• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pas op met het filmen van je teller

Auteur: ricardo, gepost 14 februari 2011 om 22:10 – 60 Reacties

This shit is going on Youtube!

Het kan namelijk als bewijs dienen wanneer je de snelheidslimiet zéér ruim overschrijdt en dit vastlegt op video. Tenminste, in de VS. Het overkwam daar een (gefrustreerde?) BMW-rijder. Hij deed eventjes 225 km/u op een lokale highway, en dat mocht niet van Ome Agent. Toen deze copper erachter kwam dat meneer de snelheidsovertreder alles had gefilmd, werd de video in beslag genomen. En de filmende BMW-meneer werd gearresteerd.

Toen Stanislav Vadimovich in de buurt van Portland werd geklokt met een snelheid van 190 km/u werd hij aan de kant gezet door de bewuste agent. En terwijl de agent kwam aanlopen bleef Stanislav stoïcijns doorgaan met filmen, en gaf op de vraag “Waarom doe je dat?” het antwoord dat hij zijn teller had gefilmd met als doel het stukje film op YouTube te knallen. Da’s nog eens een eerlijk antwoord!

Vervolgens werd deze Scorsese-in-de-dop in de boeien geslagen en afgevoerd. Want op de video bleek dat hij een zeer nette 225 km/u had aangetikt. Helaas, de beelden komen waarschijnlijk nooit op YT te staan, maar binnenkort worden ze wel in een rechtzaal getoond waar het als bewijsmateriaal zal dienen. Een welgemeende facepalm is hier dan ook wel op z’n plaats. (via Huffington Post)

Met dank aan Bastiaan voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging met een BMW i8
    Video: politieachtervolging met een BMW i8
  • Video: politie houdt niet van revvende M3's
  • Video - Politie achtervolgt BMW 3 Serie op de A10
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, fail, maximumsnelheid, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Spyshot: MINI Coupé en Roadster
Volgend bericht: Foto-topic: Manuel Ferreira heeft een grote schuur vol! »

Lees Interacties

Reacties

  1. anuspraeternaturalis zegt

    14 februari 2011 om 22:16

    Hoe kan een ongeijkte snelheidsmeter nou dienen als bewijsmateriaal?

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      14 februari 2011 om 22:18

      @anuspraeternaturalis: ongeijkt of niet, 225 is ruimschoots voldoende om te bewijzen dat je ver over de limiet zat. Meestal worden die dingen zelfs zo ingesteld dat ze trager aangeven dan je eigelijk rijdt.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        14 februari 2011 om 22:21

        @As_long_as_it_is_fast: Naar mijn weten is dat andersom. Anders zou je toch constant boetes krijgen als je de goede snelheid rijdt of iets erover?

        Juist om eventuele tempowisselingen niet gelijk beboet te laten worden geven tellers iets meer aan, zodat als je per ongeluk op de teller wat te hard rijdt, je nog niet ‘echt’ te hard rijdt en geen boete krijgt. Dat, gecombineerd met de marge van een paar km/h die de politie al aanhoudt zorgt ervoor dat je op de teller zomaar 128 o.i.d. kan rijden zonder geflitst te worden.

        Btw, ik neem geen verantwoordelijkheid voor deze uitspraak als je nu per ongeluk toch beboet wordt. :mrgreen:

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          14 februari 2011 om 22:29

          @Citrofiel: Idd, je snelheidsmeter wijst een snellere snelheid aan dan je werkelijk rijdt. Vergelijk maar met een draagbare GPS, die geeft wel de correcte snelheid aan. Meestal zal de wijzer 4-6 km sneller aanduiden dan dat je werkelijk rijdt (oudere auto’s kan dat zelfs rond de 8 zitten).

          Login om te reageren
        • xilver zegt

          14 februari 2011 om 22:32

          @Citrofiel: Om verder te gaan 130 kan je best wel halen zonder beboet te worden ;-) Ik spreek van ervaring :mrgreen:

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            15 februari 2011 om 12:30

            @xilver: 130 is meestal 125 op GPS!

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              15 februari 2011 om 19:24

              @jzaero: ja maar vergeet de kilometercorrectie niet ;-)

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                15 februari 2011 om 22:22

                @xilver: Kilometercorrectie wordt volgens mij over je snelheid op je klok gedaan en niet over GPS. GPS is wat dat betreft toch al accuraat genoeg? Volgens mij was het juist de bedoeling dat de correctie het verschil terugbrengt naar de GPS snelheid.

