• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: 5x Aston Martin

Auteur: appeltje, gepost 8 december 2010 om 13:00 – 22 Reacties

Aston Martin V8 Volante L.W.B. - Foto: Jim Appelmelk


De “droomrit” is ieder jaar een evenement waar menig persoon met hart voor auto’s naar toe gaat. De opkomst was leuk, maar wie regelmatig bij vergelijkbare evenementen komt kent het allemaal al zo’n beetje aangezien het Nederlandse wagenpark niet extreem groot is. Terwijl veel mensen zich vergaapten aan de goede opkomst, keek ik zelf nog wel eens naar de langslopende weg…

Rijdende combo: Aston Martin V8 Volante L.W.B., Virage Volante, Virage, Virage Volante en V8 Vantage.

Auto’s zijn een belangrijke passie voor mij. Als er een bijzondere auto te zien is in het echt, dan wel op het internet, kan ik daar met veel plezier naar kijken. Naarmate ik modellen echter méér zie, loopt mijn interesse erin terug. Op den duur blijven er maar een paar auto’s over die ik gebiologeerd nakijk wanneer ze langs komen rijden. Tussen alle DB9’s en AMV8’s door is een rijtje als dit schitterend. Eerlijk is eerlijk, de Virage is niet de meest opwindende Aston ooit. Noch om te zien, en, naar het schijnt, noch om te rijden. Het waren bovendien bijzonder dure auto’s, met een nieuwprijs van f.610.668 in 1996, en f.694.990 voor de Volante. Er waren veel goede alternatieven, en daarnaast veel andere begerenswaardige auto’s die je wel drie keer kon kopen voor dat geld. 360 Mensen hadden het er echter voor over, talloze andere mensen besloten een andere leuke auto te kopen.

Aston Martin Virage - Foto: Jim Appelmelk

Het is een rijtje van vijf Astons die elk moeilijk te vinden zijn. De groene Virage is nog de meest gebruikelijke. Van de zwarte Volante en de blauwe Volante met witte kap, zogenaamde Virage Volantes, werden er maar 235 gebouwd. Voor het onwaarschijnlijk hoge eerder genoemde bedrag – niet voor herhaling vatbaar – kreeg je een grote, stoer uitziende Brite convertible met een V8 die in staat was 330 pk te leveren. De laatste elf kregen 349 pk onder de kap, net als de daarop volgende facelift, de V8.

Aston Martin Virage Volante - Foto: Jim Appelmelk

De donkerblauwe Volante met witte kap is de meest bijzondere uit dit rijtje. Er werden er maar 64 van gebouwd, elk tegen een prijs van £169.500, 16% duurder dan de al erg pittig geprijsde Virage Volante. Bovendien was de auto door zijn extra 20 centimeter wel erg uit-de-kluiten-gewassen geworden, iets dat de meeste mensen waarschijnlijk niet zo mooi vonden. De extra 20 centimeter maakten de auto wèl toegankelijk voor achterinzittenden en extra bagage, het was een echte 2+2 geworden. De Volante L.W.B. is overigens géén Virage, maar een V8, zo hette het model na de facelift. Dit hield in zeer grove lijnen in dat er andere voor- en achterlichten op zaten. Het treedt te veel in detail om uitgebreid verschillen te bespreken.

Aston Martin Virage Volante - Foto: Jim Appelmelk

De laatste auto valt buiten deze “familie” aangezien het een V8 Vantage van een eerdere generatie is. De fliptail verraadt dat het om een Vantage gaat, maar verder is het lastig te analyseren waar het exact om gaat. Het is een afstammeling van de DBS van het einde van de jaren ’60, die later overging in de V8 die er in vele vormen was. De Vantage wordt gekenmerkt door een gecarbureerde motor aangezien hier meer vermogen mee kon worden behaald. Gecombineerd met een andere nokkenas, grotere inlaatkleppen, en hogere compressieverhouding groeide het vermogen tot 380 pk.
Opmerkelijk aan het afgebeelde exemplaar is het feit dat de happer op de neus open lijkt te zijn (beter zichtbaar op grote foto’s), terwijl deze dicht zat. Bovendien liet de grill zelf óók geen lucht door, voldoende zuurstof haalde de auto binnen via de voorspoiler, vanuit waar de luchtstroom om werd geleid naar de carburateurs.

Aston Martin V8 Vantage fliptail - Foto: Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, combo, Gespot, v8vantage, virage, volante

Vorig bericht: « Te koop: Bugatti Fakeron op basis van Porsche Boxster
Volgend bericht: Beyoncé doet manlief Jay-Z een Bugatti Veyron cadeau »

Lees Interacties

Reacties

  1. xPendek zegt

    8 december 2010 om 13:03

    Mooie plaatjes !

    Login om te reageren
  2. astondb9 zegt

    8 december 2010 om 13:17

    Potverdorie zeg dit is wel een super combo wat een mooie foto’s

    Login om te reageren
  3. Den zegt

    8 december 2010 om 13:26

    mooie foto’s.

