• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het frame van een Ferrari 458 Italia bouw je zo [video]

Auteur: robbie, gepost 13 augustus 2011 om 16:14 – 74 Reacties

Ferrari 458 Italia frame


Twee weken geleden lieten we jullie al zien hoe Ferrari de motor van een 458 Italia bouwt en op deze regenachtige zaterdag in augustus hebben we wederom een technische Ferrari video voor jullie. In deze video krijgen we te zien hoe Ferrari het aluminium frame voor een 458 Italia maakt. Interessant toch?

Het frame wordt gemaakt in Modena in een fabriek die is vernoemd naar de bekende coachbuilder Sergio Scaglietti. Inderdaad de man waar ook de 612 Scaglietti naar vernoemd is. In deze video zien we wederom dezelfde guitige Italiaan door de fabriek struinen als bij de vorige serie video’s het geval was. Enjoy!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

458, fabriek, Ferrari, italia, Techniek, Video

Vorig bericht: « Volkswagen wil Bulli Concept in productie nemen
Volgend bericht: Bentley SUV met dieselmotor: laat maar komen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    13 augustus 2011 om 16:24

    lol heb nu de helft bekeken, is wel interessant filmpje.. maar dat het lassen met de hand gebeurd is te zien ook, zitten paar lelijke stukjes tussen :o
    eens kijken of ik nog genoeg aluminium in de schuur heb om dit even vakkundig na te bouwen, hoe moeilijk kan het zijn.. ? :lol:

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    13 augustus 2011 om 16:25

    Haha hier hebben we zon, leuk filmpje. Volgende keer de versnellingsbak? ;)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 augustus 2011 om 16:32

      @norge: nog een paar filmpjes te gaan en we bouwen ieder onze eigen Ferrari 458 Italia :lol:

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 augustus 2011 om 16:38

        @dennisr: Ik heb de garage ,jij de rest? :D

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          13 augustus 2011 om 16:40

          @norge: Ben al bezig met aluminum verzamelen :D straks even de rubberboot opblazen en dan kom ik naar je toe :mrgreen:

          Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    13 augustus 2011 om 16:37

    Komt dit ook in megafactories….???

    Login om te reageren
  4. volvomaster zegt

    13 augustus 2011 om 16:40

    -edit: Bye, bye! Zwaai, zwaai! Een IP ban voor jou!-

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 augustus 2011 om 16:44

      @volvomaster: net je eerste auto gekocht ? toevallig een goedkoop volvotje op de kop getikt ? het enige wat je kan zeggen is, volvo for life ?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        13 augustus 2011 om 16:47

        @dennisr: Hij heeft die reactie vast met de hand gemaakt :P

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          13 augustus 2011 om 16:51

          @mout: haha :P volgens mij niet eens, staat bij al zijn reacties.. vast een knopje (robot) voor :P

          Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    13 augustus 2011 om 16:56

    Toch mooi om te zie hoe ze daar in Italië een beetje aankloten, lasje hier lasje daar, beetje recht tikken en op naar het volgende assemblage-station. Heb dan toch meer vertrouwen in een degelijke gebouwde Duitse vierwieler.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 augustus 2011 om 17:01

      @alcantara: nou idd, ik moet zeggen dat ik verbaasd/teleurgesteld was toen ik het laswerk zag.. ook al zie je er nooit weer iets van terug (tenzij hij afbrand) het is wel jammer bij zo’n auto..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 augustus 2011 om 17:13

        @dennisr: Aluminium lassen is wel iets anders als gewoon staal lassen ,je krijgt een iets grooter lasbad wat zorgt voor een grof uiterlijk.

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          13 augustus 2011 om 17:17

          @norge: jaa klopt ik heb het beiden en keer gelast, en alluminium is zeker wel wat moeilijker ook vanwege dat lasbad enzo, maar als je dat dan ziet bij zo’n ferrari.. en grote lasdelen was wel goed aleen zaten aardig wat lelijke plekjes tussen :P

          Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          14 augustus 2011 om 00:17

          National Geographic Megafactories – Audi R8

          Natuurlijk is een 458 veel meer pure sportauto, geen discussie mogelijk. Maar het productieproces van een Audi R8, en dan met name het lassen van het alu space frame gaat in Neckarsulm toch wel een stuk professioneler dan in Maranello …

          http://www.youtube.com/watch?v=UoYkWR-AdKA

          Login om te reageren
    • linuxxx zegt

      13 augustus 2011 om 17:12

      @alcantara: Ja idd in Duitsland doen ze het met gouden hammers :roll: Het verschil is dat ze die kleine details bij jou duitse wagen gewoon laten zitten.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 augustus 2011 om 17:15