        • Griffin zegt

          14 februari 2011 om 22:34

          @Citrofiel: die paar km/u die de politie aanhoudt is niet om de weggebruiker wat extra ruimte te geven maar om de toleranties in de meetapparatuur op te vangen.

          Als je pech hebt terwijl je in werkelijkheid 120 km/h over de baan gaat, kan het in theorie zo zijn dat de meetapparatuur van de flitsbrigade 123.9 km/h aangeeft. In de praktijk is die tolerantie vrijwel altijd kleiner, maar er domweg vanuit gaan dat je die 4 km/h (?) er “gratis bij krijgt” van bromsnor gaat je op een zeker moment opbreken (en ja, dat zijn dan die boetes van “1 km/h te hard” (125 gereden waar je 120 mocht + 4 km/h “correctie”).

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            14 februari 2011 om 22:36

            @Griffin: Tellerafwijking + meetcorrectie… Tikt volgens mij toch best aan. Maar dat verschilt per auto, zoals Esprit zegt. Even testen met GPS erbij. ;)

            Login om te reageren
            • ariez zegt

              14 februari 2011 om 22:58

              @Citrofiel: Het is natuurlijk ook gewoon een truc van fabrikanten he. De teller geeft 120 aan, maar eigenlijk rijdt je bijv 115, zo rijdt de auto zuiniger dan deze eigenlijk is.

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                14 februari 2011 om 23:37

                @ariez: Klopt, ook het milieu-/veiligheidsaspect zal meespelen.

              • Northwestern zegt

                15 februari 2011 om 12:17

                @ariez: Er moet wel een bepaalde marge inzitten vanwege afwijkende bandenmaten om verschillende maten velgen. Meestal is deze afwijking heel klein. De omtrek van een band+velg op 16 inch is op mijn auto 0,29% kleiner dan met 18 inch.

            • jzaero zegt

              15 februari 2011 om 22:24

              @Citrofiel: Niet de meest accurate GPS, maar volgens de navi die ik gister aanhad, reden wij 144km/u en op de klok in de Toyota starlet was dat 150 (verschrikkelijke ervaring om in zo’n auto 150 te doen). Best leuk om dat verschil te zien.

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                16 februari 2011 om 00:44

                @jzaero: Haha, maar ja, je móet het nu eenmaal een keer geprobeerd hebben hè. :mrgreen:

              • jzaero zegt

                16 februari 2011 om 13:21

                @Citrofiel: Een bak herrie, stuiteren over de geringste hobbels, elke zijwind voelen die er maar aanwezig is en nauwelijks vooruit komen ;) Leuk was het wel, comfortabel was anders ;)

      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 februari 2011 om 22:30

        @As_long_as_it_is_fast: Trager, nog nooit gehoord. Meestal sneller, maar soms recht erop. Waarmee je dus moet oppassen als je van een auto komt die trager aangeeft (en je dus wat hoger op de teller kan) en overstapt in een auto die het echt juist toont (Alfa 156). Hang je er zo aan…

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          14 februari 2011 om 22:33

          @Esprit_de_Flandre:
          @Citrofiel:
          Dat is uiteraard wat ik bedoelde. Het moest even snel gaan en niet meer bij nagedacht/nagelezen. Excuses. Maar jullie hadden de boodschap begrepen. ;)

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            14 februari 2011 om 22:34

            @As_long_as_it_is_fast: Maar als je eigenlijk sneller bedoelde i.p.v. trager dan klopt het punt van je hele reactie niet meer. ;)

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              14 februari 2011 om 22:56

              @Citrofiel: Ik bedoelde, en ik zal het even opnieuw schrijven, de teller in je wagen geeft een snelheid die hoger is dan je eigenlijke snelheid. vb: teller zegt 130, maar eigenlijk rij je nog maar 125. Zo moest het zijn. ;)

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                14 februari 2011 om 23:39

                @As_long_as_it_is_fast: Dan nog heeft het geen enkele waarde t.o.v. de eerste zin in je eerste reactie.

                Goeoeoeoeoed… Ik stop maar eens met mierenneuken. :D ;)

              • As_long_as_it_is_fast zegt

                15 februari 2011 om 16:27

                @Citrofiel: Toch nog eens toelichten, mijn punt was dat je 130 kan rijden op de teller, omdat je dan eigelijk nog maar 125 rijdt. Wanneer men nu 170 rijdt op de teller kan men dus alsnog voorkomen dat men je rijbewijs afpakt (vanaf +50 km/h dacht ik) als je kan aantonen dat je teller een afwijking heeft van 1% heeft. En die eerste zin in mijn reactie duidde op het feit dat dat hier niets zou uitgehaald hebben want 225 * 0,99 = nog altijd veel te veel. :D

              • xilver zegt

                15 februari 2011 om 19:26

                @As_long_as_it_is_fast: 40 km per uur! Niet vergissen! 50 km te snel is een integrale invordering van je rijbewijs. Op niet-snelwegen ligt deze limiet op 30 km uur en bij 30 km/u zones is het zelfs direct (in theorie althans).

