• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het grote BMW M3 E92 foto-topic

Auteur: autoblogger, gepost 4 april 2007 om 19:40 – 120 Reacties

BMW M3 E92


Vandaag zijn er weer wat meer afbeeldingen van de nieuwe BMW M3 (E92) op het web verschenen. En wie zijn wij om daar geen overzicht van te geven…

BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92
BMW M3 E92

Update: het officiële persbericht van BMW Nederland:

Na zijn debuutoptreden als concept car tijdens de Salon van Genève, is de nieuwe BMW M3 nu klaar voor productie. BMW M GmbH presenteert de vierde generatie van het model dat al twintig jaar de belichaming vormt van het voor BMW zo kenmerkende rijplezier. De nieuwe BMW M3 Coupé is leverbaar vanaf september voor € 99.500,-.

Vanzelfsprekend onderscheidt de nieuwe BMW M3 zich met een eigentijds en gespierd design van zijn legendarische voorgangers, maar het belangrijkste verschil is te vinden onder de aluminium motorkap met de kenmerkende ‘powerdome’. In plaats van de zesvoudig tot ‘Engine of the Year’ gekroonde 3,2 liter zes-in-lijn motor beschikt de nieuwe BMW M3 namelijk voor het eerst over een hoogtoerige V8 motor. Hiervoor greep BMW M GmbH terug op dezelfde geavanceerde productietechnieken en lichtgewicht materialen die ook op de V8 van de BMW Sauber F1 bolide worden toegepast. Mede hierdoor weegt de nieuwe V8 maar liefst 15 kg minder dan de eerder genoemde zes-in-lijn motor.

De 3.999 cc metende, atmosferische achtcilinder krachtbron van de nieuwe BMW M3 Coupé staat met een vermogen van 309 kW/420 pk en een koppel van 400 Nm garant voor sportief spektakel van het hoogste niveau. Deze indrukwekkende V8 is met een maximum toerental van 8.400 toeren per minuut de hoogsttoerige motor die BMW ooit op een in serie geproduceerde auto toepaste. Bovendien is 85 procent van het koppel beschikbaar over een uitzonderlijk breed toerengebied van 6.500 tpm, zodat de nieuwe BMW M3 kan voorzien in sportieve, maar tegelijkertijd uiterst toegankelijke rijeigenschappen. Accelereren van 0 tot 100 km/u neemt met de nieuwe BMW M3 slechts 4,8 seconden in beslag, terwijl het opvallend constante accelererend vermogen bij 250 km/u elektronisch werd begrensd. Ondanks dit verbluffende potentieel blijft het gecombineerde brandstofverbruik van de nieuwe BMW M3 beperkt tot 12,4 liter per 100 kilometer.

Minstens zo bijzonder als de techniek onder de motorkap is dat de nieuwe BMW M3 Coupé als eerste model in zijn segment is voorzien van een lichtgewicht dak waarin zichtbaar carbonfiber is verwerkt. Mede hierdoor kon zowel het gewicht als het zwaartepunt van de auto verder worden verlaagd. Dat het zoeken naar gewichtsbesparing zijn vruchten heeft afgeworpen, blijkt wel uit het bijzonder gunstige specifieke vermogen van minder dan 3,8 kg/pk. Dit resulteert in beduidend snellere rondentijden op de Nordschleife van de Nürburgring ten opzichte van alle voorgaande M3 modellen. De nieuwe BMW M3 beschikt verder over speciale attributen zoals een oliegekoelde zesversnellingsbak met speciale koppeling, een variabel M sperdifferentieel, aluminium draagarmen en een high-performance compound remsysteem. Met het als optie leverbare MDrive bedieningsconcept kan de bestuurder diverse instellingen, waaronder nu ook de stuurkarakteristiek naar eigen behoefte instellen en programmeren. Wordt MDrive gecombineerd met EDC (Electronic Damper Control) dan kan de bestuurder bovendien de veerkarakteristiek van de auto instellen. Op deze manier kan dus, net als in de racerij, de set-up van de auto afgestemd worden op de rijstijl en de omstandigheden.

Hoewel de nieuwste generatie van de BMW M3 werd ontwikkeld op basis van de BMW 3 Serie Coupé is het uiterlijk radicaal anders. Alleen de twee portieren, het kofferdeksel, de koplampen en achterlichtunits werden overgenomen van de BMW 3 Serie Coupé, de overige carrosseriedelen werden speciaal voor de nieuwe BMW M3 ontwikkeld. Het unieke karakter van de nieuwe BMW M3 is dan ook direct zichtbaar. Behalve de motorkap met opvallende powerdome en twee grote luchtinlaten laten details als geprononceerde dorpels en lichtmetalen velgen in BMW M design geen ruimte voor twijfel over de sportieve eigenschappen van deze auto.

Afbeeldingen via autoblog.it.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3

Vorig bericht: « Aandeelhouders dringen aan op verkoop Chrysler
Volgend bericht: Maybach laptop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nelson zegt

    4 april 2007 om 19:42

    Ligt het nou aan mij of is ie helemaal niks veranderd tov het concept?

