• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe klinkt een V24 diesel?

Auteur: autoblogger, gepost 2 december 2010 om 20:55 – 86 Reacties

Big Mike


The Ultimate V24 71-Detroit Big Mike 3000+ horsepower…

Ok, dat zijn een aantal hoopvolle woorden achter elkaar geplakt. Maar wat is dit voor een monsterlijk apparaat? Hoeveel vermogen gaat deze opgepoetste Detroit Diesel exact leveren? Het resultaat hangt enigszins af van de persoonlijkheid van Big Mike. Deze Big Mike lijkt een soort prototype biker, met baard en bijpassende zonnebril. En je weet; vertrouw nooit een man met een baard. In het echt is Mike echter een vierhonderdvoudig miljonair. Ook leuk. Maar die 3000+ pk dienen nog wel even bewezen te worden. En hoe kun je dat beter doen dan op de dyno? Ok boys, it’s Rock and Roll time! (via autoblog.com)

Ook interessant!

  • Video: Mercedes diesel drift zijn wiel eraf
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, sound, Video

Vorig bericht: « Weer geen Honda beursbabes op AutoRAI 2011
Volgend bericht: Mazda MX-5: BBR zorgt voor een gezond vermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMGknul zegt

    2 december 2010 om 20:58

    En in welke auto wil hij die motor kwijt?

    Login om te reageren
    • martinusgerhardus zegt

      2 december 2010 om 21:00

      @AMGknul: “The largest motor ever build for a semi-truck”

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      2 december 2010 om 21:17

      @AMGknul:

      Voor de volgende Veyron natuurlijk!

      Login om te reageren
      • The Stig zegt

        2 december 2010 om 22:47

        @JvT: Eikes! Een veyron diesel!

        Login om te reageren
        • Dotternetta zegt

          3 december 2010 om 08:36

          @The Stig: Dit is geen dieselmotor, zie onderaan..

          Login om te reageren
          • Alwood zegt

            3 december 2010 om 10:31

            @Dotternetta: tuurlijk is dit een diesel, waarom zou het anders meermaals “Detroit Diesel” genoemd worden… Doe maar eens over dieselmotoren lezen…

            Login om te reageren
  2. martinusgerhardus zegt

    2 december 2010 om 20:59

    Het klinkt meer als een fabriekshal dan als een motor.. maaar ieders zijn ding..

    Login om te reageren
  3. captain zegt

    2 december 2010 om 21:01

    Waarom heb je op drie V8’en 8 blowers nodig? Of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • marc zegt

      3 december 2010 om 10:08

      @captain: Zijn het 3 v8-en? Ik dacht altijd dat de Detroit Diesel 2-takt motoren modulair waren. FTF heeft ze in NL nog geleverd als 6, 8 en 12 (NL leger tanktransporter) cylinder. Daarnaast waren ze ook groter verkrijgbaar voor andere toepassingen (boten, grondverzet). Detroit Diesel is nu trouwens van Mercedes (50%) en maakt alleen nog maar de kleinere blokken. De grote blokken doet MTU tegenwoordig.

      Login om te reageren
  4. AMG Powerrr zegt

    2 december 2010 om 21:03

    @AMGknul,

    in een Peterbilt truck. Reken maar dat je met 3000+pk het mannetje bent, als je nagaat dat de sterkste productietruck van het moment (Scania R730, 730pk, 3500Nm) een stuk slapper is.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      3 december 2010 om 00:50

      @AMG Powerrr:
      Meen je dat nu?
      Gozer in een vrachtauto is het aantal pk ’s inferieur aan het aantal nm koppel. Koppel is trekkracht, wat heeft een vrachtauto nodig top snelheid of trek kracht ?

      Login om te reageren
      • Macready zegt

        3 december 2010 om 01:58

        @koluh:
        Vermogen en koppel zijn direct gerelateerd. Veel vermogen en relatief weinig trekkracht, betekent veel toeren. Veel toeren betekent dat je een kortere overbrenging kunt gebruiken=> veel trekkracht op de wielen. Dus ja, ook met die combinatie kun je een flinke trailer trekken. Belangrijker in dit geval is veel kracht onderin (meteen al vanaf stationair).

