• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW komt met automatische achtbak voor 7-serie

Auteur: autoblogger, gepost 5 februari 2007 om 15:58 – 68 Reacties

BMW 760Li V12

In navolging van de Lexus LS460 zal BMW waarschijnlijk ook een achtbak gaan gebruiken in de nieuwe 7-serie. Dit weet Automotive News te melden, volgens het bericht zal de achttraps versnellingsbak gemaakt worden door ZF Friedrichshafen. Er wordt daarbij rekening gehouden met een marktintroductie rond 2009/2010.

De extra versnellingen moeten er voor zorgen dat er een betere keus gemaakt kan worden bij diverse snelheden. Volgens ZF zou dit resulteren in een bezuiniging van 3% voor benzinemotoren en 6% voor diesel, in vergelijking met de huidige zesbak.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Techniek

Vorig bericht: « Honda Hybrid Sports Concept
Volgend bericht: Corvette Victory Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 16:01

    ik vroeg het me bij de 7 versnellings automaten van mercedes en Lexus al af… maar wat is hiervan nou precies het voordeel t.o.v. een CVT?

    Login om te reageren
  2. Florijn zegt

    5 februari 2007 om 16:01

    ZUINIG

    Login om te reageren
  3. JW zegt

    5 februari 2007 om 16:07

    cvt kan minder koppel aan maar schakelt niet dus rijdt vloeiender

    Login om te reageren
  4. Jappy zegt

    5 februari 2007 om 16:13

    Zo he, 3% en 6% zuiniger! Daarvoor doen we het!

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    5 februari 2007 om 16:23

    allemaal wel mooi, maar er zijn mensen die meer dan genoeg hebben aan 5versnellingen. (m’n schoonmoeder bv)

    Login om te reageren
  6. Djivy zegt

    5 februari 2007 om 16:23

    Met het koppel van die topmotoren kom je met 3 versnellingen toe…

    Login om te reageren
  7. luwek zegt

    5 februari 2007 om 16:25

    wat hebben we over 10 jaar??…12 versnellingen?

    Login om te reageren
  8. wimbers zegt

    5 februari 2007 om 16:26

    het begint op een mountainbike te lijken met die verscnellingsbakken

    Login om te reageren
  9. Josje zegt

    5 februari 2007 om 16:29

    @ dekster
    wat maakt het nou uit om er 5, 6? 7 of 8 te hebben? je moet gewoon even wennen aan de manier waarop je moet schakelen. binnen paar dagen heb je het onder de knie

    voor de rest mooi nieuws voor de milieufreaks en mensen die graag in de soep roeren. Rijdt Herman den Blijker niet ook in een 7?

    Login om te reageren
  10. ik zegt

    5 februari 2007 om 16:31

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 16:31

    @JW
    en is er voor het geld van een 8 versnellings bak dan niet een CVT te maken die wel al dat koppel aan kan? ik snap wel dat je auto’s heel zuinig kan maken als je ze op 1 toerental afstelt… toch heb ik dan weer liever een auto die goed presteerd over een heel groot toeren bereik met weinig versnellingen.

    ik gebruik op me volvo soms ook de 4 niet, bij op trekken naar 80 met een warme motor is het veel makkelijker om ff door te trekken en dan meteen in de 5 te rijden. de 4 is dan goed voor rustig 50 (eigenlijk 55 ;) ivm toeren) rijden. een 6(of overdrive) zou dan nog kunnen om 130 te rijden maar anders trek je de auto nooit meer in de toeren en daar wordt ie lui van!

    Login om te reageren
  12. PigPen zegt

    5 februari 2007 om 16:32

    De Lexus LS heeft al 8 versnellingen mensen… dus niets nieuws onder de zon!

    Login om te reageren
  13. Benny1 zegt

    5 februari 2007 om 16:33

    @josje JA

    JA en 2021 komt mercedes met een 9 versnellingsbak. Nog ff en dan kunnen ze er net zo goed stappel bak van een vrachtwagen op zetten haha.