    Login om te reageren
  2. Knilles zegt

    4 april 2007 om 19:43

    @ slk 55 amg: volgens mij mag je je Duitse vriend wel even bellen over die kentekenplaat…… Godzijdank niet in de bumper!! :D

    Login om te reageren
  3. deef zegt

    4 april 2007 om 19:44

    echt een prachtige kleur ;-)

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    4 april 2007 om 19:44

    WOW

    Login om te reageren
  5. Mathias zegt

    4 april 2007 om 19:45

    Binnenkort op alle 318’tjes: de nieuwe M3-spiegels! :s:D

    Login om te reageren
  6. Fova' zegt

    4 april 2007 om 19:47

    WAAAAUUUUW!!!

    Login om te reageren
  7. Golmorad zegt

    4 april 2007 om 19:47

    kan niet w8ten tot dat ik hem zie ik ben gek op deze kleur

    Login om te reageren
  8. marex zegt

    4 april 2007 om 19:48

    die velgen lijken wel 18 inch ?? Ziet er een beetje saai uit met deze velgen. Doe die van de concept maar!!

    Login om te reageren
  9. Knilles zegt

    4 april 2007 om 19:50

    2 dingen: 1. Jammer dat de concept niet op de Rai stond (zeiden de verkopers zelf ook, ze snapten er ook niks van waarom die er niet stond).

    2. Die velgen lijken me 18″, die kunnen wel 19″ worden in deze wielkasten en dan het liefst de velgen onder de concept car van Geneve.

    Login om te reageren
  10. marex zegt

    4 april 2007 om 19:50

    al met al wel een dikke bak behalve de spiegels :P

    Login om te reageren
  11. carfetisj zegt

    4 april 2007 om 19:50

    de zijknipperlichten van de concept zijn ingeruild voor wat meer standaard exemplaren, beetje jammer

    Login om te reageren
  12. Mathieu zegt

    4 april 2007 om 19:56

    Fantastische motorkap en dak!!

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    4 april 2007 om 19:56

    Die spiegels zien er idd helemaal niet uit, M3 met flaporen?

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    4 april 2007 om 19:59

    kleinere velgen dan bij de concept weet trouwens niet of ik dat nou heel erg vind

    de gekozen spiegeld zijn wel een beetje lelijk maar ze zullen ook wel ultra-licht zijn

    er is volgens mij wel een beetje carbon uit het interieur verdwenen of lijkt dat maar zo?

    Login om te reageren
  15. schnitzerken zegt

    4 april 2007 om 20:00

    this is very very nice, you know. Bmw M style

    Login om te reageren
  16. joris zegt

    4 april 2007 om 20:01

    k weet niet vooral op het onderste plaatje lijkt ie op een 6 serie

    Login om te reageren
  17. Philip zegt

    4 april 2007 om 20:03

    Schoon schoon, om het op z’n Belgisch te zeggen :D.

    Login om te reageren
  18. ThoMaster zegt

    4 april 2007 om 20:07

    In Love!!

    Login om te reageren
  19. slk55 amg zegt

    4 april 2007 om 20:08

    ik begrijp het niet…., maar goed. het ziet er naar uit dat ik de weddenschap verloren heb. maar een geluk bij een ongeluk is dat Rick dos al geruime tijd niet meer ‘actief’ is op autoblog.

    @knilles

    dat zou ik zeker doen!

    Login om te reageren
  20. strating zegt

    4 april 2007 om 20:09

    Toch jammer dat de mooie velgen van de concept niet de weg hebben gevonden naar het productie model. Kan niet wachten om hem in het wild te zien!

    Login om te reageren
  21. slk55 amg zegt

    4 april 2007 om 20:09

    ……hij zal met een verdomd goede verklaring moeten komen.

    Login om te reageren
  22. Jaap zegt

    4 april 2007 om 20:10

    Schitterende auto, kleur is niet helemaal mijn ding, maar dat doet niks af aan het model. Van de week bij de lokale BMW-boer geweest, enige wat ie wist is leverbaar na de zomer en prijs onder de ton (goedkoper dus dan de RS4 zei ie er nog bij;) )
    Volgens de huidige prijslijst van BMW zijn de normale sedan en touring een stuk voordeliger dan de coupe modellen. Dus straks een M3 touring voor pak ‘m beet 89K ?

    Jaap

    Login om te reageren
  23. Hans zegt

    4 april 2007 om 20:11

    Op foto 3 en nog een paar foto’s lijkt die op een M6 vind ik..*-)..
    En wat mij betreft mogen ze ook wat aan de versnellingspook doen..

    Login om te reageren
  24. floryn zegt

    4 april 2007 om 20:12

    als eerste bmw m3 in tijden doet deze me wel en dat is fijn aan de e30 sport evolution denken!!! vooral de velgen zijn weer lekker titanium

    Login om te reageren
  25. MJ zegt

    4 april 2007 om 20:21

    De M3 e30 Sport Evolution wordt nooit overtroffen! Maar op de één of andere manier vind ik de e46 M3 wat gespierder lijken dan de e92.

