• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Ford Focus RS vs RenaultSport Megane 250 Cup

Auteur: w0o0dy, gepost 29 januari 2010 om 19:30 – 73 Reacties

Ford Focus RS vs RenaultSport Megane 250 Cup

Nissan en Porsche worden de laatste tijd zo vaak vergeleken dat mensen er soms wat moe van worden… Maar er is nog een andere tweestrijd die heet en heftig is. In de linkerhoek de Ford Focus RS met 305pk en in de rechterhoek de RenaultSport Megane 250 (cup) met slechts 250pk. Gelopen race? Ehm not quite.

We zagen eerder al de video van Autocar die dezelfde auto’s vergeleek. Alleen was de Megane niet de Cup versie en dat is tamelijk essentieel. In die test kwam de Megane redelijk dichtbij de Focus maar verloor uiteindelijk op basis van minder theater, minder spektakel. Bij Autocar werkte ooit ene Chris Harris en de meeste mensen hier zullen dat nog wel weten. Hij kan een aardige pot sturen, racet met een 911 in lange afstandraces en maakte na Autocar een uitstapje naar Drivers Republic (RIP) en zit nu bij Evo.

Evo brengt ons de vergelijking in twee delen. De Seat Leon en de Golf vallen aan het begin van de vergelijking al af (al hadden ze misschien de Golf R moeten proberen) omdat ze niet spannend en of sterk/snel genoeg zijn. Daarna is het weer Focus RS tegenover de Megane 250 CUP. En dat “Cup” is dus belangrijk want de auto heeft nu grotere remmen een iets sportiever onderstel, andere banden en een geavanceerd LSD. May the best car win! Enjoy…

Deel 1

Deel 2

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Video: daarom heb je een linker buitenspiegel
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

chris-harris, focus, focus-rs, Ford, megane, Renault, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Steeds meer autodiefstallen sinds september
Volgend bericht: Nog een unieke Duitse station: Mercedes 560 SEL Kombi »

Lees Interacties

Reacties

  1. heidekonijn zegt

    29 januari 2010 om 19:34

    Video’s werden gemaakt voor de R uit was.
    De echte eye opener : op de rollenbank hebben ze allebei 270pk op de wielen. Meteen ook de reden dat er een Renault bijkomt op de heide :-)

    Login om te reageren
  2. rfw1994 zegt

    29 januari 2010 om 19:44

    Ik blijf bij de ford omdat het een ford is. en hij heeft meer vermogen en hij ziet er stoerder uit

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      18 maart 2011 om 12:35

      @rfw1994: wow wel 8 peekaas:p

      Login om te reageren
  3. Ahura zegt

    29 januari 2010 om 19:46

    En wederom geen Mazda3 MPS of Civic Type R.. waarom toch altijd alleen die Europeanen in zo’n test?

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      29 januari 2010 om 19:57

      @Ahura: je was me ver voor :p

      Login om te reageren
  4. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 19:50

    Omdat de mazda zwaar tegenvalt , 4 wiel aandrijving hoort niet en geen enkele emotie. Vandaar deze 2.

    Login om te reageren
    • RaKiM zegt

      29 januari 2010 om 19:58

      @alfa mannetje: hoezo 4wielaandrijvening de mazda heeft voorwielaandrijving

      Login om te reageren
      • alfa mannetje zegt

        29 januari 2010 om 20:03

        @RaKiM: ja , je hebt gelijk , was in de war met anders. De auto wordt er niet beter van :)

        Login om te reageren
      • Ahura zegt

        29 januari 2010 om 20:03

        @RaKiM: lol altijd leuk als mensen commentaar geven op mijn post maar belangrijke feiten niet eens weten ;) De Mazda3 MPS schijnt nog altijd wat zoekerig te zijn als je vol gas geeft. Maar uiterlijk is wel bruur en je krijgt wel mooi 260pk en veel luxe en rijdt wel lekker scherp zoals elke Mazda

