• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Mulsanne Mulliner Driving Spec = zelf rijden

Auteur: Alwood, gepost 22 februari 2012 om 19:30 – 39 Reacties

Bentley Mulliner Driving Spec
In een Rolls Royce wordt je gereden, in een Bentley rij je zelf. Bentley onderstreept dat graag even met een ‘nieuwe’ Mulsanne. Mindere merken zetten zo’n sportversie weg als “S”, “M” of “R”, op een Mulsanne bestel je de Mulliner Driving Specification.

De auto is samengesteld volgens een vertrouwd recept. Nieuwe grote velgen, in de spatborden vinden we nieuwe ‘koelgaten’ en het onderstel is aangepast. Daarvoor heeft de Mulsanne MDS er ‘Drive Dynamics Control’ bij gekregen. Vering, demping en stuur-eigenschappen kan de bestuurder hiermee volledig naar wens afstellen. Voor hardcore Bentley-rijders zit er zelfs een sport-knop op het systeem. Bonus van Bentley is een spiksplinternieuw schuif/kantel dak. Vanaf heden leverbaar op alle Mulsannes. De 6,75 liter V8 blijft goed voor 512pk/1020Nm.

Omdat we met een Mulsanne ‘Mulliner’ te maken hebben kunnen aspirant kopers hun lol op met het samenstellen van de auto. Er zijn 100 verschillende lakken en 22 soorten leer beschikbaar. Zit het ‘ideaal’ daar niet bij dan mag je zelf vast ook materiaal en kleuren aandragen. Want niets is zo ordinair als ‘bestellen van de kaart’.

Ook interessant!

  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Bentley viert het 1.000ste op maat gemaakte model
  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mulliner, mulsanne

Vorig bericht: « Battle tussen Porsche & Tesla, in twee tellen naar de 100 met aardgas en een elektrische Saab #Groen7
Volgend bericht: Dit rijden George Washington University studenten »

Lees Interacties

Reacties

  1. TDI-goeroe zegt

    22 februari 2012 om 19:35

    De 6,75 liter V8 blijft goed voor 512pk/1020Nm…
    dacht dat er een V of W12 in lag…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 februari 2012 om 19:39

      @TDI-goeroe: this is the good ol’ bentley v8! past beter bij deze wagen dan de v12.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 februari 2012 om 19:40

      Nope, wel in elke andere Bentley, maar niet in de Mulliner. Heeft geloof ik iets met de Bentley-Rolls-Royce historie te maken. RR gebruik nu ook nog 6,75 blokken, maar dan als V12.

      Login om te reageren
      • cassiewollie zegt

        22 februari 2012 om 23:47

        @sir_smokalot: niet om een of ander, maar zijn die 6,75L v12’s van RR niet uit de BMW schappen ? Niet dat ik een kenner ben ofzo maar. (:

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          23 februari 2012 om 07:13

          Ja, dat lijkt mij wel, maar wat ik zeggen wilde is dat beiden dezelfde ontastaansgeschiedenis hebben. De V8 in de Mulsanne wordt geloof ik soms ook nog als ‘Rols-Royce V8’ aangeduid.

          Login om te reageren
          • v8amg zegt

            23 februari 2012 om 12:57

            @sir_smokalot: 6.75 liter bij rolls royce is volgens mij niet gepland. zoal ik bij topgear (Rowan Atkinson) vernomen had stond eerst een 9l v16 in de planning. toen dat wat te enthousiast is zijn er gewoon 4 cilinders afgehaald. (16/9liter * 12 cilinders = 6.75liter)

            Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    22 februari 2012 om 19:40

    zeer mooie velgen! begin ook te wennen aan het uiterlijk van de mulsanne, zou hem verkiezen boven de al relatief verouderde Phantom.

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    22 februari 2012 om 19:40

    Prachtige wagen, wat een afwerking binnen in.

    Login om te reageren
    • linuxxx zegt

      22 februari 2012 om 20:19

      @Donstil: Idd, enkel spijtig als ze een HD foto van de pedalen nemen als er links boven een rubber nopie niet lekker zit op het rempedaal.

      Login om te reageren
      • maiik0ll zegt

        22 februari 2012 om 20:23

        @linuxxx: ik zie niks hoor…

        Login om te reageren
  4. Esprit_de_Flandre zegt

    22 februari 2012 om 19:53

    Blijft een mooie bak. Maar de invloed van de gerebadgde RR’s is nog altijd te zien natuurlijk. Ik vraag me af hoe een Bentley eruit zal zien over een jaar of 20-30…

    Login om te reageren
  5. bbroek zegt

    22 februari 2012 om 19:54

    mooi interieur maar ik wil een v12

    Login om te reageren
    • bowie zegt

      22 februari 2012 om 20:38

      @bbroek: En dat heb je in de showroom natuurlijk tegen de verkoper gezegd?

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        22 februari 2012 om 21:13

        @bowie: een V8 is natuurlijk ook wat lafjes he.

        Login om te reageren
        • bowie zegt

          22 februari 2012 om 21:20

          @meneersander: Yep, een brommertje ook…..