              • Citrofiel zegt

                15 februari 2011 om 20:28

                @As_long_as_it_is_fast: Dat voorbehoud van die enkele procenten had je dan ook in die eerste reactie moeten maken, anders was de bedoeling van je tweede zin gewoon niet duidelijk. Zonder toelichting zou het zelfs nog uit te leggen zijn als ‘als de afwijking maar groot genoeg is kan je er onderuit komen’.

                Heerlijk, zo onzinnig doorzagen. Vind je niet? :mrgreen:

        • klavertjevijf zegt

          15 februari 2011 om 01:53

          @Esprit_de_Flandre: Een 156 die het echt correct toont? Noway :) Hier al 370dkm erop zitten met een 156, en die teller liegt net zoals alle andere. (Grofweg kun je prima 130 op de teller rijden zonder boetes te krijgen, 90 ipv 80 kan wel een roze briefje opleveren…)

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            16 februari 2011 om 00:01

            @klavertjevijf: Yesway. Heb er al aangehangen zo. Niet leuk. Wel leerzaam. Altijd tellertje volgen met een auto die je niet gewend bent.

            Login om te reageren
            • klavertjevijf zegt

              17 februari 2011 om 01:54

              @Esprit_de_Flandre: Hmmz, sucks ^^ Misschien dat de onze dan net een beetje gehandicapt is… :)

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                17 februari 2011 om 22:51

                @klavertjevijf: :lol: Wees gerust. Elke Alfa is een beetje gehandicapt. Maar toch zie je haar zo graag…

      • Stino zegt

        14 februari 2011 om 23:20

        @As_long_as_it_is_fast:
        Jij kent veel van wagens das duidelijk.. :s
        De meeste tellers liegen in uw voordeel.. geven dus te snel aan.
        De beste teller met naald is nog altijd die van een Moto..
        Verder zit je met gps signaal er steeds pal op.
        Ik ben ook al tegengehouden met mijn auto vol camera’s (eentje aan de tellers, aan de hoodsteun en twee buiten)
        Er is bij mij niets in beslag genomen hoor.. :D

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          15 februari 2011 om 16:23

          @Stino: Lees eerst ff mijn andere reacties ook voor je zo hoog van de toren gaat blazen jongen.

          Login om te reageren
          • Stino zegt

            7 maart 2011 om 19:14

            @As_long_as_it_is_fast:
            had ik gedaan, jongen!

            Login om te reageren
      • MarkieS zegt

        14 februari 2011 om 23:45

        @As_long_as_it_is_fast: snelheidsmeters hebben vrijwel altijd een positieve afwijking in de orde van 1 tot 2 procent, de afwijing wordt dus ook groter naarmate je harder rijdt.

        Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      14 februari 2011 om 22:20

      @anuspraeternaturalis: In hoeverre kan je dit doortrekken, ergens zal toch wel een grens zijn. Discutabel.

      Login om te reageren
  2. As_long_as_it_is_fast zegt

    14 februari 2011 om 22:17

    Dat is toch ook dom, gewoon even zeggen wat je aan het filmen was en waarom. :D Doe dan niet zo eigenwijs. Naja, niet slecht zeg ik, 225km/h. Heb dit weekend voor het eerst 200 gereden, dat houdt je wel geinteresseerd op de weg. :D (het was avond en geen verkeer op de autosnelweg.)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      15 februari 2011 om 19:27

      @As_long_as_it_is_fast: Voelt goed he ;-).

      Login om te reageren
  3. ascari15 zegt

    14 februari 2011 om 22:17

    LOL hij heeft vast op YT gezien hoe hard ze in Duitsland rijden. En hij dat: Dat wil ik ook!!!!!!!!

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    14 februari 2011 om 22:19

    Hij was er blijkbaar erg van overtuigd dat ze niets zouden kunnen/mogen met die video. :roll:

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      14 februari 2011 om 22:30

      @Citrofiel:

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        15 februari 2011 om 01:09

        @xilver: Neenee ! Voor double facepalm moet je deze gebruiken !