        Login om te reageren
        • RaKiM zegt

          29 januari 2010 om 22:57

          @Ahura: dat die best luxe schijnt te zijn wist ik dan wel maar hoe die rijdt weet ik echt niet ik heb er geen ervaring mee, hopelijk verandert dat snel!!
          En dat mazda’s scherp sturen dat is zo goed als algemeen bekent ene weet jij toevallig hoe groot de kans is dat ze bij de facelift over een paar jaar er een ander motor in goeien want dat lees ik op meerdere sites dat ze de 2.0 disi er in gaan leggen met een grotere turbo dat die 260+ pk krijgt en ze spreken over een 3 deurs versie

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            29 januari 2010 om 23:10

            @T-Spark: Ford Europe is Duits. Bij Ford zit er nogal een groot verschil tussen Ford USA en Ford Europe. Hoewel dat wel gaat veranderen

            @RaKiM: waar heb je dat gelezen? Ik heb daar nog niets van gezien. Ik hoop dat ze niet weer een facelift doen maar dan wel eens met een compleet nieuw model komen. Een 3-deurs zomaar toevoegen zie ik niet gebeuren. Hopelijk wel als ze een compleet nieuw model maken

            Login om te reageren
            • RaKiM zegt

              30 januari 2010 om 01:05

              @Ahura: ik kan nu ff niet direct de site vinden waar ik dat heb gelezen ik zal hem zo snel mogelijk doorsturen als ik hem vindt…maar van dat nieuw model zal wel goed komen die komt toch 2018 schetsen zijn er iig al van en daar zie ik best wel een 3 deurs model in

              Login om te reageren
  5. alfa mannetje zegt

    29 januari 2010 om 19:50

    We zijn zo geobsedeerd door pk”s . jammer .

    Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    29 januari 2010 om 19:55

    Al is het alleen vanwege de Volvo 5 stamper, de Focus :D

    Login om te reageren
  7. RaKiM zegt

    29 januari 2010 om 19:56

    ze hadden er ook best een speed3 bij mogen testen

    Login om te reageren
  8. zed zegt

    29 januari 2010 om 19:56

    Geef mij maar de Renault. Die Fords kom je hier bijna op iedere hoek van de straat tegen… (Iedere garage in België had een verplichte afname). En voor sommige mensen is een wagen die minder patserig overkomt een meer voor de hand liggende keuze. Mezelf incluis.

    Login om te reageren
  9. christophe zegt

    29 januari 2010 om 19:59

    De meagen zal ongetwijfeld wel heel leuk rijden maar zijn looks lijken nergens naar , ik vind hem lelijker geworden dan de vorige generatie en die waren ook niet echt mooi.

    Focus Rs is echt bruut

    Login om te reageren
  10. BakPouwww zegt

    29 januari 2010 om 20:00

    De ford omdat ik gewoon iets heb met dat merk.
    maar dat wilt niet zeggen dat ik die renault lelijk of zelfs raar vindt. want de auto mag er ook wel wezen

    Login om te reageren
  11. RaKiM zegt

    29 januari 2010 om 20:02

    en trouwens hatchbacks??…bestempelt renauld deze megane niet als een coupé

    Login om te reageren
  12. Mathieu Vantieghem zegt

    29 januari 2010 om 20:03

    Voor mij blijft dit een eeuwige brainbreaker.
    De ford zit er vet uit en heeft een dikke sound, maar zijn prestaties vallen ferm tegen. Ik heb al een sprint meegemaakt tegen een 130i, en de 130i vermorzelde hem vanaf ik schat 150 km/u. Teleurstelling toch. Idem voor het interieur.

    Ik heb zelf een Clio RS 2008 gehad, en weet dus tot wat de Fransen in staat zijn. Daar komt dan nog eens bij dat zijn interieur veel vetter is en hij minder kost ( 27.000 € in België ).

    Ook is de focus niet zo vooruitstrevend als hij wil laten uitschijnen. De ‘Revoknuckle’ techniek die hij gebruikt, wordt al jaren op Renault RS’en gemonteerd.

