Nee, het uiterlijk van de spydervariant is nu geen geheim meer. Na de uitgelekte plaatjes zat er dus maar één ding op voor photoshopper Wildspeed: even duidelijk maken hoe het geheel er uit komt te zien.
CAR Magazine kreeg onlangs foto’s toegespeeld van een blauwe MP4-12C die al beschikte over de klapdakconstructie. Een soortgelijk systeem dat we kennen van zijn grootste concurrent: de 458 Spider. Bij de McLaren is het een unit die deels uit kunststof (met koolstofvezel versterkt) is opgetrokken. Dit driedelige dak klapt weg achter de stoelen en het motorcompartiment. Ja, we horen het u denken. Zo is het meer een targa dan een volbloed roadster/cabrio. Maar hé, het zorgt ervoor dat het gewicht lekker laag blijft en er weinig gebeurt met de torsiestijfheid.
De foto’s van de McLaren MP4-12C Spyder leken in het geniep te zijn genomen met een aubergine, waardoor de kwaliteit te wensen overliet. Wildspeed heeft daarom de vrijheid genomen om ze ‘af te maken’. Dat lijkt aardig te zijn gelukt. En laten we hopen dat het doorzichtige gedeelte boven de motor realiteit wordt, zodat het uitzicht op de 3.8-liter V8 met 600+ pk behouden blijft. Het is aannemelijk dat de zonaanbidder uit Woking nog dit jaar onthuld wordt. (bron: Teamspeed)
Dit lijkt wel heel erg op de 458 spider
Pff, ontzettend lelijk. Die opstaande beugel dingen achter de stoelen verneuken de hele lijn.
Nee, herstel: het ontbreken van een dak verneukt de hele lijn.
@bozewolf: heeft de 458 ook beetje last van dacht ik zo? Niet veel auto’s worden er beter op als het dak er af gaat
@bozewolf:
Verneukt de lijn… verder. Deze Mac is nooit moeders mooiste geweest…
@StijnB: klopt!
@mightymike: klopt!
@bozewolf: Alsof die lijn zo mooi was. Beter geen lijn dan een lelijke lijn.
@bozewolf: Het lijkt wel alsof hij halverwege een beetje doormidden is gebroken!
Niet geslaagd.
Geef mij maar een 458 italia spider!!!
Nòg lelijker dan de 458 en die was écht lelijk
@paere: Was echt lelijk? Volgens mij is de 458 spider nog niet ge facelift hoor.
Heb liever een 458 SPYDER
@ricardo: Moet je mij eens vertellen wat het verschil in torsiestijfheid is tussen een cabrio en een “targa” zoals deze? Dat het gewicht lager uit zou komen dan bij een gewone cabrio durf ik ook te betwijfelen.
Ik zou dit niet eens een Targa noemen, gewoon een cabrio met hoge rollbars
Dit noem ik een échte targa:
@vale46:
In torsiestijfheid is er geen verschil geloof ik maar het is wel een stuk veiliger om een kopkerol mee te doen zo’n targa.
@Hupke: dat is waar.
Ricardo schrijft in zijn artikel dat deze ’targa’ mclaren stijver zou zijn dan een cabrio. Wat totaal niet waar is want beide versies is enkel de vloer het zwakste punt.
Een echte targa zoals op de foto, die benaderd de stijfheid van een coupe zeer goed, deze McLaren niet..
@vale46: dat is geen targa, da’s een overdreven schuifdak.
dit zijn targa’s:
http://forums.pelicanparts.com/uploads13/1981+Porsche+Targa+0391211555794.jpg
-edit: tweede link weggehaald wegens stuk-
@Simpson: epic link
@Simpson: dit is dan misschien niet de Targa; maar qua ’te-betalen/kwaliteit/coolheid/afschrijving/gebruiksvriendelijkheid’ denk ik wel de beste 911-997!
@vale46:
Ik noem dit een schuifdak.
Nee, gewoon nee. De mclaren was al niet moeders mooiste, maar dit maakt ‘m alleen nog maar lelijker.
Doe mij dus maar de 458, die ziet er nog prima uit, ook nadat het dak ervan af is gehaald.
OT: Net als bij de Ferrari 458 spider heb ik er een beetje mijn twijfels bij. Bij dit soort auto’s vind ik een gewoon dak nog het mooiste, vooral omdat er dan geen enkele lijn verpest word in het ontwerp.
Vind het wel mooier cabrio als de 458. Ik vind de 458 mooier gewoon dicht als een BOSS
Zeker weten dat ik voor de 458 kies!
de enigste super car die mooi is met het dak eraf is de lambo gallardo
de rest kan je beter een dak op laten
Geef mij maar een Ferrari 430 scuderia spider 16m, die word niet verneukt met lelijke gezwellen. En is veel mooier dan die afschuwelijke ferrari 458.
@larsdbs9: +1
@henk123456: dank je, tenminste iemand met smaak op deze wereld. Ik vind de Ferrari 430 scuderia de mooiste ferrari ooit.
Ziet er best goed uit moet ik zeggen! Oke gewoon met dak erop mooier maar dit is zeker niet lelijk!
Doe mij maar de Ferrari 458 Spider, in real life toch echt een prachtige auto. Sinds dit orgasme-achtige filmpje met Vicki B-H staat die auto bovenaan het verlanglijstje, voor als het staatslot eindelijk een keer…
http://www.youtube.com/watch?v=0xXz_qP0CyY
De 458 is mooier.
Ik vind de MP4-12c en de 458 Italia alle bij fantastisch!
beide op hun eigen manier.
@jrmpower24: Ben het volledig met je eens! Beide prachtige wagens!
@Simpson:
Dit topic zal waarschijnlijk weer in het jaaroverzicht opduiken omdat er over ‘inhoud’ werd gesproken, gemeten aan de hand van de gemiddelde lengte van de comments. Dankzij jouw bijdrage is die namelijk behoorlijk de hoogte in geschoten ;)
Idd epic link!
Spyder of Coupe, ik vind het maar een dinky toy. Het zal misschien ongelofelijk goed rijden, maar nee.. de lijnen doen me denken aan een Hot Wheels autootje, maar dat is mijn mening. Ik vind de Ferrari 458 Spider vele malen beter geslaagd. Maar mijn topper in dat segment blijft toch de SLS Roadster!!
Damn hyundai stylo hier?
Waarom geen picknickmand beugel, zoals op LFA roadster?
Het dak van de Ferrari sluiten duurt 14 seconden. Zelfs als de McLaren MP4-12C Spyder dat sneller doet, kies ik toch voor de Peugeot 206 CC.
Achterkant lijkt op zo’n goedkope amerikaanse bak, ben effe de naam verloren.
@Ruben00: O jah, Eagle Talon.
Met het dak gesloten ziet ie er beter uit dan de Coupé… :D
Ben ik de enige die het geloofd had als dit de opvolger van de Opel Tigra Twin Top was? Of een nieuwe Smart? Wat doet de 458 dit even 100 keer beter zeg…
Waar wil die maclaaren langs dan? Tuut tuut hier komt de beste auto ooit gemaakt…met een geschiedenis in de F1 van 60 jaar en 16 titels…..tuut tuut.
nice bud