• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is ‘m dan: de Honda CR-Z

Auteur: CasperH, gepost 11 januari 2010 om 20:23 – 127 Reacties

Honda CR-Z

We hadden natuurlijk al het concept gezien en de brochure was al uitgelekt, maar nu is hij dan officieel gelanceerd: de Honda CR-Z. Volgens het persbericht is het “een auto voor avontuurlijke mensen met een verhoogd verantwoordelijkheidsgevoel als het om het milieu gaat”. Wat natuurlijk marketingtaal is voor: gáán met dat ding, en de overheid trapt er wel in en gunt je een gereduceerd bijtellingstarief.

De CR-Z is gebaseerd op het onderstel van de Insight en krijgt een 1.5L viercilinder met een elektromotor, samen goed voor 124 pk. De elektromotor levert overigens ongeveer 14 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien. De CR-Z wordt leverbaar met een zesbak en een CVT en zal een sprint naar de 100 afleggen in ongeveer 9,7 seconden. En da’s niet echt snel voor een coupé. Ter vergelijking: de Honda CRX, toch een beetje de oudere broer van deze auto, deed dat dik twee seconden sneller. Eigenlijk toont de CR-Z dus vooral aan dat hybride en sportief niet samengaan. Lelijk is de CR-Z niet, maar mooi? Oordeel zelf!

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

cr-z, Honda, Hybride

Vorig bericht: « Chrysler pept 300C op en jat Audi-typeaanduiding
Volgend bericht: Heffner Performance kietelt Gallardo 560-4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ahura zegt

    11 januari 2010 om 20:25

    k vind hem wat tegenvallen. De concepts waren toch echt wat strakker en moderner te zien. Rare achterkant trouwens. ps: kom aub niet weer met “scirocco” enz want hij lijkt toch echt op de CRX..

    Login om te reageren
  2. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:27

    zeg maar wat je wilt, maar wat heb je met een doorsnee coupetje nou aan dat je auto supersnel accelereert in nederland?
    het mooie is dat het een mooi, compact natuurlijk zuinig en mischien ook wel goed sturend(zie insight) autotje word

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 20:27

    En het wachten is nog steeds op de 1e mooie hybride…

    Dat Lego interieur kan écht niet!

    Login om te reageren
  4. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:27

    @ahura: concepts zijn altijd mooier dan wat het uiteindelijk wordt.

    Login om te reageren
  5. mrB zegt

    11 januari 2010 om 20:30

    ‘De elektromotor levert overigens niet veel meer dan 10 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien’ Betekend eigelijk dat je of de radio, of de eelektromotor kan gebruiken :P Maar waar het bij hybrides eigelijk om gaat: wat zijn de verbruikscijfers dan?

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      12 januari 2010 om 13:14

      @mrB: nu.nl vermeldt het volgende;

      “De CO2-uitstoot van de CR-Z is namelijk 117 gram per kilometer, 7 gram boven de bovengrens voor 14 procent bijtelling. In plaats daarvan bedraagt het bijtellingstarief 20 procent. Dat wil niet zeggen dat de CR-Z een grote drinkebroer is: het gemiddeld verbruik bedraagt 5,0 liter per 100 kilometer.”

      Login om te reageren
      • carpicture555 zegt

        12 januari 2010 om 14:40

        @MRStephan: wou het net zeggen :P
        dit is helaas geen alternatief voor die lelijke insight…

        Login om te reageren
  6. Bobby_Orlando zegt

    11 januari 2010 om 20:32

    Mooi en gewaagd ontwerp, proficiat voor Honda, ze doen het toch maar weeral.

    Login om te reageren
  7. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:32

    ja, dat zou ik ook wel eens willen weten eigenlijk

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 20:33

    @carpicture555: ‘Dat de Insight een hybride is wordt ook duidelijk uit het rijgedrag van de auto. De Insight laat zich soepel sturen en laat een volwassen indruk achter. Tegelijkertijd nodigt hij niet uit om bochten hard te nemen, daarvoor mist de besturing gevoel. Vooral rond de middenstand is de besturing vaag en weinig communicatief.’ Insight goed sturend?? De test zijn het er redelijk over eens: leuk concept, maar te snel gebracht, alles geïnvesteerd in hybride en de rest ‘vergeten’ om de prijs laag te houden… Zal bij deze CR-Z echt beter moeten!

    Login om te reageren
  9. Bosnia_love zegt

    11 januari 2010 om 20:33

    waar komen al die artikelen opeens vandaan?

    is er ergens een show aan de gang waar ik nergens van af weet?