        @linuxxx: jij wou toch niet beweren dat dat van die gouden hamers niet waar is !? maar die duitse auto’s zijn allemaal mooi door robots gedaan dus die hebben wel fatsoenlijk/degelijk laswerk :P je moet toch toegeven dat dit een beetje slecht was ? :P

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          14 augustus 2011 om 00:19

          @dennisr:

          Het Audi Space Frame van de R8 wordt volledig met de hand gelast, komt geen robot aan te pas …

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            14 augustus 2011 om 01:59

            @rechercheur:

            Klopt, mensen kunnen nog altijd beter lassen dan machines.
            De R8 en de Gallardo enzo worden ook nog zo gebouwd.
            Maar de phaeton, A8/S8 (de wagen waardoor audi de technologie is beginnen ontwikkelen) word nu toch machinaal gedaan. Kunnen ze laser-hybrid lassen wat toch beter is.

            Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat Ferrari deze weg is ingeslaan voor hun 458 (zullen misschien voordeel hebben omdat ze de technologie kunnen delen met de FF, 599 en california ofzo) want dit is toch niet echt high-tech.

            Ik wil maar zeggen de meeste supercars hebben tegenwoordig carbon monocoques. Door alluminium te gebruiken zitten ze bij ferrari qua technologie meer bij de R8, de 911 en zelfs de audi A8 en vw phaeton :lol:
            Terwijl de Mclaren dan in het rijtje van de F1, F50, carrera gt, koenigsegs, lambo aventador past.

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              14 augustus 2011 om 10:38

              @Hupke:

              Met alle respect, maar de 458 is natuurlijk wel het massa-model van Ferrari, en geen supersport. Daarom zal er ook op de kosten gelet worden. Als ze de 458 vol met carbon techniek zouden stoppen, dan gaat deze in een heel andere prijsklasse vallen en concurreert zichzelf de markt uit. De F50, Porsche Carrera GT, Koenigsegs, Lamborghini Aventador is natuurlijk wel een andere klasse en een ander prijskaartje. De 458 moet concurreren met de wat minder exoten in de prijsklasse van ruim € 200k …

              Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      13 augustus 2011 om 17:23

      @alcantara:
      Aankloten is wellicht een begrijpelijke perceptie voor iemand die niet bekend is met italiaanse cultuur. Wat ik zie is dat er oog voor detail is. Alles op de aluminium body wordt met blote oog en tastelijk gevoel gecheckt, voordat het verder komt in het proces. Ik weet zeker dat dit soort checkups niet mogelijk zijn als er 100 auto’s per dag van de band moeten komen. Zoals het geval bij de gemiddelde duitse karrenbouwers. Dat de presentator een beetje nonchalant bijstaat wekt misschien de indruk dat het ze niet zoveel kan schelen.
      Een 458 steekt minstens net zo goed of wellicht beter in elkaar dan een audi R8 of porsche 911.

      Login om te reageren
  6. walter zegt

    13 augustus 2011 om 17:17

    Praktisch geen carbon, niet echt van deze tijd. Men moet daarnaast wel erg veel plamuren, goed dat ze alles controleren, maar is het niet slimmer te voorkomen dat er geplamuurd moet worden. Kan me niet voorstellen dat een R8, die ook met de hand wordt gemaakt ook op deze wijze wordt geproduceerd.

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      13 augustus 2011 om 17:24

      @walter: nergens plamuur gezien.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      13 augustus 2011 om 17:31

      @walter:Heb je de naadjes op een R8 wel eens goed bekeken ? Dan praat je pas over slechte afwerking.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 augustus 2011 om 17:34

        @norge: Ter verduidelijking

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          13 augustus 2011 om 17:58

          @norge: Qua uiterlijk wint de 458 Italia uiteraard van de R8, maar ik betwijfel of ze kunnen tippen aan de Duitse degelijkheid. Alfa’s zijn ook mooie auto’s maar technisch een ramp vergeleken met bv een VW.

