• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Als ’t iets meer mag zijn: Range Rover Vogue XS

Auteur: RubenBaeten, gepost 12 januari 2009 om 17:57 – 47 Reacties

Range Rover Vogue XS

Gewone Range Rovers vindt onderhand niemand meer echt bijzonder. Dat weet Land Rover ook, dus hebben ze een Xtra-Speciale versie op ons afgevuurd: de Vogue XS.

Deze über-Range heeft de bekende 3,6 liter TDV8-motor onder de kap en maakt zijn kilometers op 20″ lichtmetaal. Hij is getooid met een Supercharged Design Pack, wat zoveel inhoudt als een bijzondere grille en luchtroostertjes, heldere achterlichten met LED-jes en Land Rover-logo’s in zwart/zilver.

In het interieur vinden we geperforeerd Oxford-leer en een hoop hout, waarbij je kunt kiezen uit Cherry Wood, Burr Walnut of Grand Black Lacquer. De stoelen kunnen je kont koelen en verwarmen, en zijn volledig elektrisch verstelbaar. Verder heeft de auto natuurlijk de standaard Vogue-geintjes aan boord, zoals een Premium Harman/Kardon-systeem, DVD-navigatie met touchscreen, een schuif/kanteldak en een achteruitrijcamera.

Voor de Vogue XS mag je een bedrag van €141.900 bij de dealer achterlaten. Als je tenminste snel bent, want er komen slechts 20 exemplaren naar Nederland en die zijn natuurlijk zo weg.

De foto’s zijn klikbaar voor een groter formaat.

Range Rover Vogue XS

EXCLUSIVITEIT STANDAARD: RANGE ROVER VOGUE XS

De naam ‘Vogue’ en exclusieve uitvoeringen van de Range Rover zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een traditie die teruggaat tot 1981, toen Land Rover met de ‘In Vogue’ de allereerste special edition van de Range Rover uitbracht. Door het grote succes werd de Vogue vanaf 1984 een standaarduitvoering. Met de nieuwe Vogue XS zet Land Rover de traditie van gelimiteerde Range Rover uitvoeringen op exclusieve wijze voort.

Met de Vogue XS presenteert Land Rover een zeer exclusieve uitvoering van de Range Rover. Deze Limited Edition wordt namelijk gebouwd in een oplage van slechts twintig exemplaren en onderscheidt zich door een ongeëvenaard raffinement.

Naast exclusiviteit staan luxe, comfort, gebruiksgemak en functionaliteit voorop. Als basis voor deze Limited Edition dient een Range Rover Vogue met economische en schone 3,6-liter TDV8-motor. Aan de buitenzijde onderscheidt hij zich door speciale 20-inch ‘Styling 5’ lichtmetalen velgen, automatische dimmende buitenspiegels en het Supercharged Design Pack. Dit bestaat allereerst uit een speciale grille en speciale luchtuitlaten van de motorruimte, die zijn uitgevoerd in diamantpatroon geperforeerd gaas in de kleur ‘Platinum’. Verder zijn er heldere achterlichten met LED-remlichten en zwart- en zilverkleurige Land Rover emblemen.

Het interieur biedt een comfortabele ambiance met lederen stoelbekleding in geperforeerd ‘Oxford’ leder en houten dashboardafwerking in naar keuze Cherry Wood, Burr Walnut of Grand Black Lacquer. De 10-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen zijn voorzien van elektrisch verstelbare hoofdsteunen. Exclusief detail is de koel- en verwarmfunctie van de voorstoelen, die bij zowel hoge als lage buitentemperaturen optimaal zitcomfort garandeert.

De reeds royale Vogue-uitrusting omvat onder meer Premium harman/kardon LOGIC7 audiosysteem, Premium DVD-navigatiesysteem met ‘touch-screen’, TV-functie, mobiele telefoon-integratiesysteem, achteruitrijcamera, 4×4-bestuurdersinformatie, boordcomputer, Terrain Response®, automatische comfort airconditioning, elektrisch verstelbare stuurkolom, verwarmbare stuurwielrand, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak, een skiluik met -foedraal en een bagagevangnet.

De Range Rover Vogue XS is verkrijgbaar in een gelimiteerde editie van twintig exemplaren en heeft een consumentenprijs van € 141.900 (incl. BTW/BPM).