    Login om te reageren
  26. Ejay zegt

    4 april 2007 om 20:21

    @ Marex en PieterA, ken je klassiekers. Model spiegels is erg bekend geworden met de E36 M3. Je ziet ze erg vaak op golfjes en Kadetts.

    @ Hans, denk dat hij ook wel met SMG te leveren is met flippers ana het stuur.

    Erg mooie auto. Kleur is even wennen, maar vooruit. Carbon dak is gewoon goed. BMW heeft zichzelf weer overtroffen.

    Login om te reageren
  27. Jeroen zegt

    4 april 2007 om 20:22

    ja hoor me vader wilt hem hebben .. hoeveel kost dit mooie dingetje ongeveer?
    –edit: leuk man! ik wil ‘em ook wel hebben…–

    Login om te reageren
  28. nope {audi} zegt

    4 april 2007 om 20:23

    achterkant ljkt veel op de vorige 3 coupe

    Login om te reageren
  29. Erik zegt

    4 april 2007 om 20:28

    @ Jeroen: ontzettende proleet

    Bruut, maar niet echt bijzonder mooi

    Login om te reageren
  30. Knilles zegt

    4 april 2007 om 20:29

    @ slk 55 amg: Straks zegt die dat dit een photoshop is! ;) T is wat met die Duitsers zeg, eerste hand info zei die….. Gelukkig had die vriend van je niet gelijk! Je liet me wel even schrikken een aantal maanden terug, maar het is allemaal goed gekomen ;)

    Login om te reageren
  31. Knilles zegt

    4 april 2007 om 20:30

    @ Jeroen: Net onder de ton, goedkoper dan een RS4.

    Login om te reageren
  32. Jeroen zegt

    4 april 2007 om 20:32

    oke dankjewel! als me pa hem koopt laat ik het wel weten.. dat ding blaast!

    Login om te reageren
  33. lotte zegt

    4 april 2007 om 20:38

    De coupe vond ik op foto’s ook anders ogen dan in ‘levende lijve’. Ik zie dus uit naar een levensechte confrontatie alvorens ik een oordeel vel.

    Login om te reageren
  34. Speedlimit zegt

    4 april 2007 om 20:46

    Prestaties mogen er wezen maar deze bmw is echt lelijk…mislukt design wat niet door de koreanen goedgekeurd werd miscchien?

    Login om te reageren
  35. Autofreak zegt

    4 april 2007 om 20:47

    Dat plastic bij die spiegels en luchtin/uitlaten is lelijk. Voor de rest mooie auto alleen had de binnenkant wel zwart met rood leer mogen zijn en niet alleen maar zwart want zeker met die rode lak had rood leer erbij veel beter gestaan.

    Login om te reageren
  36. lotte zegt

    4 april 2007 om 20:48

    Rode lak en rood leer… lijkt me vloeken bij elkaar. Leer geeft toch een andere kleurweergave dan lak?

    Login om te reageren
  37. Brecht zegt

    4 april 2007 om 20:52

    Wacht wel even op de 5 deurs met dezelfde prestaties, meer ruitme==>gezinswagen, en dat vadertje zonder het gezin zich kan uitleven ;).
    bovendien zal die ook wel een beetje goedkoper zijn é.
    Foto’s van de coupé zijn geslaagd, mss nog een ander kleurtje a.u.b…

    Login om te reageren
  38. martin zegt

    4 april 2007 om 20:54

    in 1 woord geweldig!

    maar hoef ik dan ALSJEBLIEFT NIET achterin?? dat kan toch niet in een auto van dat voormaat?? kijk naar die achterbank dat kan echt nie!!

    Login om te reageren
  39. S AMG zegt

    4 april 2007 om 20:54

    Ik moet het toegeven, op deze foto’s is het toch een mooie M3. Interieur in het zwart vind ik niet zo mooi maar dat kan je natuurlijk helemaal zelf kiezen als je deze auto nieuw koopt

    Login om te reageren
  40. v4 mini zegt

    4 april 2007 om 21:00

    ik vind dat de uitlaten te dicht bij elkaar zitten

    Login om te reageren
  41. Sebastiaan zegt

    4 april 2007 om 21:02

    mooie auto, alleen lijken de velgen een beetje klein

    Login om te reageren
  42. G-NVD zegt

    4 april 2007 om 21:09

    Valt zwaar tegen, de concept vond ik nogtans schitterend, maar dit…
    Ziet er helemaal niet meer zo sportief uit als de concept, en man, wat een lelijke velgen!

    Login om te reageren
  43. G-NVD zegt

    4 april 2007 om 21:10

    Oh jah, saai interieur en vooral saaie wijzerplaten was ik nog vergeten..