    Login om te reageren
  10. seeq zegt

    11 januari 2010 om 20:34

    Wat een fantastische doelgroepomschrijving. Hoeveel mensen zouden er zijn dit van een sportieve rijstijl houden en zich verantwoordelij voelen voor een beter milieu?

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      11 januari 2010 om 20:35

      @seeq: Detroit misschien?

      Login om te reageren
  11. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:34

    @bosnia_love
    uhh.. de detroit motorshow???

    Login om te reageren
  12. AMG Powerrr zegt

    11 januari 2010 om 20:35

    Hoopt op een 2.0 VTEC uit de Type R… Maar inderdaad is het met zulke prestatiecijfers niet zo heel moeilijk om een standaard Civic CRX DOHC een CR-Z het snot voor de ogen te rijden. Dan laat ik de echte Civic CRX VTEC nog buiten beschouwing ;)

    Login om te reageren
  13. DIPSHIT zegt

    11 januari 2010 om 20:35

    op die rode zijn de velgen van een ander formaat… slechte photoshop :-)

    Login om te reageren
  14. daviddewijnnl zegt

    11 januari 2010 om 20:36

    Dit is echt dé auto waar onze sjonnie’s over 10 jaar in rijden!

    Hij is zó lelijk dat een beetje plastic aan de zijkanten hem niet zou misstaan…

    Login om te reageren
  15. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:36

    @svenska_aeroplan_ab
    je hebt gelijk, de insight is helemaal geen goede auto.
    te snel uitgebracht, goedkoop interieur, enz
    maar wij hebben er een keer mee gereden en vonden het stuurgedrag wel fijn. maar meer ook niet.
    het zal met deze crz wel beter zijn denk ik…

    Login om te reageren
  16. Carmaster zegt

    11 januari 2010 om 20:37

    @ carpicture555

    Aan acceleratie heb je wat-> stoplichtsprintjes enzo.
    Topsnelheid, daar heb je pas niks aan hiero in NL.

    Login om te reageren
  17. sven2 zegt

    11 januari 2010 om 20:38

    Mooi, maar ik vind hem TE Mazda voor een Honda!

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 20:39

    Vraag ik me al een tijdje af: weet iemand wat er gebeurd als je een flinke crash hebt met een hybride? Een sloot accuzuur over je heen?? Of zit ik helemaal verkeerd?

    Login om te reageren
  19. BananaFlip zegt

    11 januari 2010 om 20:39

    Een kleine Insight, zaten we daar op te wachten? Nee, het uiterlijk spreekt me niet aan.

    Login om te reageren
  20. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:39

    @carmaster:
    dat klopt, maar wanneer accelereer je in nederland met al die drukte nou volop naar de 100 km/u?
    niet dat ik dit snel vind voor een coupe, hoor!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      11 januari 2010 om 20:40

      @carpicture555: Patsen met het potentieel, dat wordt het helemaal in 2010! Maar natuurlijk niet bewijzen dat ie het kan want dat is niet groen.

      Login om te reageren
  21. Carmaster zegt

    11 januari 2010 om 20:39

    Rare achterkant trouwens zeg.
    Het verpest het hele plaatje, zo’n mooie agressieve neus en dan plakken ze er zo’n lelijke kont achter.
    Het zelfde is gebeurd met de Scirocco, eeuwig zonde.

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 20:40

    @ bosnialove: Detroit? Hebben ze daar iets met auto’s dan??
    ;)

    Login om te reageren
  23. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:41

    @Svenska_Aeroplan_AB
    niet veel goeds volgens mij met al die stroom
    !

    Login om te reageren
  24. paulusrx7 zegt

    11 januari 2010 om 20:41

    wat een rot hok wat dachten ze?

    Login om te reageren
  25. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:42

    @Bananaflip
    sorry, het spijt me voor het milieu :P

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 20:43

    @ carpicture555: vraag het me serieus af. Zal best over nagedacht zijn, maar je krijgt het toch nooit zo veilig als een ‘normale’ auto??

    iemand verstand ervan?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      11 januari 2010 om 20:56

      @Svenska_Aeroplan_AB: de accu’s van hybride zijn een heleboel kleine accu’s/batterijen samengepakt in een pakket en bovendien bevatten ze geen grote hoeveelheden vloeistof. Door de kleine “cellen” zal een accupakket niet losscheuren, hooguit uit elkaar gerukt worden in kleine accu’s/batterijen… dat zorgt ervoor dat de wanden niet zo snel zullen scheuren… het is vergelijkbaar met een stapel losse bakstenen…. ram je daarin dan zul je zien dat de meeste stenen heel blijven omdat de stapel uit elkaar gedrukt wordt…

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      11 januari 2010 om 21:08

      @Svenska_Aeroplan_AB: zoals er al gezegt is: de batterijen bevatten zeer weinig vloeistof. Als het sterke omhulsel al zou kapotgaan,toch al zeer moeilijk aangezien de batterijen zich in het midden van de wagen boven de achteras bevinden(bij de Prius toch) dan zullen er maar enkele cellen geraakt worden.
      Wees gerust, een hybride wagen is niet minder veilig dan een conventionele wagen.

      Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    11 januari 2010 om 20:48

    Ik hoop dat er ook nog een 135pk benzine en 25pk elektro variant komt… een soort type R hybride die echt de oude tijden doet herleven. Dit ziet er leuk uit maar het weggedrag moet wel echt goed zijn anders slaan ze de plank alsnog mis.

    Login om te reageren
  28. integralechubasco zegt

    11 januari 2010 om 20:48

    goed bedacht van het eigenwijze honda, vooral de daklijn vindt ik geslaagd…

    Login om te reageren
  29. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 20:51

    @w0o0dy:
    ja en een variant die ook net als de prius volledig elektrisch tot de 50 km/u kan rijden

    Login om te reageren
  30. Gideon zegt

    11 januari 2010 om 20:59

    Ik zie hier gelukkig wel een handbak, werd ook wel eens tijd…

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    11 januari 2010 om 21:00

    plaatje bij het verhaaltje… dit is het accupakket van de Prius (53,3kg verdeelt over 168 “batterijen” samengepakt in 28(x6) modules. 28x6x1,2volt)

    Login om te reageren
  32. joop zegt

    11 januari 2010 om 21:08

    ik vind het b.a.h.
    Lelijk dashboard en zijaanzicht met lange overhang voor.
    nixs voor mij.
    wordt straks weer een petjes bakkie.

    Login om te reageren
  33. carpicture555 zegt

    11 januari 2010 om 21:11

    @joop
    zou best kunnen ja, alleen ik denk dat deze niet zo ‘mooi’ te tunen is als de crx.

    Login om te reageren
  34. jan zegt

    11 januari 2010 om 21:12

    @ joop; idd! en petjesbak is dat zowieso,mist alleen nog wat plastic.. ;)
    En ik vind het deel na de achterste ruit ook niet mooi! Voorkant vind ik nog gaan.. Mss dat de typeR mooier is!!

    Login om te reageren
  35. Carmaster zegt

    11 januari 2010 om 21:14

    @ carpicture555

    Landweggetjes, my friend.
    Hier in good ol’ Groningen heb je ze genoeg.
    En gewoon vooraangaan staan bij het stoplicht. dan wil het best. ;)

    Login om te reageren
  36. Keaven zegt

    11 januari 2010 om 21:14

    Jammer, dit zal wel weer een bejaardenbak worden.
    Spijtig, de concepts hadden veel potentieel.

    Login om te reageren
  37. vale46 zegt

    11 januari 2010 om 21:14

    Het ontwerp op zich is wel mooi, alleen jammer dat er zo een kleine zwakke motor in zit. Maar Honda heeft wel wat sterkens in huis, als ze er een 2Liter V-tec inproppen in conbinatie met de 6-versnellingsbak kan het best wel een leuke auto worden!! Vergeet dat hybride-gevoel, dit is een serie-hybride configuratie. m.a.w. een conventionele aandrijving + een elektromotor die in sommige situaties een beetje extra power geeft.

    Login om te reageren
  38. alfa159TI zegt

    11 januari 2010 om 21:17

    weer die achterkant?!?!?!

    Login om te reageren
  39. Type-R zegt

    11 januari 2010 om 21:21

    CR-Z Type-R AUB.

    Login om te reageren
  40. Jordi zegt

    11 januari 2010 om 21:23

    Beetje C4 kontje

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 januari 2010 om 22:04

      @Jordi: ja en die C4 Coupe kont was ook helemáál niet afgekeken van de CRX en 323 Coupe he..

      Login om te reageren
  41. meneersander zegt

    11 januari 2010 om 21:23

    insight achterkant,jmmr! het concept zag er zo mooi uit!

    Login om te reageren
  42. Ikke_ferrari zegt

    11 januari 2010 om 21:25

    Lelijke slome hybride KOE!

    Oprotten met die rommel, ga eerst maar weer eens NSX’en bouwen ofzo!

    Login om te reageren
  43. Carmaster zegt

    11 januari 2010 om 21:30

    @ Jordi

    En dat is niet positief…

    Login om te reageren
  44. Carmaster zegt

    11 januari 2010 om 21:30

    @ Ikke ferrari

    Amen.

