• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey Godzilla GT-R: 700pk+ [updated]

Auteur: autoblogger, gepost 15 december 2008 om 18:07 – 46 Reacties

GT-R power


De Amerikaanse tuner Hennessey, die zich normaal gesproken richt op Amerikaans materiaal, gaat een setje aanbieden voor de almachtige Nissan GT-R. Het resultaat is meer dan 700 pk en 850 Nm max koppel!

De standaard versie heeft reeds 485 pk en 588 Nm, Hennessey doet er nog even 220 paardjes bij. Naast de “Godzilla 700” zal men echter ook een Godzilla 600 gaan aanbieden. Deze krijgt 600 pk en 770 Nm. Deze specs zijn het resultaat van een nieuw uitlaatsysteem en een paar nieuwe turbochargers (via motorauthority).

UPDATE Toelichting op de specs!

Nissan GT-R Godzilla 600 Specs

Nissan GT-R Godzilla 700 Specs

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Hennessey, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Rijtest & video: Mitsubishi Lancer Evolution X MR
Volgend bericht: Carmageddon update #17: Chavez koopt Saab en Volvo? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lennard zegt

    15 december 2008 om 18:12

    Was de GTR niet ‘beveiligd’ tegen dit soort tuning?

    Login om te reageren
  2. Mikeee zegt

    15 december 2008 om 18:13

    Dit begint er op te lijken
    maar is die er wel opgebouwd op zo veel kracht….

    Login om te reageren
  3. Tom# zegt

    15 december 2008 om 18:14

    Niks is meer veilig voor de tuningmarkt! En maar goed ook!
    Beetje extra power is nooit mis toch?!

    Login om te reageren
  4. Buyck zegt

    15 december 2008 om 18:15

    Ok dit is lekker vetjes! Idd weet ook niet of deze wagen ervoor uitgerust is om al dat geweld op de baan te houden.

    Login om te reageren
  5. ward430 zegt

    15 december 2008 om 18:15

    de onderdelen kunnen standaardvermogen al niet aan, wat willen ze hier nu mee?

    Login om te reageren
  6. Sjaak zegt

    15 december 2008 om 18:17

    Waar halen jullie de wijsheid vandaan dat de onderdelen het niet aankunnen? De oude R34 kon je al tot 550 pk schroeven zonder problemen. Terwijl die standaard 280 pk had.

    Login om te reageren
  7. LJ zegt

    15 december 2008 om 18:21

    vette shit ouwe:P

    Login om te reageren
  8. Gio zegt

    15 december 2008 om 18:21

    Sjaak, inderdaad, ze hebben die beesten kunnen tunen tot +1000 pk. Dus deze GTR kan dat zeker en vast aan! Deze GTR zal zeker zijn naam faam aandoen, mark my words …

    Login om te reageren
  9. Maximus-GTR zegt

    15 december 2008 om 18:27

    De grote zwakke plek van deze GT-R is de versnellingsbak. Die schijnt maximaal 600-650pk aan te kunnen.
    Hennessey heeft ook een zeer slechte reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt. Denk niet dat zij mijn GT-R gaan tunen.

    Wellicht krijgt de Europese GT-R de diverse aanpassing die in de V-Spec komen, zoals beloofd. Een GT-R standaard laten kan natuurlijk echt niet!

    Login om te reageren
  10. JCD zegt

    15 december 2008 om 18:30

    ik weet van betrouwbare bron van een Z06 eigenaar dat die niet bepaald circuit-waardig is. Ookal zouden ze roepen dat ie het is. Het lag vooral aan de DrySump-installatie die tekort zou schieten bij bepaalde gkrachten. Er moest dus eea aan veranderd worden voor je er echt mee los kan gaan op het circuit, en sindsdien denk ik het mijne ervan als mensen roepen dat ie circuit-werk kan doen. En zeker als een fabriek dat roept…

    Login om te reageren
  11. Maximus-GTR zegt

    15 december 2008 om 18:33

    @ JCD: Er is een enorme ‘oorlog’ gaande in de States tussen de Z06 en de GT-R fans. Je bron’s mening kan dus iets gekleurd zijn. Feit blijft dat de Europese versie absoluut superieur is aan de US versie. Nissan had beter de US versie 6 maanden uit kunnen stellen.

    Login om te reageren
  12. C6.R zegt

    15 december 2008 om 18:38

    Krijg je daar ook een setje reserve koppelingen bij?

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    15 december 2008 om 18:39

    dat sommige mensen denken dat je een blok zomaar ff naar 1000+pk duwd
    als je wist wat er allemaal voor moet worden aangepast, en niet alleen het blok. en dan heb ik het nog niet eens over onderhoud.

    als je gewoon wilt rijden zonder elke 10km je blok te moeten reviseren en je frame te laten uitlijnen :lol: dan word het al een stuk moeilijker.