    Login om te reageren
  44. hefff zegt

    4 april 2007 om 21:11

    ik heb 2 puntjes.. de velgen moete groter en het interieur valt een beetje tegen vind ik.hadde wel lederen kuip stoeletjes der in mogen zette zoals bij de r32

    Login om te reageren
  45. Nick zegt

    4 april 2007 om 21:15

    Ziet er niet slecht uit, in een uni-kleur ziet hij er al stukken beter uit dan het concept.

    Login om te reageren
  46. Nick zegt

    4 april 2007 om 21:19

    En inderdaad, het interieur kan wel wat degelijker.

    Altijd grappig hoe ze telkens maar weer laten lijken dat je beenruimte hebt, terwijl dat altijd zwaar tegenvalt zodra je er in één stapt op de RAI of dergelijke beurzen.

    Maar ja, ik heb in ieder geval een aantal “praktische” BMW gevonden, en dat zijn de paar Touring modellen.
    Vooral de M5 Touring bleek wel goed te zijn.

    Login om te reageren
  47. Edwin zegt

    4 april 2007 om 21:52

    RESPECT!

    Login om te reageren
  48. m5 zegt

    4 april 2007 om 21:58

    ziet er echt heel mooi uit hij is gewoon leverbaar met de 19” wielen en er komt een nieuwe 7 smg bak in maar het mooiste blijft natuurlijk de 6 hand bak ;)

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    4 april 2007 om 22:02

    @m5
    Toch nog blij met de nieuwe V8 ipv de 15kilo zwaardere 6inlijn?

    Login om te reageren
  50. DDB zegt

    4 april 2007 om 22:02

    Wat is deze auto eng mooi…
    Kippenvel gewoon…

    Login om te reageren
  51. David zegt

    4 april 2007 om 22:07

    De concept zag er dus echt veel meer hardcore uit.

    Is inderdaad door de andere velgen maar ook door de andere kleur. De Kleur van de concept is geweldig.

    Login om te reageren
  52. alfasud zegt

    4 april 2007 om 22:10

    dikke bak…. verkeerde kleur… roodbruine aardekleur verpest de velgen…

    Login om te reageren
  53. m5 zegt

    4 april 2007 om 22:37

    @ csl o jawel maar ik vind het jammer dat die mooie 6 in lijn verdwijnt
    het hoort toch wel bij de geschiedenis van bmw

    Login om te reageren
  54. maarten zegt

    4 april 2007 om 22:41

    aardig gekke bak kan niet wachten tot de proefrit

    Login om te reageren
  55. CSL zegt

    4 april 2007 om 22:44

    @m5
    maar die heeft 15jaar in de M3 gezeten :) en steeds verbeterd.
    Ze kunnen hem natuurlijk nog sneller en beter maken maar de kosten en de emissie kosten zijn hoog.

    Login om te reageren
  56. the real stig! zegt

    4 april 2007 om 22:45

    oooooo, dit IS de hemel :D

    Login om te reageren
  57. Carfreak zegt

    4 april 2007 om 22:48

    nou dat is lekker spul. kan er niet genoeg van krijgen.

    Login om te reageren
  58. Alwood zegt

    4 april 2007 om 23:25

    prachtig! :D alweer! :D :P

    vooral met de 18″ velgen vind ik hem heel mooi :) hoeft niet zo groot van mij… de kleur vind ik niet ideaal… vooral omdat de zes ook in deze kleur gepresenteerd is :? stiekem ben ik ook wel heel erg benieuwd naar de sedan ;)

    Login om te reageren
  59. Danger zegt

    4 april 2007 om 23:26

    Beetje jammer die achterkant :(

    Login om te reageren
  60. slk55 amg zegt

    4 april 2007 om 23:30

    @knilles

    Ik heb hem gebeld, enn hij zegt dat de plannen op het laatste moment zijn omgegooit, na vele negatieve reacties. In Nederland was dit als erg, maar in duitsland vonden ze de verhuizing van het nummerbord nog vele malen erger. dit heeft BMW er toe doen besluiten de nummerplaat toch op de kofferbak te houden. hij excuseerde zich nog dat hij dit niet onmiddelijk had laten weten, maar goed, dat komt een beetje als mosterd na de maaltijd….

    Login om te reageren
  61. XanderS zegt

    4 april 2007 om 23:35

    Hey die foto’s zijn in Spanje genomen…

    Login om te reageren
  62. Paulo zegt

    4 april 2007 om 23:41

    Schitterende wagen! Jammer alleen van die kleur, denk dat ie in t zwart of grijs mooier tot z’n recht zal komen. Opvallend dat bij de ‘release’-foto’s van de M6 (niet de cabrio) de kleur ook al niet helemaal super was. (Vond ik)

    Login om te reageren
  63. Ricavant-1.8T zegt

    4 april 2007 om 23:51

    powerhousee

    Login om te reageren
  64. SuperlaZ zegt

    4 april 2007 om 23:54

    Effe snel gemaakt wat vinden jullie er van..? :P

    http://img262.imageshack.us/my.php?image=bmwe92m3iv9.jpg

    Gr..SuperlaZ

    Login om te reageren
  65. JW zegt

    4 april 2007 om 23:54

    damn wat een lelijke spiegels, achterbumper en powerdome

    Login om te reageren
  66. tarzan zegt

    5 april 2007 om 01:45

    Ik ga m voorbijpoepen met het oude model E 55 amg.