    Login om te reageren
  45. virke zegt

    11 januari 2010 om 21:32

    gadverdamme weer een typical japenese

    Login om te reageren
  46. Fritzz zegt

    11 januari 2010 om 21:41

    Honda megane?

    Login om te reageren
  47. EJS zegt

    11 januari 2010 om 21:42

    Jammer, vindt ‘m niet mooi.. Lijnen kloppen voor m’n gevoel ergens niet, beginnend al bij de voorbumper.. De dikke knipoog naar de CRX aan de achterkant kan ik dan wel weer waarderen, en de techniek.. ach, het moet wel wat meer pit hebben wil dit de CRX Vtec doen vergeten..

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 21:44

    @ WOoOoOoOdy & Vale: thanks!

    Wat een pakket zeg…

    @ de algemeen heersende mening (‘zet er een benzinemotor in’): lijkt me errrrg interessant… ben erg benieuwd welke dan het meeste verkoopt!! Ik denk dat ik het stiekem al weet als di hybride geen wegenbelasting heeft, lage bijtelling etc. Blijven NL’ers he!
    ;)

    Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 21:45

    PS: oh, en dan als ze precies net zo duur zijn? In aanschaf en verbruik? Dan denk ik het antwoord ook te weten… Kortom, er is maar 1 reden om een hyrbide te kopen…

    toch?

    Login om te reageren
  50. RRRobert zegt

    11 januari 2010 om 21:49

    Een 1.5 liter viercilinder met 122 pk… Holy shit Honda, waar is de tijd gebleven dat jullie 200 (Civic Type R)tot 240 pk (S2000) uit een ongeblazen 2 liter motor haalden???

    Login om te reageren
  51. Tim zegt

    11 januari 2010 om 21:51

    Zowiezo vind ik ‘m niet mooi, maar..

    wat is hier coupé aan?

    Login om te reageren
  52. Benjamin-v-L zegt

    11 januari 2010 om 21:54

    Wat een hok xD

    Hebben ze een ontwerper van de controller van de playstation gevraagd om het interieur te ontwerpen of zo? Beetje boel lelijk… Dan liever een CRX uit 1990 :)

    Login om te reageren
  53. JDM__Wotevajjjj zegt

    11 januari 2010 om 21:55

    ik weet een leuk spelletje, iedereen moet de zin verlengen door 1 of 2 woorden toe te voegen. ik begin:
    Een Honda

    Login om te reageren
  54. Jasper zegt

    11 januari 2010 om 21:58

    “De elektromotor levert overigens niet veel meer dan 10 pk, net genoeg om de autoradio van stroom te voorzien.”
    Ik denk niet dat de elektromotor stroom levert, eerder verbruikt:P

    Verder, de auto vind ik niet helemaal geslaagd.
    Jammer, want het concept was veel mooier

    Login om te reageren
  55. Search zegt

    11 januari 2010 om 21:59

    Neen dank u wel, ik kijk nog even verder.

    Login om te reageren
  56. Frankypanky zegt

    11 januari 2010 om 22:00

    Van voren en in profil ziet het er niet te erg uit!
    Alleen de achterkant had wat meer werk gebliefd…

    Hopelijk komt er ook een 2L-motor. Het hoeft niet per sé een VTEC te zijn. Want de wereld zit al vol Paseo’s en andere wannabee-sportcoupetjes…

    Login om te reageren
  57. Edge zegt

    11 januari 2010 om 22:04

    Hehe, eindelijk een betaalbare hybride die er goed uitziet. In deze auto zou ik best hybride willen rijden. Vele malen mooier dan die saaie Prius en Insight.

    Login om te reageren
  58. rexracer_touge zegt

    11 januari 2010 om 22:07

    ik rij nog met den oude echte honda civic crx vtec, het is jammer dat ze die richting opgaan, ik dacht da ze terug in de oude crx leven gingen blazen maar met zon prestaties is het jammer, hopelijk komt er nog een betere versie.

    En waarschijnlijk is de weglegging zeker niet meer zoals het hoort bij zon auto, want hij weegt zeker veel te veel:(
    hopelijk maken ze er nog een type R van, zou mooi zijn

    Login om te reageren
  59. Bas zegt

    11 januari 2010 om 22:17

    Ik heb echt NOG NOOIT zo’n lelijke auto gezien. Vergeleken bij dit mag een Fiat Multipla in het museum voor hogere kunst.

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      11 januari 2010 om 22:23

      @Bas: Mooi verwoord!

      Het interieur is minstens net zo teleurstellend als de Insight. Veel zullen hun commentaar geven op die auto zonder er in te hebben gereden of zelfs maar van dichtbij te hebben bekeken, maar ik heb beide gedaan. Als dit de toekomst moet worden, ga ik liever lopen.