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Video: Carwash sloopt Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Land Rover, range-rover

Vorig bericht: « Luca de Meo gaat weg bij Fiat Groep
Volgend bericht: In vol ornaat: de 2010 Toyota Prius »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carrera R zegt

    12 januari 2009 om 17:59

    Foto’s? Of foto? Zijn er meerdere?:)

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    12 januari 2009 om 17:59

    dat ziet er wel goed uit eigenlijk..

    Login om te reageren
  3. cheetacars zegt

    12 januari 2009 om 18:04

    @ Carrera R ik zie er toch echt 2 ;) OT jammer dat er geen foto van de achterkant hier is, ik wil die heldere lampen wel eens zien, ziet er veder wel goed uit

    Login om te reageren
  4. AudiSport.be zegt

    12 januari 2009 om 18:04

    @Carrera R: Er zijn er 2. Kijk maar goed. ;-)

    Login om te reageren
  5. JRM zegt

    12 januari 2009 om 18:05

    Het blijft voor mij de mooiste SUV en ik zou hem ook verkiezen boven de bekende limo’s zoals de S-klasse.

    Login om te reageren
  6. matthis zegt

    12 januari 2009 om 18:07

    ziet er heel netjes uit zo op de foto’s, zal in het echt natuurlijk wel veel mooier zijn. Goed bezig!

    Login om te reageren
  7. Bob zegt

    12 januari 2009 om 18:12

    Een Range Rover heeft het voordeel dat je er eigenlijk alles mee kunt doen. Je kunt ff een trailer met een klassieker slepen .. dan ff ermee in de modder spelen en dan rustig op weg naar het vliegveld om een of andere executive op te halen in stijl.

    Login om te reageren
  8. Dennism6 zegt

    12 januari 2009 om 18:12

    De stoelen kunnen je kont koelen en verwarmen LOL

    Mooie bak, hopelijk de achterkant ook?

    Login om te reageren
  9. DRU zegt

    12 januari 2009 om 18:24

    XS klinkt als extra small.
    Deze jongen mag overigens wel vernieuwd worden, sinds de Sport vind ik deze een beetje lompig.

    Login om te reageren
  10. Innokenty zegt

    12 januari 2009 om 18:28

    Waarom altijd de gare diesels? Waarom niet gewoon speciale versie van de duurste variant, namelijk de Supercharger. Die wordt het meest verkocht wereldwijd.

    Login om te reageren
  11. Rob zegt

    12 januari 2009 om 18:57

    Helaas een lompe bak vergeleken met de Sport, wellicht een laatste stuiptrekking van dit model en vervolgens een nieuwe versie?

    Login om te reageren
  12. Bert zegt

    12 januari 2009 om 19:03

    De Range Rover blijft gewoon de OER SUV, de hele X5 is ervan nagemaakt en de rest is helemaal zo nep als wat naar mijn mening…. Op de JEEP na dan.
    Dit model rijdt echt geweldig.

    Weet alleen niet of je echt zo snel hoeft te rennen, volgens mij lopen ze niet zo heel hard op het moment de RangeRovers.

    Login om te reageren
  13. Victor-tje zegt

    12 januari 2009 om 19:14

    pff uitmelkerij van die auto, je kiest een normaale of je kiest niks. want ledjes en doorzichtige achterlichten, dat is vast niks!

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    12 januari 2009 om 19:18

    ik wacht wel op de XSMP .. (extra/speciaal/mega/plus) ..

    Login om te reageren
  15. daf/spyker fan zegt

    12 januari 2009 om 19:40

    vid dit weer een nutteloze uitvinding van landrover, de meeste mensen die een landrover kopen kopen toch de echte versie met de 4.2 Supercharged V8-motor.

    koop trouwens toch gewoon een landcruiser v8 en je word meteen minder aso aangezien in krappe straatjes

    Login om te reageren
  16. BMWMSERIES zegt

    12 januari 2009 om 19:40

    Zo ziet er nice uit ^^

    Login om te reageren
  17. Carrera R zegt

    12 januari 2009 om 19:42

    @audisport en cheetahcars
    Haha ja nee zover was ik ook al ;) ik hoopte alleen op een galerij:)

    Login om te reageren
  18. sam zegt

    12 januari 2009 om 19:47

    inderdaad uitmelkerij, dit model gaat toch al heel wat jaren mee. En nu willen ze een ‘speciale’ vesie uitbrengen….
    Maar het blijft wel een van de juiste SUV’s die je op dit moment kan kopen.