          Login om te reageren
    • Hirondelle zegt

      13 augustus 2011 om 18:26

      @walter: Ik als eens dat Ferrari voor Aluminium kiest omdat ze weten hoe dat materiaal de tand des tijds doorstaat en dat ze nog onzeker zijn mbt carbon.
      Bovendien ben ik WEL gecharmeert van dit handwerk. Dat maakt deze auto’s voor mij zo speciaal. Dat de lasnaden er niet mooi uitzien heeft idd met het materiaal aluminium te maken. Maar als je ziet hoe alles manueel gecheckt wordt : ik vind dit gewoonweg prachtig. Heb dit veel liever dan een in Duitsland, door robotten in elkaar geflanste wagen. Dit is nog ambacht en daar heb ik veel respect voor.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        14 augustus 2011 om 14:17

        @Hirondelle: Helemaal mee eens! Zolang de auto kwalitatief goed is dan zie ik liever een met de hand gelast naadje. Zo lang het maar geen zooitje is!

        Login om te reageren
  7. MarkieS zegt

    13 augustus 2011 om 17:59

    De lijm die ze gebruiken … will it burn?

    Login om te reageren
  8. stebar zegt

    13 augustus 2011 om 18:39

    Ik ben de eigenaar van een 458 Italia,behalve ja het is waar de eerste modellen vatten vuur bij zeer intensief gebruik van de wagen,waar de temperaturen aldus in de motorruimte hoog opliepen,en de lijm waarmee de hitteschilden vastgezet waren,soms vuur vatten.Dit euvel is ondertussen lang verholpen,daar deze nu gerivetteerd worden zoals bij de F430 het geval was.Verder kan ik aan alle sarkasten vertellen dat ik het geluk heb verschillende sportwagens te kunnen besturen,en dat mijn SLS AMG van Duitse makelij reeds een maand in de garage staat met problemen aan de Torque tube en relatieve aandrijfas.Geen enkele wagen kan het gevoel van een Ferrari evenaren,geloof me vrij,en wees gerust alle wagens kunnen in panne vallen.heeft er jullie ook al iemand vertelt dat de Nissan GT-R na 2 ronden op Spa-Franchorchamps moet afkoelen om verdere motor en rem problemen te vermijden??nochtans de zogenaamde Japanse deugdelijkheid.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      13 augustus 2011 om 19:25

      @stebar:

      Ten eerste…Kijk naar het prijsverschil tussen een Ferrari 458 en een Nissan GT-R.

      Ten tweede…dat van Spa-Franchorchamps schaar ik onder ‘gezwets’. Als een GT-R geen twee rondes volhoud op Spa, hoe is het hen dan gelukt om de Nurburgring op volle snelheid te ronden?!

      graag antwoord op die laatste vraag

      Ten derde…Wat is in godsnaam een ‘relatieve aandrijfas’?!

      Ten vierde…Een Torque-tube is gewoon een buis, waarin de aandrijfas huist. Tevens heeft het een dragende / anti-torderen functie?

      Welk probleem had je dan? Dat zou je een krakende auto moeten
      hebben en of Mercedes een krakende SLS accepteert…

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 augustus 2011 om 20:05

      @stebar:

      Ik ben niet zeker maar doorgaans als men voor lijm kiest in een constructie is dat omdat ze zo veel rekenwerk uitsparen. Kies je de juiste lijm gaat die tegen dat er oiv afwijkende spanningen microslip optreed tussen de componenten die verbonden moeten worden.
      Je kan dan ook minder sterke en lichtere en zachtere (alluminium) componenten eenvoudig aan elkander verbinden.

      Nu als die lijm brandbaar blijkt te zijn, en Ferrari dit moet oplossen met een noodoplossing (ja kan niet je halve chassis en hele firewall opnieuw gaan ontwerpen, gaat wel en zou moeten maar is het gebeurt?) zoals klinknagels dan is het maar de vraag of ze enkel het vuur probleem hebben opgelost of ook het probleem waardoor ze voor lijm hadden gekozen.
      Anders zit je daar binnen pakweg 50k a 100k kilometers (al betwijfel ik of de helft van de 458’s ooit zover zal rijden) met in het beste geval een gescheurde firewall en in het slechtste geval een chassis om weg te gooien.

      Nu ik weet niet waarom ze die lijm in de eerste plaats hebben gekozen maar ik zou zo noodoplossingen halverwege productie niet zo leuk vinden aan mijn auto ook niet als ze door Ferrari ingenieurs gedaan worden.

