
Austin Seven 12/6 1932
Dit is een auto voor de echte liefhebber. Een auto waar ongetwijfeld iedereen naar zal omkijken, maar waar anderzijds ook weer vrij weinig mensen naar snakken. Geen pk’s. Geen opwindende looks. Geen stoelverwarming. En voor wie het graag veilig doet: ook geen airbags en kreukelzone. Een auto als deze is voor mij bijzonder omdat het heel wat is dat deze auto al 77 jaar on the road is. Het trekt de aandacht om de uitstraling, die volledig anders is dan die van de rest van de auto’s in de omgeving. Laren is typische plaats voor een auto als deze, er rijden wel vaker ècht antieke, vooroorlogse modellen rond die je in bijvoorbeeld Amsterdam niet gauw tegen zal komen.
Na wat zoekwerk blijk ik door de RDW op een dwaalspoor te zijn gebracht. Vroeger werd er niet heel erg op gelet of alles perfect kloppend te boek kwam te staan. Zo werd deze auto uitgemaakt voor 12.8 HP, nader onderzoek wees uit dat het om een 12/6 moest gaan. Enfin, dat is voornamelijk relevant als zoiets je echt interesseert, zoals mij. Voorin ligt een zescilinder. Mocht je je afvragen wat zoiets nou eigenlijk waard is… Er staat er eentje te koop voor £16.600.
Alpina-BMW kan toch ook nog worden toegevoegd aan de A-serie
Die achterkant van de Porsche Abarth heeft wel wat weg van de Panamera.
Mijn buurman heeft een Allard…. dus als je er echt graag eentje wil spotten…
Ik geloof dat de eignaar van de S8 het ook allemaal niet zo bijzonder vind als ik de foto’s zo zie!
En ja, het is niet gek dat mensen liever een Porsche hadden dan een Alpina, wat een lelijk hok is dat zeg!Apart zijn is leuk maar er zijn grenzen.
Als moet ik wel zeggen dat ik nu wel snap waar Nissan de lijnen voor de 200SX vandaan heeft.
A-klasse van Mercedes ?
http://www.geocities.com/MotorCity/Speedway/5350/atwin.htm
@Appeltje: R.E.S.P.E.C.T. weer !
Mocht je ooit naar California gaan, laat me dat dan even weten.
Doe voor mij die Auburn Replica maar in wallpaper-formaat a.j.b.
@ rocket dog:
Of de Panamera heeft wel wat weg van deze Abarth Porsche….. :)
De Spider van 1967 – 1969 (dus dit model) blijft toch de mooiste antieke spider…
Ik ben in een Duetto Spider van 1967 getrouwd.
Deze uitvoering staat ook wel bekend als “de eend”.
Bij het remmen gaat de achterkant namelijk “waggelen”.. (aparte ervaring)
haha wij hebben zon s8 heel lang geleden gehad
@ Joejojo:
Exactomundo.
Die ouwe Austin Seven is meesterlijk! Topspot. Die Alpine Renault is ook wel tof. Indrukwekkende topsnelheid, zeker voor die tijd.
Zo, die Audi S8 is vieees!
De afgebeelde Alpine is een V6 Turbo, geen A610!
Foto A610: [url]http://images.forum-auto.com/mesimages/24474/a610.jpg[/url]
De apline op de foto is geen A 610 maar een V6 Turbo , eigenlijk een tweedde fase A310 .
De A610 is het makkelijkst te herkennen aan de klaplampen voorop.
Is zo´n lelijke audi ook al spotwaardig tegenwoordig Appel?
Dat had ik niet van je verwacht, voor de overige wagens, dat zijn nou topspots, vooral in Nederland.
hey.. dat zeiden ze ook bij Top Gear.. what if you want a small car that’s starts with an A.. Abarth 500
Mooi ding die S8. Eigenlijk poepsjiek. (wat je dus niet kun zeggen van die nieuwe audi’s).
ik typte dus bij mijn nick wat ik normaal in dat mailvenstertje typte.
Die alfa blijft mooi en die alpine is echt zeldzaam spijtig genoeg zal renault wel niet komen met een nieuwe alpine met de crisis.
De W12 wordt zo langzamerhand betaalbaar. 2e hands voor €30-35k soms te vinden, maar dan wel met een aardige kilometerstand ;)
Het blijft een droom eensch een 12-cylinder te rijden.
@Lexie,
Gelijk heb je. Alpina en Hartge zijn constructeurs en geen tuners. Van AC Schnitzer weet ik niet of deze ook al een constructeur is of niet!!!
Ook Abarth was een constructeur en mag er ook bij, vind ik.
Over de S8. Dit is toch het model uit “Ronin”.
Die Auburn heb ik een maand of wat geleden op de A1 zien rijden, maar hij reed behoorlijk door (boven de 120, en de auto van m’n ouders had geen zin in een boete) en heb hem daardoor niet kunnen fotograferen of zelfs maar het kenteken kunnen opschrijven. Wat een prachtige wagen is dat zeg… het eerste wat toen in mij opkwam was een Duesenberg, hoe zeldzaam die ook zijn aan deze kant van de grote plas.
Een echte Auburn 866 Speedster Supercharged (?) gefotografeerd op de Expo ’58 in Brussel.

De foto’s zijn deze keer ook weer geweldig, en de auto’s zeker! :D Die Apal, amai! En dat staat gewoon langs de weg! :o Favoriete foto’s zijn die van de Austin-Healey, mooi kleur ook. :)
@turbo
Een V12 is goed betaalbaar, een oude XJS gaat al snel voor 4k weg op tweedehands sites. De vraag is wat je dan hebt..
Een W12 heb je al voor 20k samen met de rest van een Phaeton!
Waarom heeft nog niemand gereageerd op de getekende leuter op de bumper van die AM? :)
Blijkbaar heeft autoblog toch een ouder publiek :)
leuk idee dit weer, wat mij betreft het hele alfabet afgaan! jammer dat je alpina hebt gemist inderdaad :)
trouwens, ga je ooit eens een boekwerk samenstellen van je fotos en verhalen?
De Alpine en de S8 kan ik wel waarderen! De Vanquish, wat heeft die eigenlijk een dikke reet zeg, met die verbrede wielkasten. Nee, dan liever een V8 Vantage, wat betreft uiterlijk. De V12 van de Vanquish spreekt wel aan natuurlijk :)
Veel onbekend spul, heel leuk! De Apal is best mooi, alleen heeft hij wat te veel lampen voorop… En de Auburn is erg indrukwekkend!
@ appeltje; Van de Auburn staat twee keer dezelfde foto. En lees de reactie van Tijn. Pas trouwens maar op met namen verzinnen en ombouwen, straks heb je bij de letters waar ze ‘horen’ een tekort… ;)
Voor een audi a8 w12 moet je in brasschaat zijn, daar rijden er volgens mij 2-3 rond, allemaal donkere. Zijn echt wel bakbeesten.
Heb bij een klant eens zijn w12 naast de “standaard” a8 4.2 zien staan. Toch een heel verschil aan bumpers, zijlijsten, velgen en vooral de uitlaatpijpen :)
En vergeet die bijzondere velgen niet (voor de kenners).
Leuke posts zijn dit, fijn om te lezen en leerzaam ook nog!
Auburn Speedster Replica “Second Generation” of “Continuator” 866 Speedster Supercharged
Ueberwauw! replica of niet. Thnx Ap.
mooie mustang ook op de eerste foto van die Austin – Healy
@Vla: Gezien de wielen moet dat wel een replica zijn…