      Ps. Ik heb wel net een Prius besteld.

      Login om te reageren
  60. Cantago zegt

    11 januari 2010 om 22:32

    Niet mooi, wel traag, weer zo’n stomme onzuinige hybride bij normale Nederlandse rijstijl en sportief? Ik ben de paus. Weg met dit ding! Ik wil een fatsoenlijke auto!

    Login om te reageren
  61. JohanCelica zegt

    11 januari 2010 om 22:38

    Nog steeds lelijk, net als de civic

    Login om te reageren
  62. Flapkees zegt

    11 januari 2010 om 22:43

    Zooooo he, die is goed mislukt..

    Login om te reageren
  63. GTA_Torino zegt

    11 januari 2010 om 22:47

    Effe concentreren op plaatje 05: ben ik nu de enige die het voorwiel wat naar voor zou verplaatsen, of de neus wat inkorten?

    Login om te reageren
  64. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 januari 2010 om 22:52

    @ GTA Torino: tja, mag niet meer he… regeltjes voor voetgangers-veilgheid. Elke moderne auto wordt zo, of moet het anders oplossen (pop-up hood Jaguar bijvoorbeeld)

    Tisnieanders!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 januari 2010 om 22:54

      @Svenska_Aeroplan_AB: ugh helaas wel. Die voetgangersveiligheid regels verpesten vrijwel alle nieuwe auto’s. Motorkappen stoppen ergens halverwege en neusjes (vooral grille) steken weet ik veel hoeveel meter uit. Vreselijk. Écht mooie moderne auto’s zijn schaars op deze manier..

      Login om te reageren
  65. KaCh1ng zegt

    11 januari 2010 om 23:03

    ziet er slecht uit :o

    Login om te reageren
  66. vegeta zegt

    11 januari 2010 om 23:03

    Ik kan er niets aan doen, ik vindt de muil te veel mazda-achtig

    Login om te reageren
  67. luukvankaathoven zegt

    11 januari 2010 om 23:14

    De Aziatische Scirocco. ;)

    Login om te reageren
    • xerxes zegt

      11 januari 2010 om 23:40

      @luukvankaathoven: jij bedoelt Scirocco Honda civic van 1992 ???

      http://wheelsnrevs.files.wordpress.com/2008/07/volkswagen-scirocco41.jpg
      http://groundedconceptz.com/inc/images/294_IMG_1341.JPG

      Login om te reageren
  68. bennyb zegt

    11 januari 2010 om 23:30

    AHURA ij zult er maar eens opliggen, dan vertel je zulke dommde onzin niet neer.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      11 januari 2010 om 23:39

      @bennyb: de kans dat je precies goed wordt aangereden op een auto is klein. Sowieso aangereden worden door een auto is klein. Dat je niks of minder overhoud aan een crash met een auto is ook erg klein..

      Login om te reageren
  69. PeugeotGTI zegt

    11 januari 2010 om 23:50

    Oh nee
    Moet er niet aan denken dat ze dit vol gaan hangen met plastic :s
    Valt me behoorlijk tegen
    Interieur is gewoon kinderlijk

    Login om te reageren
  70. beetec zegt

    11 januari 2010 om 23:57

    Niet onaardig maar ik had er meer van verwacht.
    Net niet mooi genoeg en net niet genoeg power.

    Login om te reageren
  71. Ahura zegt

    12 januari 2010 om 00:25

    Op deze foto’s al een stuk beter. De wat kleine en gedateerde velgen helpen ook niet echt trouwens

    Login om te reageren
  72. lincoln zegt

    12 januari 2010 om 00:29

    moeilijk ding ..

    maar aangezien ik een zwak voor Honda heb .. slaat de wijzer in de plus ..

    Login om te reageren
  73. Gelei zegt

    12 januari 2010 om 00:35

    Mensenlief… Ik had er al niet veel van verwacht maar dit is toch echt wel teleurstellend.
    Die vooroverhang mag dan goed zijn voor de lieve voetgangertjes maar wil je ze tegen 80km/u beschermen kan je er best nog 10m voorhangen, bij voorkeur met echte kuikentjesdons gevulde kussens (of is dat dan weer slecht voor het milieu?) Inkorten die handel!
    Motorisch gaat Honda ook al een tijd achteruit, als ze nu gewoon eens die oude VTEC blokjes zouden updaten (directe injectie, 20j vooruitgang in productietechnieken enzovoort) dan komen we er wel, 200pk of zo uit een productie 1.6 bij een toerental waar een elektromotor draailings van wordt, moet hemels zijn!
    Het dashboard heeft nog wel iets (net als in de civic). Het haalt het kind in mij naar boven, zoals in supercars (naar de 3 wijzen uit top gear) Alhoewel ik mij kan voorstellen dat het na een jaartje ook niet meer je van het is, maar dan kan je nog altijd passagiers verwonderen ;-)