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        14 augustus 2011 om 02:09

        @Hupke:
        hou toch eens op met dit soort onzin. De ferrari’s (en lambo’s, audi’s enz.) die vlam vatten zijn vooral auto’s geweest die een andere (aftermarket) uitlaat gemonteerd hebben gehad. denk je nou echt dat ze bij ferrari of vag eerst 1.000.000 km testwerk doen en daarna erachter komen dat de auto toch vlam vat. Je lijmverhaal is klinklare onzin en heb je gewoon uit je eigen mouw gezwetst.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          14 augustus 2011 om 10:42

          @integralechubasco:

          Ik zeg toch niet dat de keuze voor lijm verkeerd was, da’s een hele elegante oplossing want die is lichter en simpeler. Heb jij mijn reactie wel gelezen?

          Maar blijkbaar was het toch niet zo’n goeie oplossing aangezien er klanten (mensen die de wagens kopen om te gebruiken zoals zij willen) zijn die er een uitgebrand exemplaar aan overhouden.
          Maakt niet uit waarom ze in brand schieten, ze doen het.
          En ze konden blijkbaar geen vervangende lijm vinden dus zijn ze voor klinknagels moeten gaan.
          Wat dus een noodoplossing is en daarbij gaat er gewoonlijk heel wat mis. Klinknagels staan in mijn handboeken trouwens als te vermijden methodes. Het word nogwel massaal toegepast in de autobouw (al men niet kan puntlassen) maar bij lichtbouw moet het vermeden worden wegens de dikkere plaatdikte die er dan nodig is tegenover lassen (dikkere platen) of lijmen (dunnere constructies).

          Er is een reden waarom Maranello voor lijm gekozen heeft in de eerste plaats niet?

          Login om te reageren
  9. Frankypanky zegt

    13 augustus 2011 om 19:18

    Kan iemand mij vertellen waarom die ‘presentator’ de ganse tijd werkhandschoenen draagt, terwijl hij niets meer dan een microfoon in handen heeft?
    :roll:

    OT;

    Ik had liever gezien dat robots het chassis lassen. Een robot heeft geen ruzie met zijn vrouw, of een maandagochtendhumeur.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 augustus 2011 om 23:51

      @FrankypankyV8:

      Maar een robot kan spijtig genoeg ook lang niet zo goed lassen als een mens.

      Login om te reageren
    • Cantago zegt

      14 augustus 2011 om 14:22

      @FrankypankyV8: Ik denk niet dat maandagochtendhumeur invloed heeft op je laskunsten. Volgens mij als je bij Ferrari werkt en zoveel ervaring en kennis hebt is het bijna routine met je verstand op 0. En moet je wel nog steeds nadenken? Dan is dat waarschijnlijk genoeg om je af te leiden van je humeur!

      Login om te reageren
  10. hans75 zegt

    13 augustus 2011 om 19:28

    Wat een domme vergelijkingen…
    Wie Ferrari vergelijkt met duitse productielijnhokken heeft het totaal niet begrepen. Ferrari bouwt op kleinserie auto’s, dat kun je nooit vergelijken met een volumebouwer. Daarbij maakt het niet uit waar die produktielijn staat. Als je denkt dat ze daar in Maranello maar wat aanmodderen weet je niet waar je het over hebt.

    Een Fiat plant in Italie staat zo mogelijk nog voller met lasrobots dan een VW plant. daarbij worden vrijwel alle lassen met een robot gedaan. Dat is een totaal andere manier van auto’s bouwen, en mag en kan je niet vergelijken met dit handwerk.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      13 augustus 2011 om 20:08

      @hans75:

      Domme vergelijkingen? Maar je leg het ook nog eens op de verkeerde wijze uit!

      Ferrari is vergeleken met Morgan of zelfs Lamborghini overigens wel een ‘volumebouwer’…

      Je maakt zelf ook de ‘domme’ veronderstelling dat Mercedes oa. de SLS als ‘productielijnhok’ heeft gepositioneerd… :roll:

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 00:38

      @hans75:

      de fabriek waar de R8 naar buiten rolt, is niet dezelfde als waar maandelijks de duizenden A3, A4, etc -exemplaren van de volautomatische band rollen.

      De R8 wordt volledig afgezonderd in een eigen ‘fabriekje’ bij quattro GmbH in Neckarsulm gebouwd, grotendeels met de hand …

      Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    13 augustus 2011 om 20:13

    Het ferrari 458 chassis lijkt veel op dat van een R8 en een Lambo gallardo, audi S8. Dat van de Mp4 heeft meer weg van de Carrera Gt, Ferrari F50, lambo aventador.

