• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette C2 brult door de straten van Naarden

Auteur: Alwood, gepost 18 september 2011 om 21:10 – 12 Reacties

Corvette Powerrr


Er waren niet alleen Porsche’s aanwezig (en op de bon geslingerd) in Naarden. De krappe oude straatjes werden ook gevuld door meer exotische klassiekers, Ferrari’s, Corvettes!

De Chevrolet Corvette C2 werd gemaakt in een tijd dat auto’s standaard uit een fabriek rolden, gestript werden en het circuit op moesten. Geen speciale oplages of ingrijpende aanpassingen voor de raceauto’s dus. Racers waren goed voor minder comfort en meer geluid. Een uitlaat werd vaak nog iets aangepast voor een andere motorkarakteristiek.

In deze gele beauty ligt officieel ‘slechts’ een 5,4 liter V8. Standaard goed voor minimaal 300pk.

Motoren waren echter niet het paradepaardje van deze generatie Corvettes. Ze waren met weinig wijzigingen overgenomen van de vorige generatie. Het onderstel kreeg een grotere ‘make-over’. Op de C2 debuteerde een onafhankelijk geveerde achteras met dwarsgeplaatste torsie-veer. Een redelijk simpel design met een veel lager onafgeveerd gewicht dan voorheen. Misschien wel de reden waarom ook tegenwoordig nog zoveel Corvettes rondrijden in race-trim. Ze doen het vaak goed in klassieker-races.

Ook interessant!

  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: malloot doet donuts in de woonwijk
    Video: malloot doet donuts in de woonwijk
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Video - burnout in Corvette gaat fout, ravage tot gevolg

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, geel, Klassiekers, oldtimer, Racing, Video

Vorig bericht: « Nissan GT-R ongeschikt als duikboot
Volgend bericht: Is de oude Ferrari sound het allerbeste? [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    18 september 2011 om 21:14

    Lelijk, die koplampen achter een stukje plexi. Met klapkapje een pak mooier…

    Login om te reageren
  2. trisx zegt

    18 september 2011 om 21:33

    Ik vind hem niet mooi

    Login om te reageren
  3. KD-Producties zegt

    18 september 2011 om 21:35

    Hij is mischien niet het mooiste of gewoon niet mooi maar zeer indrukwekkend is hij wel degelijk !

    Login om te reageren
  4. dennisr zegt

    18 september 2011 om 21:44

    ten eerste, het geluid is geweldig!
    Maar of ik de auto verder echt mooi vind, ik denk dat hij met andere koplampen al een stuk beter zou zijn, verder is ie eigenlijk wel nice :) maar die lampen maken de voorkant ”lelijk”

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    18 september 2011 om 21:48

    mijn Olds maakt ook zulke graftakke-herrie ..
    kan er dan ook niet langer dan een half uur in rijden ..
    en als ik het over mocht doen zou ik er nix aan veranderen ..

    Corvette is een lelijk brok bruutheid ..
    sign of the times those days ..

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 september 2011 om 21:50

      @lincoln: graftakke-herrie ?? dat is toch puur genot :o maja misschien na een half uur niet meer..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 september 2011 om 21:54

        @dennisr:

        tuurlijk is dat gaaf als je zelf je voet op het pedaal hebt ..
        vooral in tunnels is het zooooo bruut ..

        maar op een gegeven moment klinkt het als een constante fart uit een fopwinkel scheetzak ..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          18 september 2011 om 22:00

          @lincoln: haha :)

          Login om te reageren
  6. torana zegt

    18 september 2011 om 22:13

    ’66/’67 Stingray…prachtig apparaat, en de plexiglas kappen voor de koplampen… sja, da’s voor de Daytona en Le Mans-uitvoeringen eh, ik vind het wel prachtig eerlijk gezegd, en het geluid, sja, iets meer demping zou wel prettig zijn, maar hij moet wel brullen hoor

    Login om te reageren
    • torana zegt

      18 september 2011 om 22:18

      @torana: oepssss, ’65/’66 dus :oops:

      Login om te reageren
  7. six-trey zegt

    19 september 2011 om 00:24

    De C2 is toch wel een van de mooiste corvette’s hier misschien niet goed op te zien, je moet eens een niet race versie in het echt aanschouwen,
    hier wat foto’s waar in zijn schoonheid beter te zien is
    http://www.creativecrash.com/marketplace/3d-models/vehicle/cars/sport/c/chevrolet-corvette-c2-coupe

    (sorry autoblog niet bedoeld als spam ofzo)

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    19 september 2011 om 06:42

    Ik vind het door de lelijke details juist een gaaf ding,en die koplampen waren nou eenmaal gewichtsbesparend zonder mekaniekje erachter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North