    Login om te reageren
  74. Ahura zegt

    12 januari 2010 om 00:41

    Ik stoor me vooral aan de de groffe lijn van de onderbumper en de wat triest kijkende koplampen (verpest de Quattroprote ook zo). Even snel geshopt:

    Vreemd want juist bijna alle Honda’s (vooral Japan) kijken lekker stoer

    Login om te reageren
  75. Ahura zegt

    12 januari 2010 om 01:01

    @casper ik heb je niet veel zien posten op AB maar wat je post is niet echt van denderende kwaliteit zeg. De belangrijkste cijfers zijn gewoon bekend maar worden door jou niet genoemd: Gemiddeld verbruik is 5,0 l/100 km en uitstoot is 117 g/km. In NL dus 20% bijtelling en geen 14%. Jammer maar ze kunnen moeilijk alleen met ons landje rekening houden natuurlijk;)

    Login om te reageren
  76. slappehap zegt

    12 januari 2010 om 01:22

    http://www.youtube.com/watch?v=K_SAIGdKpLU

    Login om te reageren
  77. qauqi zegt

    12 januari 2010 om 07:09

    die velgen, astublieft. laat die maar thuis en plak degene van de civic type r eronder + turbo en dan wil ik hem nog wel.

    concept was prachtig en die is bagger

    Login om te reageren
  78. Jaap zegt

    12 januari 2010 om 08:36

    ik zeg laat maar in Japan

    Login om te reageren
  79. Brokkenpiloot zegt

    12 januari 2010 om 08:58

    Het doel van een lelijke hybride is toch volgens mij dat die dan milieuvriendelijk moet zijn? Deze auto komt z’n uitstoot niet eens in aanmerking voor 14% bijtelling!
    Dag milieu excuus! Blijft dus alleen over dat ‘ie lelijk is…

    Login om te reageren
  80. Merry zegt

    12 januari 2010 om 09:08

    Mijn Honda liefde wordt met ieder model minder.
    Ik heb zelf in het ver verleden ook nog een CRX gehad, heerlijke auto die zonder twijfel nog steeds 1 van mijn leukste auto’s was.
    Waarom ook het hele ontwerp van de CRX verzieken?het is zonde.
    Eigelijk heeft de CRX alleen wat moderne lichten nodig en een mooie bodykit en hij kan weer jaren mee.
    Dat even wat veiligheid zoals we die vandaag de dag hebben en een leuk interieur, geen europeaans(saai)ouwe mannen ding, maar gewoon wat leuk moderns.
    En gaan met die bak, hoe moeilijk kan het zijn?
    Ik ga weer snel naar de filmpjes van de HSV-10 kijken…

    Login om te reageren
  81. clijde zegt

    12 januari 2010 om 10:07

    Ik geloof dat honda in de jaren 90, 3 motorvarianten hadden van de CRX. 1.5, (usa) 1.6 en de 1.6 vtec. Ik hoop dat er wel nog wat pittigere motoren er aan zit te komen, net onder de 10 seconden is natuurlijk niet echt pijlsnel.

    Login om te reageren
  82. roadronner zegt

    12 januari 2010 om 10:16

    Lelijk ding. Bah. Weg ermee.

    Login om te reageren
  83. GOD zegt

    12 januari 2010 om 10:19

    ik vind echt lelijk, vind de prius stukken mooier.

    Login om te reageren
  84. GOD zegt

    12 januari 2010 om 10:20

    + hem

    Login om te reageren
  85. pdebie zegt

    12 januari 2010 om 10:50

    zie filmpje aan het eind: ‘expect a hotter mugen version in 2011’.

    Ok ik wacht het af!

    Login om te reageren
  86. dotternetta zegt

    12 januari 2010 om 10:51

    Eerst maar eens in het echt zien!

    Login om te reageren
  87. dotternetta zegt

    12 januari 2010 om 10:52

    Trouwens, met minder dan 10 seconden kun je 80% van alles auto’s in NL voorblijven hoor!

    Login om te reageren
  88. jee-oekeloeres zegt

    12 januari 2010 om 11:21

    wanneer komt de versie met taartschep, plakplastic en blerpijp?

    Login om te reageren
  89. Steffen zegt

    12 januari 2010 om 11:25

    @dotternetta,

    True true, zelfs de oude gebakjes van honda denk hierbij aan 4th gen civic. Die dingen lopen zelfs op 3 cilinders en zonder olie nog belachelijk hard en gaan gewoon niet kapot.