    Deze M3 is niets voor mij.

    Login om te reageren
  67. David B zegt

    5 april 2007 om 02:10

    Ondanks de bekende kritiek en onrealistische verwachtingen vind ik de M3 netjes gepositioneerd op alle fronten.

    Hij doorstaat naar mijn mening van idee tot productie alle kritiek.
    Prestaties V8 vind ik wel lichtelijk overbodig (het zal wel bijdragen in de verkoop). Daarnaast vind ik de minor details van het concept niet terug in deze foto’s.
    Zelf heb ik de M3 e36 gehad en rij nu zelf de M3 e46. De E46 beleeft naar mijn mening nog steeds gouden jaren en ik betwijfel of de e92 daar op korte termijn verandering in gaat brengen.

    Naar mijn verwachting zal de levensduur van deze M3 dus ook korter zijn dan die van de e46. Met het omslagpunt in 2010 mochten ze wel eerder op de proppen komen.
    Complimentjes hoe hij de rest van de BMW familie aanvult en status versterkend werkt voor zijn broertjes en broers.

    Toch denk ik dat het de kracht is van de V8 die de M3 hier gaat verkopen.
    En ik betwijfel dan ook niet dat mijn emoties niet zullen opspelen mocht ik deze kracht ervaren.
    En ik twijfel dan ook geen seconde aan het gegeven dat mijn m-emoties zullen opspelen mocht ik deze kracht van de e92 ervaren op de snelweg.

    Login om te reageren
  68. M3 E92 zegt

    5 april 2007 om 07:51

    De revs die daar mee te halen zijn, oooooo

    Login om te reageren
  69. phantom zegt

    5 april 2007 om 08:45

    Je moet hem in het echt zien wil je er wat over zeggen denk ik

    Login om te reageren
  70. Hylke zegt

    5 april 2007 om 09:51

    Prachtig!

    Zodra deze bij de dealer staat….
    Heb nu de M3 E46 CSL, M5 E60 en de 750i.
    Ik denk dat ik de E46 niet weg doe.
    Die blijft lekker in me garage staan.

    Login om te reageren
  71. Niels zegt

    5 april 2007 om 10:14

    Ik ben toch meer benieuwd naar de touring, deze is me te opzichtig…

    Login om te reageren
  72. MrNegative zegt

    5 april 2007 om 10:39

    Net als deze meesten onder ons ben ik in het bezit van de complete M-reeks van BMW. Nu ben ik tot nu toe redelijk tevreden gehouden door BMW. DAT IS DUS TOT NU TOE! Want wat is dit toch deprimerend, echt een smakeloze mestkar naar mijn mening. Zoals gewend is het motorisch dik in orde maar de designafdeling moet daar echt eens een paar klappen incasseren voor dit soort afzichtelijke monsters. Top 3 modemissers:
    1. Interieur (achterbak komt volgens mij uit de Star Trek enterprise)
    2. spiegels (doet me denken aan de vogeltjesdans)
    3. motorcompartiment (ik denk dat ze geen zin meer hadden)

    Sorry moet nu snel weg, ik voel weer een lading naar boven komen..

    Login om te reageren
  73. Mpower zegt

    5 april 2007 om 10:45

    Kan er niet op wachten; een vergelijktest met de RS4.

    @Hylke
    Hij staat wel in de rekken van Modelart

    Login om te reageren
  74. Summer Sky zegt

    5 april 2007 om 11:53

    Tsja, het zal wel top tijden hoor, maar FLAUW dat ie is qua ontwerp…’t is net een Honda Accord uit de jaren 90 man
    Alsjeblieft geef ons de BMW’s terug uit het tijdperk E46/E39!!!

    Login om te reageren
  75. Porsche Fan zegt

    5 april 2007 om 12:10

    Ziet er wel gaaf uit ;)

    Login om te reageren
  76. Tombnolz zegt

    5 april 2007 om 13:33

    Volgens mij zijn er maar 2 verschillen met de M3-concept. De concept heeft véééél mooiere wielen -misschien wel de mooiste velgen die ik ooit gezien heb- en lijkt wat lager op z’n poten te staan. Ofwel zijn die mooiere velgen gewoon een maat groter, waardoor de wielkasten beter gevuld zijn. In deze kleur en met deze velgen ben ik niet overtuigd

    Laat me duidelijk zijn: deze M3 heeft niet de goeie velgen! Ik wil de conceptvelgen!

