Hij ziet er uit alsof hij zo uit de film Death race is weggestapt, maar in werkelijkheid kan je deze race-limo uit de jaren ’80 gewoon bij onze oosterburen ophalen.
Waarom je ooit op het idee zou komen om met de grootste BMW van destijds te gaan racen is mij een raadsel, maar het heeft zeker iets vets. Als bij een Amerikaan met een supercharger dwars door de motorkap steekt ook hier de beademing (in de vorm van twee eaton superchargers) dwars door de motorkap. Een echte circuitracer is het dan ook niet, hij is omgebouwd om deelte nemen aan drag- en driftraces.
Aangezien het ding toch geen kentekenbewijs heeft zijn er meteen maar slicks onder gezet. Om het driften een beetje in goede banen te leiden is er tevens een Diff met 40% sperwerking geïnstalleerd. Dit was overigens ooit een 750i, uit een tijd dat een x50i nog gewoon 5 liter was, en een V12. Hij levert volgens de opgave 412 pk, maar ik vraag me af of dat klopt. Prijs van dit alles? Net geen 3.000 euro.
Met dank aan Jochempie voor de tip!
Wahahahah :D Neee doe mij maar een E30 met E60 V10 blok er in :D
voor mij een compleet raadsel waarom het nog niet eerder gedaan is ..
(weet stiekum wel waarom natuurlijk) ..
“uit een tijd dat een x50i nog gewoon 5 liter was”
5.4 liter ;)
@GOD: laat maar ik ging er van uit dat het om een E38 ging, is een kans dat ik er één koop en ben veel aan kijken naar die dingen vandaar.
@GOD: Ik ook! Daarom vind ik het ook zo vreemd dat deze maar 412 pk heeft! Origineel 326 ofzo.
Er zit hier dus geen handbak op, de vraag of de airconditioning nog werkt, wat er over is van het interieur… Vind dit niet overtuigend genoeg.
Zelf zie ik liever een Alpina E39 4.6/8 v8 met supercharger. Dat zal veel harder gaan. Of gewoon de motor uit een x5 halen & hier ergens in pas maken.
@Melvivio: “..de vraag of de airconditioning nog werkt, wat er over is van het interieur. Vind dit niet overtuigend genoeg..”
Interieur zit er niet meer in.. er staat in de advertentie: “innen Komplett Leergeräumt”
Airco ook niet. Opties: “ABS, Alloy wheels, Central locking, Cruise control, Electric windows, Power Assisted Steering”
Maar heb je ook niet nodig. Je kunt er geen meter mee cruisen.. “Reines Motorsportfahrzeug ohne Straßenzulassung”
Wat je nou met Cruise Control op een drift-circuitje moet is mij overigens een raadsel.. ;)
Het enige wat ik leuk vind aan de advertentie is dat er een driftauto gebouwd wordt door een Duitser die dan “Wachenschwanz” heet.. wiebelstaart. :mrgreen:
Zou je hier een kenteken voor kunnen krijgen, wel gaaf voor naast de M5.
@E34M5Touring: Er zit een supercharger voor je raam, denk niet dat de RDW dat leuk gaat vinden.
@Seroo: ik heb ook een supercharger voor m’n raam :P
Het zal best een enorme bak power opleveren.. maar ik vind het er niet uuuuuuiiiiitttt zien.. gruwelijk wat ziet dit ding er amateuristisch uit zeg..
Als je hem op kenteken kunt krijgen os hij wel leuk als eerste auto ;)
@993c: ja leuk, ding zal 99 vd 100 dagen niet starten en bakken met geld slurpen…
@Benjamin1: Dat is wel handig, om gewoon geld er in te gooien, hoef je ook niet naar de pomp..
@dennisr: Maar wel naar de bank…
@Esprit_de_Flandre: zou je niet kunnen pinnen ? :P
@dennisr: Op zo’n jaren ’80 ding? Dat draait nog op ratelende Deutsche Mark gewoon…
vind er niet veel aan, BMW is goed, en de motor is super.. maar die andere rotzooi boven de motorkap uit.. niet om aan te zien..
En dan koop ik liever en wrak om het zelf te bouwen..
BMW doet aan downsizing… yeah right ;-)
Wie probeert het eens met een nieuwe 7? Daar ben ik meer benieuwd naar dan deze ouwe meuk…
Het mag wel gezegd: dit is waarschijnlijk de eerste speciale auto-advertentie die op AB passeert waarbij een vrij NORMALE prijs wordt gevraagd…
@Esprit_de_Flandre:
Ik weet niet ik vind zo 20k voor een batmobiel of 100k voor een carerra gt motor betalen toch wijzer dan 3k te geven voor een hoop schroot als dit.
De prijs mag dan wel absoluut laag zijn, is even zo absurd als alle anderen.
@Hupke: Kijk eens naar de prijs van deze spullen…
verkoop de superchargers los en de rest van de spullen.
zoals de banden enzo
en de auto naar de ijzerboer,
ben je rijker dan 3000 euro hoor….
Ik kan dit soort berichten wel waarderen. Ik vind het vet maar ook onbruikbaar natuurlijk.
@eduardovich: Dan zal ik wat meer tips doorgeven! Ik kom wat zooi tegen in Duitsland… En ook aan auto’s.
Dit zijn vrij kleine superchargers (m45?) voor een 5 literblok, vandaar dat ze niet zoveel pk’s toevoegen. In dit geval iets meer show dan go ;)
@FieRo: De M45 heeft rechthoekige uitlaatkanalen, deze zijn meer vierkant. Het zou dus ook om de M62 of verwant kunnen gaan.
@Jochempie: Zou best kunnen, ik kan het niet echt goed zien onder deze hoek (ondersteboven ;) ), vandaar het “?”, en er zijn wat variaties mogelijk wat betreft de intake en pully setup, ik heb zelf een M90 op een Pontiac 3800 en die op de foto’s zijn wat kleiner dus een M62 zou het ook kunnen zijn. Waarschijnlijk is het een mercedes versie met een Magnussen coupler maar ik ben niet zo thuis in de europese versies van de Eaton’s..
Los daarvan ‘denk’ ik dat ze het blok niet aangepast hebben om een hogere boost druk aan te kunnen maar het vrij simpel hebben gehouden..
Boerenkinkel aan het werk geweest. Waardeloos.
@fortuna: Eensch ende waer.. weet je waar ik mij het meest over verbaasd heb? Dat “werkbankje” van rode I-profielen wat ze om de motor gelast hebben waar dan de riempoelies aan zitten.. zo heb ik het nog nooit gezien. Afschuwelijk.
@fortuna: idd, die auto is volkomen verramponeerd.. geen gezicht;)
Wow =S
Heeft ie hem van de Mad Max set gejat?
Awesome.