    Login om te reageren
  19. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 19:50

    wanneer komt deze in de sport en supercharge uitvoering? want dan wil ik die wel hebben. als die niet komt is deze ook wel goed. maar of mensen ook echt zullen zien dat je in een speciale uitvoering rijdt, ik denk het niet.

    Login om te reageren
  20. Dennis zegt

    12 januari 2009 om 19:55

    *bestel*

    Login om te reageren
  21. Dennis zegt

    12 januari 2009 om 19:58

    wow kersenhout, das het duurste hout, op uitzondering van wortelhout. :shock:

    Login om te reageren
  22. VonStroke zegt

    12 januari 2009 om 20:02

    Zoveel mooier dan die plastieken ‘Sport’. Wie écht iets sportiefs wil moet gewoon maar geen SUV nemen.

    Login om te reageren
  23. Bassie zegt

    12 januari 2009 om 20:18

    Volgens mij ziet hij er nu juist precies als de supercharged Raro uit!?
    Koop dan de Supercharged… (die heeft al deze opties standaard)

    Login om te reageren
  24. Shenkie zegt

    12 januari 2009 om 20:36

    Mooi aangekleed deze versie.
    Ik vind deze klassieke Range Rover sowieso meer stijl hebben dan de Sport, dat is meer een voetbalvrouwen-auto.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    12 januari 2009 om 21:27

    Zo hé! Die bij Range Rover reageren snel zeg!

    Login om te reageren
  26. El Loco zegt

    12 januari 2009 om 21:47

    € 140K ? Ben ik de enige die praktisch van zijn stoel afklettert?

    Login om te reageren
  27. RenJie zegt

    12 januari 2009 om 21:51

    @El Loco

    nou ik bijna, het blijft nog steeds belachelijk duur voor de huidige gen Range Rover.

    Login om te reageren
  28. Raf zegt

    12 januari 2009 om 22:46

    Ik vind hem echt goed uit zien. En inderdaad kan je er alles mee.

    Het beste van deze auto is de sound. daar gaan de haartjes op je arm van recht staan. Dat zware diesel geroffel en dan die hoge fluittonen van beide turbos bij kick-down.

    272 pk is alleen een beetje aan de slappe kant, als je weet dat deze auto meer weegt dan de maan.

    ook al omdat BMW meer weet te puren uit een 3-litertje met maar zes cilindertjes.

    Login om te reageren
  29. DavidZ zegt

    12 januari 2009 om 22:59

    Prijs-kwaliteit verhouding lijkt een beetje zoek……

    Login om te reageren
  30. Sjaakk zegt

    12 januari 2009 om 23:45

    deze range rover heeft veel kwaliteit. iets dat exclusief is moet je veel voor betalen.

    Login om te reageren
  31. Fre zegt

    13 januari 2009 om 00:09

    Ik dacht dat XS voor basismodel stond?
    Zo was de Defender XS toch de basis?

    Login om te reageren
  32. Raf zegt

    13 januari 2009 om 00:23

    XS is bij kleding Extra Small.

    Ik denk niet dat dit op een Range Rover van toepassing is.

    Login om te reageren
  33. Bob zegt

    13 januari 2009 om 03:23

    Fre .. Land Rover heeft altijd een berg ‘specials’ gehad. In de VS is het topmodel de HSE (in de volksmond ‘high salary edition’) .. van de Discovery was er bijvoorbeeld de LSE, SE, SE7, G4, XD en nog een berg.

    De Vogue is bijvoorbeeld weer nooit verkocht in de VS, daar in tegen werd bijvoorbeeld de Great Divide weer niet in Europa verkocht.

    Login om te reageren
  34. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 08:55

    Tjonge- Stropdas verplicht…!

    Login om te reageren
  35. Bob zegt

    13 januari 2009 om 10:00

    @jandepandaman .. niks mis mee met een stropdas hoor … hangt van de situatie af

    Login om te reageren
  36. RR dRiver zegt

    13 januari 2009 om 11:39

    Mooi, maar toch niet echt vernieuwend… ik kijk uit naar het nieuwe model (ergens in 2012 ?)