    Ik weet wel welke ik technisch het meest indrukwekkend vind.

    Login om te reageren
  12. tweetyv6 zegt

    13 augustus 2011 om 20:18

    Hee Alcantara,

    Kun je je uitspraak ook met cijfers onderbouwen, of klets je altijd maar wat uit je nek ?

    WBT lasnaden. Who gives a fuck. Als het geen zichtbare lassen zijn maakt het niet uit hoe de lasrups er uit ziet, zolang het maar functioneel is.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      13 augustus 2011 om 20:39

      @tweetyv6: Welke uitspraak, aan je afbeelding te zien zeker mijn uitspraak over de kwaliteit van Alfa Romeo’s? Ik kan het niet met cijfers onderbouwen maar weet wel uit ervaring met de GT die mijn moeder had dat er niets dan ellende mee was(en dure reparaties), misschien een uitzondering maar aangezien Alfa toch al niet bekend staat om betrouwbaarheid heeft mij dit doen besluiten om nooit een Alfa te kopen.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        13 augustus 2011 om 20:40

        @alcantara: overigens reed de GT wel heel fijn, als hij het deed. En mooi vond ik hem ook, maar de technische problemen zijn voor mij een afknapper.

        Login om te reageren
  13. hans75 zegt

    14 augustus 2011 om 09:12

    @frankypanky: nergens staat dat ik een SLS als een volumeauto neerzet.., maar mensen hierboven vergelijken de aluminium handgelegde rupsen met lasrupsen op staal van zogenaamde duitse volumemerken. Dat is een foute vergelijking. De rupsen in een handgebouwde SLS zullen niet veel anders zijn dan die van Ferrari,
    @Rechercheur, ditto.. overal waar hierboven SLS staat kun je R8 invullen..

    @Alcantara, heerlijk hoe jij (en jij bent helaas niet de enige) je oordeel velt op basis van een steekproef met grootte 1, over de kwaliteit van Alfa. Ik rijdt zelf sinds 2 jaar en 100000km een GT, en al die km’s zijn met een brede glimlach, zonder problemen. Ze staat inmiddels op 180k, interieur is nog als nieuw, de V6 verbruikt geen druppel olie.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 10:43

      @hans75:

      Maak er dan eens steekproef van 2 van, en als ik mijn buurman meetel dan zelfs 3. Hij reed een Alfa Spider, waar na drie jaar de ramen spontaan omlaag gingen en niet meer terug wilde. Reparatie van ruim € 400,- om een nieuw motortje t.b.v. de ramen te monteren, uiteraard buiten de garantie. Slimme keuze gemaakt, hij rijdt nu een BMW Z4.

      Login om te reageren
    • alcantara zegt

      14 augustus 2011 om 13:42

      @hans75: Wellicht rij jij dan nu rond in de GT van mijn moeder, zij heeft hem bij 75000km ingeruild.

      Login om te reageren
  14. stebar zegt

    14 augustus 2011 om 11:10

    @frankypanky

    Wat betreft de SLS AMG ik weet ook wel dat de torque tube in feite een buis is waarin in het geval van de sls een carbonnen aandrijfas draait daar de versnellingsbak achteraan ligt.Wel bij de eerste vaststellingen bleek dat de torque tube waar ie vastgevezen is op de versnellingsbak er enkele vijzen los stonden ( al ooit een SLS open vanonderen gezien ) ten tweede zit er na slechts 3400 km een trilling op de als je het zo liever hoort cardanas wat resulteert in een ratelend geluid over Duitse fingerspitzengeful gesproken.Wat betreft je uitleg over de GT-R die het record heeft op de Nordschleiffe,wel heb je die gezien,wel ik wel behalve de badge Nissan is er bijna niks te vergelijken met de GT-R die je bij de dealer koopt.Ik ben marschal te spa-franchorchamps en weet beter wees dar maar zeker van.Grtn

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 11:27

      @stebar:

      Klopt, maar daar hebben meer Japanse merken een handje van.

      Zo ook Subaru met Tommi Mäkinen, die reed een volledig gestripte WRX STi, zonder interieur, lichtgewicht carbon Recaro stoel, volledige rolkooi, andere remsysteem, diverse aërodynamische aanpassingen, etc. Lijkt in de verste verte niet meer op een standaard auto. Ik hecht daarom meer waarde aan een rondje ‘Ring door Horst von Saurma, in plaats van die fake PR rondjes met niet standaard auto’s.