    Login om te reageren
  14. Spookyfish zegt

    5 februari 2007 om 16:34

    Hallooooo! ‘Wennen aan de manier waarop je moet schakelen’ we hebben het hier over AUTOMATEN ja :) In D en gaan met die banaan. De reden is simpel: de meeste ideale transmissie is een CVT, maar dat technisch een behoorlijke uitdaging bij hoge koppels. Wat komt het dichtste bij een CVT in de buurt? Juist een automaat met zoveel mogelijk verzetten. Nu 8, straks 11, 15, etc. totdat ze het eindelijk voor mekaar hebben om een CVT te bouwen die 750Nm aankan :)

    Login om te reageren
  15. Ejay zegt

    5 februari 2007 om 16:36

    @ Dekster, is een automatische bak evt. tiptronic.

    Login om te reageren
  16. Base zegt

    5 februari 2007 om 16:36

    Na PK’s is dit de nieuwe wapenwedloop.

    Login om te reageren
  17. DeNNi$ - RaMM$teiN zegt

    5 februari 2007 om 16:38

    hehe gelijk die nike auto.

    Login om te reageren
  18. Fons zegt

    5 februari 2007 om 16:44

    In mijn punto sporting speedgear kan ik heerlijk toeren met 1500tpm bij 85kmh of handmatig spelen met 7 versnellingen en flink doortrekken.

    En dit allemaal met een CVT bakje wat een fractie kost van de BMW bak.

    Login om te reageren
  19. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 16:53

    eerst komt mercedes met een automatische zevenbak (onder andere in mijn slk) daarna komt lexus met een achtbak.. en nu volgt bmw lexus.. maar goed, mij zal je er niet over horen klagen, hij is zuiniger en sneller.. niks mis mee lijkt mij.

    Login om te reageren
  20. DeNNi$ zegt

    5 februari 2007 om 16:56

    Ik heb een paar foto’s van gespotte auto’s hier. Naar waar moet ik dat doorsturen ?

    –edit: [email protected] –

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 16:57

    het is natuurlijk wel geweldig als we de motorfietsen achterna gaan :P die hebben eigenlijk ook maar 2 versnellingen nodig.

    als je dan wel in je 1 of 2 vet de honderd kan halen maar ook rustig in je zes rijden!

    Login om te reageren
  22. Jellert zegt

    5 februari 2007 om 17:10

    @ Jappy, bij een 6 liter is dat al aardig wat vergeleken met onze auto.

    Login om te reageren
  23. X zegt

    5 februari 2007 om 17:11

    Waarom heb je in 8 versnellingen nodig?

    Misschien is het leuk voor de snelheidsjunkies enzo, maar vergeet niet dat dit de auto’s weer duurder zal maken. Ik hou het wel bij m’n 5 versnellingen. Waarom zou je gaan betalen voor die dingen? Ik herinner me dat de Duitse 7 versnellingsdingen nooit in de 7 gaan omdat ze elektronisch begrensd zijn op 250km/u. En inderdaad dat halen ze in z’n 5 of 6. Eerder 6 dacht ik.

    Login om te reageren
  24. Cedric zegt

    5 februari 2007 om 17:16

    Volgens mij gaan ze volgend jaar afkomen met een tweede achteruitversnelling :P

    Login om te reageren
  25. DonKilluminati zegt

    5 februari 2007 om 17:16

    Straks gaan we net zoveel schakelen als in een vrachtauto….lol
    De 6bak is genoeg en zelfs sneller volgens mij.

    Login om te reageren
  26. john zegt

    5 februari 2007 om 17:19

    8 bak, betekent minder toeren in de hoogste versnelling dus minder brandstof verbruik.En met schakelen heeft het allemaal niks te maken.Een kwestie van gasgeven.Een 7serie rijder zit niet te wachten op flippers aan het stuur.