    Login om te reageren
  77. S3 Drifter zegt

    5 april 2007 om 14:24

    Mooie auto, maar wat een afzichtelijk foute kleur en spuuglelijke velgen! Deze kerstballen-editie is meer iets voor het opperhoofd van het plaatselijke woonwagenkamp. Zoals de concept gepresenteerd werd zo moet ie zijn silbergrau/space grau met de zogenaamde csl velgen. Onbegrijpelijk dat deze topautomobiel uberhaubt in deze kleur te bestellen is>>zegt misschien wel iets over de smaak van een aantal BMW-rijders.

    Login om te reageren
  78. AJ zegt

    5 april 2007 om 14:47

    Ik heb al de bmw’s die ooit gemaakt zijn in mijn garage staan, net zoals de meeste users hier. Deze M3 is wederom een pracht exemplaar en ik kan dan ook niet wachten om hem op te halen bij de garage.

    Login om te reageren
  79. Greg zegt

    5 april 2007 om 14:49

    @S3 Drifter
    Wat die kleur betreft ben ik t met je eens.. t is nasty. Mijn mening is dat de kleur rood alleen een Ferrari en een Alfa echt goed staan en BMW nooit.

    Die velgen zien er op zich niet geweldig uit als die bak stil staat, maar in beweging vind ik t wel weer echt wat hebben! Er had wel glans gespoten kunnen worden op die banden.. dit is erg dof en stoffig

    Login om te reageren
  80. El Toro zegt

    5 april 2007 om 15:52

    lelijke zijspiegels

    Login om te reageren
  81. Noid zegt

    5 april 2007 om 15:55

    @ El Toro: Ik vind ze mooi!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  82. Ivo zegt

    5 april 2007 om 16:14

    @ greg,

    Je moet fotograaf worden… Alsof er niets belangrijkers over die auto te melden is!

    Zoals de grote verschillen tov de reguliere coupe, zeker in vergelijking met de vorige M3. Die week veel minder af van de reguliere coupe. Dit kan te maken met meer fijnslijperij op het gebied van aerodynamica, meer structurele wijzigingen, grotere spoorbreedte => homologatie gerichte wielophanging?, enzovoorts…

    Dit wordt een heel bijzonder stuk machinerie, dat weet ik heel erg zeker!

    Login om te reageren
  83. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 17:19

    Alle specs zijn inmiddels bekend, zie ook de update in bovenstaand artikel (officiële info van BMW Nederland). De nieuwe BMW M3 Coupé is leverbaar vanaf september voor € 99.500,-.

    Login om te reageren
  84. slk55 amg zegt

    5 april 2007 om 17:28

    de prijs is bekend! is dat geen rede voor een nieuw topic? na die eindeloze spyshots…..?

    een ton (99.500 klinkt zo dom, echt weer zo’n reclame actie, maar met rijklaarmaken, verwijderingsbijdrage etc. zit je direct (ver) over de ton.) maar goed, een ton vind ik toch wel geprijsd voor een M3, hij is bijna 20.000 euro duurder geworden. maar het was te verwachten. ik ben benieuwd of audi de prijzen van de toekomstige RS5 (de grootste concurent van de m3) ook onder de 100.000 euro komen te liggen. het zou mij benieuwen.

    Login om te reageren
  85. Arnoud zegt

    5 april 2007 om 17:41

    Tot net achter de portieren vind ik hem mooi, maar die aflopende lijn in de heupen vind ik echt afbreuk doen aan het sportieve uiterlijk. Verder vind ik de wielkasten veel te ver uitgeklopt. Daar krijgt hij een beetje een lomp uiterlijk van. Hij heeft niet dat kwieke uiterlijk dat de vorige editie wel had. Hij ziet er gewoon te zwaar en te langzaam uit. Het straalt geen supersnelheid uit, hoewel de auto dat natuurlijk wel is. Dus in die zin vind ik hem niet in balans.

    Login om te reageren
  86. autoblogger zegt

    5 april 2007 om 17:43

    @slk55 amg: ik blijf niet bezig, afgelopen 2 dagen al 2 m3 artikelen gehad ;)

    Login om te reageren
  87. Kopfather zegt

    5 april 2007 om 17:48

    Complimenten voor de voorkant en de motorkap, de achterkant vind ik minder, de uitlaten staan te dicht bij elkaar, balen. Go RS4!

    Login om te reageren
  88. CSL zegt

    5 april 2007 om 17:55

    de prijs wisten we al :P
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/22/bmw-m3-specs-officieel#comment-273331

    Login om te reageren
  89. Chief_S5 zegt

    5 april 2007 om 17:58

    Hmm, heel mooi vind ik. Zet maar bij mij op de oprit. Alleen vind ik de uitlaten altijd zo dicht bijelkaar geplaatst. Maar toch, ik ga liever voor de RS4, idd ook omdat ik van Audi hou, maar de RS4 ook gewoon mooier vind.

    Login om te reageren
  90. MJ zegt

    5 april 2007 om 18:32

    De neus steekt te ver uit naar voren, ten opzichte van de voorwielen. Bij de e46 M3 was de neus korter en stomper, wat een dikkere indruk geeft naar mijn mening.

