
Stel je hebt een paar ton te besteden. In de ene hand heb je de sleuteltjes naar een mogelijke nieuwe Audi R8, in de andere hand de startknop voor dit TT-gebaseerde circuit-beest. Wordt het een weekendje helemaal losgaan in Zandvoort of ga je liever toeren in de R8?
Ga je puur voor de snelheid, dan moet het natuurlijk de Audi TT GT4 worden. Hij mag met zijn 340pk turbo-viercilinder dan iets achterlopen op de 420pk V8. Kijk je naar het onderstel, het gewicht en de afstelling van beiden dan is het wel duidelijk welke sneller is. Naast een stevige rolkooi krijgt deze TT de spoiler van een TT-RS, S-tronic versnellingsbak en (voor) differentieel-sper. De auto maakt gebruik van standaard-veren met instelbare dempers.
Met deze Audi TT GT4 wil het merk een racer op ‘betaalbaar’ niveau aanbieden. De auto gebruikt veel standaard onderdelen. Onderdelen die op iedere straat-Audi gebruikt worden. Dat maakt reparaties en onderdelen goedkoper dan race-specifieke hardware. De circuit-TT krijgt een prijskaartje van €120.000,-.
Naast Europese kopers wil Audi ook met de auto naar Azië. Daar wordt de auto gelanceerd tijdens de aankomende DTM-race in Sjanghai.





ik dacht dat er wel het tt-rs blok in zat, alleen dan met voorwiel aandrijving wegens regels gt4 (geen quattro)
@Porsche (formally known as S3Revo): daar heb je de tt rs trackversie al voor
” Hij mag met zijn 340pk turbo-viercilinder” moet dus vijfcylinder worden
@Porsche (formally known as S3Revo): Lijkt me niet. Volgens mij is het in basis een TT-S met bumpers en spoiler van een RS. Het blok is dan een 4-cylinder Turbo (TT-S en S3) die opgefokt is naar 340 PK.
Denk dat de meesten toch geen Audi TT willen…
Dat wordt een R8 voor op de weg en een 911 RSR voor op het circuit :)
@jamesBROWN:
Daar gaat dan het hele “betaalbaar racen” concept.
@Foramen: Hihi, opgeruimd staat netjes!
@Foramen: wil je goedkoop race ga dan karten of cliocuppen
Geef mij maar de R8 of nee toch niet! Ik wil de Ur Quattro Concept!! Dit is een mooiere wagen dan de TT GT4. Wie kiest ook voor de Ur Quattro?
Ik zou voor een 911 gaan. Ringen horen om je vinger. Niet op de grille.
@Original_Arnoud: en dieren in de zoo wat is je punt man , je kan zelfs race met een hyundai als je dat wil …
@Original_Arnoud: En een 911 hoort in het musuem thuis. En jij in een pan soep.
Is de TT GT4 straatlegaal? Dan neem ik ‘m wel :D
Als ik een paar ton te besteden heb, ga ik dit echt niet uitgeven aan een Audi. Kom op zeg. dat wordt dan wel een vette BMW
@geertje:
Gewoon een AMG. Dank u wel.
geef mij maar die R8 ben niet zon fan van race dingen op de weg
audi r8 gt3! zoiezo geen bmw, nooit
@dorian: Is “sowieso” tegenwoordig het moeilijkst te spellen woord ofzo? Sjeetje, 9 van de 10 AB’ers verkloot het met enthousiasme. Zo lastig is nou ook weer niet. Dubbel S en een W, kinderen.
Dubbel S en een W.
nooit een bmw, gewoon R8 GT.!!!!!!!!!!!!!!
Doe mij maar een normale R8.. lekker op de weg toeren.. af en toe een keer vlammen.. veel vetter om te zien.. en racen is super cool.. maar nee.. niet echt iets voor mij denk ik..
Ik ben niet zo van de 4-cilinders. Zelfs al is ‘ie sneller dan een R8 dan hoef ik ‘em nog niet. Dus voor mij graag de R8!!!
Geen van beide, ook al is de Racht leuker. Doe maar de UrQuattro.
GT4 off-the-shelf racer dus kan op de weg, net als de Aston Martin Vantage GT4.
Zie filmpje met Cptn’ Slow van Topgear!
120k? geef mij maar een GTR dan
Leuk allemaal, maar bijna niemand gaat zoiets daadwerkelijk bestellen.
laat die TT,S,RS nou gewoon netjes. geen geouwehoer. hij wordt er niet mooier op en daar draait het ook om in supercarland (bij R8 en extreme TTRS)
toch de R8.
Een R8 heeft geen schijn van kans tegen dit monster.
Hoe meer stukken je op zo’n TT plakt, hoe lelijker hij wordt. Toch maar die R8 dus (of gewoon een 911).
Geef mij maar de R8… dan rij je tenminste in een deftige wagen…
120 000 euro voor een TT is nu eenmaal te veel geld…
Ik ga dan voor de Audi R8. Dat vind ik de mooiere auto en je hebt er dan ook nog elke dag wat aan.
Voor die 120.000 euro zal ik een C63 nemen. Leuk voor op beide gebieden. Met Cup chassis ook leuk genoeg voor op het circuit, valt minder op dan een R8, heeft een fabuleuze soundtrack.. Nog meer redenen nodig?
Wel leuk dat iedereen weet te melden wat ie voor mooie straatauto zou nemen in plaats van dit beest, but you totally miss the point, dit is een kant en klare GT4-raceauto voor op het circuit, en straatauto’s zien als concurrenten hiervan slaat dus nergens op. Ben benieuwd of we deze volgens jaar gaan tegenkomen in het Dutch GT4..
@bozewolf: het gaat hier over een auto niet de dikke van dale…
MEt een R8 kan ik ook nog de weg op, dat wordt met deze moeilijker… Toch wel een erg gaaf (en betaalbaar!) karretje hoor!