Kreukelzones zijn voor mietjes

Auteur: , 41 Reacties

Stijlvol, sportief, standaard mistlampen voor, wat wil de moderne automobilist nog meer. De Chery Windcloud heeft het exclusieve OK stempeltje verkregen van Evo (en nog een paar Europese organisaties). Blijkbaar houdt hij niet echt heel veel van jullie, want de crashtest is niet echt bemoedigend. Als je dan toch wil gaan Chinezen dan lijkt de Brilliance BS6 een iets betere keuze.

Bron



41 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
mmm kijkt een beetje op Toledo mk1, inclusief dik 10 jaar oude botskooi. Toch maar een jonger tweedehansje.?
Doe mij dan toch maar een Panamera…
Graag een linkje naar Evo, want op basis van het testfilmpje vertrouw ik de organisatie echt niet. Er blijft tot aan de B-stijl niks over die auto, na een frontale aanrijding.
Botsingen zijn voor mietjes.

Ontwijken, dat is voor de pro’s.
@ Chip

hope you’re joking ;)
:O slik
Als je deze auto gaat rijden ben je volgens mij echt suicidaal.
Maar misschien moeten we dat ook over alle 105 en 205 rijders zeggen.
@ Rimmert
Noem dan gelijk alle compacte auto’s op. Zelfs de Twingo’s van het o zo veilige Renault zijn niks in botsingen.

@ tweaker

I’m not. Gister, nog een cruciaal ongeluk ontweken met een bus. De veiligste crash is een crash die niet gebeurd is. Gewoon oplettend rijden en weten waar je auto tot in staat is (TractionC ja/nee enz).
Aaah, weer een kwaliteitsproduct uit China.
Of over iedereen in een auto die ouder is dan 10 jaar ? Deze auto’s staan op gebied van veiligheid jaren achter, maar er rijden dan ook nog enorm veel oudere auto’s rond waar iedereen zich dan wel veilig voelt ?

En ja … over enkele jaren zijn de daar in het oosten ook bijgebeend op gebied van veiligheid en mogen de Duitsers ze echt gaan beginnen vrezen.
Ik haat het vooruitzicht
@chip was maar voorbeeld van vele compacte auto’s.
Het voorbeeld wat ik noemde rijdt behoorlijk veel rond op nederlandse wegen vandaar.

Krijgen we straks hetzelfde als ooit met de japanners gebeurde? Eerst bouwden ze inferieure auto’s, die werden beter, en nu is toyota zelfs de grootste autobouwer van de wereld? Of mogen we een terugslag vanuit Duitsland verwachten mocht het ooit zover komen?
Ik hoop het laatste in ieder geval! Kun je ten minste nog normaal keer met iemand van de fabriek praten als je keer gekke problemen hebt. Dat wordt donders lastig in het chinees in ieder geval voor mij.
En europese auto’s rijden nou eenmaal lekkerder.
damn, mijn manta uit 72 is nog veiliger dan dat hok!
Als ik dit zie, zou ik zeggen dat je als fabrikant bij voorbaat aansprakelijk gesteld mag worden voor allerlei leed dat je zou kunnen lijden àls er iets mis mocht gaan… Ik bedoel maar: de gedachte is al erg genoeg dat er echt een keer een SUV tegen je aan – herstel! – over je heen dendert!
Ik vind zo’n harmonica vorm wel mooi eigenlijk, dat verklaart mijn voorliefde voor accordeon muziek :P
in die 2e view van bovenaf komt die airbag volgens mij
ongelooflijk laat vol met lucht te zitten,
of ligt dat aan mij?
Heeft ie überhaupt wel een kreukelzone..?
die aziaten altijd met die kamikaze:P
volgens mij staat er toch echt chery amulet crash test als filmbeschrijving
@marruk

ik zie helemaal geen airbags in de eerste view..
@evo
natuurlijk, tot de achterbak…
kreukelauto’s voor in de friteuse, van avriko
Mr. Reddingius
Kreukelzones voor mietsjes? Deze auto is juist kreukelzone van bumper tot bumper! XD
Die wagen is één grote kreukelzone !
Dust to dust in less of 30 seconds
De Chery Windcloud!
voor echte mannen!
:P
Er zijn, vergelijken met bv. Duitsland, hier opvallend veel auto’s van 10 jaar of ouder. Dit is natuurlijk geheel te wijten aan ons aller geliefde BPM die de prijs van jongere, schonere, veiligere auto’s onnodig opdrijft.

Het wordt echt tijd voor veranderingen…

en wat betreft wannabe-autootjes als deze: You get what you pay for.
Zoals Frostbite al terecht opmerkt, jij krijgt waar je voor betaald.

Vergis je niet: deze auto’ s uit China voldoen WEL aan alle wettelijke veiligheidseisen. Echter hanteert de europese en japanse automobielindustrie een hogere veiligheidsnorm, bijv. Euro Ncap. Deze is niet verplicht, maar wel de norm in de markt voor moderne auto ś en een belangrijk verkoopargument geworden. Bijv. Renault beweert de veiligste auto ś te verkopen met 5 sterren Euro NCap.
Pure onzin, want de Volvoś zijn nog steeds de maatstaf. Alleen Volvo heeft een compleet doordacht concept en dat is al zo eigenlijk sinds jaar en dag. M.a.w. laat je niet zo eenvuodig om de tuin leiden met cijfers.

Met name de ADAC voert ook deze crashtests uit en gaat daar imo niet altijd correct mee om. Vooral het geval Landwind en nu de BS6 werd er door de ADAC zeer hard geoordeeld en niet erg netjes opgetreden. En dat ruikt naar politiek en mobbing……………….
niet zeuren. die kreukelzone is zeker neit te klein!!
daar wil je toch niet dood in gevonden worden :P
Dan lijkt die chery QQ (bij related video’s) toch veel veiliger, hoewel die ook niet echt snel lijkt te rijden…
@ Don

Als je zo’n ding aan puin rijdt is die kans toch heel groot aanwezig, hahahahaha!
Lol @ Don !
Het is met een F1 wagen alle onderdelen laten los, niet dat het hier ten goede is.
Die Chinezen gebruiken gewoon hun voorhoofd als kreukelzone, krijg je alleen wel een platte neus van.
Die auto is even stevig als de buitenkant van de diepvrieskroketten van de Aldi.:p
Daar word je echt niet vrolijk van zeg… wow!!
Zoals ik ook al zei over de crashtest van de Brilliance: angstaanjagend.

Volgens mij is ’t beter zo’n crash (in deze wagen) niet te overleven.
Iedereen zit nu wel die auto te veroordelen maar niemand weet met welke snelheid deze test is uitgevoerd. Waardeloos! Iets zegt me dat dit harder is gegaan dan de standaard 64 km/h. Of deze auto is eeeecht slecht.
This film is made by a Russian auto fabrikant, die the grote cocurrent is van Chery in Rusland, zegt al veel of niet?

En de snelheid van 64 mile (staat op de auto) of niet?
Misschien goed dat hij zo slecht scoort , er zijn toch teveel chinezen ..
er komt echt geen einde aan die kreukel zone zeg:S
crash … en toen had je een smart.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).