        Login om te reageren
  5. misteralmostknowitall zegt

    2 december 2010 om 21:04

    Ideetje! Verplicht alle prius rijders dat ze naast hun rijdende GFT ook dit ding moeten hebben, compenseert een beetje

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      3 december 2010 om 13:43

      @misteralmostknowitall: I want YOU for President! Goed idee man!

      Login om te reageren
      • misteralmostknowitall zegt

        3 december 2010 om 14:49

        @Cantago: Ik vrees wel dat mensen in West-Nederland alvast naar het oosten moeten verhuizen, voor de plotselingen stijging van de zeespiegel:P

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          4 december 2010 om 00:12

          @misteralmostknowitall: Welke stijging van de zeespiegel? Je bedoeld dat de halve oceaan wit-bevroren op mn oprit bivakkeert? We hebben niks te vrezen hoor:P

          Login om te reageren
          • misteralmostknowitall zegt

            4 december 2010 om 12:31

            @Cantago: Dat is precies wat ik deze week elke ochtend dacht als ik om half 8 op de fiets zat: “Laat die opwarming maar komen!”

            Login om te reageren
            • Cantago zegt

              4 december 2010 om 12:46

              @misteralmostknowitall: daar heb ik nog een mooi filmpje over!

              Check:
              http://www.youtube.com/watch?v=2L8bRNs_bZE&has_verified=1

              Login om te reageren
        • ck92 zegt

          3 januari 2011 om 18:03

          ach het is een diesel, lekker zuinig natuurlijk! …
          moet zeggen vind het wel grappig klinken:)

          Login om te reageren
  6. maksim zegt

    2 december 2010 om 21:05

    Wat een sound! Als hij stationair draait doet ie me eerder denken aan de machinekamer van een schip.

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    2 december 2010 om 21:12

    Diesel Power!

    Login om te reageren
  8. amstel-hotel zegt

    2 december 2010 om 21:13

    dit in een lotus elise.

    schould be fun

    Login om te reageren
  9. Trobken zegt

    2 december 2010 om 21:18

    Dit in een lotus Elise.
    Slinger je -onbedoeld- alle kanten uit.
    Don’t think so.

    Login om te reageren
  10. ferre9n3 zegt

    2 december 2010 om 21:18

    3424 Horsepower, hoooly mother of heaven god have mercy!

    Hahaha ik vind hem hilarisch, zo veel geld maar hij is gek in zen hoofd, die motor wil ik maar dan een beeeetje compacter zodat ik hem in men polo kan proppen, KNALLEUUUH

    Login om te reageren
  11. AMG Powerrr zegt

    2 december 2010 om 21:19

    @Trobken,

    buiten het feit dat het niet eens past.

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      2 december 2010 om 22:18

      @AMG Powerrr: Joh!

      Login om te reageren
  12. fuzzer zegt

    2 december 2010 om 21:19

    Big mike = BAAS

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 december 2010 om 22:42

      @fuzzer: Big Mike rulezzzz

      Login om te reageren
  13. Activa zegt

    2 december 2010 om 21:22

    Het is maar te hopen dat die met zijn baard niet tussen die riemen sukkelt, zou niet zo goed aflopen :lol: .

    Login om te reageren
  14. ggilless zegt

    2 december 2010 om 21:25

    Wat een leeghoofd die man.

    Login om te reageren
  15. nurburgring zegt

    2 december 2010 om 21:26

    Vraag me af hoeveel NM

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    2 december 2010 om 21:28

    de kruk-as moet een waar kunstwerkje zijn ..
    met een prijs van een splinternieuw semi-truck ..
    maar zal meer dan 2500 toeren wel niet kunnen dragen ..