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    15 december 2008 om 18:39

    Dat is nu echt overbodig en slecht, raakt de GT-R volledig uit balans. En ik denk dat ze dit in Japan beschouwen als een belediging op hun product. Een Veyron tune je toch ook niet?

    Login om te reageren
  15. Maximus-GTR zegt

    15 december 2008 om 18:49

    ECU aanpassing samen met een andere uitlaat, en je hebt er zo 100pk bij. Zal vast door veel eigenaren gedaan worden.
    De vorige GT-R is echt terug gedraaid door Nissan zelf. Die smeekte om getuned to worden.

    Login om te reageren
  16. Maximus-GTR zegt

    15 december 2008 om 18:50

    ECU aanpassing samen met een andere uitlaat, en je hebt er zo 100pk bij. Zal vast door veel eigenaren gedaan worden.
    De vorige GT-R is echt terug gedraaid door Nissan zelf. Die smeekte om getuned te worden.

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    15 december 2008 om 19:03

    @Sjaak: ja, maar dit is de oude R34 niet he ;).

    Trouwens, vroeger konden ze niet meer dan 280 pk hebben in verband met wetgeving.Dus als je al bij wijze van spreken de luchtfilter verving, had je er al 100 pk bij.

    Die dingen waren echt gedowntuned.

    Login om te reageren
  18. Timmah zegt

    15 december 2008 om 19:08

    @ Maximus,

    Wanneer heb je het beest in bezit?

    Login om te reageren
  19. RS zegt

    15 december 2008 om 19:17

    @ GOD
    “als je gewoon wilt rijden zonder elke 10km je blok te moeten reviseren en je frame te laten uitlijnen dan word het al een stuk moeilijker.”

    Tenzij je anderhalve ton in een oude sok bewaard hebt
    http://www.youtube.com/watch?v=ByNKz-FXFgQ

    Login om te reageren
  20. Sjaak zegt

    15 december 2008 om 19:20

    @SimonMc
    Ben ik met je eens, zijn idd gedowntuned. Maar die werden ook naar de 800 soms zelfs 1000 pk geschroefd, natuurlijk met de nodige aanpassingen.
    Denk dat het met de nieuwe GTR ook kan, al is de bak wat zwakker als de vorige GTR. Las iets over probleempjes bij de nieuwe.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 19:36

    “Deze specs zijn het resultaat van een nieuw uitlaatsysteem” O ja! en een paar nieuwe turbochargers.”
    Zo komt het op mij over in die volgorde. :P
    De GT-R was tuning-beveiligd, en Hennessey breekt daar doorheen met bruut geweld… Ik vind het twijfelachtig. Ik zou het mijn GT-R niet aandoen.

    @ vla; Was het voor de Veyron niet verboden?

    Login om te reageren
  22. Bohica zegt

    15 december 2008 om 19:38

    Wat een slechte commentaren vaak van sommige mensen.
    Over dat de auto´s het niet aankunnen.
    Zelfs bij topgear hadden ze een R34GTR met 1000 pk die een ton had gedraaid zonder revisie.
    Deze auto´s zijn ook gebouwd met extreem veel mogelijkheden om te tunen en daar hebben ze bij het bouwen ook wel rekening mee gehouden.
    Zelfs de versies voor de R32 werden al vet getuned en vanaf de R32 hebben ze er rekening mee gehouden.

    Login om te reageren
  23. MR2 20V zegt

    15 december 2008 om 19:46

    De motor zelf zal het misschien wel kunnen hebben, alleen de bak is een beetje een zorgenkindje.

    Login om te reageren
  24. Tieuw zegt

    15 december 2008 om 19:55

    haha ja die ouwe r34’s met de rb26’s die zijn gewoon gebouwd om volledig los te gaan

    Login om te reageren
  25. joost zegt

    15 december 2008 om 19:55

    @ bohica, de skylines met een rb26 zijn andere koek dan de huidige skyline, dat de oude goed te tunen is is bekend, maar dan kan je ook gaan zeggen dat alle golfjes gare kutbakken zijn omdat je een golf 1 heb gereden die onder het roest zat…

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    15 december 2008 om 19:56

    @ Citrofiel
    Not for Pegaso it ain’t! :)

    Login om te reageren
  27. Waxweazel zegt

    15 december 2008 om 19:59

    @ Joost :
    “maar dan kan je ook gaan zeggen dat alle golfjes gare kutbakken zijn omdat je een golf 1 heb gereden die onder het roest zat…”

    Jullie zeggen dat nochtans van alle Franse en Italiaanse auto’s ;)

