• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-Z

Auteur: Alwood, gepost 31 oktober 2012 om 20:07 – 29 Reacties

Afbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-ZAfbeelding Eindelijk: een vette supercharger in je Honda CR-Z

Dikke power in je Honda CR-Z
De Honda wat? Die ene die niemand echt wil, laat staan dat iemand hem koopt. Willen we deze handgeschakelde hybride wel mét extra power?

Iedere keer als ik een foto of tekst van het ding voorbij zie komen komt er weer een ‘oh, die is er ook nog’ opborrelen. Hoewel het concept ‘geinige hybride’ helemaal niet verkeerd is, heeft Honda het met de uitwerking verprutst. De uitwerking is dat niemand de auto koopt, of er zelfs over praat. Verkopen in Nederland hadden er wellicht baat bij gehad als de auto net wel in de 14% bijtelling viel. Helaas pindakaas, ook dat is niet het geval. Verder is ‘ie te klein, zijn 2 deuren onpraktisch en sleurt de 1.5 er bepaalt niet aan. Oh, en zo licht is ‘ie met 1100 kg ook weer niet.

Tijd voor Honda om iets ‘nieuws’ te proberen. De mogelijkheid toevoegen om wel als eerste weg te zijn bij het stoplicht bijvoorbeeld, met een supercharger. Opnieuw zet Honda een ‘mild potente’ CR-Z op de stand tijdens het Amerikaanse ‘SEMA‘ tuning-feestje. Het zal ze weinig helpen, Honda meldt ook geen specificaties. Toch jammer aangezien dit er een stuk leuker uitziet dan de zoveelste Polo SlowBluemotion of -GT.

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cr-z, Honda, rood, sema, sema-2012, tuning

Vorig bericht: « ABT geeft je Audi Q5 spierballen
Volgend bericht: Ferrari 458 Spider-pr0n volgens Vorsteiner »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    31 oktober 2012 om 20:23

    Ik heb het altijd een prachtige wagen gevonden, het concept spreekt me ook aan. Alleen nog nooit in gereden. Jammer dat deze wagen geen succes is geworden. Hopen dat er een betere opvolger, of iets vergelijkbaars uit japan komt.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      31 oktober 2012 om 21:05

      @lambo4all: paar keer in gereden, niet echt een succes… het rijd heel erg als een prius, saai en rare versnellingsbak

      Login om te reageren
  2. Marijn90 zegt

    31 oktober 2012 om 20:25

    Cool mare had eigenlijk wel nieuwe specificaties willen horen.. ik gok op 200 pk

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      1 november 2012 om 22:04

      @Marijn90: Ik denk eerder aan 175pk ofzo; een fabrieksaf SC op een 1.5L met 125pk levert geen 75pk extra op …

      Login om te reageren
  3. bsxc2 zegt

    31 oktober 2012 om 20:33

    Jammer dat er geen betere motoren in komen, als dit zo was konden ze misschien nog wat exemplaren slijten aan de petjes die de CR-X hebben afgeragd.

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    31 oktober 2012 om 20:40

    “De Honda wat?”- De nagel op de kop, Alwood, de nagel op de kop.

    Login om te reageren
  5. 406_v6 zegt

    31 oktober 2012 om 20:49

    Lees net het volgende:

    “Well, at this year’s SEMA Honda is giving us a new dream, with the HPD supercharged CR-Z Concept. The company’s Honda Performance Division (HPD) arm had added a supercharger, an intercooler, high-flow injectors and, of course, a new ECU map, allowing the CR-Z to offer a final output of 185 hp and 169 lb-ft (229 Nm) of torque.”

    185 pk en 229 Nm koppel… da’s op zich niet slecht.

    Login om te reageren
    • koenh zegt

      31 oktober 2012 om 23:06

      @406_v6: maar ook niet overdreven goed

      Login om te reageren
  6. mercedesclk350 zegt

    31 oktober 2012 om 20:54

    Dit is hét bewijs dat Honda niet wil dat hun doelgroep bejaarden zijn.

    Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    31 oktober 2012 om 21:01

    Erg leuk natuurlijk, maar pas écht vermakelijk zou het worden als het hybride systeem eruit gaat en er een JDM B18C of JDM K20A in komt. Makkelijk 8000+ rpm, heerlijk.

    Login om te reageren
    • dragspert zegt

      31 oktober 2012 om 21:17

      @ej20g: En pas vermogen krijgen bij 6000 toeren. Troepdingen… Als ik moet kiezen had de keuze niet moeilijk geweest. Gewoon een Polo. Tenminste geen dashboard waar je scheel van gaat kijken en een perfecte afwerking en het rijdt 100x beter:)

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        31 oktober 2012 om 21:30

        @dragspert: dat heet vernieuwend. Iets waar ze bij volkswagen beetje vies van zijn.

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        31 oktober 2012 om 21:31

        @dragspert: nooit in een VTEC gereden zeker? Onderin prima trekkracht voor een atmosferisch blok en bovenin lekker lang door. En persoonlijk heb ik liever een keihard plastic dashboard als een zacht dashboard zoals in de Polo, hoeft van mij niet. Alsof je je dashboard gaat zitten aaien… Afwerking boeit me niks, 80% van het interieur gaat er toch uit. En of het beter rijdt, geen idee. Is maar net wat je zoekt, ik ben fan van een lekker hard onderstel. De Polo heeft dat niet in elk geval. En na al die horrorverhalen over VAG durf ik het zo te zeggen: ik rij liever in een auto die het blijft doen. Japans over Duits any time.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          31 oktober 2012 om 21:59

          @ej20g: amen!