    Login om te reageren
  4. Sciurida zegt

    8 december 2010 om 13:28

    Hey Appeltje, mooie actie foto’s, maar volgensij heb je een foutje gemaakt bij de prijzen! Niet om te zeiken, maar ben heel benieuwd wat ze nou echt gekost hebben.

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      8 december 2010 om 13:37

      @Sciurida: Maak je niet ongerust, die dingen kosten toen echt allerbelachelijkst veel centjes.

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        9 december 2010 om 12:38

        @rikkon: Ik snap het al ;) Appeltje had de 2 eerste in florijnen (old-school ^^) en de laatste in pond gezet, vandaar dat ik het vroeg. Maar 600.000 gulden toen, is nu toch ongeveer 300.000 – 400.000 euro (gecorrigeerd voor inflatie), dus zoveel duurder dan de huidige Astons was het niet, blijft natuurlijk veel geld, zeker in die tijd

        Login om te reageren
  5. robin zegt

    8 december 2010 om 13:29

    heb je die laatste ook in wallpaper formaat ??

    Login om te reageren
  6. jorden zegt

    8 december 2010 om 13:33

    wat een foto’s!!!
    respect

    Login om te reageren
  7. ppdengis zegt

    8 december 2010 om 13:34

    De laatste wil ik ook in wallpaper formaat!! Toffe fotos’s trouwens!

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    8 december 2010 om 13:41

    Jij houdt je ogen en oren altijd open hè… Leuk!

    “de happer op de neus open lijkt te zijn terwijl deze dicht zat.”

    Jaja, erg duidelijk… Dicht hoorde te zitten misschien?

    Login om te reageren
  9. negativan zegt

    8 december 2010 om 14:01

    Sinds wanneer is een zelfbouw Scirocco cabrio mooi?

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    8 december 2010 om 14:25

    In mijn jeugdtijd was de Virage toch ongeveer de begeerlijkste van alle auto’s ! Eén keer in het echt gezien in Zeist (1996) en toen viel mijn bek ook open van de schoonheid van die auto…nu anno 2010 is het niet meer helemaal ’toppie’, maar nog steeds lekker om naar te kijken.

    Login om te reageren
  11. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 december 2010 om 14:33

    Schitterende auto’s! Aston was toen veel meer ingetogen dan nu. Straalt meer klasse uit vind ik. Maar zeker ook erg powerfull aanzien door de gedrongenheid. Heerlijk!

    Login om te reageren
  12. James_may zegt

    8 december 2010 om 14:35

    Wow.. die Opel Manta op het tweede plaatje is wel erg vet..!!!

    Login om te reageren
    • Markus zegt

      8 december 2010 om 18:28

      @James_may: dumbass, Manta, je moet niet zoveel new kids kijken…

      Login om te reageren
  13. bugatti zegt

    8 december 2010 om 17:18

    he, toen stond ik naast je ;)

    Login om te reageren
  14. Markus zegt

    8 december 2010 om 18:27

    De Virage graag, maar dan een Vantage met 550pk! Woooohoooo!

    Login om te reageren
  15. leipeshitouwe0299 zegt

    8 december 2010 om 19:28

    mooi bushokkie..

    Login om te reageren
  16. Sjoerd de Jong zegt

    8 december 2010 om 19:29

    Appeltje,

    De foto’s zijn weer geweldig, moet zeggen bewonder je foto kunsten wel. Door die fotokunsten heb ik ook een vraag. Waar schiet je zelf mee; canon of nikon en wat?

    Een laatste vraag is of de foto van de AM V8 Volante LWD ook te krijgen is in een hogere resolutie zodat ik er een bureaublad foto van kan maken.

    Alvast bedankt!

    Login om te reageren
  17. Appeltje zegt

    8 december 2010 om 20:28

    @Sciurida
    Dat zijn de echte prijzen, direct overgenomen van
    -astonmartins.com
    -Rick van Kempen “Alle auto’s 1996”, en andere jaren.

    Wat dacht je dan zelf dat er niet aan de prijzen klopt? Te hoog? Te laag? Met een gulden kon je vijftien jaar geleden net zo veel als nu met een euro, bij wijze van spreken…

    Op wallpaper formaat zien de foto’s er niet uit, want ze zijn allemaal wel een beetje bewogen :-(.

    @Citrofiel
    Hmm, ja, slordig…

    @Markus
    Ja, die is geweldig. Bram Moszkovicz heeft nog een groene Vantage gereden, die zag ik een jaar of zeven geleden nog wel eens in Amsterdam.

    Bedankt voor jullie reacties, morgen een langer artikel!

    Login om te reageren
  18. maschoemaker zegt

    8 december 2010 om 21:47

    Vorige week in Breda een Rapide gespot :)

    Login om te reageren
  19. dikkerikjuh zegt

    9 december 2010 om 00:56

    nice! echt heerlijke auto’s om te zien, mooi gespot!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North