    Toch lichte voorkeur voor de Megane RS. Hoewel de Focus mss net iets mooier is.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      29 januari 2010 om 20:08

      @Mathieu Vantieghem: sprintjes , pk”s.
      Daar gaat het bij deze autos niet om. Secundair.
      De RS geeft de m3 op enkele circuits klop en op ”rallywegen ” is dezelfde m3 nergens . Met FWD !
      Renault verdient ook complimenten , hoewel ik de discrepantie met de gewone renaults stuitend vind .
      En..gewicht , daar gaat het om. Dan kun je exceleren.

      Login om te reageren
  13. JeroenTPC zegt

    29 januari 2010 om 20:22

    Ik heb ze beide niet gereden, maar gebaseerd op wat ik lees en zie kan ik me niet voorstellen dat de Focus de 20.000 euro (!) die die meer moet kosten waard is.

    Login om te reageren
  14. Kyanite zegt

    29 januari 2010 om 20:32

    Kwam vandaag nog een witte Focus RS tegen, erg leuk.

    Login om te reageren
  15. EJS zegt

    29 januari 2010 om 20:37

    De Focus is zondermeer de brutere auto, zowel qua looks als qua sound.. Als ze beiden even duur waren zou ik ’t niet weten, maar als je ’t gaat voelen in je eigen portemonnee, beslist de Mégane, en ik vermoedt dat die op ’t circuit ook geen ene zier onderdoet voor de Focus, Renault is namelijk érg goed in ’t bouwen van érg snelle hot hatches..

    Login om te reageren
  16. smaakversterker zegt

    29 januari 2010 om 20:38

    de ford is snel als poep in vrije val, en het is een mislukte volvo aftreksel. Liever de Megane RS in siriusgeel

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    29 januari 2010 om 20:51

    Geef mij maar de Renault… Die ziet er goed uit en moet het niet enkel hebben van zijn overdreven motor….
    En ik zou al alleen de Renault kiezen gewoon omdat de meeste de Ford zouden kiezen…

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    29 januari 2010 om 21:27

    Voor wie het interesseert… wat rondetijden van de Focus RS mkII en de RenaultSport Megane 250 (geen cup-versie):

    Track Focus RS Mk.II vs Megane RS Mk III
    Hockenheim Short 1:17.8 vs 1:17.3
    Autozeitung test track 1:46.30 vs 1:42.7
    Bedford Autodrome West(post 06/2008) 1:30.8 vs 1:32.8 (Wet)

    Login om te reageren
  19. killioq zegt

    29 januari 2010 om 21:30

    blijf bij de renault, want de handling verkies ik in een hatchback boven de power.

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    29 januari 2010 om 21:31

    Geen van de beiden.
    Als je een Hatch wilt die veel fun is, neem je toch een 130i met achterwielaandrijving en 272pk!
    Iets meer geld erbij en je hebt een kanon, de 135i(coupe).

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 januari 2010 om 21:52

      @CSL: Oh daar hebben we hem weer met z’n BMW-über alles gezwets…….De 130i is geen match voor de Megane RS 250 (laat staan de cupversie) en zelfs de 135i wordt over de knie gelegd door deze Megane op het circuit. Beide auto’s zijn verder 13 of zelfs 24 mille duurder dan de Megane… beam him back to earth scotty!

      Login om te reageren
    • xerxes zegt

      30 januari 2010 om 00:14

      @CSL: Net of elke aap BMW moet rijden, je zit toch dat er ook mensen zijn die van Renault of andere merken houden.

      Login om te reageren
  21. Mathieu Vantieghem zegt

    29 januari 2010 om 22:19

    @ Alfa man: uiteraard gaat het niet om sprintjes. Ik wilde maar aan tonen dat de Focus werkelijk langs geen kanten zijn 305pk haalt.
    Ik heb zelf op circuit gezeten met mijn clio, dus ik weet best tot wat deze dingen in staat zijn :-)

    Login om te reageren
  22. Johan zegt

    29 januari 2010 om 22:36

    In ieder geval even op de rollenbank na aanschaf en dan terug naar de dealer… Je hebt voor 305 pk betaald en niet voor 270…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 januari 2010 om 22:40

      @Johan: het gemeten vermogen is de waarheid, maar het vermogen aan de krukas is een afgeleide op basis van aannames over weerstand etc….

