Max is de eerste in serie gebouwde oplaadbare hybride van Ford in Europa. De auto is uitgerust met Ford Powersplit benzine-elektrische hybridetechniek die is gecombineerd met een luchtgekoelde 7,6 kWh sterke lithium-ion accu. Hiermee kan in combinatie met de 88kW/120pk sterke elektromotor 44 kilometer elektrisch worden gereden. Raakt de accu leeg, dan zorgt een 2.0-liter Atkinson-cycle benzinemotor voor de aandrijving.

Voordelen
– elektrische topsnelheid hoger dan andere PHEV’s
– EcoGuide-display geeft tips om efficient te rijden
– oplichtende ring rond de laadaansluiting geeft laadstatus aan
– ANWB help bij plaatsen laadpunt
– Ford is de op één na grootste producent van geëlektrificeerde auto’s ter wereld

Nadelen
– grote benzinemotor
– leverbaar in slechts één, doch rijke uitvoering
– naast blauw geen spannende kleuren
– kofferbak is met 200 liter inhoud, erg klein

Specificaties
 
MerkFord
ModelC-MAX Energi plug-in hybrid - 2.0
Carrosseriempv
BrandstofHybride met benzine
Co2-uitstoot46 gram/km
Vermogen74 pk
Koppel170 Nm
Acceleratie 0-100onbekend
Topsnelheid164 km/u
Prijs34.995 euro
Leaseprijs pmonbekend
Bijtellingspercentage7% bijtelling
Concurrenten
 
BMW 225xe - 15% bijtelling
Lees meer »
BMW 330e - 15% bijtelling
Lees meer »
Volvo V60 D5 Twin Engine - 15% bijtelling
Lees meer »
Audi Q7 Plug-in Hybrid - 15% bijtelling
Lees meer »
Volvo XC90 T8 - 15% bijtelling
Lees meer »