    Login om te reageren
  91. marex zegt

    5 april 2007 om 19:28

    als de rs4 al sneller is naar de 100 waarom zou die dan niet sneller zijn op de baan, vind als bmw liefhebber deze wel meevallen. Geef mij maar een m5.

    Login om te reageren
  92. Stylez zegt

    5 april 2007 om 19:53

    Corvette doet dit al jaren, maar nu blijkt dat BMW het dus ook wil gaan doen.
    Waarom moeten die uitlaten zo dicht bij elkaar?
    Normaal gesproken zou het uitlaatsysteem de auto een bruter uiterlijk moeten geven maar op deze manier geeft het de illusie dat achterkant stuk minder breed is dan dat hij in werkelijkheid is, errug jammer.

    Login om te reageren
  93. tarzan zegt

    5 april 2007 om 20:55

    Over gewicht gesproken…wat gaat dat precies worden?

    Login om te reageren
  94. Skinnybmw zegt

    5 april 2007 om 21:26

    3,8 kg/pk? Is dus 1596 kg….klopt weer niks van! Zo zwaar gaat hij echt niet worden!

    Login om te reageren
  95. Cedric zegt

    6 april 2007 om 10:22

    @ Skinnybmw: ik zou er nog niet van verschieten. :D

    Login om te reageren
  96. Ivo zegt

    6 april 2007 om 10:45

    Wil iedereen die Audi adoreert niets meer over uitlaten zeggen, dat is erg vervelend. Kom met gefundeerde opmerkingen of vermeld niets.

    Volgens Autovisie gaat de auto trouwens 1655 kg wegen.

    En buiten kijf staat dat de M3 de bakens in supersedan land zal gaan verzetten. Dat is geen mening maar een feit, gebaseerd op historie, iedere nieuwe generatie M3 doet dat. Lees de nieuwe Autovisie trouwens, vanaf 12 april alles over de motor van de nieuwe M3!

    Login om te reageren
  97. Ivo zegt

    6 april 2007 om 10:50

    Lees trouwens net in een officieel schrijven dat de auto 1555 kg gaat wegen!

    Login om te reageren
  98. MareX zegt

    6 april 2007 om 11:04

    vind dan niemand van jullie de 4,8 seconden naar de 100 beetje tegenvallen tegenover de rs4 ?? tis natuurlijk maar 0,1 seconden is NIKS maja toch als je hoort dat deze auto:

    En buiten kijf staat dat de M3 de bakens in supersedan land zal gaan verzetten.

    Hoort, dan wil ik dat ook in de cijfers zien.

    Login om te reageren
  99. MareX zegt

    6 april 2007 om 13:07

    Ik neem mijn woorden terug: M3 IS DE BRUUTSTE BAK DIE IK GEZIEN HEB, check deze link daar kun je em 360 bekijken in verschillende kleuren en met de 19 inch velgen. Dan is ie NIET MEER NORMAAL TE MOOI:P GREETZ

    http://www.bmw.com/com/en/index_highend.html

    Login om te reageren
  100. Ivo zegt

    6 april 2007 om 14:58

    @ Marex,

    Ik bedoel daar niet alleen de 0-100 acceleratie mee natuurlijk. Het gaat om het totaal concept. Daar gaat BMW echt bakens verzetten, geloof me. 0-100 4,8 of 4,9 sec. is niet zo belangrijk!

    Ik voorspel: Dé übersedan/coupe voor de komende, sowieso, 5 a 6 jaar en een nieuwe Autovisie superjaartest winnaar 2007!

    Login om te reageren
  101. MareX zegt

    6 april 2007 om 15:39

    Heb je die link van me al uitgeprobeerd, daar is die echt mooi:) ik ben verliefd ;)

    Login om te reageren
  102. ashaintrance zegt

    6 april 2007 om 15:48

    Onderstaande link zag er zeer belovend uit..

    http://www.autothing.com/images/Fun%20Things/Spy%20Shots/SS-2008/SS-08-BMW-M3-P2a.jpg

    Spijtiggenoeg lijkt het uiteindelijke concept veel saaier en minderbelovend
    Als bmw-freak ben ik dus wel wat teleurgesteld in het langverwachte resultaat:

    -de voor- en achterlichten vind ik maar zo en zo. Die mochten wel wat aggressiever gevormd zijn
    -voor en achterbumper zijn ook maar middenmaats
    -de spiegels zijn best wel origineel, maar lijken eigenlijk nergens op. Deze zullen zeker niet aanslaan zoals de e36 m3 spiegels. Ik snap de bedoeling ook ni van deze flaporen

    Moest ik hem in het echt zien, ga ik waarschijnlijk toch onder de indruk zijn. Maar al bij al vind ik hem toch tegenvallen :(

    Had in mijn ogen echt mooier gekund
    E46 m3 blijft de mooiste!

