• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Senner doet ook de Audi A1 1.4 TFSI

Auteur: CasperH, gepost 18 januari 2011 om 11:07 – 32 Reacties

Senner A1 1.4 TFSI
Doorgaans ben ik niet zo dol op tuning maar Senner wist tot op heden met hun interpretaties van de S5 en RS5 een uitzondering te vormen op die regel. Ook bij de A1 zijn ze weer redelijk subtiel te werk gegaan.

De TDI hadden ze al gedaan, maar heb je meer power nodig voor je Audi A1 1.4 TFSI? Terecht, 122 pk en 200 Nm is karig. Even langs Senner dan maar voor een BMC OTA Power Airbox en een aangepaste chip. Resultaat: 156 paardenkrachten en 250 Nm koppel onder dat kleine bolle motorkapje. Sportuitlaatje met dubbele pijpen erbij? Bij Senner hebben ze een RVS uitlaatsysteem inclusief demper voor je met pijpjes van 90 millimeter.

Omdat standaard velgen saai zijn levert Senner 18 inch lichtmetalen wieltjes met Hankook S1 Evo rubbers. Het geheel is verlaagd met 35 millimeter dankzij huisgemaakte sportveren. Pretpakketje kopen? Voor 4950 euro is het van jou inclusief keuringen en garantie. Tegen meerprijs kan je ook nog je interieur laten customizen, coilovers met variabele rijhoogte laten monteren en LED achterlichtjes staan ook op de optielijst. De prijzen voor die opties zijn op aanvraag.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water
  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, senner, tuning, velgen

Vorig bericht: « Casa di Schumacher kopen?
Volgend bericht: WTF?! Audi R8 TRON met spaakvelgen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. integralechubasco zegt

    18 januari 2011 om 11:08

    ik zou van die TSFI afblijven… daar is iets niet goed mee…

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      18 januari 2011 om 11:11

      @integralechubasco: Ja, er rollen per dag honderden van die blokjes van de band en er zou iets niet goed zijn? Wat niet dan?

      Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        18 januari 2011 om 11:20

        @Tommy2:

        Lees de revieuws eens na en de Duitse autobladen die een duurtest doen met de 1.4 TFSI ;)

        Login om te reageren
        • Tommy2 zegt

          18 januari 2011 om 11:25

          @waxweazel: Dat zijn de blokken met dubbele drukvulling die minder betrouwbaar zijn. Maar deze 1.4 heeft over het algemeen weinig klachten, niet meer dan andere motoren.

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            18 januari 2011 om 16:03

            @Tommy2: True. Daar hebben we het net over gehad.. ;)

            http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/17/neemt-volkswagen-afscheid-van-de-1-4-tsi-motor

            Login om te reageren
        • Okkii zegt

          18 januari 2011 om 19:30

          @waxweazel: Ja joh je meent het, Duitse autobladen hebben overal een hekel aan.. Zeg me is wanneer ze wel een motor aanraden -.-

          Login om te reageren
          • marcounkel zegt

            19 januari 2011 om 15:08

            @Okkii: die van de carrera GT zijn ze volgens mij nog steeds wel blij mee

            Login om te reageren
  2. roquez zegt

    18 januari 2011 om 11:09

    Is er al iets duidelijk over de verkoopcijfers van dit kleine apparaat? Ik zie hem relatief weinig rijden..

    Login om te reageren
  3. roquez zegt

    18 januari 2011 om 11:09

    Is er al iets duidelijk over de verkoopcijfers van dit kleine apparaat? Ik zie hem relatief weinig rijden..

    Login om te reageren
    • LJ zegt

      18 januari 2011 om 11:10

      @roquez: En toch is de A1 wel een mooie auto.. maar ik vind hem wel aardig aan de prijs.. (Premium, zelfs het prijskaartje..;-))

      Login om te reageren
    • cisn zegt

      18 januari 2011 om 11:22

      @roquez: je ziet ze meer en meer, Audi Brussels heeft in het vierde kwartaal vorig jaar de productie zelfs verhoogd!!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2011 om 11:47

      @roquez: Audi Brussels, eerste jaarhelft 2010: 18.126 stuks.