    Login om te reageren
  28. Tieuw zegt

    15 december 2008 om 20:03

    @ bohica dat was een r33 gtr

    Login om te reageren
  29. Erik zegt

    15 december 2008 om 20:07

    De enige reden en eerste reden dat dit niet gaat werken is de koppeling. Dit zijn er twee, had nissan die zelf sterker kunnen maken dat had met dit zeker niet gelaten. Maar omdat de koppeling hier direct veel groter en zwaarder door wordt is dit waarschijnlijk niet gedaan. Volkswagen bouwt ook niet hun nieuwe 7-Speed DSG (belastbaar tot 250Nm) in een Golf R32, omdat deze dan direct wordt overbelast.

    Login om te reageren
  30. robbie zegt

    15 december 2008 om 20:11

    UPDATE Wat meer informatie over de specs!

    Nissan GT-R Godzilla 600 Specs

    Nissan GT-R Godzilla 700 Specs

    Login om te reageren
  31. VonStroke zegt

    15 december 2008 om 20:49

    Hennessey maakt troep, en dat weet iedereen. Stelt helemaal niets voor dit gegoochel met pk’s. Zal welgeteld 3 dagen heel blijven deze setup.

    Login om te reageren
  32. Heyhuub zegt

    15 december 2008 om 21:27

    Die oude GT-R’s hadden ook gewoon een gietijzeren blok en een normale handbak.

    Deze nieuwe GT-R heeft een blok gemaakt uit de lichtste materialen en een versnellingsbak die erom bekend staat niet echt betrouwbaar te zijn bij hoger dan normale koppels.

    Login om te reageren
  33. Volvo_440_turbo zegt

    15 december 2008 om 21:47

    Heeft er al iemand zijn versnellingsbak kapot gereden misschien? Wie op het forum hier heeft zijn bak al kapotgereden misschien?

    Dat de nieuwe GT-R uit lichtere materialen bestaat, ok, dat heb ik ook al gelezen enzovoorts, dat geloof ik wel. Maar ik ben eerder de man die keiharde feiten wil zien, ervaringen van mensen…

    Wat die tuning betreft, wat ze geplaatst hebben kan ik niet echt afkeuren, maja, hoe is het op elkander afgesteld? Is die kar te rijden etc…

    Enkel met mijn Manual Boost Controllertje is mijn volvootje al soms onhandelbaar, dus met zo’n vermogenboost in de GT-R kan ik me al het een en het ander voorstellen…

    Login om te reageren
  34. Henne zegt

    15 december 2008 om 21:53

    De R35 was/is idd een soort van beveiligd tegen tunen. Maar toch niet helemaal klaarblijkelijk. Het uitlaatspruitstuk zit geintegreerd in het blok. Aan dit uitlaatspruitstuk zit de turbo. Het uitlaatspruitstuk kan dus niet vervangen worden. Maar de turbo is nog steeds een los gedeelte. Die kan dus vervangen worden. Samen met een uitlaat vanaf het spruitstuk levert dat redelijk wat extra power op. De VQ38DETT kan ongetwijfeld meer peekaas aan dan de standaard 480. De bak kan echter een probleem vormen. De huidige automaten en semi-handbakken kunnen nog niet bakken met vermogen/koppel aan.

    De RB26DETT is gebouwd op ongeveer 600pk. Om nog meer vermogen uit het blok te peuteren moeten er dingen vervangen gaan worden. De 900 en 1000pk is gehaald met een compleet gemodificeerd blok.
    Overgens hebben de R32, R33 & R34 standaard niet 280 maar ongeveer 330 pk. De genoemde 280pk is alleen genoemd omdat destijds in japan auto’s standaard niet meer als 280pk mochten hebben. Daarom is de tunings markt ook zo groot in Japan. Ook de 2JZ-GTE uit de Toyota Supra had 330pk aan boord ipv de bekende 280.

    Login om te reageren
  35. Laurens C zegt

    15 december 2008 om 22:34

    @Henne
    De zogenaamde ‘Gentlemens agreement’ ;)

    De RB26DETT zijn tot veel in staat. Het opschroeven van het aantal Bars dat de turbo geeft zijn kleine aanpassingen. Wil je echter heel veel pk’s uit het blok halen dan zul je toch echt veel dingen moeten gaan vervangen, wat het geheel dus uiteindelijk een stuk duurder maakt.

    @top gear 1000+ pk verhaal
    Ze heben alleen al 150k uitgegeven aan het blok. Daar koop je een paar r34 nissans voor :p

    Login om te reageren
  36. Maximus-GTR zegt

    16 december 2008 om 01:14

    @ Timmah: Augustus 2009 pas!

