• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT GT4, sneller dan een R8?

Auteur: Alwood, gepost 28 november 2010 om 12:00 – 33 Reacties

Zo is ook een Audi TT stoerrr
Stel je hebt een paar ton te besteden. In de ene hand heb je de sleuteltjes naar een mogelijke nieuwe Audi R8, in de andere hand de startknop voor dit TT-gebaseerde circuit-beest. Wordt het een weekendje helemaal losgaan in Zandvoort of ga je liever toeren in de R8?

Ga je puur voor de snelheid, dan moet het natuurlijk de Audi TT GT4 worden. Hij mag met zijn 340pk turbo-viercilinder dan iets achterlopen op de 420pk V8. Kijk je naar het onderstel, het gewicht en de afstelling van beiden dan is het wel duidelijk welke sneller is. Naast een stevige rolkooi krijgt deze TT de spoiler van een TT-RS, S-tronic versnellingsbak en (voor) differentieel-sper. De auto maakt gebruik van standaard-veren met instelbare dempers.

Met deze Audi TT GT4 wil het merk een racer op ‘betaalbaar’ niveau aanbieden. De auto gebruikt veel standaard onderdelen. Onderdelen die op iedere straat-Audi gebruikt worden. Dat maakt reparaties en onderdelen goedkoper dan race-specifieke hardware. De circuit-TT krijgt een prijskaartje van €120.000,-.

Naast Europese kopers wil Audi ook met de auto naar Azië. Daar wordt de auto gelanceerd tijdens de aankomende DTM-race in Sjanghai.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi
  • Video: zelfs met een Audi R8 kan een dragrace fout gaan
    Video: zelfs met een Audi R8 kan een dragrace fout gaan

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, gt4, Racing, TT

Vorig bericht: « Veritas RS III is er nu ook in ordi-wit
Volgend bericht: Winterklaar: Startech’s Land Rover Defender Yachting »

Lees Interacties

Reacties

  1. Porsche (formally known as S3Revo) zegt

    28 november 2010 om 12:04

    ik dacht dat er wel het tt-rs blok in zat, alleen dan met voorwiel aandrijving wegens regels gt4 (geen quattro)

    Login om te reageren
    • robin zegt

      28 november 2010 om 12:19

      @Porsche (formally known as S3Revo): daar heb je de tt rs trackversie al voor

      Login om te reageren
  2. Porsche (formally known as S3Revo) zegt

    28 november 2010 om 12:05

    ” Hij mag met zijn 340pk turbo-viercilinder” moet dus vijfcylinder worden

    Login om te reageren
    • stefan82 zegt

      28 november 2010 om 13:04

      @Porsche (formally known as S3Revo): Lijkt me niet. Volgens mij is het in basis een TT-S met bumpers en spoiler van een RS. Het blok is dan een 4-cylinder Turbo (TT-S en S3) die opgefokt is naar 340 PK.

      Login om te reageren
  3. jamesBROWN zegt

    28 november 2010 om 12:05

    Denk dat de meesten toch geen Audi TT willen…
    Dat wordt een R8 voor op de weg en een 911 RSR voor op het circuit :)

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      28 november 2010 om 12:22

      @jamesBROWN:
      Daar gaat dan het hele “betaalbaar racen” concept.

      Login om te reageren
      • jamesBROWN zegt

        28 november 2010 om 12:57

        @Foramen: Hihi, opgeruimd staat netjes!

        Login om te reageren
      • bpc zegt

        28 november 2010 om 20:21

        @Foramen: wil je goedkoop race ga dan karten of cliocuppen

        Login om te reageren
  4. ppdengis zegt

    28 november 2010 om 12:10

    Geef mij maar de R8 of nee toch niet! Ik wil de Ur Quattro Concept!! Dit is een mooiere wagen dan de TT GT4. Wie kiest ook voor de Ur Quattro?

    Login om te reageren
  5. Original_Arnoud zegt

    28 november 2010 om 12:13

    Ik zou voor een 911 gaan. Ringen horen om je vinger. Niet op de grille.

    Login om te reageren
    • nokiaaa zegt

      28 november 2010 om 14:03

      @Original_Arnoud: en dieren in de zoo wat is je punt man , je kan zelfs race met een hyundai als je dat wil …

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 november 2010 om 15:37

      @Original_Arnoud: En een 911 hoort in het musuem thuis. En jij in een pan soep.