    Login om te reageren
  27. Noisemaker zegt

    5 februari 2007 om 17:19

    @ Alwood

    Mercedes heeft idd ’n 7-bak…maar Lexus heeft dat niet.
    De nieuwe Lexus LS had de primeur met de 8-bak…de duitsers (BMW) zijn aan ’t kopieeren geslagen en komen ook ineens met ’n 8-bak.
    Tegenwoordig bedenken en produceren de jappen iets en kopieeren de duitsers het.

    Login om te reageren
  28. supergrover zegt

    5 februari 2007 om 17:21

    ik denk dat het vooral met koppelverloop te maken heeft. Nieuwe motoren hebben een enorm koppel reeds bij lage toerentallen. In principe heb je dan geen hoge toerentallen meer nodig, je wil dan zo snel mogelijk in een hogere versnelling rijden.

    Door dit gebruik van een klein stuk van het toerengebied heb je wel meer versnellingen nodig. Eigenlijk is de vergelijking met een vrachtwagen niet zo slecht, ook daar gebruik je maar een heel klein stuk van het toerengebied ivm het brandstofverbruik en het koppelverloop.

    Enige is dat je bij een personenwagen nog wel de mogelijkheid hebt om hogere toeren te draaien, als je eens wilt inhalen, sportief wil rijden, etc.

    Dus 10 versnellingen is echt niet zon gekke gedachte als volgende stap in de ontwikkeling :-)

    Login om te reageren
  29. Zoef zegt

    5 februari 2007 om 17:31

    Dit doet me denken aan scheermesjes. 3 mesjes, 4 mesjes, 5 mesjes, …

    Login om te reageren
  30. Sven zegt

    5 februari 2007 om 17:33

    Vind dit geen slechte vernieuwing zolang het bijdraagt tot een lager verbruik zonder een compromis te moeten sluiten met de prestaties. Daarentegen 3% minder verbruik voor zo’n dikke V12 benzine is wel een grote besparing als je het in reële cijfers gaat bekijken. natuurlijk kan je deze conclusie ook gebruiken voor een diesel

    Login om te reageren
  31. RRPhantom zegt

    5 februari 2007 om 17:43

    Zo dragen we allemaal weer een steentje bij aan een schoner milieu……….

    Login om te reageren
  32. Mark zegt

    5 februari 2007 om 17:45

    Handgeschakelde 6 bak vind ik echt onzin. De fabrikanten koppelen ze aan grote en krachtige motoren, of diesels met veel koppel. En juist de krap gemotoriseerde uitvoeringen krijgen een 5 bak…hoezo omgekeerde wereld? Als je koppel en kracht over hebt hoef je niet veel versnellingen nodig te hebben.

    Login om te reageren
  33. lincoln mark8 zegt

    5 februari 2007 om 17:52

    in nederland heb je genoeg aan 4/5 versnellingen (120 km top) in duitsland is dat heel anders….. maarrrr antonov bakken zouden het beter doen

    Login om te reageren
  34. Alwood zegt

    5 februari 2007 om 17:54

    @Mark
    de nieuwe punto heeft toch ook een handgeschakelde 6bak? de snelle wagens hebben inderdaad niet echt zo’n handgeschakelde zesbak nodig… volgens mij doet het echter de acceleratie van bijvoorbeeld de impreza wel goed. bij luxe wagens is het waarschijnlijk om rustiger op hoge snelheid te kunnen rijden… maar dat doet een V70R met viertraps automaat ook… bijna geruisloos bij 180 in de 4e trap én altijd een ontzettend dikke acceleratie.

    Login om te reageren
  35. JW zegt

    5 februari 2007 om 18:08

    net als bij de nieuwe flesjes van grolsch:
    je was eens tevreden, totdat er wat nieuws komt..