      Login om te reageren
      • Johan zegt

        29 januari 2010 om 22:42

        @w0o0dy:

        Vermogen aan de krukas is iets anders dan SAE pk’s toch, of word het nu te laat voor mij om nog helder te denken?

        Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    29 januari 2010 om 22:53

    De 305 pk is het vermogen aan de krukas (als het goed is), maar de meting van Evo rekent terug aan de hand van het gemeten vermogen aan de wielen, op basis van geschat verlies in de transmissie etc…

    Login om te reageren
  24. T-Spark zegt

    29 januari 2010 om 23:01

    @Ahura: Ford een europeaan, voor zo ver ik weet komt Ford toch echt uit Amerika??

    Login om te reageren
  25. Reagi zegt

    29 januari 2010 om 23:33

    @w0o0dy
    Het vermogensverlies in de aandrijflijn (maar bv ook de wrijving tss de banden en rollen) wordt niet geschat in de zuivere zin van het woord, maar ‘gemeten’. Voor of na het uitvoeren van de vermogenmeting, wordt een tweede meting uitgevoerd waarbij de vermogenbank de wielen van de auto zal aandrijven ipv omgekeerd. De vermogenbank meet dan welk vermogen hiervoor nodig is en telt dit vermogen op bij de eigenlijke meting. Alzo wordt het vermogen aan de krukas vrij nauwkeurig bepaald. Als het gaat om een vergelijking tussen twee voertuigen (met gelijkaardige setup: voorwielaandrijving, dwarsgeplaatste motor) en beide metingen met dezelfde bank gebeuren, mag je stellen dat je een voldoende nauwkeurig beeld hebt van het vermogensverschil.
    SAE vs ECE/DIN pk’s: vroeger betekende SAE meestal het vermogen gemeten aan de krukas, zonder de randapparatuur voor de motor (alternator, zelfs waterpomp, uitlaatsysteem enz.) bij bepaalde atmosferische omstandigheden. ECE en DIN zijn ongeveer gelijk, maar met de gebruikelijke motor-attributen in werking, zoals ze op het voertuig gemonteerd zouden worden. De SAE pk-norm van tegenwoordig lijkt echter zeer sterk op ECE en DIN, met als belangrijkste verschil de atmosferische correcties (luchtdruk, temperatuur en vochtigheidsgraad).

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 januari 2010 om 09:15

      @Reagi:
      goede uitleg, was er zelf ook net over aan het typen. Toch verassend hoe autofabrikanten konkelen en draaien met alle gegevens. (en veel mensen het klakkeloos geloven; zie 2e comment hierboven)

      @csl
      ik ben het met je eens dat achterwielaandrijving veel belangrijker is voor het rijplezier dan rondetijden. Onderstuur bij gasgeven is zo’n afknapper.
      (ps ben geen beemer fan, rij zelf Caterham met Ford Duratec motor)

      Login om te reageren
  26. 6-In-Line-Ken zegt

    30 januari 2010 om 00:01

    @ Woody ,

    Hahaha jaja een zielig figuur is CSL , en aan zijn spelling te zien ongeveer 16-17 jaar …

    Kerel kom eens terug als je je rijbewijs hebt en ook een BMW bezit ( minimaal met een 6 cilinder )

    Dat BMW uber alles gezeik komt me echt te nek uit , gast , die oogkleppen van jou …

    @ Alfa mannetje ( zeikerdje )

    Emotie emotie , altijd het zelfde bullshit bij Alfisti rondom emotie ..

    Honda Civic Type R ( toerenjager ) en een Mazda 3 MPS ( klein opgefokt geflip waanzinnig ding ) emotieloos ?

    Leg dat eens uit waarom ze dat zijn ???