    Er moet een gewoon een hatchback versie van komen en met een gekietelde 1.5 met standaard 120 pk zonder elektromotor, en een standaard 1.6 met 160 pk, en een 1.6 vtec met 200 pk. En dan nog een overgebleven honda s2000 motorblokje die gekieteld is naar 250.

    Reken maar dat honda dan een schot in de roos heeft.

    Login om te reageren
  90. GielMK1 zegt

    12 januari 2010 om 11:25

    Inderdaad, zie ik het goed? Een CR-X/CR-Z zonder grote uitlaat??

    Wat een lange neus en korte achterkant. soort Insight zonder kofferbak.

    Die knop op het dashboard doet me denken aan de eerste Prelude (SN) van 1978 tot 1983
    )

    Honda heeft altijd de pech dat ze hun auto’s eerst aan ouderen moeten verkopen voordat ze tweedehands betaalbaar genoeg zijn voor de jongeren die ze vervolgens volhangen met spoilers uitlaten en grote velgen.

    Login om te reageren
  91. R5turbo zegt

    12 januari 2010 om 12:03

    Hopelijk heeft het onderstel maar weinig gemeen met dat van de Insight. Het Insight onderstel komt weer van de Jazz en dat heeft niets met sportiviteit te maken.

    Login om te reageren
  92. Juppe zegt

    12 januari 2010 om 15:06

    Eigenlijk is het meer de opvolger van deze auto dan van de CRX:

    Hopelijk kun je met de CR-Z ook 1:30 rijden. Maar dat zal vrijwel niemand boeien hier op AB. Is het gewicht al bekend btw?

    Login om te reageren
  93. nickdenbakker zegt

    12 januari 2010 om 15:07

    wat een kut auto! die concept was zo vet en dan weten ze hem nog te verneuken!

    Login om te reageren
  94. -Tom- zegt

    12 januari 2010 om 15:59

    Leg er een K20A in, en je hebt een hit

    Login om te reageren
  95. NLBUURMAN zegt

    12 januari 2010 om 18:27

    zie ik dat goed, staat daar zesbak? sinds wanneer zijn er elektromotoren die met een handbak kunnen samenwerken?

    Login om te reageren
  96. Bob zegt

    12 januari 2010 om 20:36

    Wat een saaie bak

    Login om te reageren
  97. kowalsk zegt

    12 januari 2010 om 21:26

    Overhang vóór is veel te groot… Suf ding, gemist kans.

    Login om te reageren
  98. Robin zegt

    12 januari 2010 om 22:41

    Wat een vage, lelijke auto zeg!

    Login om te reageren
  99. Citrofiel zegt

    12 januari 2010 om 23:31

    20% bijtelling. En het was zo veelbelovend. De importeur moet nog maar snel een paar noodmaatregelen bedenken zodat hij nog in de 14%-categorie valt. Anders denk ik niet dat deze auto een succes zal worden. In de 20%-categorie zijn tenslotte al (in de ogen van vele Nederlanders) veel interessantere auto’s te vinden!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      12 januari 2010 om 23:33

      @Citrofiel: hoeveel betaalbare coupe’s zijn er..?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        12 januari 2010 om 23:40

        @Ahura: Een echte coupé zou ik dit niet noemen, het is gewoon weer een hatch die coupé wordt genoemd. Ik zie de Alfa Romeo Mito, Audi A3, Honda Civic, Kia Pro-C’eed, Mini en natuurlijk de VW Scirocco als ongeveer de concurrentie. Allemaal met 20% bijtelling verkrijgbaar.

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          12 januari 2010 om 23:43

          @Citrofiel: een echte hatch kan ik het ook niet noemen. De MiTo, A3 en Civic zijn gewoon echte hatchbacks. Dit is toch wel even net wat anders. Alleen de Scirocco is een concurrent geloof ik

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            13 januari 2010 om 13:59

            @Ahura: Met al die crossoverdingen van tegenwoordig weet je eigenlijk niet meer in welke klasse een auto valt. Ik probeerde het te bekijken als: Waar zou iemand die geïnteresseerd is in een CR-Z mogelijk nog meer naar kijken? Ik denk dat gewone hatchbacks wel in beeld komen.
            Maar goed, zelfs al zou dat niet, dan gaan nog steeds veel meer mensen voor die Scirocco, NL is nu eenmaal een VW-land… :(