    Op de diverse USA fora valt het aantal kapotte versnellingsbakken enorm mee. Zolang je maar niet richting de 700pk gaat, is er niet al teveel aan de hand.

    Login om te reageren
  37. GOD zegt

    16 december 2008 om 02:23

    ik denk dat dit komt door de launchcontrol.
    de GTR is heel zwaar en heeft 4WD, als je dan ook nog eens launchcontrol gebruikt, dan zorgt de computer van de auto ervoor dat je wegtrekt met maximale grip op alle 4 de wielen.
    die grip is zo groot dat de wielen niet eens kunnen spinnen
    er komt dan te veel kracht op de tandwielen te staan en je stript ze.
    nissan geeft ook heel toevallig geen garantie als je launch control gebruikt ;)
    ik denk dat nissan zelf de auto onderschat heeft op grip of de extra kracht die er op de tantwielen komen te staan als je LC gebruikt er niet bij hebben gerekend.
    je zou ook kunnen denken dat het kan komen omdat de gtr blokken met de hand worden gebouwd en kwa pk’s een stuk hoger kunnen uitvallen.
    ik geloof daar niet in want ///M maakt ze ook met de hand en daar heb je niet zulke dikke verschillen inzitten.

    Login om te reageren
  38. Maximus-GTR zegt

    16 december 2008 om 02:54

    @GOD: BMW bouwt ook de M motoren met de hand, maar die zijn atmosferisch. Een turbomotor kan eenvoudig behoorlijk afwijken.

    Nissan heeft inderdaad kennelijk de launch control optie onderschat. Kwestie van te weinig testen.

    Login om te reageren
  39. CSL zegt

    16 december 2008 om 03:04

    Ik snap niet waarom iedereen het heeft over het maximaal aantal PK’s die de versnellingsbak aan kan.
    Ik heb daar nooit van gehoord.
    Misschien dat die bak een maximaal aantal NM kan hebben. 630lb ft is gewoon heel veel. Je zou gek moeten zijn om met je standaard koppeling te gaan rijden. Ik zou gewoon een veel sterkere koppeling erin zeten die ook nog eens veel langer mee gaan en nog lichter zijn ook. Gewoon een 3 0f 4plaat Carbon setje erop en klaar is kees.
    Ik denk dat die GT-R Origineel 6plaats heeft. Waarschijnlijk 2 keer 3 plaat.

    Ze rekenen wel veel geld voor die upgrade zeg. Als je ziet hoeveel onderdelen het zijn. Voor 15000dollar heb je een 700pk uitgebreide kit voor een E46 M3.

    Login om te reageren
  40. asian firefly zegt

    16 december 2008 om 09:22

    een muscle tuner moet nooit aan import wagens zitten……! hou het gwn bij muscle cars ook als is dat rotzooi net als hennesy

    Login om te reageren
  41. Marc zegt

    16 december 2008 om 11:33

    Betrouwbaarheid of niet.. Stel je voor dat dit goed zou werken.. Mijn hemel.. Alle supercars watch out: Godzilla is comming! :-D Goddamn..

    Login om te reageren
  42. Maximus-GTR zegt

    16 december 2008 om 13:43

    Er duiken steeds meer betrouwbare tuners op die via een uitlaatstysteem + ECU vrij eenvoudig 600-630 pk uit de GT-R halen. 700 betrouwbare pk’s is slechts een kwestie van maanden.

    ‘Hoopt op een sterkere versnellingsbak voor de Europese GT-R’

    Login om te reageren
  43. sars zegt

    16 december 2008 om 14:05

    @ Maximus GT-R

    Hoeveel een versnellingsbak aankan wordt altijd aangegegen in Newtonmeters. dat is de echte kracht niet de Peekaa’s !

    Login om te reageren
  44. robin l zegt

    16 december 2008 om 19:49

    aan iedereen vertel mij eens waarom een fabrikant een blok gaat bouwen met in t achterhoofd dat ie nog getuned kan worden ,geloof er niks van ivm extra kosten en het uiteindelijke prijskaartje als ze m snel willen hebben verkopen ze zelf wel snellere versies met een betrouwbare aandrijflijn,groeten

    Login om te reageren
  45. Maximus-GTR zegt

    16 december 2008 om 21:49

    @ Sars: I know, maar het aantal pk’s ‘bekt’ zo lekker!

    @ Robin: Een fabrikant bouwt altijd een veiligheidsmarge in. De een iets meer dan de ander.

    Login om te reageren
  46. BoB zegt

    17 december 2008 om 18:15

    met 500 mine’s pk was de levensduur van de versnellingsbak al verkort tot 12 maanden.

    het word tijd dat ze naar de bak gaan kijken, dat blok komt wel goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North