          Login om te reageren
      • Simpson zegt

        1 november 2012 om 04:07

        @dragspert: laat me raden, favoriete eten: spruitjes, favoriete vrouw: Linda de Mol.

        ;-)

        Login om te reageren
  8. urtarget1992 zegt

    31 oktober 2012 om 21:37

    Mijn pa had vroeger een crx, en dit wekt bij hem toch herineringen op:) vid het een leuke wagen:) stiekem wil ik em wel:D xD

    Login om te reageren
  9. solmatje zegt

    31 oktober 2012 om 21:51

    Echt een wazig model.. Prius-achtig.. Lelijk dus!

    Login om te reageren
  10. Svda zegt

    31 oktober 2012 om 22:42

    Ik zou eerder een Bisimoto model willen :) maar ben afgelopen 2 jaar op de sema geweest en de Crz die er stonden allemaal voorzien van een turbo, 1 voorzien van een K20 motor

    Login om te reageren
  11. mout zegt

    31 oktober 2012 om 23:59

    Kan iemand me vertellen waar de meerwaarde van Honda’s hybrides ligt? Toyota’s rijden in praktijk echt veel zuiniger dan non-hybride benzines. Honda’s niet. De electromotor en batterij zijn klein en zwak, hebben geen electra-only modus, en hebben in de Pannenstatistik Honda omlaag laten duikelen van Toyota-niveau naar Opel-niveau.

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      1 november 2012 om 04:08

      @mout: bijtelling en bpm denk ik.

      Login om te reageren
  12. lennyv87 zegt

    1 november 2012 om 00:16

    Toch wel benieuwd naar ‘harde’ verkoopcijfers !!

    OT: Het begin is er.

    Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    1 november 2012 om 04:16

    Jammer dat ze niet in de 14% categorie vallen (en ik geen vrijgezel meer ben)

    Deze auto word niet zo goed in de markt gezet, maar als je hem vergelijkt met pak ‘m beet een swift, clio, mini of ieder ander tweedeurs gebakje, dan is ‘ie toch niet eens zo raar. Leuk(er) uiterlijk, redelijk grote(re) kofferbak.

    Goed, de achterbank is minder bruikbaar, maar als je vrijwilligers zoekt om achterin een concurrent, van Groningen naar Goes te reizen zul je ook geen enthousiaste reacties krijgen.

    Login om te reageren
  14. dotternetta zegt

    1 november 2012 om 09:09

    Dit zal nooit verkopen in NL, er is geen plaats voor een trekhaak

    Login om te reageren
  15. bullzeyersn zegt

    1 november 2012 om 11:32

    Tja, als je t geld voor (over)hebt, gooi t blok van een S2000 in en tune die nog een beetje op en voilà: een echte spirituele opvolger van de crx.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 november 2012 om 17:39

      @bullzeyersn:
      Knappe vent die hier een S2000 blok in krijgt….
      Probeer het eens met een Civic Type-R, dat gaat je vast wel lukken….

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        2 november 2012 om 00:03

        @jrk68: het blok van een S2000 moet hier wel in passen hoor. Het grootste probleem is echter de draairichting van het blok. Als het klopt wat ik op verschillende Honda forums heb zie staan, draait de F20C de andere kant op vergeleken met de standaard dwars gemonteerde VTEC motoren. Dat levert dan dus een auto met 5/6 versnellingen achteruit en 1 vooruit op. Ik geloof dat dat op te lossen is door de versnellingsbak van een K-Series motor te monteren (omgedraaide versnellingsbakwerking gebeurd geloof ik bij de van B-Series afkomstige versnellingsbakken) omdat die vergeleken met de van B-Series motor afkomstige aan de andere kant gemonteerd zit. Een leuke uitdaging dus!

        Login om te reageren
  16. utregcity zegt

    1 november 2012 om 15:15

    Aan de *kuch* goed onderbouwde reacties af te lezen, hebben nog weinig mensen in de CR-Z gereden en dat is jammer. Auto rijdt als een kart, en de elektrieke ondersteuning zorgt voor een turbo boost. Nee, hij rijdt geen afgeregelde max. 250 km/h, maar het plezier is er niet minder om. Als de importeur meer zijn best had gedaan, om de CR-Z als MINI alternatief in de markt te zetten, waren er echt wel meer van verkocht. Oh ja, de afwerking van de CR-Z is boven die van de VAG-producten verheven, alleen de materialen zijn niet aaibaar, nou boeien…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 november 2012 om 17:40

      @utregcity:
      IDD, alleen kansloze homo’s knuffelen hun dashboard….

      Login om te reageren
  17. jdmpower zegt

    1 november 2012 om 19:36

    Het is jammer dat honda hier sterk ondergewaardeert word..
    Het merk staat garant voor betrouwbaarheid en veel plezier.
    Een honda verveelt niet snel en de meeste mensen blijven hierna ook honda rijden of ze blijven maar praten over die leuke civic of crx dat ze vroeger hadden..
    Maar hier doen de mensen graag met de grijze massa mee en kopen ze een ‘saaie’ auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North