      Login om te reageren
  15. ferry832 zegt

    14 augustus 2011 om 11:22

    Ik wordt zo moe van al die betweters die het altijd maar over de kwaliteit van Italiaanse auto`s hebben. De meeste hebben nog nooit een Alfa of Lancia ( laat staan een Ferrari ) gehad maar praten graag met de kudde mee. Ze rijden zelf graag in iets wat de buurman ook goed vind en kunnen dan lekker roddelen over die vervloekte Italianen. Zonder de Italiaanse auto industrie had de autowereld een stuk saaier geweest.

    @alcantara; denk je nou werkelijk dat een Duitse auto helemaal probleemloos is. Dat de monteurs van VW, BMW enz. heel de dag de Libelle zitten te lezen ? Misschien heeft de vorige eigenaar van de GT bespaard op onderhoud, is die er ruig mee omgegaan of is het een maandagmorgen auto geweest. Je kan weleens pech hebben met een auto maar als het een Alfa is dan wordt die voor het leven veroordeeld.

    @rechercheur; ja mijn buurman en die zijn collega heeft een vriend waarvan zijn zoon ook weleens een Alfa heeft gehad. Nou die hoeft hem nooit meer want die was zo slecht. Het echte verhaal is dan zodanig aangedikt dat het niet meer geloofwaardig is. Lekker toch een merk de grond in boren !! Die BMW z4 is helemaal het einde zeker ? Geen onderhoud nodig, geen dure onderdelen helemaal perfect. Geloof er geen reed van.

    Mensen die denken dat Ferrari niet weet waar het mee bezig is die sporen niet. Of het is jalouzie of ontwetendheid maar commentaar geven op een lasmethode waarvan je zelf de ballen verstand hebt is een beetje zielig. Ferrari heeft tegenwoordig zijn kwaliteit bijzonder goed onder controle. Het is een exclusief en legendarisch merk die ver boven de sportwagens van Nissan en Audi staat. Niet wat betreft prestaties maar meer als een product wat maar voor weinige mensen is weggelegd.

    De Ferrari fabriek is ongelooflijk modern waarbij nagedacht is over alle details. Er staan zelfs planten en bomen in de fabriek, het is er ontzettend schoon en opgeruimd zodat het personeel zich zo goed mogelijk voelt. Alles staat in het teken van betrekking bij het product Ferrari en ze zijn al eens uitgeroepen tot beste werkgever van Italie. Ferrari heeft succes in de verkoop van al hun producten, ze maken winst en zijn succesvol in de autosport. Dan zijn er hier mensen die denken dat de lasnaden of het produceren van het chassis anders kan. Ik zou tegen die mensen willen zeggen ; solliciteer naar een functie bij een autofabrikant. Waarschijnlijk kunnen ze je goed gebruiken.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 11:39

      @ferry832:

      Je gelooft er geen “reed” van … ? :-)

      En ja, die Z4 heeft ook z’n onderhoud nodig, uiteraard. Maar laten we ook gewoon eerlijk zijn, een Alfa is in de regel nog steeds een rammelbak.

      Ik heb een weekendje in een 159 3.2 Ti gereden, de demo van de importeur (volgens mij heb ik Wouter ook ooit in dat ding voorbij zien komen op AB.nl, ff zoeken…). Fantastische machine, stoere uitstraling, maar viel wat tegen qua performance, echter wel enorm dik geluid, maar ook best veel kraakjes in het dashboard. Steekproef = 1, maar dat heeft wel mijn mening gevormd. Ik ben daarom in een ‘degelijke’ BMW terecht gekomen …

      http://www.youtube.com/watch?v=xTeR0IWLOkw

      Login om te reageren
      • ferry832 zegt

        14 augustus 2011 om 11:53

        @rechercheur: Ja, reed had reet moeten zijn.