    Login om te reageren
  36. Fons zegt

    5 februari 2007 om 18:25

    @ Alwood,

    De oude punto had in de 1200 uitvoering 6 versnellingen.
    In dit soort auto’s is het nodig om nog een beetje vlot van de plaats te komen en toch comfortabel op hogere snelheden te kunnen rijden.

    Maar in V8-en is het gewoon onzin en alleen maar een verkoopargument.

    Login om te reageren
  37. john zegt

    5 februari 2007 om 18:26

    Hey Noisemaker, BMW aan het kopieeren geslagen? Kijk eens naar de Lexus zelf, dan is dat een kopie van BMW, toch?

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    5 februari 2007 om 18:48

    Dat scheelt weer brandstof en comfort voor de 7-serie.

    Login om te reageren
  39. barry330cd zegt

    5 februari 2007 om 18:50

    8 bak is prima ontwikkeling, meer rust want lagere toeren, minder verbruik en aangezien automaat, geen omkijken naar!

    Login om te reageren
  40. Bol zegt

    5 februari 2007 om 18:50

    Mja Lexus moest er 8 hebben om Benz af te troeven.. Zo blijven ze bezig natuurlijk, volgende week komt Mercedes met een automatische 11 versnellingsbak ;)

    Login om te reageren
  41. Fej zegt

    5 februari 2007 om 19:00

    @ Noisemaker en John Vergeet niet dat ze ook gekopieerd hebben dat hun autos vier wielen hebben, een stuur en een motor!
    Dit heeft toch niets met kopieren te maken!!

    Login om te reageren
  42. john zegt

    5 februari 2007 om 19:05

    Ben jij wel wakker?

    Login om te reageren
  43. Tomek zegt

    5 februari 2007 om 19:33

    @slk55 amg

    “(onder andere in mijn slk)”

    moet jij nu echt bij elke topic vermelden dat je met een SLK rijdt … ik snap niet waarom je zo trots bent. ik zou mij schamen moest ik met zo’n janettenbak rond MOETEN rijden, maarja, jij heb er voor GEKOZEN … dat zegt genoeg over je geaardheid eh “Schwule jongen”.

    veel plezier nog met de aandacht die je krijgt van mannelijke kappers … ;-)

    Login om te reageren
  44. john zegt

    5 februari 2007 om 19:47

    Goh, wat heb ik lang moeten wachten dat jij SLK eens fatsoenlijk antwoord kreeg, heerlijk.

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    5 februari 2007 om 20:01

    De slk55 amg heb ik gereden en de 7bak werkt gewoon prima hoor. Beetje trage reactie op de gaspedal maar voor de rest in orde.

    Login om te reageren
  46. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 20:10

    @Tom(g)ek

    wat is er met jou aan de hand kerel. zware dag op kantoor gehad?

    @john

    ik snap jou reactie niet? leg eens uit…

    Login om te reageren
  47. Quepee zegt

    5 februari 2007 om 20:14

    tsja auto als verlengstuk van ofzoiets he …. en met een slk is tie wel heel kort lijkt mij ..

    over de 8bak denk dat dat een mooi stukkie techniek is zal wel niet klein zijn die bak.

    Login om te reageren
  48. sacha zegt

    5 februari 2007 om 20:23

    @slk55 amg: Laat ze maar lullen. Allemaal jaloers op je AMG.

    Login om te reageren
  49. X zegt

    5 februari 2007 om 20:29

    Jaloers op een Duitse auto? [/licht sarcasme]

    Login om te reageren
  50. bmw zegt

    5 februari 2007 om 20:43

    en ik maar blij zijn met de 7 versnellingen die op m’n fiets zitte

    Login om te reageren
  51. S AMG zegt

    5 februari 2007 om 20:50

    Beetje belachelijk om een slk 55 amg af te gaan zeuren het is toevallig een super auto. Me vader heeft met de sl55amg en de slk55amg gereden en ik weet eigen ervaring dat de slk wel veel bied voor het geld. Trouwens wanneer is een v8 met 360 pk een kappersauto? Ze zijn gewoon jaloers hier je slk55amg!!