    Login om te reageren
  17. rick zegt

    2 december 2010 om 21:28

    wanneer ik niet kan slapen weet ik welke film ik moet starten……

    Login om te reageren
  18. Piet PK zegt

    2 december 2010 om 21:30

    Tja, google even scheepsmotoren. Grote dieselmotoren? kijk even bij MTU of Caterpillar 3600 serie.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      2 december 2010 om 22:41

      @Piet PK:

      wat dacht je van de new sulzer diesel (ja amg powerrr, dat is wartsila).

      engine configuration
      turbocharged two-stroke diesel straight engine, 6 to 14 cylinders
      cylinder bore
      960 mm
      piston stroke
      2500 mm
      engine displacement
      1820 litres per cylinder
      engine speed
      92–102 revolutions per minute
      torque
      7,603,850 newton metres (5,608,310 ft·lbf) @ 102 rpm
      mean effective pressure
      1.96 MPa @ full load, 1.37 MPa @ maximum efficiency (85% load)
      mean piston speed
      8.5 metre per second
      specific fuel consumption
      171 g/(kW·h) (126 g/(bhp·h), approx. 3.80 litres per second) @ full load; 163 g/(kW·h) (120 g/(bhp·h)) @ maximum efficiency
      power
      up to 5720 kW per cylinder, 34320 to 80080;kW (46 680 to 108 920 bhp) altogether
      power density
      29.6 to 34.8 kW per tonne, 2300 tonnes for the 14 cylinder version
      amount of fuel injected in a single cycle of single piston
      ~160 g @ full load

      Login om te reageren
      • captain zegt

        2 december 2010 om 23:23

        @timberleek:
        Lekker groot :)Laatste foto; Je kan zelfs met ladders naar beneden naast de drijfstangen :D

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          2 december 2010 om 23:33

          @captain:

          inderdaad.

          ik heb ook eens gehoord dat er een deur in elke cylinderwand zit, maar daar kon ik niet direct iets over vinden

          Login om te reageren
        • timberleek zegt

          2 december 2010 om 23:33

          @captain:

          inderdaad.

          ik heb ook eens gehoord dat er een deur in elke cylinderwand zit, maar daar kon ik niet direct iets over vinden

          Login om te reageren
        • timberleek zegt

          2 december 2010 om 23:34

          @captain:

          volgens mij kun je struikelen over een van de tanden van het tandwiel

          Login om te reageren
  19. AMG Powerrr zegt

    2 december 2010 om 22:22

    @Jokkebrok,

    ow.

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    2 december 2010 om 22:24

    @Piet PK,

    of gewoon bij Wartsila kijken!

    Login om te reageren
  21. Yeelen zegt

    2 december 2010 om 22:28

    Needs more cylinders.

    Login om te reageren
  22. bj zegt

    2 december 2010 om 22:30

    Met je baard tussen die belt!

    Login om te reageren
  23. RickB zegt

    2 december 2010 om 22:34

    Nieuw blok vor “Big-Bud”
    http://www.youtube.com/watch?v=OjDshU8pDxI

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 december 2010 om 22:53

      @RickB: hij rijdt alleen niet ? :lol:

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        3 december 2010 om 02:06

        @Megakix: Nou, Big Budje rijdt wel hoor :) http://www.youtube.com/watch?v=UeWmCDTPYOo

        Login om te reageren
    • Lange zegt

      3 december 2010 om 14:57

      @RickB: Het is toch autoblog en geen landentuinbouwblog

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        3 december 2010 om 15:56

        @Lange:
        In wat voor een auto moet die dan liggen? Nou?
        Stumpert!

        Login om te reageren
  24. patrick zegt

    2 december 2010 om 22:42

    Iets voor tractor pulling?

    Login om te reageren
  25. patrick zegt

    2 december 2010 om 22:45

    @timberleek

    krukas die net zolang is als 3 mini coopers:P

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    2 december 2010 om 22:51

    Filmpje 2: Big Mike met zijn baard tussen de riemen.