          Login om te reageren
          • meneersander zegt

            22 februari 2012 om 21:22

            @bowie: mja het rijdt wel.

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        23 februari 2012 om 10:37

        @bowie: :lol:

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 februari 2012 om 23:16

      @bbroek: dit is een auto voor oude geld, dus ook een oude(rwetse) motor.

      Login om te reageren
  6. syliaca zegt

    22 februari 2012 om 20:01

    Wordt er niet mooier op, en mooier worden is niet heel moeilijk voor de Mulsanne. Wat een lelijkerd.

    Login om te reageren
  7. gforce zegt

    22 februari 2012 om 20:07

    Zo hee! Wat een slagschip. Denk dat je je daar wel koning in voelt. Verder niet mooi, maar goed. En de hoeveelheid koppel is ook niet misselijk..

    Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    22 februari 2012 om 20:18

    Maar als je een versie van je auto ‘driver’s spec’ noemt impliceert dat dan niet dat de andere dat…euhm…juist niet is?

    Login om te reageren
  9. lamborgfan zegt

    22 februari 2012 om 20:23

    WOW dat interieur! ik geloof dat je maar beter de handschoentjes van de butler kan gaan lenen voordat je met je vette vingers ff lekker overal strepen ga trekken! :P

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 februari 2012 om 00:49

      @lamborgfan: Amen! Meer kan ik er niet op zeggen. Ik heb met open mond naar die interieur foto’s zitten kijken. Da’s zo verschrikkelijk mooi. Ik heb er op ingezoomd.. Foto’s openen op de pc in plaats van in de browser.. wow.. er zit geen piping stiksel scheef. Dat heeft VAG wel onder de knie hoor.. strakker dan strak bouwen.

      OT: Wat een mooie auto. Zou ik kunnen kiezen tussen deze of een Roller.. zou ik het nog zo maar niet weten. Hulde!

      Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    22 februari 2012 om 20:26

    Nou volgens mij is ’t achterin ook prima vertoeven hoor :D damn wat een luxe..

    Login om te reageren
  11. Sciurida zegt

    22 februari 2012 om 20:51

    Die koplampen verpesten nog steeds de hele auto, ik vind dat ze zijn doorgeschoten met het ‘uniek’ maken van hun modellen. En als ik dan die knoppen in het interieur zie denk ik meteen weer aan een audi A8. Oftewel: overpriced (weliswaar exclusieve-) zooi! Die v8 maakt trouwens wel een fantastisch geluid!

    Login om te reageren
  12. hansaplast zegt

    22 februari 2012 om 20:52

    Weet iemand wat die uittrekbare knop (?) op de 17e foto (in de gallery) precies doet?

    Login om te reageren
    • gaserop zegt

      22 februari 2012 om 21:38

      @hansaplast: Daarmee kan je de ventilatieroostertjes open of dicht doen.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        23 februari 2012 om 00:50

        @gaserop: Jupz. True.

        Login om te reageren
  13. fluvioglacialeafzetting zegt

    22 februari 2012 om 21:16

    Nog cooler dan ik hem al vond! Blijft echt een geweldige bak vind ik:)

    Login om te reageren
  14. amgpowerrr zegt

    22 februari 2012 om 21:30

    Achterkant is lelijk voorkant is het net niet, maar in zijn geheel behoorlijk dik toch.

    Login om te reageren
  15. Jokkebrok zegt

    22 februari 2012 om 21:34

    Die kleine lampjes naast de koplampen zijn Lelik als de Nagt!
    Voor de rest is ie prima te pruimen!

    Login om te reageren
  16. kickass zegt

    22 februari 2012 om 21:52

    Prachtige wagen, alles is gewoon perfect aan deze wagen!

    Login om te reageren
  17. james125 zegt

    22 februari 2012 om 22:18

    Toch champagne achterin, Bentley houdt de mogelijkheden open!

    Login om te reageren
  18. RuVi zegt

    22 februari 2012 om 22:45

    In het begin vond ik niks…. Echter toen ik hem een paar keer heb zien rijden in London ben ik wel positief geworden. Statige, moderne en robuuste uitstraling

    Login om te reageren
  19. spotu2 zegt

    23 februari 2012 om 09:36

    Bentley sport… klinkt nog altijd zo raar

    Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    23 februari 2012 om 10:40

    Zeer elegante verschijning ! Minder opvallend dan de RR; de reden waarom ik (in mijn mogelijkerwijs gehoopte droomtoekomst….) deze Bentley verkies bóven de RR.

    Login om te reageren
  21. drivingpleasure zegt

    23 februari 2012 om 11:21

    Doe mij toch maar de Rolls Royce.

    Login om te reageren
  22. agera zegt

    23 februari 2012 om 14:13

    Rolls Royce Phantom is heerser van alle 4-deurs, maar als ik bij Bentley zou shoppen voor een sedan zou ik de Continetal Flying Spur kiezen.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    23 februari 2012 om 23:17

    Zomaar een flard van een gesprek in een krachtwijk: “ik sweer het je, zulke velgen passen ook op me golf”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North