    Login om te reageren
  52. E 320T CDI zegt

    5 februari 2007 om 20:50

    @ cedric

    volgens mij heeft die 7-bak uit stuttgart al twee versnellingen achteruit…
    (verbeter me als dit niet zo is)

    maar al die argumenten dat het beter is zullen wel kloppen…niks mis mee met die ontwikkelingen. ze concurreren alleen nog niet met de prijs… helaas

    Login om te reageren
  53. Jordey zegt

    5 februari 2007 om 20:59

    Te veel keus!
    1e vroem vroem 30km/pu schakele
    2e vroem vroem 60km/pu schakele
    3e vroem vroem 80km/pu schakele
    4e vroem vroem 110km/pu schakele
    5e vroem vroem 140km/pu schakele
    6e vroem vroem 185km/pu schakele
    7e vroem vroem 210km/pu schakele
    8e vroem vroem 250km/pu en dan joepie… maar dan ben je wel weer 70 seconden verder ofzo..

    p.s die slk 55 amg is wel goed hoor die 7 versnellingen! ben een BMW fan en ik haat mercedese omdat ze vet lelijk zijn en overdreven. maar de slk is wel een grappig karretje.. 7 is eigelijk overdreven maar dan heb je wel een zuinige sport wagen;) alleen die 4 uitlaten staan lelijk onder zn klein wagentje. Doe mij maar een 335i coupé ála alpina style;)

    Login om te reageren
  54. Golf G60 16v zegt

    5 februari 2007 om 21:02

    Een auto met meer versnellings nou phoeee..
    Dat ding heeft alsnog vette pk’s, dus denk niet dat het echt zuininger gaat.
    Je koopt snelle om hard te rijden. tog??

    Login om te reageren
  55. Deon zegt

    5 februari 2007 om 21:16

    @ Tomek en slk55amg

    Zeg tomek, je begrijpt nu wel dat iedereen verwacht dat jij in de ULTIEM MANNELIJKE AUTO rondrijdt he?
    Ik bedoel… anders is het behoorlijk misplaatst om commentaar te hebben op de slk van slk55amg :P
    Dus bij deze: Tomek, wat bestuur jij eigenlijk?

    En slk55amg, laat je de kop niet gek maken. Het is al door meer mensen gezegd: het is gewoon allemaal jaloezie wat commentaar heeft op je auto!

    Login om te reageren
  56. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 21:16

    bedankt voor de complimenten over de slk55 amg. kappers auto of niet, het blijft een heerlijke wagen.

    Login om te reageren
  57. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 21:17

    wat tomek rijd..?

    ik denk dat hij ook een voertuig met 7 versnellingen heeft….een fiets :P ;)

    Login om te reageren
  58. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 21:18

    rijdt… moet het zijn…sorry.

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    5 februari 2007 om 21:19

    Hmmm. Voor een automaat best leuk, handmatig zou het niet te volgen zijn. Ik vind echter drie versnellingen wel genoeg, tot zo ver kan ik tenminste tellen… :P

    Login om te reageren
  60. john zegt

    5 februari 2007 om 21:23

    Deon, als je het van mij wilt weten een M3 (2003) maar loop daar verder ook niet mee te koop. Het is en blijven maar auto’s. En ik geef ook geen commentaar op SLK’s auto. Ieder zijn smaak.

    Login om te reageren
  61. Lebastille zegt

    5 februari 2007 om 21:31

    Prachtig hoor, zo’n versnellingsbak met steeds meer versnellingen. En er zal best een brandstofbesparing bijhoren maar hoe meer versnelllingen, hoe groter de versnelllingsbak hoe meer gewicht toegevoegd wordt. Dit wordt nog erger wanneer de tranmissie automatisch moet worden bediend. Ben benieuwd wanneer de toerenvoordelen tegen de gewichtsnadelen wegvallen.