        Dat de 159 niet goed performed weet ik. Jammer dat ze die fout hebben gemaakt. Dat het een rammelbak is ben ik absoluut niet met je eens maar ik geloof je als je zegt dat je er in gereden hebt. De meeste die hier commentaar geven hebben dat niet en roepen maar wat.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          14 augustus 2011 om 14:05

          @ferry832: Nou nog een gratis mening van mij dan. De GT van die moeder hiervoor had was van een heel andere bouwkwaliteit (lees slechtere) dan de 120i (facelift) waar ze nu mee rijdt. Destijds had ik zelf ook nog geen BMW en dacht dat het rammelen en kraken van een auto-interieur normaal was, maar als je beter spul gewend bent weet je pas hoe slecht het eigenlijk afgewerkt was. Als je als Alfanist gewend bent om in bv een 145 te rijden en nu overstapt op een 159 dan is het begrijpelijk dat je de kwaliteit ruim voldoende vindt simpelweg omdat je niets beters gewend bent. Maar rij bv eens in Golf 6, daarin is het dashboard zo perfect en met zachte materialen afgewerkt dat je er bijna aan zou willen likken.

          Login om te reageren
          • ferry832 zegt

            14 augustus 2011 om 14:13

            @alcantara: Het spijt me maar al zou het dashboard van de Golf V1 van chocolade zijn dan nog wil ik er niet aan likken. Ik zou er voor mijn verdriet niet in willen rijden.

            Dat de BMW een beter afgewerkt dashboard heeft zal ik van je aannemen. Ik heb geen ervaring met de 1 serie maar wel met de GT. Wat mij betreft is die voldoende afgewerkt en is het design een stuk minder saai dan die van de 1 serie. Sterker nog, alleen het dashboard is al mooier dan de hele 1 serie bij elkaar.

            Login om te reageren
            • alcantara zegt

              14 augustus 2011 om 14:40

              @ferry832: De GT heeft slechts 1 sterke troef tov de 1-serie en dat is zijn uiterlijk, dat het dashboard ook mooier is ben ik niet met je eens, ik geef dan de voorkeur aan de Einzer die een veel degelijkere uitstraling heeft.

              Geef maar gewoon toe dat je spijt hebt van je Alfa ;)

              Login om te reageren
              • rechercheur zegt

                14 augustus 2011 om 15:01

                @alcantara:

                De 1-serie heeft wel degelijk een mooier dashboard, de Alfa GT is nogal een poppenkast met te veel tierelantijn ….

              • alcantara zegt

                14 augustus 2011 om 15:08

                @rechercheur: vind ik ook maar fop-Italianen kicken hier juist op he, potsierlijke metertjes, kitscherige knopjes met rondom uit plastic gegoten imbusboutjes. En vaak dragen ze dan ook nog Pantofollo d’Oro schoeisel met gouden randjes en de Italiaanse driekleur. Helemaal in stijl!

              • rechercheur zegt

                14 augustus 2011 om 22:04

                Ik vind het 1-serie interieurtje met M-stuurtje en sportstoeltjes ook wel heel erg fraai …

    • Cantago zegt

      14 augustus 2011 om 14:28

      @ferry832: Dankje! Goeie reactie. En ik vermoed dat het een combinatie van onwetendheid en jaloezie is. Ik kijk nu al uit naar de dag dat ik een Ferrari (of liever: Lamborghini!) op mijn oprit heb staan!

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        14 augustus 2011 om 14:42

        @Cantago: Ik ook liever Lamborghini omdat de techniek ervan Duits is.

        Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        14 augustus 2011 om 15:49

        @Cantago:

        Hahahaha. Lamborghini, een Audi R8 met Lamborghini-logo bedoel je.

        Maakt niet uit, uiteindelijk willen we toch allemaal Duitse degelijkheid ….

        Login om te reageren
  16. Frankypanky zegt

    14 augustus 2011 om 16:22

    @Stebar,

    Dat van je SLS is dan toch geen ‘probleem’, als het lag aan loszittende moeren? Je schreef het op, alsof het een cronisch probleem was…Het bewijst overigens wel dat een SLS grotendeels met de hand wordt (af)gebouwd… ;)

    En het zou ook kunnen dat de eigenaar van de Nissan GT-R niet wist waar hij mee bezig was? Mss. teveel op de remmen vertrouwt o.i.d.

    Elke auto kun je oververhitten op Spa in twee rondjes. 911, Gallardo, GT-R…Dus of het nu echt aan de Nissan lag?

    Dat weet je toch niet?