    Login om te reageren
  27. Megakix zegt

    2 december 2010 om 22:52

    Deze motor wordt vast ingebouwd in een tractor-pulling-tractor…ZZ-Top FTW !

    Login om te reageren
  28. Geert zegt

    2 december 2010 om 22:55

    a) Dit zijn gewoon 3 V8 diesels met een hoop riemen aan elkaar geknoopt. Is het dan een V24?
    b) Een diesel met een gasklep???

    Login om te reageren
  29. FieRo zegt

    2 december 2010 om 22:56

    niet praktisch maar wel vet ! lijkt idd ideaal voor tractorpulling

    Login om te reageren
  30. patrick zegt

    2 december 2010 om 22:56

    @ fiero

    ja toch:D

    Login om te reageren
  31. racethesun88 zegt

    2 december 2010 om 22:59

    laat de boomknuffelaars dit maar niet zien 8)

    Login om te reageren
  32. Poll zegt

    2 december 2010 om 22:59

    wat een geluid.

    Login om te reageren
  33. henk zegt

    2 december 2010 om 23:32

    Het woord “vermogen” heeft hier een dubbele betekenis

    Login om te reageren
  34. integralechubasco zegt

    3 december 2010 om 00:17

    ho ho ho, hij kan over een paar daagjes weer aan de bak…

    Login om te reageren
  35. tmcif zegt

    3 december 2010 om 02:37

    Met zon motor heb je volgens mij geen gaspedaal nodig.
    Denk dat je de snelheid eerder met je rempedaal zal regele :P

    Login om te reageren
  36. supergrover zegt

    3 december 2010 om 07:20

    Dit is geen V24, maar een W24. Er zijn drie rijen met cilinders ipv 2, zoals bij een V opstelling.

    Lekkere klus als je die distributieriemen moet vervangen, zie niet hoe je daar makkelijk bij kunt zonder de hele motor te demonteren?

    Login om te reageren
  37. Dotternetta zegt

    3 december 2010 om 08:22

    Kan aan mij liggen, maar DIT IS GEEN DIESEL!
    Zegt wel genoeg over het technisch niveau van de bezoekers hier! lol

    Login om te reageren
    • Dotternetta zegt

      3 december 2010 om 10:46

      @Dotternetta: :oops:

      Login om te reageren
  38. Dotternetta zegt

    3 december 2010 om 08:25

    Dit is een diesel:
    http://www.youtube.com/watch?v=Jp-qcZr_Wrw&feature=player_embedded#!

    Login om te reageren
  39. Dotternetta zegt

    3 december 2010 om 08:34

    Een diesel met blowers en lachgas..

    Login om te reageren
    • Dotternetta zegt

      3 december 2010 om 09:18

      @Dotternetta: ik bedoel het eerste filmpje..

      Login om te reageren
  40. henk zegt

    3 december 2010 om 09:59

    Het betreft hier een two stroke (tweetakt) diesel,vandaar de verwarring.

    Login om te reageren
    • Dotternetta zegt

      3 december 2010 om 10:04

      @henk: Waarom heeft ie dan nokkenassen?

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        3 december 2010 om 10:36

        @Dotternetta: Eerst zoeken dan vragen… (daarna eventueel de auteur corrigeren)

        Hoe ontbrand het mengsel in een dieselmotor? Door compressie. Het is vrij lastig die compressie te verkrijgen als alles werkt dmv spoelpoorten. Uberhaupt verkrijg je dan niet zo snel een juist diesel-mengsel aangezien er gewoon vloeistof en lucht in de cilinder stroomt, niet als de gewenste mengselverhouding/nevel.

        De oplossing? Uitlaatkleppen… Lucht inlaten door de ‘spoelpoort’ (vertaald naar brommertjes), op het punt van hoogste compressie diesel inspuiten, om vervolgens kort na de (zelf)ontbranding snel de uitlaatklep open te zetten.

        zie ook: http://www.tpub.com/content/engine/14081/css/14081_22.htm

        Login om te reageren
        • Dotternetta zegt

          3 december 2010 om 10:47

          @Alwood: :oops:

          Login om te reageren
  41. henk zegt

    3 december 2010 om 10:16

    Zoek het op internet op,staat duidelijk vermeld.