    Login om te reageren
  62. shivan zegt

    5 februari 2007 om 22:04

    tog lexus na gaan doen he

    Login om te reageren
  63. slk55 amg zegt

    5 februari 2007 om 22:04

    een m3 van 4 jaar oud…. daar zou ik ook niet mee te koop lopen ;) (grapje) :P

    Login om te reageren
  64. CSL zegt

    5 februari 2007 om 22:15

    @slk55 amg

    Hier is de 4/7 jaar oude M3 ;):
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/28/bmw-m3-csl-vs-mb-slk-55-amg

    Login om te reageren
  65. dekster zegt

    6 februari 2007 om 16:01

    @josje
    zoals zij ermee rijdt, schakelt de 6-bak op ongewenste momenten ;)

    Login om te reageren
  66. froem zegt

    18 april 2007 om 14:36

    Hey Noisemaker, volgens mij ben jij verkeerd geinformeerd… “tegenwoordig bedenken en onrwerpen de jappen iets en kopieeren de duitsers het”. lexus bestaat nog maar een jaar of vijftien. zij hebben toen dus gedacht laten we mercedes en bmw kopieren. als je naar het uitelijk kijkt van de lexus ls 460 zie je dat ze dat steeds meer gelukt is. wie kopieert hier nou wie? als een bedrijf een achttrapsautomaat ontwikkeld en een ander bedrijf doet dat vervolgens ook is dat toch geen kopieren, kom op zeg…. dat is gewoon ontwikkeling!

    Login om te reageren
  67. stijn zegt

    14 juni 2007 om 17:29

    Jullie hebben duidelijk geen idee waar een versnellingsbak voor dient, en ook geen idee waarom meer versnellingen beter is. De nieuwe mercedes C- klasse is zowel in 5 als 7 traps leverbaar, misschien moet je daar is mee gaan proefrijden, dan merk je een WERELD van verschil. Ik heb zelf in het C-klasse drive event meegereden in een C280 (benzine) en die rijd heerlijk smeiig met een 7-bak. 120 in z’n 3e versnelling is geen probleem als je hard optrekt, maar ook 120 rijden in 7 (met 1500 toeren/min) is ook heerlijk. De auto rijd dan bijna 1 op 11, lang niet gek voor een 6 cilinder benzine.

    Om nog even toe te lichten voor de mensen die niet weten waar ze het over hebben: je hebt maar bij 1 toerental maar 1 keer je top koppel en top vermogen. Als je 4 versnellingen hebt, en je trekt op, ga je zo over je toerengebied heen waar je het meeste koppel hebt. Als je dan meer versnellingen hebt, kan je vaker je hoogste vermogen en hoogste trekkracht halen. Helemaal voor de ‘caravan-trekkers’ is een versnellings bak met meer verzetten een uitkomst. De automaat heeft dan bij veel verschillende snelheden veel keuze uit versnellingen, en dus bij elke snelheid een zo hoog mogelijk koppel. Je benut dus op deze manier veel beter je vermogen en je koppel, je je rijd daarbij nog een stuk zuiniger en stiller dan met een auto met minder vesnellingen. Het doel van de versnellingsbak is bij lage snelheid: toerental verkleinen en koppel vergroten, en bij hoge snelheid ervoor te zorgen dat de wielen het zelfde, of meer toeren, draaien dan het motortoerental. Als je meer vernsnellingen hebt, kan je dus soepeler en gelijkmatiger optrekken dan met minder verzetten. (mits je versnellnigsbak soepel schakelt)

    Voor diegene die het nu nog niet snappen, kijk ook even op:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Automatische_versnellingsbak

    Login om te reageren
  68. Chandler zegt

    13 juli 2007 om 21:39

    Nog een paar jaartjes wachten en een auto heeft evenveel versnellingen als een vrachtwagen.

    p.s. Ben benieuwd wanneer mercedes de 9-traps automaat introduceert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North