    Ontopic : Normaal heb ik totaal niets met Franse wagens , maar nu pffff … de Megane , zonder twijfel !!! Wat een bak ;)

    Groetjes van een BMW fan die andere merken kan waarderen en WEL een rijbewijs en WEL een BMW heeft ;)

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      30 januari 2010 om 09:19

      @6-In-Line-Ken: je mag me een zeikerdje noemen , ik kijk niet naar pk”s maar handling .
      De Mazda is qua handling niet goed , onderstuur ed. De Honda ook maar matig .
      De persoon hierboven kiets niet voor niets deze 2 !

      CSL : Een Focus RS heeft een m3 al op verschillende circuits om de oren gereden. Op openbare wegen , in bergachtig gebied heeft de m3 geen schijn van kans.

      Login om te reageren
  27. MacReady zegt

    30 januari 2010 om 02:25

    @Mathieu Vantieghem
    Merkwaardig, want volgens diverse tests moeten de 130i en Focus RS vanaf 160 ongeveer even snel zijn. In 1 test was de RS zelfs duidelijk sneller.

    Login om te reageren
  28. tripple zegt

    30 januari 2010 om 05:50

    mens met verstand koopt geen renault, tenzij het een fransman is

    Login om te reageren
  29. alfa mannetje zegt

    30 januari 2010 om 09:21

    Maar we maken een fout : De RS wordt hier wel vergeleken heeft geen concurrent in zijn categorie , ook qua prijs .
    Een unieke auto.

    Login om te reageren
  30. alfa mannetje zegt

    30 januari 2010 om 09:23

    sprintjes . ok.
    Weten jullie dat een Alfa 159 1750 turbo sneller is als een Gallardo ?

    Login om te reageren
  31. robin l zegt

    30 januari 2010 om 09:39

    he? een renault die op een vermogensbank meer pk geeft dan opgegeven das weer is wat anders!! dat was vroeger wel anders heb zelf een clio rs uit 2002..die haalt de 174 of zelfs de 169pk niet..

    Login om te reageren
  32. alfa mannetje zegt

    30 januari 2010 om 10:16

    turbo motoren geven , in de gunstigste omstandigheden, veelal meer vermogen . Warmte , hoogte ed kunnen nadelig zijn op de pk afgifte , vandaar standaard meer.

    Login om te reageren
  33. 6-In-Line-Ken zegt

    30 januari 2010 om 10:48

    @ Alfa mannetje ,

    Sneller ?? 0-50 , 0-100 , 0-200 , 120-160 ?? sneller op de Ring ??

    Beetje uitleg is wel zo fijn ;)

    Het gaat inderdaad niet altijd om pk’s , maar ook rijbeleving …

    RS sneller als een e46 M3 ? Who Cares … achterwielaandrijving en een 6 in lijn , altijd beter als een 5 cilinder met turbo ( turbo is bah ) en VOORwielaandrijving ( voorwielaandrijving is bah )

    Ken je Freude Am Fahren ? :P

    groetjessss

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      30 januari 2010 om 11:55

      @6-In-Line-Ken: jij denkt in termen van stoplicht sprintjes . Daat zit de fout.

      Login om te reageren
  34. BananaFlip zegt

    30 januari 2010 om 11:07

    Ja, het lijkt me helder. De Focus RS is een beest. Wielspin, glijdende bandjes en dat soort dingen. De Megane is gewoon messcherp en loeisnel in de bochten. Natuurlijk is het geweldig om de Focus een keer te mogen rijden, maar de Megane is scherper, lichter en sneller.

    Login om te reageren
  35. GOD zegt

    30 januari 2010 om 11:10

    Ik ga voor de Focus RS.
    Mag dan iets minder snel de hoek om gaan, maar hij ziet er beter uit en heeft een mooier geluid.
    En dat is ook wel belangrijk.

    Login om te reageren
  36. KUYL zegt

    30 januari 2010 om 11:52

    @Alfa mannetje, kijk jij nog maar even in de super test van autovisie waar de M3 tegenover de Focus RS staat. Volgens mij rijd de M3 juist de RS zoek. Maar ja kan mijn fout zijn dat ik wel referentie noem en jij niet?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 januari 2010 om 11:54

      @KUYL:

      opzich zou ’t ook wel erg lullig zijn als de 2 x zo duurdere M3 werd zoek gereden door een Focusje hea?

      Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      30 januari 2010 om 12:04

      @KUYL: ik raad je aan dringend , doch vriendelijk, nog een keer te lezen en hier te posten.

      Voor de anderen : op de rallyproef ( een openbare weg) maakt de RS gehakt van de m3 .

      ”op de weg en het circuit bijna even snel”

      ”is in de echte wereld en op veelvoorkomende trajecten sneller als de m3;;

      Voor de duidelijkheid : We hebben het over Voorwielaandrijving en ruim 100 pk minder.

      Login om te reageren
  37. Mike zegt

    30 januari 2010 om 12:16

    Ik heb mij een ford besteld
    In de garage wisten ze mij te vertellen dat die word getest en ingereden op circuit, en ook nagekeken of die zijn vermogen geeft. Voor ik hem geleverd krijg.
    Kan iemand dat bevestigen?

    Login om te reageren
  38. PantheraLeo205 zegt

    30 januari 2010 om 13:03

    Kan me altijd verheugen op dit soort filmpjes, te meer door de vermakelijke puberale reacties die er gegarandeerd op volgen. Je laten opnaaien door volstrekte onbekenden, prachtig.

    Login om te reageren
  39. PeugeotGTI zegt

    30 januari 2010 om 13:26

    Hm ik zit nu al 5 minuten voor me uit te staren en te denken wat ik op zal schrijven.
    Focus:
    Die sound…………………..
    Is mooier, maar de zit is echt kut. Je kan net zo goed een tractor gaan rijden, of paard en wagen. Daar zou ik me elke dag aan storen.
    Megane:
    Zeer fraai interieur, praktisch. En als ie net zo geweldig stuurt als de Clio RS waar ik laatst in reed, zijn de verschillen in handling op een binnenweggetje op woensdagmiddag verwaarloosbaar.
    Dus:
    Geen idee. Na foltering zou ik voor de Ford gaan. Gewoon zomaar, vanwege de 5 cilinder ofzoiets…

    Login om te reageren
  40. killioq zegt

    30 januari 2010 om 13:46

    en de bijna 10k die je uitspaart met de megane komt niet aan het oppervlak. jammer, maar ik ga toch voor de megane. prachtig ding.

    Login om te reageren
  41. BMW 135i performance zegt

    30 januari 2010 om 14:40

    de renault megane, zowieso :) prijs/ kwaliteit is beter dan hoef ik geen 2keer na te denken. ik heb al in de focus RS gereden en ik vind het stuurvermogen enorm zwak, renault daarentegen die zich mengt met het race type zit hier verder op vooruit. ook de clio 197 cup is een zalig ding om zelfs een golf V gti 240 stof te late in de straatjes.

    Login om te reageren
  42. WdV46 zegt

    30 januari 2010 om 15:26

    haha, leuk om altijd die discussies te lezen! Als Renault Sport fan heb ik ook een zwak voor de focus, het zijn beide heerlijke auto`s!! Laten we hopen dat de milieumaffia dit soort auto`s nooit verbied… Wel verbazingwekkend, dat de focus 20 pk mist en de megane 20 extra heeft… Mijn keuze zou de megane cup zijn… Met het overgebleven geld dan een lekker klinkende uitlaat kopen :-D

    Login om te reageren
  43. Jochempie zegt

    30 januari 2010 om 15:28

    Ik ben een Ford-man maar geef mij maar de Renault. Ziet er beter uit dan de Focus (nog steeds een bolhoedje maar dan met een sneeuwschuiver op de voorkant), heeft een mooier interieur, minder gewicht op de vooras en heeft waarschijnlijk aan harder onderstel. Lekker!

    Oh ja, hij’s veeeeeel goedkoper.