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          15 februari 2011 om 19:24

          @SimonMc: Had er net te laat aan gedacht :mrgreen:

          Login om te reageren
  5. BetaArkUser zegt

    14 februari 2011 om 22:20

    -edit: check!-
    OT: wel lelijk dat die zegt dat die aan het filmen was en het op youtube wilde zeggen xD

    extra boete erbij, filmen onder het rijden?

    Login om te reageren
  6. BetaArkUser zegt

    14 februari 2011 om 22:21

    damn, wat een spellingsfouten weer -_-
    zeggen = zetten

    en al moet dus alS zijn :D

    Login om te reageren
  7. Jokkebrok zegt

    14 februari 2011 om 22:22

    :facepalm:

    Login om te reageren
  8. davidve zegt

    14 februari 2011 om 22:26

    Kan de agent bewijzen dat dit op de openbare weg heeft plaatsgevonden?

    Login om te reageren
  9. MrSkyline zegt

    14 februari 2011 om 22:26

    Login om te reageren
  10. C220AMG zegt

    14 februari 2011 om 22:36

    Login om te reageren
  11. C220AMG zegt

    14 februari 2011 om 22:36

    Login om te reageren
  12. HDM zegt

    14 februari 2011 om 22:37

    Opzich hoeven velen zich geen zorgen te maken want niemand lijkt op een fatsoenlijke manier de camera stil te kunnen houden op de tellers.

    Login om te reageren
    • Stino zegt

      14 februari 2011 om 23:21

      @HDM:
      Je moet em dan ook vast monteren..

      Login om te reageren
  13. Jokkebrok zegt

    14 februari 2011 om 23:01

    http://3.bp.blogspot.com/_gWQaU40PH24/TKkfDOICkvI/AAAAAAAAJb4/F80vP7IiSI8/s1600/eternal-facepalm-eternal-facepalm-facepalm-captain-pickard-demotivational-poster-1242264259.jpg

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 februari 2011 om 01:11

      @Jokkebrok: Fixed your fail ;)

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 februari 2011 om 01:17

      @Jokkebrok: Voor in de toekomst : hetgeen wat in het rode kadertje staat,moet je volledig kopieren.
      Tussen de aanhalingstekens, vervang je image-url door de link van je foto.

      http://i52.tinypic.com/16c6rg4.jpg

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        17 februari 2011 om 19:38

        @SimonMc: , en
        ff kieken of t werkt

        Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        17 februari 2011 om 19:39

        @SimonMc: Mooi bedankt!

        Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    14 februari 2011 om 23:57

    Op de eerste plaats wie zegt dat de beelden van de speedometer opgenomen zijn op dezelfde plaats als ander beelden (eventueel van het landschap).
    Ten 2e wie zegt dat de speedometer juist is, en ten 3e wie zegt dat de beelden niet getruceert zijn.

    Ik ben er geen voorstander van maar ik heb ondertussen toch al terloops genoeg amerikaanse tv-brol met rechtzaken erin de revue zien passeren om te denken (en ik ben dan ook nog zo dom/ onwetend/ arrogant om te verwachten dat het er echt zo aan toe gaat) dat die argumenten al meer dan genoeg zijn om zelfs een schade vergoeding van de staat te eisen wegens laster.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      15 februari 2011 om 22:31

      @Hupke: Lijkt mij vrij obvious als jij met je auto met 225km/u voorbij blaast, van de weg wordt gehaald en eenzelfde video in je auto wordt gevonden, dat je dan wel door de mand valt niet? Of je teller klopt kan achteraf worden gechecked, of je video op dat tijdstip is opgenomen kan simpel worden gechecked en dat verklaart dan ook meteen de plaats van de overtreding. Daarnaast is het in the USA zo dat ze rechtzaken op videomateriaal mogen baseren, als het jouw bezit is.

      Login om te reageren
  15. F1Tim zegt

    15 februari 2011 om 07:55

    Ja, dat komt ervan als je stoer wil doen. Terecht een aantal jaren achter de tralies…

    Login om te reageren
  16. Bartholomeo zegt

    15 februari 2011 om 14:06

    dus als ik een filmpje maak van men snelheidsmeter terwijl de auto op de brug staat, kan dit tegen mij gebruikt worden?

    Login om te reageren
  17. janklaassen zegt

    15 februari 2011 om 16:46

    Welke bmw heeft grijze wijzerplaten? In de VS alleen ofzo?

    Login om te reageren
  18. tarquesh zegt

    12 maart 2011 om 00:07

    wat hebben die toch met lekker rijden. Hebben ze een pet op en menen de wet te moeten handhaven. Zelf rijden ze te hard en neuken ze vrouwen van een ander.

    We komen voor hen op, degene die van lekker autorijden houden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North