    Login om te reageren
  42. JvT zegt

    3 december 2010 om 10:23

    @autoblogger:
    Je bedoelt vast stereotype ipv prototype.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      3 december 2010 om 10:57

      @JvT: dat zou goed kunnen ;)

      Login om te reageren
  43. Dotternetta zegt

    3 december 2010 om 10:48

    Excuses voor mijn onwetendheid

    Login om te reageren
  44. Dotternetta zegt

    3 december 2010 om 11:47

    Shit..shame on me! http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Diesel_Series_71

    Ik was verward door het ontbreken van de zwarte rook

    Login om te reageren
  45. Arno zegt

    3 december 2010 om 12:07

    @Alwood Tweetakt diesel wordt nog veelvuldig gebruikt in de scheepvaart omdat die nog geen of pas sinds kort emissie-eisen hebben. Verder heeft de oude Lanz Bulldog ook een diesel tweetakt en die werd al in 1921 gemaakt. Mooie van een diesel tweetakt is dat die net zo makkelijk vooruit als achteruit draait en je meer vermogen uit een motor van hetzelfde formaat haalt. Verder kun je ook bij een tweetakt prima met injectie werken en de compressie is geen probleem. Vaak wordt wel een turbo of blower gebruikt.

    Login om te reageren
  46. Arno zegt

    3 december 2010 om 12:12

    @Alwood Sorry, had je berichtje verkeerd begrepen. Maar je hoeft bij een tweetakt diesel niet met een uitlaatklep te werken. Kan ook gewoon met een spoelpoort. http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_diesel_engine

    Login om te reageren
  47. Arno zegt

    3 december 2010 om 12:16

    Voor het type tweetakt diesel met spoelpoorten zie volgende artikel http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_bulb_engine

    Login om te reageren
  48. Kanalje zegt

    3 december 2010 om 14:42

    Zijn baard staat gewoon scheef van de lucht die die motor naar binnen trekt.

    Ook wel lekker is die uitlaatlucht afvoer oftwel de afwezigheid daarvan. En wij hier maar aanklooien met zo’n slangetje op de uitlaat.

    Login om te reageren
  49. oxje zegt

    3 december 2010 om 16:12

    Domme amerikanen altijd met hun geschreeuw, bouw toch eens iets ingewikkelders zoals: http://www.youtube.com/watch?v=RBKUQPjQ16I&feature=related

    Login om te reageren
    • stefan82 zegt

      3 december 2010 om 17:05

      @oxje: Wat een fantastisch geluid, mijn weekend kan beginnen :)

      Login om te reageren
  50. Melvivio zegt

    3 december 2010 om 18:14

    oxje… what the hell! jammer dat er geen bewegende beelden zijn….. dit geeft me rillingen!

    Login om te reageren
  51. hobbes zegt

    3 december 2010 om 19:18

    Er zijn geen 3 rijen cilinders, gewoon 2. Het blok is zo geleverd door Detroit, de blowers zijn voor de show. Een deel van de blowers is niet aangesloten.

    Het origineel ziet er zo uit:
    http://www.flickr.com/photos/learaviator/4538480279/in/set-72157623774941005/

    Login om te reageren
  52. bvdb zegt

    3 december 2010 om 19:27

    Als die Le Mans diesels nou eens zo klonken. :P

    Login om te reageren
  53. Dennis21 zegt

    3 december 2010 om 20:21

    toch wel knap zoveel riempjes…leuk klusje als die vervangen moeten worden :)

    Login om te reageren
  54. Dimglor zegt

    3 december 2010 om 20:31

    Leuk, maar om op de vraag te antwoorden: Niet zo goed eigenlijk…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North