    Login om te reageren
  103. marex zegt

    6 april 2007 om 20:04

    hij staat trouwens al op http://www.bmw.nl :P

    Login om te reageren
  104. Rick dos zegt

    6 april 2007 om 21:25

    Ik kon toch zweren dat ik met iemand hier een weddenschap had afgesloten……

    Login om te reageren
  105. tarzan zegt

    6 april 2007 om 22:15

    Met al dit geweld vraag ik me af..wanneer gaat Porsche een flat 8 maken inplaats van 6 om dit bij te benen? En moet Ferrari de 430 niet wat extra peekaa gaan geven, zo ergens bij de 540? Want de RS 4 en de M3 komen wel erg in de buurt van die autos die zweimal zoveel moeten beuren.

    Login om te reageren
  106. slk55 amg zegt

    6 april 2007 om 22:53

    haha, als je het over de duivel hebt…, Rick dos is terug! (het werd tijd ;) ).

    het ziet er inderdaad naar uit dat ik verloren heb, je hebt dus gelijk.
    en hoe was de weddeschap ook alweer? volgens mij moest ik je in alles gelijk geven en elke reactie afsluiten met deze woorden:

    Rick dos is de slimste en meest briljante persoon van dit blog!

    PS geen spijt van je aankoop van de 335i, na het zien van deze M3? (persoonlijk zou ik liever de 335i hebben)

    Login om te reageren
  107. Rick dos zegt

    6 april 2007 om 23:21

    @slk55 amg

    Hahaha! Je herinnert het je dus nog!

    Login om te reageren
  108. Ari_M5 zegt

    7 april 2007 om 15:42

    Damn!!! das volgens mij de mooiste BMW die ik ooit gezien heb…

    Login om te reageren
  109. phantom zegt

    7 april 2007 om 19:13

    Ze hadden dat bovenste steunpuntje van die spiegels achterwege moeten laten het staat een beetje raar

    Login om te reageren
  110. YK zegt

    8 april 2007 om 09:58

    Waarom de kleur rood? Interieurkleuren zijn ook niet de mooiste… kon veel beter

    Login om te reageren
  111. Kevski-Style zegt

    8 april 2007 om 20:38

    Iemand een idee hoe de verbinding is gemaakt van het carbon gedeelte en de dakrails????

    Login om te reageren
  112. Aous zegt

    10 april 2007 om 22:08

    Geef mij maar een M3 e46 hoor, want dit is nix!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  113. Daniel zegt

    11 april 2007 om 13:20

    hele mooie auto goede snelheid :D

    Login om te reageren
  114. BMW X5/Lexus LS fan zegt

    11 april 2007 om 20:48

    Kijk prachtig hoe BMW laat zien hoe het moet. BMW is ver voor op zijn concurrenten Audi en Mercedes. De nieuwe c klasse is een mooie auto en ben ook benieuwd naar de coupe versie ervan. Maar voor mij zijn er twee merken BMW en Lexus. Op een Duitse site heb ik foto’s’gezien van de nieuwe 5 en 7 serrie. Deze M3 gaat het net zo goed doen misschien wel beter dan de E46 versie. Ook de kleur is zeer mooi.

    Login om te reageren
  115. mercedes driver zegt

    12 april 2007 om 14:49

    mijn reactie ?
    gewoon prachtig.daar zijn geen opmerkingen op te vinden.

    Login om te reageren
  116. Kevski-Style zegt

    17 april 2007 om 15:00

    Maar, kan iemand me vertellen hoe de bevestiging van het dak zit????

    Login om te reageren
  117. Jeroen zegt

    13 mei 2007 om 19:42

    ik ga hem bestellen en dan de begrenzer eruit halen.
    als hij eruit is knallen op de autobahn

    Login om te reageren
  118. bas zegt

    31 mei 2007 om 00:15

    de gewone coupe komt al wel in platinbronze vanaf juni 2007, slimme zet van bmw eerst allemaal grijs of zwart en dan nu eindelijk een kleur waarbij de auto pas goed tot zijn recht komt. kan niet wachten

    Login om te reageren
  119. Marc zegt

    17 juli 2007 om 10:55

    Nou je kan wel merken dat er veel mensen op deze M3 hebben zitten wachten :-| Maar goed.. Toch ben ik van mening net als vele anderen (denk ik?) Dat de E46 M3 toch wel bruter vorm gegeven was. Daar straalde meer kracht uit door de ruwere vorm van de auto, aan de andere kant is deze E92 M3 van de nieuwe generatie BMW’s en dus ook van de nieuwe generatie design.

    Hopelijk komen er nog tuners die er wel wat van bakken (in tegenstelling tot wat we maar vaak genoeg hier te zien krijgen..), en maken ze nog een mooie brute bodykit voor deze M3 waardoor hij toch weer een krachtig en bruut uiterlijk krijgt.

    PS

    Ik vind die motorkap en carbon dak wel erg netjes gedaan, maar die flaporen moeten naar de plastische chirurg.

    Login om te reageren
  120. Pieter zegt

    28 november 2007 om 11:49

    wat is dit toch een lekkere auto zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North