
Daarna werd de Triumph TR3 Works Fabrique Car van stal gehaald, niet zomaar een Triumph, maar een exemplaar met een heel bijzondere historie. Triumph heeft twee TR3’s destijds uitgerust als Works, wat onder andere schijfremmen omvatte, erg vooruitstrevend in die tijd. De auto is origineel geleverd als TR3, maar later aangepast tot Works, en weer later aangepast tot TR3A. Maar de techniek zelf is niet het allerbijzonderste, SHP520 is in mei 1957 namelijk ingezet in de Mille Miglia en in september 1957 in de Luik-Rome-Luik rallye.
Mooie serie, mooi gebruik gemaakt van het zonlicht.
Wauw, dit is echt helemaal genieten!
Bedankt appeltje! Dit is even genieten! :-D
Ha leuk Appeltje, die rode DB2 Drophead en die Triumph TR3 zag ik ook in de P.C. Hooftstraat.. maar dat wist je al ;)
Appeltje, jongen, je hebt jezelf weer overtroffen.
Fantastische foto’s! Er zitten een paar plaatjes tussen die fantastisch belicht zijn en uit perfecte posities geschoten. Fototechnisch zeg ik: chapeau! Ook op de rest weinig aan te merken. Kan me er in dit geval zeker niet aan storen dat het geen “echte spots” zijn. Thnx dus!
Wat een pracht foto’s weer Jim! Geen wonder dat ze jou inschakelen. Je weet de sfeer perfect te vangen. Complimenten!
Je schrijft dat de TR3 is omgebouwd tot TR3A, maar daarbij hebben ze de grill overgeslagen?
Voor zover bij mij bekend heeft de TR3A namelijk altijd de als ‘Dollar Grin’ bekend staande bredere grill. Maar dat is natuurlijk muggezifterij… Wat een prachtauto!
Een TR3A zou bijna mijn eerste cabrio geworden zijn. Gebrek aan financiën noopten tot uitstel van koop. Gebrek aan voldoende ruimte voor het project deden besluiten tot de aankoop van een MGB. Maar ik blijf een groot zwak hebben voor de TR2 en TR3A/B/C…
Heerlijke foto’s, even lekker genieten op mijn werk!
Chopard, daar heeft pap een horloge van :D
En iedereen weet natuurljk wat voor mensen er in een Aston Martin rijden,…………..toen ze nog arm waren reden ze in een Jaguar !
Mooie foto’s en mooi licht!
@ klassiekerrally, wat de TR3 grille betreft heb je gelijk, maar het was geen echte 3A, ze werd o.a. gebruikt als onderzoeksvoertuig voor de latere TR’s en de schijven voor de A werden op haar getest!
Appeltje, kan je in het vervolg meer uitgebreide fotosessies van klassiekersdoen.
Ook zijn de auto’s hier prachtig gerestaureerd zodoende dat je elke detail en onderhuids de wagens te bekijken zijn zonder hartzeer. :)
Meer van dat mooi aub! ;)
@Appeltje
Boeiend dat het geen echte spots zijn, dit is gewoonweg schitterend om naar te kijken. Mooie fotoshoot van schitterende auto’s.
Schitterende foto’s. Mooi met die lichtval.
Ik neem aan dat “Houtkamp B.V.”er achteraf met photoshop erin is gezet. Zou iets strakker kunnen waardoor ze minder opvallen.
Kijk…DAT is nou een spot met bijzondere auto’s.
Tenminste nu geen drie in 1 spot waarvan drie van de twee auto’s een ordinaire leasebak is of taxi.
Mooie foto’s van zeer bijzondere auto’s….dat kan ik wel waarderen.
ik probeer me in te houden…
FUCKIN’AWSUM!
echt geweldig, super auto’s en vette foto’s
@ Klassiekerrallye
Pfff wat een muggenzifterij! Nee hoor, geintje… Ik kijk hier ook om ervan te leren, ik wist het nog niet, nu wel. Leuk dat je dat wist.
@Dekster
Ik zou het best willen doen, maar ik kom niet zomaar even aan stof, eens in de zoveel tijd kom ik langs bij Houtkamp B.V. maar meer heb ik eigenlijk niet… Ik vermaak me wel met het schrijven van de gebruikelijke spotsessies.
@Floris
“Houtkamp B.V.” staat echt op platen die op de auto waren geschroefd, er zat geen kenteken op!
Ontzettend bedankt voor alle leuke reacties! Ik heb het er zelf ook erg veel plezier aan gehad en ben de heren Houtkamp ook erg dankbaar! Oh ja, als je de foto’s ergens op een klassieker-verkoopsite tegenkomt hof je me niet te waarschuwen m.b.t. diefstal want daar was de shoot juist voor…
mooie foto’s Appeltje !
ik moet me binnenkort toch echt ’s een Spiegelreflexcamera aanschaffen :P
In die coupé zit echt een verschrikkelijk mooie lijn! daar kan je naar blijven kijken…
@ appeltje;
ken je geen plek waar je een paar klassieke ferrari’s op de plaat mag leggen???
Dit zou dan een vroege TR3 moeten zijn, want twee derde van de productie (de laatste 9.000 stuks, van 1956/57) hadden standaard al schijfremmen vóór. De eerste Engelse productieauto met schijfremmen! Jawel.
auto,s zijn lelijke krengen ..
maar zoooo lekker zwoel , warm , rustig , stil en dat in combinatie met de lucht van onvolledig verbrande benzine en olie lekkage op een warm blok ..
word er helemaal ontspannen van ..
@ Jorden
Ik ken geen mensen met klassieke Ferrari’s eigenlijk… Helaas!