    Login om te reageren
  17. stebar zegt

    14 augustus 2011 om 16:24

    @rechercheur
    In het geval van de Lambo gallardo en zen verschillende varianten,supperleggera enz heb je gelijk,maar de Murcielago,en nu de opvolger de Aventador die zijn wel degelijk echte Lamborghini’s en behalve Duits geld is daar dan ook geen enkel maar geen enkel duits handje aan geweest,laat staan vijsje,en ga nu niet zeggen dat de Aventador geen pure zuivere kunst is.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 16:29

      @stebar:

      De Murciélago is getekend door een Belg, in dienst van Audi AG, dus hoe Italiaans wil je het hebben …. ?

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        14 augustus 2011 om 16:42

        @rechercheur: luc werkte toen intern bij Lamborghini Italië, of dit dan wel/niet onder invloed van Audi was weet ik niet.

        Login om te reageren
  18. hans75 zegt

    14 augustus 2011 om 16:45

    Ik zie die foto’s van het GT interieur en het 1-serie binnengebeuren.. en denk meteen ‘rest my case’…

    als er geen logootje op het bmw plastic stuur had gezeten had dit net zo goed een hijoendai of kia kunen zijn, of gewoon een saaie VW of jap… ik val in slaap bij de gedachte hierin te moeten rijden…
    het GT interieur daarentegen roept gewoon van… stap in.. en lets make a ride! (zelfs na 100k kilometers ervaar ik dat gevoel nog en gaat het niet vervelen).. maar ach, smaken verschillen gelukkig (sommige hebben het, en andere niet ;-)).

    en Alcantara.. als je denkt dat ik nog nooit in een andere auto heb mogen rijden en dus geen referentie heb op het gebied van de kwaliteit van afwerking heb je het behoorlijk mis.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      14 augustus 2011 om 17:17

      @hans75: als je denkt dat het enige verschil tussen een Kia en een BMW interieur het logootje is dan heb je duidelijk nooit in een BMW gereden.

      Login om te reageren
  19. stebar zegt

    14 augustus 2011 om 17:01

    @rechercheur
    wel ik zei het toch geen duits handje Luk donkerwolke is een Belg,en nu mag ik toch hopen dat u begrijpt wat ik bedoel hé want anders bij audi mercedes en bmw werken ook wel andere mensen dan alleen duitsers hé.en mag ik je er eventjes fijntjes op wijzen dat Luk werkt ( werkte ) voor een Italiaans designhuis bertone pininfarina etc,en ga het volgende ééns na eender welke wagen ter wereld die mooi is succes heeft enz is wel door één of andere italiaan getekend,het dient gezegd,dat niemand tegen de italianen opkan qua design en auto’s maken,waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de andere slecht zijn.Zelfs de Jappen monteren italiaanse remmen op hun supercars gt-r evo enz wil wel iets zeggen hé

    Login om te reageren
    • Hirondelle zegt

      14 augustus 2011 om 17:41

      @stebar: Bij Pinafarina was een van de hooddesigners Dhr. Vermeesch; ook een Belg. Hij was o.a. verantwoordelijk voor Alfa, maar ook voor de Ferrari’s.
      Het gaat hem niet over wat voor soort mensen er in een bedrijf werkzaam zijn. Het gaat over de bedrijfscultuur en dies meer. Ik persoonlijk hou niet van dat agressieve van Lambo maar hou veel meer van de elegantie van de Ferrari’s. Les goûts et les couleurs…

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        14 augustus 2011 om 17:51

        @Hirondelle: Wat is Pinafarina?

        Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 augustus 2011 om 19:17

      @stebar:

      blablabla, Lamborghini was in 1997 op sterven na dood, zonder centjes van Audi AG, en tevens diens technische know-how had Lamborghini niet meer bestaan ….

      Het meeste ontwikkelingswerk wordt gedaan door quattro GmbH en mogen ze het vervolgens in Italië opleuken tot een Lamborghini.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        14 augustus 2011 om 19:20

        VAG ;)

        Login om te reageren
  20. stebar zegt

    15 augustus 2011 om 08:46

    @rechercheur
    Wat heeft dat er nu mee te maken,je begrijpt er duidelijk niks van,maar om je geheugen wat op te frissen,had Volkswagen destijds audi ( auto union )niet financieel bijgetreden dan was daar ook al lang geen sprake meer van.Dit kan trouwens van vele merken gezegd worden.Dus je bent een fanatiekeling,en fanatiekelingen die verstaan meestal geen rede.

    Login om te reageren
  21. alfamail zegt

    15 augustus 2011 om 08:58

    hoezo helemaal met de hand gebouwd ???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North