• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Auteur: willeme, gepost 8 november 2021 om 13:06 – 9 Reacties

Higtech Nissan GT-R

Zelfs hybride is voor de nieuwe hightech Nissan GT-R geen zekerheidje.

Je zou het niet zeggen, maar de huidige Nissan GT-R is inmiddels al weer 14 jaar oud. De auto was echter bij de introductie dermate zijn tijd ver vooruit, dat ‘ie nog makkelijk meekan met de concurrentie.

Niet in de laatste plaats omdat Nissan de auto tussendoor telkens heeft geëvolueerd en fijngeslepen. Zo kreeg de motor meer vermogen, werd de transmissie verbeterd en kreeg het interieur een welkome upgrade. Desondanks beginnen de jaren te tellen en is het tijd voor een nieuwe Nissan GT-R.

Higtech Nissan GT-R

Die is volgens het Britse Autocar onderweg. Er gaan al langer geruchten over een geheel elektrische Nissan GT-R. Dat gaat ehter niet gebeuren. Sterker nog, het is niet eens zeker of het een hybride auto wordt!

Hightech Nissan GT-R

Wel kunnen ze bevestigen dat de auto een compleet nieuw platform krijgt. Daarbij moet de komende Nissan GT-R wederom de snelste en meest geavanceerd auto in zijn klasse zijn. In principe kan het huidige model nog goed meekomen, dus dat moet niet al te moeilijk zijn.

  • Higtech Nissan GT-R
  • Higtech Nissan GT-R

Wel is het opmerkelijk dat elektrificatie geen zekerheidje is. Een geheel elektrische Nissan GT-R komt er sowieso niet. Dat bevestigt de CEO van Nissan, Makoto Uchida. De hightech Nissan GT-R zal de meest bijzondere snufjes meekrijgen en de laatste technologieën, maar geen elektromotor.

  • Higtech Nissan GT-R
  • Higtech Nissan GT-R

Styling

Qua styling is het ook even afwachten. Naar alle waarschijnlijkheid wordt net als bij de 400Z gekozen voor een moderne interpretatie van een oud model. Bij de 400Z zijn er styling-kenmerken van de 240Z en 300ZX, bijvoorbeeld.

  • Higtech Nissan GT-R

Er wordt gerept dat de tijden van de R32 weer moeten gaan herleven. Dus een brede, doch vierkante auto met relatief eenvoudige vormen. Goed nieuws, want dat is een van de meest iconische serie van alle GT-Rs’.

  • Higtech Nissan GT-R
  • Higtech Nissan GT-R
  • Higtech Nissan GT-R
  • Higtech Nissan GT-R

Dan het slechte nieuws: verwacht niet dat de auto naar Europa komt. De 400Z is er ook alleen voor de Japanse en Amerikaanse markt. Voor de nieuwe GT-R zal dat niet anders zijn. De uitstoot-eisen zijn dermate streng dat het geen zin heeft voor Nissan om de auto’s erop aan te passen. Zeker niet omdat de markt voor dit soort auto’s al bijzonder klein is en alleen maar krimpt.

Ook interessant!

  • Volgende Nissan GT-R
    Volgende Nissan GT-R toch niet elektrisch?
  • huidige Nissan GT-R
    Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Hybride, Nissan, r36

Vorig bericht: « Hamilton vindt Bottas géén geweldige vent
Volgend bericht: Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    8 november 2021 om 14:04

    Niet mijn ding, maar wel jammer dat dit soort auto’s nu praktisch verboten zijn in Europa.

    Login om te reageren
  2. ty5550 zegt

    8 november 2021 om 14:37

    Zonder (gedeeltelijke) electrificatie vraag ik mij af in welke mate dit de snelste en meest geavanceerde auto binnen zijn klasse zal kunnen zijn, en dit voor de volgende 5 a 10 jaar. Met het huidige enorme gewicht zou je verwachten dat ze wel wat gewicht kunnen besparen om batterijen kwijt te geraken. En een dergelijke hoge co2 uitstoot en verbruik wordt meer en meer in verschillende landen afgestraft.

    Dat hij meer weg heeft van de r32 vind ik wel erg leuk.

    Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    8 november 2021 om 14:53

    Zonder elektromotor ga je de concurrentie niet bij blijven natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    8 november 2021 om 15:37

    De turbo s sloper… dat zal wat stof doen opwaaien . En een grote druk geven voor Nissan .

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    8 november 2021 om 15:44

    Deze komt ook al niet naar Europa. Straks bouwen de europese constructeurs nog enkel sportwagens voor de buitenlandse markt omdat hun wagens “verboten” (zoals hierboven mooi verwoord) zijn op europese wegen.
    Rest voor Europa nog enkel EV’s SUV en 4-deurs sedans. Met dank aan de groene onverdraagzame beweging en hun lobbyisten.

    Login om te reageren
  6. Mas zegt

    8 november 2021 om 17:18

    En weer zullen de Japanners de Europese merken laten verbazen om zonder elektromotor de snelste in zijn klasse te zijn. Ik kan nu al bijna niet wachten, de volgende GT-R met een standaard blok van 2500 PK 😊 moeten kunnen, dan vergeten we de uitstoot maar ff en blijft die voor de liefhebber alleen als import voor handen.
    tsja snelheid gaat nu eenmaal boven milieu 😅

    Login om te reageren
  7. NeverforgetdemiljoeneninR&D zegt

    8 november 2021 om 19:38

    Wat een verademing

    Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    8 november 2021 om 20:35

    Zoals alle leuke nieuwe autos, niet naar eu, met dank aan die achterlijke groene lobby hier in europa…. wij krijgen nog alleen maar saaie EV’s

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    9 november 2021 om 09:49

    Vorige week zag ik er nog eentje rijden, wat een geluid, heerlijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North