            Login om te reageren
            • Ahura zegt

              13 januari 2010 om 14:14

              @Citrofiel: C4 Coupe, Civic 3d, Astra GTC, Pro_Cee’d, Mégane Coupe komen dan het meest dicht in de buurt, afgezien van die Scirocco dan. Zo jammer, zo mooi tot je aan die mollige achterkant komt en dat suffe Eos dashboard aankijkt :(

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                13 januari 2010 om 15:59

                @Ahura: Klopt, maar die zijn weer niet allemaal met 20% bijtelling verkrijgbaar, en dat was mijn hoofdeis bij het selecteren. ;)

              • Ahura zegt

                13 januari 2010 om 16:20

                @Citrofiel: ik neem aan dat er ook nog mensen zijn die gewoon een auto kopen of zeg ik dan iets doms? :P

              • Citrofiel zegt

                13 januari 2010 om 17:00

                @Ahura: Absoluut niet ;) , de leasemarkt is tenslotte ‘slechts’ zo’n 40% van de totale nieuwe-auto-markt in Nederland. In de categorie van 20%-bijtelling-mobielen zal dat percentage echter hoger liggen, en van particuliere verkoop moet een model als dit het ook niet echt hebben. Ik denk dat hij daar wat te duur voor is, en hybrides zijn particulier een stuk minder geliefd dan op de overgestimuleerde zakelijke markt.

  100. 9000cse zegt

    13 januari 2010 om 02:13

    @ Svenska_Aeroplan_AB

    Ongeveer 2 à 3 maanden geleden gelezen, dat er botstproeven gedaan zijn in Duitsland met de Toyota Prius II (voorlaatste model dus). Resultaat: Geen enkel probleem; de batterij-units bleven bijna intakt en veroorzaakten geen enkel probleem, lekten niet en vormden geen brandgevaar.

    Login om te reageren
  101. Fr€d€r!k zegt

    13 januari 2010 om 10:02

    Dit lijkt helemaal niet op een crx,en ik kant weten want ik bezit een crx vtec (EE8) van ’90,mijn favoriete auto allertijden!!
    die auto hier lijkt meest op hun hybrid,wat een lelijk hok is,de laatste jaren zit honda hun ontwerper toch wel aan “iets” vermoed ik,ezo lelijk autos dat da worden.

    Login om te reageren
  102. Svenska Aeroplan AB zegt

    13 januari 2010 om 13:02

    @ 9000cse: ok thanks, zal dat eens googlen.

    Wat ik me ook nog afvroeg: met zo’n enooorme overhang voor, kun je hem niet kopen als je in de gemiddelde Vinex woont! Je komt geen drempel over…

    Login om te reageren
  103. Ron zegt

    14 januari 2010 om 23:10

    Hopelijk ook ooit nog eens een keer vol elektrisch met een motor die er toe doet.
    Met elektra is een 0 – 100 in 4 sec een stuk makkelijker te realiseren. VTEC killer :D

    Login om te reageren
  104. Cas zegt

    15 januari 2010 om 11:26

    1 ding is in ieder geval zeker hij zal niet snel stuk gaan.
    Dat kan je van alle fransen auto’s niet zeggen, wat een troep.
    En het is een jap dus dat is altijd goed al zien ze er soms een beetje merkwaardig uit.
    Maarja dat maken ze weer goed met de nieuwe gt-r, skyline subaru impreza, supra enz…

    Login om te reageren
  105. Arend zegt

    15 januari 2010 om 17:13

    Opzich wel een mooie auto. Maar ik vind de achterkant wat tegenvallen. Vooral de hoek in het raam is echt lelijk.

    Login om te reageren
  106. sjaakie crx zegt

    16 januari 2010 om 22:39

    best leuk bakkie lijkt toch wel beetje op crx type 2 het model waar ik zou van hou en nog steeds bezit en nog steeds met plezier in rij vindt de crz motor toch erg tegen vallen miss me b16a1 erin swappen wordt het al een stuk leuker

    Login om te reageren
  107. MATSS zegt

    21 januari 2010 om 21:50

    ik hoop wel dat er een mugen versie komt die er wat beter uit ziet dan dit ding zulle

    Login om te reageren
  108. buggyman zegt

    31 mei 2010 om 19:27

    Ik snap de vergelijking met de Scirocco niet??? De VW Scirocco is van een veel lager kwaliteit niveau dan de Honda. De Scirocco is ook saai en wellicht beter geschikt voor de grijze muizen onder ons.

    De Honda CR-Z heb ik in het eggie gezien en die moet je durven kopen…De verstokte VW-Opel rijders zal dit allemaal teveel zijn maar deze merken zijn over een paar jaar wellicht net zover betreft kwaliteit en design van deze Honda.

    En nee ik heb geen Honda, zou het wel willen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North