      Moet wel bij gezegd worden dat de A1 nog maar van in mei in productie is, dus was zo’n kleine drie maanden, plus het zal ook nog wel niet volle bak gedraaid hebben dan. Men schat 100.000 stuks per jaar te maken. Als ze die niet verkocht krijgen, zullen we het wel snel genoeg horen…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 januari 2011 om 11:49

      @roquez: Aanvulling…

      “Audi Brussels komt dit jaar uit op 69.000 gebouwde wagens: nog 17.000 exemplaren van de A3 en de eerste 52.000 eenheden van de A1. In 2009 rolden er iets meer dan 63.000 wagens van de band, aldus woordvoerster Christine Germain. De werknemers zullen in 2011 naar verwachting 120.000 exemplaren van de Audi A1 assembleren.”

      Verwachting is dus ondertussen verhoogd.

      Login om te reageren
  4. Mbaas zegt

    18 januari 2011 om 11:29

    die velgen zijn lekker

    Login om te reageren
  5. M3Power79 zegt

    18 januari 2011 om 11:38

    Ik heb er mijn twijfels bij of dit model de verwachtingen inlost qua verkoopscijfers. Ik heb in ieder geval al geruchten in die richting opgevangen.
    On topic : leuk karretje dit maar toch weet dit model mij niet te overtuigen.

    Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    18 januari 2011 om 12:08

    sow, 156 hele paardekrachten, indrukwekkend…NOT!

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      18 januari 2011 om 13:51

      @TDI-goeroe:

      uit een 1.4? vind ik best netjes gedaan….

      Login om te reageren
  7. mout zegt

    18 januari 2011 om 12:08

    Rij je wel op echte premium Hankookerds!

    Login om te reageren
  8. florisw zegt

    18 januari 2011 om 12:24

    Mooier wordt ie er niet van.

    Login om te reageren
  9. mco zegt

    18 januari 2011 om 13:18

    Heb laatst de eerste zien rijden. Ik vind de auto niet goed in proportie, vind hem wat te bol en de achterlichten te groot. Maar goed, ik hoef er niet in te rijden in ieder geval..

    Login om te reageren
  10. As_long_as_it_is_fast zegt

    18 januari 2011 om 14:21

    en dan altijd die stickers daarop, doet da toch ni!
    Pk verhouding tot aantal liter zit zeker goed. Moest mijn auto dat nu ook hebben, zou vet zijn. :D

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      18 januari 2011 om 15:59

      @As_long_as_it_is_fast: rijd jij dan soms een 27 liter V8? het kán wel… (zie de flashback van vorige week)

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        19 januari 2011 om 00:52

        @NLBUURMAN: neen maar ik zou ook al tevreden zij met 190pk op mijn corollake. :D

        Login om te reageren
        • NLBUURMAN zegt

          19 januari 2011 om 13:49

          @As_long_as_it_is_fast: mwoah, 190 op een corolla is toch wel erg veel van ’t goede :P dan heb je aardig wat torquesteering, om te zwijgen over bandenverbruik!

          Login om te reageren
          • As_long_as_it_is_fast zegt

            19 januari 2011 om 14:22

            @NLBUURMAN: haha, ik leer dat wel onder de knie krijgen dan! ’t is momenteel gewoon tergend traag, alsof iemand er een begrenzer heeft opgezet en ik me moet voortslepen met 40Nm. :p

            Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    18 januari 2011 om 17:04

    Je wordt toch al redelijk genept met die hoge prijs voor dit debielenbakkie…en dan moet je nog eens 5000 euri betalen om het er fatsoenlijk uit te laten zien ? Mwa…daggetnie..

    Login om te reageren
  12. The360box zegt

    18 januari 2011 om 18:05

    Doe mij maar de Musketier dinges DS3!

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    18 januari 2011 om 20:43

    Valt goed mee.. hebben ze mooi gedaan….
    Ben nu wel nog altijd geen fan van de A1, maar deze ziet er toch al niet mis uit…

    Login om te reageren
  14. kingkay zegt

    18 januari 2011 om 21:55

    Niet zo lang geleden eindelijk ‘ns eentje in het echt gezien en ik vond er maar weinig aan. Het zal zeker wel een OK autootje wezen, maar ie mist karakter vind ik. Er ontbreekt iets onderscheidends aan, het prijskaartje even niet meegeteld. Maar goed, zal wel een leasetoppertje worden denk ik.

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    18 januari 2011 om 22:10

    Hoppa! Qua uiterlijk van een lullig boodschappenwagentje naar een potentiële golf-killer! Dat is echt HEEEL netjes! Zet zo maar voor de deur hoor;)

    Login om te reageren
  16. MichaelvdBroek zegt

    18 januari 2011 om 23:29

    grappig :D

    Login om te reageren
  17. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 15:56

    Leuke velgen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North