      Login om te reageren
  6. Yeelen zegt

    28 november 2010 om 12:22

    Is de TT GT4 straatlegaal? Dan neem ik ‘m wel :D

    Login om te reageren
  7. geertje zegt

    28 november 2010 om 12:25

    Als ik een paar ton te besteden heb, ga ik dit echt niet uitgeven aan een Audi. Kom op zeg. dat wordt dan wel een vette BMW

    Login om te reageren
    • Hitman, voor al uw klusjes zegt

      28 november 2010 om 14:44

      @geertje:

      Gewoon een AMG. Dank u wel.

      Login om te reageren
  8. the-budel-guy zegt

    28 november 2010 om 12:31

    geef mij maar die R8 ben niet zon fan van race dingen op de weg

    Login om te reageren
  9. dorian zegt

    28 november 2010 om 12:38

    audi r8 gt3! zoiezo geen bmw, nooit

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 november 2010 om 15:38

      @dorian: Is “sowieso” tegenwoordig het moeilijkst te spellen woord ofzo? Sjeetje, 9 van de 10 AB’ers verkloot het met enthousiasme. Zo lastig is nou ook weer niet. Dubbel S en een W, kinderen.

      Dubbel S en een W.

      Login om te reageren
  10. nesty123 zegt

    28 november 2010 om 12:46

    nooit een bmw, gewoon R8 GT.!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  11. Freewarefreak zegt

    28 november 2010 om 13:03

    Doe mij maar een normale R8.. lekker op de weg toeren.. af en toe een keer vlammen.. veel vetter om te zien.. en racen is super cool.. maar nee.. niet echt iets voor mij denk ik..

    Login om te reageren
  12. 750i zegt

    28 november 2010 om 13:13

    Ik ben niet zo van de 4-cilinders. Zelfs al is ‘ie sneller dan een R8 dan hoef ik ‘em nog niet. Dus voor mij graag de R8!!!

    Login om te reageren
  13. Hitman, voor al uw klusjes zegt

    28 november 2010 om 14:50

    Geen van beide, ook al is de Racht leuker. Doe maar de UrQuattro.

    Login om te reageren
  14. Ralph zegt

    28 november 2010 om 14:59

    GT4 off-the-shelf racer dus kan op de weg, net als de Aston Martin Vantage GT4.

    Zie filmpje met Cptn’ Slow van Topgear!

    Login om te reageren
  15. Osca zegt

    28 november 2010 om 16:23

    120k? geef mij maar een GTR dan

    Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    28 november 2010 om 21:43

    Leuk allemaal, maar bijna niemand gaat zoiets daadwerkelijk bestellen.

    laat die TT,S,RS nou gewoon netjes. geen geouwehoer. hij wordt er niet mooier op en daar draait het ook om in supercarland (bij R8 en extreme TTRS)

    toch de R8.

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    28 november 2010 om 21:47

    Een R8 heeft geen schijn van kans tegen dit monster.

    Login om te reageren
  18. Spiderman zegt

    28 november 2010 om 22:25

    Hoe meer stukken je op zo’n TT plakt, hoe lelijker hij wordt. Toch maar die R8 dus (of gewoon een 911).

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    29 november 2010 om 11:55

    Geef mij maar de R8… dan rij je tenminste in een deftige wagen…
    120 000 euro voor een TT is nu eenmaal te veel geld…

    Login om te reageren
  20. Kor zegt

    29 november 2010 om 13:04

    Ik ga dan voor de Audi R8. Dat vind ik de mooiere auto en je hebt er dan ook nog elke dag wat aan.

    Login om te reageren
  21. ErikkNL zegt

    29 november 2010 om 13:22

    Voor die 120.000 euro zal ik een C63 nemen. Leuk voor op beide gebieden. Met Cup chassis ook leuk genoeg voor op het circuit, valt minder op dan een R8, heeft een fabuleuze soundtrack.. Nog meer redenen nodig?

    Login om te reageren
  22. Timmmehhhh! zegt

    29 november 2010 om 15:50

    Wel leuk dat iedereen weet te melden wat ie voor mooie straatauto zou nemen in plaats van dit beest, but you totally miss the point, dit is een kant en klare GT4-raceauto voor op het circuit, en straatauto’s zien als concurrenten hiervan slaat dus nergens op. Ben benieuwd of we deze volgens jaar gaan tegenkomen in het Dutch GT4..

    Login om te reageren
  23. dorian zegt

    30 november 2010 om 17:44

    @bozewolf: het gaat hier over een auto niet de dikke van dale…

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    1 december 2010 om 13:43

    MEt een R8 kan ik ook nog de weg op, dat wordt met deze moeilijker… Toch wel een erg gaaf (en betaalbaar!) karretje hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North