    Login om te reageren
  44. Tim DB zegt

    30 januari 2010 om 17:29

    Mmm ik wil de Ford, sowieso…
    Enkel had ik echt zo graag gehad dat hij in het zwart verkrijgbaar was, is iets discreter.. en zonder de fake plastieken ..dingen.. aan de zijkant vooraan. Heb er ooit even mee mogen rijden en oh.. die sound… vanaf je de startknop induwt mmm…

    Login om te reageren
  45. ej zegt

    30 januari 2010 om 20:34

    renault voor mij!

    Login om te reageren
  46. kajagogo zegt

    30 januari 2010 om 20:55

    De nieuwe megane ziet er beter uit dan de vorige generatie.
    De focus blijft hetzelfde eruitzien zelfs de aankomende ziet ernog zo uit. Qua performance kies ik ook voor de megane. Omdat hij bijna/net zo goed is voor een veel minder. Er moet nog een R26.R(adicale) komen, hey.

    Login om te reageren
  47. Mr. Dj M. zegt

    30 januari 2010 om 23:21

    De Focus RS is zeker super gaaf, maar die is meer een straat WRC auto. De Megane is de coupé/hatch voor het circuit. Blijft moeilijk dus, maar dat werd in het filmpje ook niet duidelijker :P
    Gezien de prijsverschillen zal de Megane wel winnen, maar wat ik dan niet snap is dat ze het vermogen zo onderwaarderen! Of zouden er zoveel fluctuaties in vermogen zijn, lijkt me niet….

    Login om te reageren
  48. Br3cht zegt

    31 januari 2010 om 11:06

    Ik heb niks met dit soort wagens…
    Doe mij maar een 135i coupé, zonder al die performence spulletjes…
    Gewoon met M pakketje & 5 spaaks velgen…sportief & elegant tegelijk & je moet je geen zorgen maken aan de lichten tov deze hot hatches ;)

    Login om te reageren
  49. Freez zegt

    31 januari 2010 om 11:19

    Voor de Renault 240 pk opgeven en dan komt op de vermogensbank 270 pk uit? Kan het mischien zo zijn dat Renault hier een beetje vals heeft gespeeld? Is er wat gerommeld met chippies en onderdeeltjes?
    Als er namelijk 270 pk uit een standaard exemplaar komt, zou men nooit 240 pk opgeven. NO WAY!

    Login om te reageren
  50. heidekonijn zegt

    31 januari 2010 om 19:22

    @Freez
    Sommige merken doen dit constant, soms zelfs afhankelijk van de markt, om bepaalde wetgeving ivm taxatie of zelfs om afspraken tussen de merken (beperken van pk’s) te omzeilen. Vooral de japanners (Mitsus, Scoobies, etc) en duitsers (Merc vs BMW) zijn hier nogal bedreven in naar het schijnt.

    Daarbij is rolling road vrij betrouwbaar. En in het slechtste geval heeft Renault gechipped (kan ik dus ook voor 500 Euro) en heeft Ford gelogen (ik zie ze nog niet downtunen om goed voor te komen in een test).

    Dus yes way.

    Login om te reageren
  51. Cantago zegt

    1 februari 2010 om 00:21

    Ik vind de Megane zo afzichtelijk dat ik hoe dan ook voor de Ford zou kiezen! Daarnaast staat Renault nou niet echt bekend als betrouwbaar… En dat PK-debacle wil ik wel eens oplossen door bij meerdere auto’s te gaan meten…

    Login om te reageren
  52. SaxoVTS zegt

    2 februari 2010 om 00:02

    De Ford heeft een hoog Halfords gehalte vergeleken met de gelikte en brute Megane.

    Op het motorgeluid na Megane all the way :)

    Login om te reageren
  53. A Jacobs zegt

    10 maart 2010 om 17:08

    Zou wel test willen zien met Renault Clio 3.0 v6

    Login om te reageren
  54. A Jacobs zegt

    10 maart 2010 om 17:11

    Zou wel test willen zien met renault clio 3.0 v6,Ad

    Login om te reageren
  55. RS zegt

    1 april 2010 om 11:10

    Doe mij maar de Renault!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North