    Login om te reageren
  37. Majinstar zegt

    13 januari 2009 om 11:57

    Ik zie geen verschil. Voor 141.900€ haal ik liever een volledig uitgeruste Bmw X6. Dan ben ik pas exclusief, omdat er maar 1 van rond rijd in heel Nederland.

    Login om te reageren
  38. C30CDIAMG zegt

    13 januari 2009 om 12:10

    @majinstar,

    Denk je dat echt…?

    Login om te reageren
  39. C30CDIAMG zegt

    13 januari 2009 om 12:11

    Vind dit nou niets toevoegen aan de standaar Vogue uitvoering… Als deze nou ook nog een beetje extra pit in de motor had gekregen…

    Login om te reageren
  40. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 12:43

    @Bob- Ik heb er 37 hangen en ik ken tenminste 7 manieren van knopen ervoor. Ik heb ze voor vorige banen dagelijks moeten dragen.
    Maar ik ben dus heel erg blij dat ik in mijn huidige baan en bestaan 99,99% van de tijd van die onzin af ben. Ik heb nooit begrepen waar een stropdas goed voor is behalve in de weg te hangen, je keel dicht knijpen, in je koffie belanden, verkeerd hangen of de verkeerde kleur op het verkeerde moment zijn. Dus voorlopig ga ik maar niet in een auto rijden waarbij eigenlijk een stropdas hoort…

    Maar wat mijn punt hier eigenlijk is- Zelfs Range-Rovers waren ooit bedoeld om het veld mee in te rijden. Maar met deze luxe-versie is van het asfalt af gaan nou niet bepaald aan de orde, lijkt mij- Je auto zou eens vies worden… of je zou eens wat beschadigen…! Of je zou eens met je vieze kleren je auto vies maken…! Daar lijkt mij deze Vogue nou niet echt geschikt voor. En waarom zou je dan zo’n 4wd-bak willen hebben als je er niet goed Ruig mee van de weg kan of durft omdat anders je lak beschadigen kan…? Dat ontgaat mij dus ietwat.

    Login om te reageren
  41. SPK zegt

    13 januari 2009 om 12:54

    Het is en blijft de enige exclusieve SUV met klasse. Uiteraard kan ik hem niet betalen, maar anders wist ik het wel. Laat al die smakeloze paupers maar een RR sport of een X6 kopen dan wordt je tenminste niet met dat volk geassocieerd als je hier in rijdt.

    Login om te reageren
  42. Majinstar zegt

    13 januari 2009 om 13:13

    @ RR V8: Ik heb tot nu toe alleen mar 3,5-jes gezien op straat. Dus de kans bestaat en anders ga je naar een tunert die hem wel exclusief maakt.

    Login om te reageren
  43. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 15:06

    Neeeee, geef mij maar een oude Defender zonder iel chroom en electronische poespas- Dat is pas een auto. http://www.verdictoncars.com/features/defender_07_profile_660.jpg

    :-P

    Login om te reageren
  44. Jandepandaman zegt

    13 januari 2009 om 15:10

    Of natuurlijk –
    http://foto.autozone.be/fotosartikelen/hln_398523.jpg

    Login om te reageren
  45. Bob zegt

    13 januari 2009 om 19:54

    @jandepandaman … ik ken genoeg mensen die de L322 (dit model) offroad rijden. Het is wat lastiger om wat aftermarket dingen te vinden, maar hij kan zeker dat doen. Dit is natuurlijk niet een model dat Land Rover gebouwd heeft om naar de Noordpool te rijden .. iedereen kan dat natuurlijk zien. Maar het is hetzelfde als een Porsche 911 Turbo te kopen omdat je dan met 300km/u over de A2 zou rijden … dat doe je ook niet omdat het niet kan.

    Die eerste foto was trouwens een politie Land Rover ;) Zelf heb ik nog een Land Rover Series 2a om af en toe naar het dorp te rijden als ik een baaldag heb. Da’s ietsje minder chroom en electronica ;)

    Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    13 januari 2009 om 22:22

    Ik zag vandaag de normale Vogue nog rijden, is toch wel een interessante auto! Ik heb er echt even naar staan kijken. De XS zal hem nog wel wat leuker maken.

    Login om te reageren
  47. Hugo zegt

    16 januari 2009 om 16:48

    Hmmz.. daar is hier nog wel plek voor op het oprit!!!

    Nog creatieve tekenaars die een Mustang met een Range Rover kunnen combineren? lijkt me wel wat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North